mezhepler gerçekte varmıdır?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Katılım
23 Nis 2007
Mesajlar
91
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Konum
İZMİR
kusura bakmasın lar ama bazı kardeşler çok cahilce laflar etmişler
hanif lik le hanefi liği bir sayanlar bile olmuş
resulllahın hanefi olduğunu idda edenler hatta nakşibendi olduğunu söyleyenler nurcu olduğunu haş söyleyenler bile var etrafımızda.

hatta ahirette yani cennete beli tarikatlara bağlı olup onların sancağını taşıycağını söyleyecek kadar yoldan çıkmışlar var
bu kadar acayip inançtan sora şia ya kafir diyen gafiller kendilerine bi baksaya!

ayrıca şu dört mezhep haktır diyenler

neye dayanarak derler bunu
tabiki sadece kendi hocalarının sözüne dayanarak
hiç bir ayet yada hadis yokken yani nass yokken

bir de mezheplerin peygamberimize bağlı olduğunu idda edenler ama tabi sadece 4 tanesinin
peki o zaman bu mezhepler hakkında bir hadis-i şerif buyurmuşmu fahr-i kainat

yada kendisi bir mezhebe uyardı olurdu biterdi dimi
ne gerek vardı resul olmaya haşa

mezhep taasubu insanların gözünü nasıl kör etmiş

acaba resullullah bu mezhep imamlarını görseydi ne derdi acaba
hele tarikatları hizipleri cemaatleri
ki mezhepler resulullahtan 300 yıl sora tarikatler de 600 yıl sora çıkmışken

tıpkı bu günkü muharref incillerin hz. isa dan 200 yıl sora kaleme alınması gibi

SELAM VE DUA İLE.
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
"Mezhepler gerçekte var mıdır ?"
Hımmm! Görüldüğü gibi çok ilginç bir soru !!!!!
Sorunun ilâvesinde yapılan yorumları da okuyunca bize ancak şöyle bir cevap vermek düşüyor.
----Mezhep mi ? Yok canım hereks 1300 yıldır hayâl görüyor ve bu kadar uzun bir süre geçmesine rağmen de yukarıdaki soruyu soran uyanık zat-ı şeriften başka kimse bu hayalden uyanamıyor ve ayılamıyor !!!!!

Herkesin uyduğu bir yerde de göz açık dolaşmak, şüphesiz büyük bir farklılığa delâlet eder !!!!!!
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ

Arkadaşlar,
İnsanlar herhangi bir konuyu öğrenmek istemese de bizlerin Mecburen konuyu bir mualim gibi açıklaması gerekiyor. Bu sebeple konuya daha önce de şüphesiz temas edildiğini tahmin ediyorum,Lâkin bu açıklamayı da yine de gerekli gördük.
Mezheb Nedir ?
Yol. Gidilen yol. Tutulan çığır. * Dinin esaslarında ve esas temel mes'elelerde bir olmakla beraber, teferruatta bazı muhtelif mes'eleler olması sebebiyle birbirinden az farklı müctehidlerin yolları. Müctehidlerden, kendilerine tâbi olunanların seçtikleri meslekleri. Füruatta Hanefi ve Şâfii; ve Akaidde Mâturidi ve Eş'ari gibi... Bu "Mezheb" kelimesi asıl ve esas mânasına da kullanılır. Beyn-el ulemâ ve mukakkiklerce ince tedkik neticesinde Kur'ân-ı Kerim'in esaslarından, Peygamber'in (A.S.M.) emir ve sünnetlerinden ayrılmamış "Dört Mezheb" Hak olarak seçilmiştir: 1- Hanefî Mezhebi, 2- Şâfiî Mezhebi, 3- Hanbelî Mezhebi. 4- Mâlikî Mezhebi. (Bak: İmam)

