Mezhep Konusu

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Imam Ebu Hanife nin bir sözü vardir. Derki benim ictihadimin delilini bilmeden uyulmasindan razi degilim der.

Avam denilen kisi, elbette devam ettigi cemaatin Imamina müftüsüne bir meslede danisir ancak, müftü söyle diyor diye delilini bilmeden uymasi dogru olmaz.

Kurani Kerimde, "Onlar din adamlarini ilah edindiler " seklindeki uyariya dikkat etmek gerekir. Din adina konusan kisi kim olursa olsun dini kaynaktan delil götererej konusmak zorundadir. Aksi halde ona uyulmaz.

Islam Allaha teslimiyet dinidir, Allah kelamiyla konusmayanin hükmü red ediilir.
 

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0
şimdi ne diyonuz arkadaş mesepliler mesepsizler savaşalımmı bak şimdiden ikiye bölündük mesepli mesepsiz etmeyin kurban olayım dinde hiç bir hükmü olmayan olması dahi istenmeyen olursa iyi olacağı dahi tavsiye edilmeyen bir mesep mevzusu tartışıp duruyoruz
islam bu meseplerin neresinde ? biri ak diyor diyeri kara
mesep tanımam arkadaş mesep imamlarının bazı görüşlerini başım üstüne alırım kendilerine rahmet dilerim ALLAH c.c. onlardan razı olsun o zamanın müminlerine vede bu gün bizlere dahi ışık tutmuşlardır eyvallah ama bunu mesep kabul etmek vede her dediklerini kendimize farz telaki etmek doğru değil selamet vede sağlıkla kalın
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
Şunu da ifade etmem yerinde olacaktır:
Fiile ve amele yönelik hususlarda itiraz pek gelmez, kim olursa olsun fiile ve ameline indirgediği bir "şey"i ikame edecek olsa Din'in bir emri olarak, o emiri yerine getirirken fiil ve eyleminde,
Kur'an'ı da refarans alır,
Hadisleri de refarans alır,
Alimleri de refarans alır...

---)))

Başka da bir şey yapacağı yoktur.

İsim vermek istemem ama örnek olması açısından bir isimle meseleyi örneklendirelim.
Mesela Abdü'laziz BAYINDIR, namazında, orucunda, zekatında, hac ve umresinde ya da abdestinde vs,
İfade ettiklerimin cümlesini refarans alandır.
Lakin fiile müteallık olmayan hususlarda, farklı konuşabilir ya da bazı hususlarda sadece Kur'an'ı refanas alabilir. Çünkü bazı mes'eleler insanın eylemine dahil edilmez...
Mesela Hz İsa tekrar dünyaya teşrif edecek mi..?
Bu mes'eleyi kılamayız fiillerle, ancak inanırız geleceğine ya da farklı tevil yaparak farklı şeyler söyleyebiliriz ya da "ayetler öldüğünden bahsediyor dolayısıyla gelmeyecektır" denilir vs...

İnsanoğlu garip mi biraz..? Ya da olması gerekeni mi icra eyliyor..?

Düşünelim ...


 

Kurtuluş26

Profesör
Katılım
6 Ocak 2014
Mesajlar
860
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Web sitesi
islamikonular.weebly.com
Mezhep konusu anlaşılmayacak bir konu değildir.

Peygamberimizin (s.a.v) yaptığı ibadet birdir. Nasıl dört şekilde yapılır? Mezheplerin farklılığı hakkında detaylı bilgi verir misiniz?
http://www.sorularlaislamiyet.com/q...igi-hakkinda-detayli-bilgi-verir-misiniz.html

İslamiyet’teki mezheplerin farklı oluşunun hikmeti nedir? Mezhepler neden ortaya çıkmıştır?
http://www.sorularlaislamiyet.com/a...ezheplerin-farkli-olusunun-hikmeti-nedir.html

Mezheb taklidi nasıl olur?
http://www.sorularlaislamiyet.com/a...amberimizin-asm-yaptigi-seyleri-soyluyor.html

