Mİmar Sİnan

chai chan

Üye
Katılım
17 Tem 2006
Mesajlar
38
Tepkime puanı
0
Puanları
0
ELİF ŞAFAK'IN BABA VE PİÇ KİTABINDA MİMAR SİNAN 'IN TÜRK DEĞİL ERMENİ OLDUĞU YAZIYOR DOĞRU MU? MERAKIMI GİDERİRSENİZ SEVİNİRİM
 

aHuZaR

Can kayıp can firarda
Katılım
27 Kas 2006
Mesajlar
6,438
Tepkime puanı
23
Puanları
0
Konum
Gönülistan
Eserleriyle Osmanlı Türk-İslâm tarihine damgasını vuran, Türk mimarlık tarihinin yüzakı Mimar Sinan, en büyük ve en muhteşem eseri Sûleymaniye camiinin inşasını tamamladıktan sonra bazı bakımlardan bu ulu mabedi testlere tâbi tutuyordu Bunlardan biri de cami içinde sesin dengeli bir şekilde dağılıp dağılmadığını, mihrapta Kur'an okuyan imamın sesinin en arkalardan ve diplerden duyulup duyulmadığının denenmesi idi

Bunun için Mimar Sinan nargile kullanıyordu Nargileyi mihraba koyuyor, içindeki suyu fokurdatıyordu Bu fokurtu cami içinde ahenkli bir şekilde dağılıyor mu, her yerden net olarak duyuluyor muydu, bunu kontrol ediyordu Her devirde eksik oImayan gammazlardan biri, Anadolu halkının evliya olarak bildiği bu büyük insanı Kanuni'ye ispiyon etmişti: "Efendimiz, Mimar Sinan yeni yaptığı caminin mihrabında nargile fokurdatıyor" Kanuni hiç ihtimal vermedi Sinan'ın samimi bir Müslüman olduğuna, böyle bir şey yapmayacağına güveni tamdı Ama usulen de olsa olayın üzerinde durmadığı takdirde yanlış anlamalara ve dedikodulara meydan vermiş olabilirdi Bu sebeble bir gün aniden camie geldi Camii gezip dolaşırken mihraptaki nargileye gözü tesadüfen takılmış gibi yaptı Sordu: "Bu da ne oluyor? Camide nargile kullanan mı var?" Sinan sakin, kendinden emin cevap" verdi: "Hâşâ hünkarım, beytullahta (Allah'ın evi) nargile içecek kadar din, iman yoksunu değiliz elhamdülillah Burada bulundurmamızın sebebi, onu fokurdatmak suretiyle camiin ses düzenini kontrol etmektir Dikkat buyurursanız nargilede tömbeki (tütün) bile yoktur.
Herşeyin tahmin ettiği gibi çıktığını gören hükümdar Sinan'ın sırtını sıvazladı ve camiden ayrıldı.

Son zamanlarda ermeni bazı ermeni yazarlar Osmanlı döneminde yaşamış meşhur simaları ermeni vasıflandırmaları ideolojiktir.Bazı yahudi asıllı yazarlar Mimar sinan nı Yusuf Sinan olduğunu idda ederek aslen yahudi olduğunu ileri sürmüşselerde bunu teyit edecek bir delil ve belge yoktur.Bir diğer görüş isede Sinan nın Hrıstiyan bir türk ailesinden geldiği yönündedir.Bu görüşe göre babasının adı Abdülmennan ve dedesinin adıda Dogan yusuf dur.Bize göre doğru olan Sinanın devşirme olduğu ve aslan hrıstiyan bir aileden gelse bile sonradan türkleşip samimi bir müslüman haline geldiğidir.



 

arşivist

Profesör
Katılım
17 Ocak 2007
Mesajlar
1,361
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Web sitesi
www.smf123.net
bir insanın geçmişi neden bu kadar önemli ki

önemli olan müslüman olması değil mi
 

zeygue

Aktifleşmemiş
Katılım
17 Kas 2006
Mesajlar
1,262
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
Ankara
Bir diğer görüş isede Sinan nın Hrıstiyan bir türk ailesinden geldiği yönündedir.Bu görüşe göre babasının adı Abdülmennan ve dedesinin adıda Dogan yusuf dur.Bize göre doğru olan Sinanın devşirme olduğu ve aslan hrıstiyan bir aileden gelse bile sonradan türkleşip samimi bir müslüman haline geldiğidir.

Koca Sinan Kayserili Ermeni bir aileden devşirilmiştir.Yeri yurdu köyü bellidir.
Ermeni olunca o muhteşem eserleri yapamaz mı?Tam tersine Ermeniler sanatkarlıkları ile meşhurdur.
Yazıyı bulan Sümerler,Hititler,Etrüskler hepsi Türkmüş....Türklere bir Orta asya yaramıyor anlaşılan,nereye gitseler orda yüksek bir medeniyet kuruyorlar.
Ortaasyanın havasımı suyu mu ne yaramıyorsa...:D
 
Üst