Bediüzzaman'dan bir alıntı :
Eğer desen: Hak bir olur; nasıl böyle dört ve oniki mezhebin muhtelif ahkâmları hak olabilir?
Elcevab: Bir su, beş muhtelif mizaçlı hastalara göre nasıl beş hüküm alır; şöyle ki: Birisine, hastalığının mizacına göre su, ilâçtır, tıbben vacibdir. Diğer birisine, hastalığı için zehir gibi muzırdır; tıbben ona haramdır. Diğer birisine az zarar verir; tıbben ona mekruhtur. Diğer birisine, zararsız menfaat verir; tıbben ona sünnettir. Diğer birisine, ne zarardır, ne menfaattir; âfiyetle içsin, tıbben ona mübahtır. İşte hak burada taaddüd etti. Beşi de haktır. Sen diyebilir misin ki: "Su, yalnız ilâçtır; yalnız vacibdir, başka hükmü yoktur."İşte bunun gibi, ahkâm-ı İlâhiyye; mezheplere, hikmet-i İlâhiyyenin sevkiyle ittiba edenlere göre değişir, hem hak olarak değişir ve herbirisi de hak olur, maslahat olur. Meselâ, hikmet-i İlâhiyyenin tensibiyle İmam-ı Şâfiî'ye ittiba eden, ekseriyet itibariyle Hanefîlere nisbeten köylülüğe ve bedeviliğe daha yakın olup, cemaatı birtek vücud hükmüne getiren hayat-ı içtimaiye de nâkıs olduğundan, herbiri bizzat dergâh-ı Kadıy-ül-Hâcat'ta kendi derdini söylemek ve hususi matlubunu istemek için, imam arkasında,
Fâtiha'yı birer birer okuyorlar. Hem ayn-ı hak ve mahz-ı hikmettir. İmam-ı A'zama ittiba edenler, ekseriyet-i mutlaka itibariyle, İslâmî hükümetlerin ekserisi, o mezhebi iltizam etmesiyle, medeniyete, şehirliliğe daha yakın ve hayat-ı içtimaiyeye müstaid olduğundan; bir cemaat, bir şahıs hükmüne girip, birtek adam umum namına söyler; umum, kalben onu tasdik ve rabt-ı kalb edip, onun sözü,
umumun sözü hükmüne geçtiğinden, Hanefî mezhebine göre imam arkasında Fâtiha okunmaz. Okunmaması ayn-ı hak ve mahz-ı hikmettir.Hem meselâ, mâdem, şeriat, tabiatın tecavüzatına sed çekmekle onu tâdil edip nefs-i emmareyi terbiye eder. Elbette ekser etbâı, köylü ve nim-bedevi ve amelelikle meşgul olan Şâfiî Mezhebine göre: "Kadına temas ile abdest bozulur; az bir necaset zarar verir." Ekseriyet itibariyle hayat-ı içtimaiyeye giren, nim-medeni şeklini alan insanlar, ittiba ettikleri mezheb-i Hanefîye göre: "Mess-i nisvan abdesti bozmaz, bir dirhem kadar necasete fetva var."İşte, bir amele ile bir efendiyi nazara alacağız. Amele, tarz-ı maişet itibariyle; ecnebi kadınlarla ihtilâta, temasa ve bir ocak yanında oturmaya ve mülevves şeylerin içine karışmaya mübtelâ olduğundan; san'at ve maişet itibariyle, tabiat ve nefs-i emmaresi meydanı boş bulup tecavüz edebilir. Onun için, şeriat onların hakkında, o tecavüzata sed çekmek için, "Abdest bozulur, temas etme; namazını ibtâl eder, bulaşma" mânevi kulağında bir sada-yı semâvi çınlattırır. Amma o efendi, namuslu olmak şartiyle, âdât-ı içtimaiyesi itibariyle, ahlâk-ı umumiye namına, ecnebi kadınlara temasa mübtelâ değil, mülevves şeylerle nezafet-i medeniye namına kendini o kadar bulaştırmaz. Onun için şeriat, mezheb-i Hanefî namiyle ona şiddet ve azimet göstermemiş; ruhsat tarafını gösterip, hafifleştirmiştir. "Elin dokunmuş ise, abdestin bozulmaz; hicab edip, kalabalık içinde su ile istinca etmemenin zararı yoktur. Bir dirhem kadar fetva vardır" der, onu vesveseden kurtarır. İşte, denizden iki katre sana misal... (Sözler)
 

zebih

Kıdemli Üye
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
4,033
Tepkime puanı
100
Puanları
63
Konum
kayseri
avamın mezhebi müftüsünün mezhebidir.

yani bilmediğini bilene sorar, uygular.

müftüye sorma imkanı olmayan ilmihali açar, bir ilmihale tabi' olur, ne yazıyorsa onu uygular.
 