Mezheplerin Ortaya Çıkışı (1)
http://www.hakikat.com/dergi/196/ilmihal196.html
Mezheplerin Ortaya Çıkışı (2)
http://www.hakikat.com/dergi/197/ilmihal197.html
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Her mezhep diğerinin hatalarını, diğerinin eksiklerini çok iyi anlamaktadır. Sünniler, Şiilerin mezhep imamlarını masum ilan edip onlara körü körüne tabi olmalarını çok mantıklı eleştirirler. Fakat sonra kendi imamlarını; Hanefi'yi, Şafii'yi, Malik'i, Hanbel'i tartışılmaz kıldıklarını, din diye Kur’an yerine onlara tabi olduklarını unuturlar. Bir mezhebe göre bir farzı yerine getirenin, diğer mezheplere göre haram işlediği birçok husus ortaya çıkar ve sen Hanefi isen bu doğru, Şafii isen şu, Hanbeliysen öbürü doğru derler ve Allah'ın indirdiği din bir iken bir sürü din oluştururlar.
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
Ülemadan "bilgi" edinmek Allah'ın bir emridir. Allah'ın emri olunca akan sular durulurmuş. Söz bitti.
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Bu yüzden Kur’an'a giderek dinin düzenlenmesinden en çok bu iki grup rahatsız olur. Din düşmanı yobaz, dine saldıracak materyalleri elinden alındığı için bozulacaktır. Dinci yobaz ise geleneğe dönüştürülmüş yapısı elinden alındığı için kızacak ve aforozlama, cehennemlik ilan etme mekanizmalarına sarılacaktır. Gelenekçi din adına bu aforozları yapanların üniversitede kürsüsü olan profesörler; tarikatların, hiziplerin başları olması; geleneksel yapının sözde aydın yazarları olması bizi şaşırtmamalıdır.
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Kur’an bize sosyolojik bir vaka olarak bir fikir ileri sürüldüğü zaman o fikre ilk önce mevcut yapının sivrilmişlerinin, elitlerinin karşı çıkacağını ders vermektedir. Bu yüzden kürsüsünde yıllarca geleneksel dini savunanlar, tarikatını geleneksel yapı üzerine oluşturan şeyhler, kendi otoriteleri sarsılacak, yıllarca emek verdikleri karizmaları depreme uğrayacak korkusuyla Kur’an'ın İslam'ına ilk saldıranlar olacaklardır. Hz. İsa'yı öldürmeye kalkanların Yahudi din adamlarının önde gelenleri olduğu şeklindeki tarihsel dersi hatırlamamız, Kur’an'ın İslamı'na karşı savaşanların din adamı vasfıyla ortaya çıkışlarına şaşırmamızı engelleyecektir.
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Dine, din istismarcısının verdiği zararı hiçbir şey vermemektedir. Bunu Müslümanların çoğu, Hıristiyan engizisyonlarının insanları din dışı ilan etmelerinde, papazların günah çıkarmalarında çok iyi görür. Fakat aynı göz ne yazık ki kendi istismarcısının insanları cehennemlik ilan etmesinde, Kur’an’a ilave yeni din oluşturmasında aynı hassasiyeti göstermez. Evet, Hıristiyan papazlar nasıl dini kendilerinin tekeline almak için insanlara zulmettilerse, aynı zulüm bizim dinimizde de olmuştur. Falanca papazın kerametleri, üstünlükleri, o yüzden dinlenmeleri gerektiğinin hikâyeleri nasıl Hıristiyanlıkta anlatılmışsa; bizde de falanca şeyhlerin, imamların, evliyaların kerametleri, üstünlükleri, rüyalarında Allah'ı bile gördükleri, bu yüzden onlara uyulması gerektiği anlatılmıştır.
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Bize düşen, Emevi saltanatının kendi şahsi görüşlerini dine fatura ederek başlattıkları yozlaştırmaya, Kur’an'a giderek son vermektir. Böylelikle insanla çelişik hale getirilen din insanla barıştırılacaktır. Çözüm yolu reform değil; Kur’an'a uygunluğu ve dönüşü hayata geçirmek, uydurulan sahte kutsalları reddetmektir.
 

talib

Kıdemli Üye
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Tepkime puanı
1,076
Puanları
0
Konum
İstanbul
Her mezhep diğerinin hatalarını, diğerinin eksiklerini çok iyi anlamaktadır. Sünniler, Şiilerin mezhep imamlarını masum ilan edip onlara körü körüne tabi olmalarını çok mantıklı eleştirirler. Fakat sonra kendi imamlarını; Hanefi'yi, Şafii'yi, Malik'i, Hanbel'i tartışılmaz kıldıklarını, din diye Kur’an yerine onlara tabi olduklarını unuturlar. Bir mezhebe göre bir farzı yerine getirenin, diğer mezheplere göre haram işlediği birçok husus ortaya çıkar ve sen Hanefi isen bu doğru, Şafii isen şu, Hanbeliysen öbürü doğru derler ve Allah'ın indirdiği din bir iken bir sürü din oluştururlar.

3 kuruşluk kıymeti olmayan sözler... İnsanlar mezhep kurmak için bir gayret içinde olmadılar. Diyelim tüm mezhepleri kaldırdık. Bundan sonra ne yapacağız?

Alimleri dinleyelim dersek tüm alimler her konuda aynı şeyi söylemeyecekler. Kaç alim dinledi isek onların etrafında toplananlar yine bir mezhep gibi olacak. Herkes alim olsun dersek herkes kadar mezhep olacak. Yok herkes beni dinlesin ben her şeyi en doğru biliyorum diyorsanız çıkın meydana..

Hiç olmazsa şimdi 4 mezhep gelmiş günümüze. 4 de sınırlı kalmış ve mezhep içinde çok büyük alimler yetişmiş.

Kur'an bir din bir neden 4 mezhep var diyenler ya çok cahil ya ne dediğini bilmiyor
 
Üst