TakvaSIIA

Üye
Katılım
20 Ara 2007
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
kardesim sana tek bisey diyeyim peygamber efendimiz öldukten sonra herkez dini bitarafa cekmis isi ne geldigi gibi herseyden islerine gelenini almislar ama peygamber efendimiz diyorki dogruyoldan cikmayacak olan lar sapikliga ugramayacaklar kuran ve ehlibeyt yolundan gidenler olacaktir sadece onlar dogru yola kavusacaklar dir sen biraz ehlibeyti arastir dogru yola erisirsin isallah allahin selami peygambere ve onun ehlibeytine olsun allah onlarin yolundan ayrilmasin amin selametlen kalin
 

Meryem

Komplike
Katılım
6 Tem 2006
Mesajlar
15,309
Tepkime puanı
759
Puanları
0
Yaş
37
Konum
İstanbul
sen biraz ehlibeyti arastir dogru yola erisirsin isallah

(Yasaklanma pahasına yazıyorum...)

Hadi ya! Ne çok şey biliyorsun sen öyle... Akıllı seni! Şiiler kim ehli beyti koruyup savunmak kim? Sizi bir kere bu konuda cebimizden çıkarırız biz. Her yerde durmadan dinlenmeden ehli beyte düşman olduğumuzu savunup ehli beyt sevgisini anlatan hadisler önümüze sürüyorsunuz. Ne oluyor? Hop! Ben, "ehli sünnetim" derken aslında içindeki ehli beyti vurgularım... Ben, "ehli sünnetim" derken bu ibarenin içinde saklı duran ehli beyt sevgisini nasıl da dünyalara sığdıramadığımı kanıtlarım. Ben, "ehli sünnetim" derken ehli beytinde "ehli sünnet" olduğunu bilerek huzur duyarım.Var mı öyle gelip daha iyi niyetine güvendirmeden adam yönlendirmek? Hep aynı tavır hep aynı sözler. Ehli beyti araştırınca doğru yola erişirmişmişmişmiş..... Ehli beyti hakiki manada araştırıpta ehli sünnet itikadını terk eden olursa ben ona ne diyeyim?

Ehli beyti severim ehli sünnetten ötürü... İkisini de severim Yaradandan ötürü...

Vesselam...
 

adalı

Profesör
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,907
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Web sitesi
adali81.blogcu.com
kardesim sana tek bisey diyeyim peygamber efendimiz öldukten sonra herkez dini bitarafa cekmis isi ne geldigi gibi herseyden islerine gelenini almislar ama peygamber efendimiz diyorki dogruyoldan cikmayacak olan lar sapikliga ugramayacaklar kuran ve ehlibeyt yolundan gidenler olacaktir sadece onlar dogru yola kavusacaklar dir sen biraz ehlibeyti arastir dogru yola erisirsin isallah allahin selami peygambere ve onun ehlibeytine olsun allah onlarin yolundan ayrilmasin amin selametlen kalin

İlk ictihadı Resulullah Aleyhisselâm ve onun terbiyesinde yetişen Ashâb-ı kiram yapmışlardır. Çünkü onlar Kur’an-ı kerim’i en iyi anlayan ve İslâm’ı en iyi yaşayan kimselerdi.

İslâm dini’nin kısa zamanda çok geniş bir alana yayılmasıyla bir çok değişik hâdiselerin halledilmesi için ictihada ihtiyaç duyulmuştur. İslâm’ın ilk yıllarında ictihadda bulunan, sorulan fetvâlara cevap veren sahabe vardı. Bu dönemde henüz vahiy devam ettiği için geniş ölçüde ictihada lüzum yoktu. Herhangi bir mevzuda Ashâb-ı kiram Resulullah Aleyhisselâm’a danışıyor ve öğrendiklerini uyguluyorlardı. Ondan ayrı kaldıklarında ise kendileri ictihad yapıyorlardı.
 
K

kumdan_kaleler@

Guest
(Yasaklanma pahasına yazıyorum...)

Hadi ya! Ne çok şey biliyorsun sen öyle... Akıllı seni! Şiiler kim ehli beyti koruyup savunmak kim? Sizi bir kere bu konuda cebimizden çıkarırız biz. Her yerde durmadan dinlenmeden ehli beyte düşman olduğumuzu savunup ehli beyt sevgisini anlatan hadisler önümüze sürüyorsunuz. Ne oluyor? Hop! Ben, "ehli sünnetim" derken aslında içindeki ehli beyti vurgularım... Ben, "ehli sünnetim" derken bu ibarenin içinde saklı duran ehli beyt sevgisini nasıl da dünyalara sığdıramadığımı kanıtlarım. Ben, "ehli sünnetim" derken ehli beytinde "ehli sünnet" olduğunu bilerek huzur duyarım.Var mı öyle gelip daha iyi niyetine güvendirmeden adam yönlendirmek? Hep aynı tavır hep aynı sözler. Ehli beyti araştırınca doğru yola erişirmişmişmişmiş..... Ehli beyti hakiki manada araştırıpta ehli sünnet itikadını terk eden olursa ben ona ne diyeyim?

Ehli beyti severim ehli sünnetten ötürü... İkisini de severim Yaradandan ötürü...

Vesselam...


cok doğru konuştun kardeşim evet ehli beyti seversin fakat-ki tek BİR farkla ehlibeytin can düşmanlarınıda seversin ehlibeyti kesip, doğrayan, biçen, zehirleten insanlarıda seversin onların her adını andığında (r.a) vs kullanırsın,Allahın düşmanını severek allahın rızasını kazanacağını zannedersin muaviye ve onun yandaşlarına laf bile kondurmassın hz ali (a.s) ile aynı safta görürsün muaviyeyi hz aliyle savaşan muaviyeye allah bir sevap yazar diye düşünürsün, allahın adeletinden bile şüpheye düşersin allahın zalimleri sevmeyeceğini bile bilmezsin oysaki fahr-i kainatın hadislerinde acıkca ehlibeyte zulmedenlerin buyük azaplar göreceğini bile kendi kaynak kitaplarında yazdığı halde inkar edersin



mesela

CENNET EHLİBEYTİME ZULMEDEN VE İTRETİM HAKKINDA BENİ İNCİTENE HARAM KILINMIŞTIR

KAYNAK TEFSİRİ KURTUBİ CİLT 16 SAYFA 22

muaviye ve onun soyu bu hadisin kapsamına girdiği halde halen onları şiddetle savunursun
 

talib

Kıdemli Üye
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Tepkime puanı
1,076
Puanları
0
Konum
İstanbul
Konuyu açan abimiz lafı herhalde başka yere getirecekti ama biz çok zahirde kaldık :D

Eski bir konu yeniden gündeme taşınmış. Yani kim ne demiş bilmiyorum ama, mezhepler vardır ve bu zamanda herkes bir mezhebe uymak mecburiyetindedir. Eğer sizde bir İmam Şafi olursanız, İmamı Azama uymak zorunda değilsiniz. Eğer yok değilseniz, başka şansınız yok. 4 tane az, ben daha çok seçenek isterim diyorsanız, zamanımıza ancak bu 4 hak mezhep ulaşmış. Yoksa başka mutlak müctehid alimler de var idi zamanında..
 

Arifane

Profesör
Katılım
27 Kas 2006
Mesajlar
843
Tepkime puanı
15
Puanları
0
Yaş
56
Konum
Bursa
bu mezhep konusu geniş bir konu haniflikse hz. ibrahimden beridir
mevcuttur, fakat haniflik konusu araştırılmadığı için insanlarımız
konuyu bir nevi gelenek haline getirmişler bilsinler veya bilmesinler
resulallah, bile bir hadisinde ibrahimin hanif dininden geldiğini açıkça
söylüyor ozaman şu çıkıyor diğer mezhepler eğer hanif ölçülerinde
yetişip çıktıysa onlarada hanif diyebiliriz çünkü bu ölçü çıkıyor karşımıza
hu...............
 
K

kumdan_kaleler@

Guest

evet dostum!.. 4 kitap 4 peygamber 4 melek 4 ashap olduğu gibi mezheplerde 4 tane dir.
sizlerin hangi delillere dayanarak bütün Müslümanları usulde Eş'ari veya Mutezili’ye, füru da ise dört mezhepten birini takip etmeye mecbur ettiğiniz malum değildir.
Buna ilaveten, eğer birileri sizin o delilsiz iddialarınızı kabul etmez; Eş’ari ya da Mutezile’yi akaidde ve dört mezhepten birini de füruda takip etmezse, siz onu Rafızî, müşrik ve kanını helal biliyorsunuz. Eğer bugün birileri; “Hz. Peygamber’den Ebu’l- Hasan Eş'ari’nin veya Ebu Hanife’nin, Malik İbn-i Enes’in, Muhammed bin İdris’in Şafii’nin ve Ahmed bin Hanbel’in takip edilmesi gerektiğine dair herhangi bir haber bize ulaşmamıştır, onlar sadece müçtehit ve fakihtiler ve içtihadı da onlara has kılmak bidattir!” derse nasıl cevap verirsiniz?
.
Öncelikle sizin söyledikleriniz, kıyamet gününe kadar içtihadın bu şahıslara münhasır kılınmasına ve halkın da onları takip etmeye mecbur edilmesine delil olamaz. Zaten böyle olmasaydı bu sonradan gelen alimlere hakaret olurdu. Bir veya birkaç sahsın takip edilmeye mecbur edilmesi, Hz. Peygamber (s.a v)’den kesin bir emir geldiği takdirde makul olabilirdi. Oysa Hz. Peygamber’den sizin dört imamınız hakkında böyle bir emir ulaşmış değildir. Durum böyleyken siz mezhep sayısını nasıl dört ile sınırlar ve sadece onlardan birinin takipçisi olmayı hakkın ölçüsü sayarsınız?



bir tane delil varmı dört mezhep hakkında getirin eger siz delil isterseniz buyurun biz hazırız allahın izniyle
 
K

kerbela.be

Guest
Sağır Duymaz Uydurur hesabı Maturudi yi mutezile yaptı. Daha neler böyle sallıyorlar Allah bilir.
 
K

kerbela.be

Guest


CENNET EHLİBEYTİME ZULMEDEN VE İTRETİM HAKKINDA BENİ İNCİTENE HARAM KILINMIŞTIR

KAYNAK TEFSİRİ KURTUBİ CİLT 16 SAYFA 22

muaviye ve onun soyu bu hadisin kapsamına girdiği halde halen onları şiddetle savunursun

Öncelikle Bu hadisi kurtubi Hangi ayette nakletmiş bunu bir anlat sonra ordan br bakalım bu hadisin kaynağı nedir, ravisi kimdir sonra genişçe cevap verelim. Tabi sen Kurtubiyi hiç açmadığın için bilmiyorsun hadi bekliyoruz
 

Arifane

Profesör
Katılım
27 Kas 2006
Mesajlar
843
Tepkime puanı
15
Puanları
0
Yaş
56
Konum
Bursa
sizlerin hangi delillere dayanarak bütün Müslümanları usulde Eş'ari veya Mutezili’ye, füru da ise dört mezhepten birini takip etmeye mecbur ettiğiniz malum değildir.
Buna ilaveten, eğer birileri sizin o delilsiz iddialarınızı kabul etmez; Eş’ari ya da Mutezile’yi akaidde ve dört mezhepten birini de füruda takip etmezse, siz onu Rafızî, müşrik ve kanını helal biliyorsunuz. Eğer bugün birileri; “Hz. Peygamber’den Ebu’l- Hasan Eş'ari’nin veya Ebu Hanife’nin, Malik İbn-i Enes’in, Muhammed bin İdris’in Şafii’nin ve Ahmed bin Hanbel’in takip edilmesi gerektiğine dair herhangi bir haber bize ulaşmamıştır, onlar sadece müçtehit ve fakihtiler ve içtihadı da onlara has kılmak bidattir!” derse nasıl cevap verirsiniz?
.
Öncelikle sizin söyledikleriniz, kıyamet gününe kadar içtihadın bu şahıslara münhasır kılınmasına ve halkın da onları takip etmeye mecbur edilmesine delil olamaz. Zaten böyle olmasaydı bu sonradan gelen alimlere hakaret olurdu. Bir veya birkaç sahsın takip edilmeye mecbur edilmesi, Hz. Peygamber (s.a v)’den kesin bir emir geldiği takdirde makul olabilirdi. Oysa Hz. Peygamber’den sizin dört imamınız hakkında böyle bir emir ulaşmış değildir. Durum böyleyken siz mezhep sayısını nasıl dört ile sınırlar ve sadece onlardan birinin takipçisi olmayı hakkın ölçüsü sayarsınız?



bir tane delil varmı dört mezhep hakkında getirin eger siz delil isterseniz buyurun biz hazırız allahın izniyle




kumdan kaleler, birşeyler yazmışsın fakat sende bana mutezile, veya matrudiden
bahsediyorsun bunlar kim peki kabul etme zorunluluğumu var arabiler, mısri niyaziler, mevlanalardan, bahsetmiyorsun bana bu allah dostlarından bahset
ben bunlarla yoğruluyorum yoksa gerisi bana keyif vermiyor anlaşıldımı......
 
K

kumdan_kaleler@

Guest
Öncelikle Bu hadisi kurtubi Hangi ayette nakletmiş bunu bir anlat sonra ordan br bakalım bu hadisin kaynağı nedir, ravisi kimdir sonra genişçe cevap verelim. Tabi sen Kurtubiyi hiç açmadığın için bilmiyorsun hadi bekliyoruz

ANTİ MÜSLÜMANLARLA işim olmaz dün okumadın sanırım mesajımı seni kaile almıyorum


kumdan kaleler, birşeyler yazmışsın fakat sende bana mutezile, veya matrudiden
bahsediyorsun bunlar kim peki kabul etme zorunluluğumu var arabiler, mısri niyaziler, mevlanalardan, bahsetmiyorsun bana bu allah dostlarından bahset
ben bunlarla yoğruluyorum yoksa gerisi bana keyif vermiyor anlaşıldımı......
mevlana tam bir ehlibeyt dostudur ama ben onunla yoğrulmuyorum ben allah resulundan sonra ehlibeytten başka yoğrulacak birini ve önderi tanımıyorum

:yn:

Aynı konu içinde ardarda mesaj yazmayınız...
 
K

kerbela.be

Guest
sizlerin hangi delillere dayanarak bütün Müslümanları usulde Eş'ari veya Mutezili’ye( Mutezile değil Maturudi Bilmeden konuşmayalım), füru da ise dört mezhepten birini takip etmeye mecbur ettiğiniz malum değildir. (Öncelikle Ehli Sünnet Bu kada mezhep değildir. Bunlar sadece Günümüze kalan Ehli Sünnet mezhepleridir. Varsa İçtihad Şartlarına sahip birisi buyursun yapsın tabi olan varsa olur )
Buna ilaveten, eğer birileri sizin o delilsiz iddialarınızı kabul etmez; Eş’ari ya da Mutezile’yi akaidde ve dört mezhepten birini de füruda takip etmezse, siz onu Rafızî, müşrik ve kanını helal biliyorsunuz. (biz sadece Müşriklerin ve Rafizilerin Kanını helal biliyoruz. Zira Rafiziler Açık nas'a muhalefet edip Kafir olmuşlardır..) Eğer bugün birileri; “Hz. Peygamber’den Ebu’l- Hasan Eş'ari’nin veya Ebu Hanife’nin, Malik İbn-i Enes’in, Muhammed bin İdris’in Şafii’nin ve Ahmed bin Hanbel’in takip edilmesi gerektiğine dair herhangi bir haber bize ulaşmamıştır, onlar sadece müçtehit ve fakihtiler ve içtihadı da onlara has kılmak bidattir!” (bak Gene Yanlış İçtihad Kapısı Açıktır. Zira allah cc. açtığı bir kapıyı Sadece Allah cc. kapata bilirnir. Sorun bu kapıdan Girecek İçtihad ehliyetine sahip alim varmıdır? İşte şia'nın sözde içtihad eden alimlerini görüyoruz bin bir sapıklık içindeler ) derse nasıl cevap verirsiniz?
.
Öncelikle sizin söyledikleriniz, kıyamet gününe kadar içtihadın bu şahıslara münhasır kılınmasına ve halkın da onları takip etmeye mecbur edilmesine delil olamaz. Zaten böyle olmasaydı bu sonradan gelen alimlere hakaret olurdu. Bir veya birkaç sahsın takip edilmeye mecbur edilmesi, Hz. Peygamber (s.a v)’den kesin bir emir geldiği takdirde makul olabilirdi. (Gene Tekrarlıyalım ehli Sünnette İçtihad kapısı açıktır. ama bilmeden konuşmak adet olunca...) Oysa Hz. Peygamber’den sizin dört imamınız hakkında böyle bir emir ulaşmış değildir. Durum böyleyken siz mezhep sayısını nasıl dört ile sınırlar ve sadece onlardan birinin takipçisi olmayı hakkın ölçüsü sayarsınız? (biz mezhep sayımızı 4 İle sınırlamıyoruz. Varsa İçtihad ehliyetine haiz birisi buyrusun mezhebini kursun, Ne yapacak merak ederiz. 4 mezhep imamında farklı hüküm bulacak ise tutan yok)



bir tane delil varmı dört mezhep hakkında getirin eger siz delil isterseniz buyurun biz hazırız allahın izniyle (mezhebin 4 olduğunu dair delil yoktur Zira bizim 4 ile kısıtlamak durumumuzda yoktur. Lakin Allah rezulü hangi yolun takip edileceğini hadislerinde belirmişti ve o tek yoldur Ehli Sünnettir)
...

ANTİ MÜSLÜMANLARLA işim olmaz dün okumadın sanırım mesajımı seni kaile almıyorum

Sen kaale alma sorun değil benim Amacım sana cevap verme değil forumdakileri adınlatma yoksa Mutezile ile Maturudii ayırt edemeyen biri çokda umrumda değil

mevlana tam bir ehlibeyt dostudur ama ben onunla yoğrulmuyorum ben allah resulundan sonra ehlibeytten başka yoğrulacak birini ve önderi tanımıyorum

;Yani humeyniyi, hamanei vs. bilimum dallameleri çöpe atabiliriz değilmi:)

Yani Taklidi mercilikte palavra :)

:yn:

Aynı konu içinde ardarda mesaj yazmayınız...
 

dostluk

Kıdemli Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
5,663
Tepkime puanı
304
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
bi programda izliyodum
sunucu izlicilerden bi tanesine sordu
peygamberimiz hangi mezhepten diye
kadın da cewap werdi " hanefi mezhebinden " diye
müslümanların bu mezhep olayında keskin çizgilerle ayrılması çok yanlış
halbuki o sadece hazır bir yorum bizim araştırma zahmetine katlanmamamız için yani niye uymak zorunluluğumuz olsun ki
nass mı değil ee ee sadece farklı yorumlar ister ona uy ister diğerine
istersen eğer gerçekten bilgin warsa araştır doğrusu bu de ona uy
yani bilgin warsa gerçekten arapça diline hakimsen
mezhep imamları senden akıllı mı ki o da bi insan bi yorumda bulunmuş
mezhep imamları bu günkü durumu görselerdi şaka zannderlerdi heralde çünkü o yorumlar kaç asır önce o günün şartlarına göre yapılmış
islam alimleri aslında bu konuya el atmaları gerekiyor
şimdi biri çıksa ben yeni mezhep oluşturdum dese onu dinden afaroz eder bizim çok bilmiş din kardeşlerimiz
halbuki mezhep bir yorumdur

bütün yorumları okummadan cevaplıyorum...

mezhep imamlarımız şaka zan ederlerdi ise o vakit sahabe ve peygamberimiz görse ne zan edeceklerdir...!

peygamberimiz bir çok hadisinde ahir zamman ile ilgili bilgiler vermiştir...kuranı kerimi Rabbimiz sadece sahabeye indirmemiştir...peygamberimizden sonra başka din ve kitap gelmeyeceğini yazan kurandır en son din ve kitap islam dini ve kurandır...

iman ve ittikattaki bilgiler zaman ne kadar değişsede değişmezler...değiştirmek veya değiştirlmesini tasvip edenler isteyeler kendisi yanılır...vesselam
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst