Mezhep Değiştirme??

Zeynep Özmen

Kevok_84
Katılım
7 Haz 2006
Mesajlar
3,306
Tepkime puanı
11
Puanları
0
acaba mezhep değiştirmekte bir sakınca varmı ben şafi mezhebindenim hanifi mezhebinden olmak için ne yapmak gerekiyor bu konuda hiç bilgim yok yardım olursanız sevinirim arkadaşlar

ALlah razı olsun
 

Beyazid

Üye
Katılım
25 Tem 2006
Mesajlar
10
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Vallah sagdan soldan ne duydugunu bilmem ama bir Mezhep taklit etmen mecburdur. Uzerinde icma edilmis konu yada Mutlak muctehid olacaksin kendin ictihad edeceksin. Mezhep degistirmek oyuncak degistirmek gibi olmaz mesela Saffi mezhebinde Vacibin derecesi Farz gibidir ve Hanefi mezhebinde ise oyle degildir. Simdik bir vacibi uygulamasan farzi uygulamamis olursun Safii mezhebine gore.

neden mezheb degistiriyorsunuz? Bak isinizi kolaylastirdigi icin degistiyorsa ozaman baslamayiniz cunku nefsini icin yapmis olursunuz....

Selametle...
 

mustafa

Profesör
Katılım
8 Haz 2006
Mesajlar
1,972
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Konum
Ankara
zınar kardeşim güzel bir açılım ve açıklama yapmış birde zırt, bırt meseb değiştirmek olmaz. diye düşünüyorum
 

Zeynep Özmen

Kevok_84
Katılım
7 Haz 2006
Mesajlar
3,306
Tepkime puanı
11
Puanları
0
zınar' Alıntı:
Mezhep değiştirme ALLAH'ın muslumanlara verdiği nimetlerden bir nimettir.Mezhep değiştirmede olcut eger kişi zor durumda kalır ve yahut belli bir konuda sıkışırsa diğerine başvurabilir.Aslında mezhep farklılıgı avam insanı KURAN ve SUNNET çizgisi içerisinde islam dinini yaşaması için islam alimlerinin(imam-ı erbai)yaptıkları ictihadlardır.Eger bir mumin ornegin ramazan ayında oldugu gibi bir mumin ramazının başında bir niyet getirerek butun aya bedel oruc tutarve bunda hiç bir sakınca yoktur,bu maliki mezhebine goredir.Burada maliki mezhebini kişinin kolayına geldiğinden dolayı uygulayabiliriz.Yani ALLAH(c.c) mumine kolaylık ister,zorluk istemez.Bir mumin surekli bir biçimde laubaliliğe kaçmadan ve eger mezhepler hakkında bilgisi var ise istediğine uymasında bir sakınca yoktur;ama lakin eger sadece kendi mezhepi hakkında bilgisi var ise o zaman diğerlerine başvurmaması daha iyi olur...bu konuda ustadların takındıgı bir ornekle yetineceğiz;İmam şafii,İmam-ı azamın mezarını ziyarete gider ve orada ikindi namazının sunnetini selam vermeden dort rekat kılar,talebelerin ya ustad sen niiçin iki rekat kılıp selam vermedin sorusuna karşılık ustad şu tarihi cevabı verir;vallahi ben şu mezarın içinde yatan ustadın ictihadıyla ictihadlandım ve ondan haya ettim.Eger onlar yapıyorsa...


Allah razı olsun bilgiler için zınar
 

kwonkara

Üye
Katılım
6 Ağu 2006
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Bende değiştirdim :)

selamın aleyküm
Ben ilk defa bu foruma yazıyorum ve çok beğendim bende şafii mezhebindeydim daha kolay yada bana öyle geldiği için hanefi oldum neyse konuları açamaya çalışacağım.
Allah rahmetini üzerimizden eksik etmesin byze.:crying:
 

kelebek

Üye
Katılım
23 Ağu 2006
Mesajlar
30
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
türkiye:)
çok özür dileyerek birşey söylemek istiyorum. dinimizin kitabı Kuran ' da bu mezhepler için ne kadar bahsedilmiştir bilmiyorum okuduğum bir yerde mezheplerin insanlar arasında ortaya çıktığı ve böyle bir ayrımın yapılmaması gerektiği yazıyordu. ( okuduğum yer Kuran-ı Kerim' deki dinimizden bahsediyordu ) yanlış birşey söylemek istemem. bu konularda çok bilgisizim ve araştırıyorum.
 
Katılım
16 Ağu 2006
Mesajlar
130
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
mezhepler sosyolojik açıdan coğrafi koşullara ve kabullenmelere göre değişiklik gösterir. mesela kentsel yaşama uygun olan hanefi kırsal yaşama uygun olan şafii. tabi bunlar yaşam şartlarına göre. yaşam şartlarına göre uygun olacak olan seçilmeli ve değiştirme yapılmamalı. örneğin şafii mezhebinde çizmenin içi kan dolsa abdest bozulmaz ama hanefide bir damla kan aksa bozulur. yaşam şartları yani. konuya tam anlamıyla hakim değilim ama bildiklerim bunlar...
 

Bedrin_Aslanı

Profesör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
1,792
Tepkime puanı
3
Puanları
0
kelebek' Alıntı:
çok özür dileyerek birşey söylemek istiyorum. dinimizin kitabı Kuran ' da bu mezhepler için ne kadar bahsedilmiştir bilmiyorum okuduğum bir yerde mezheplerin insanlar arasında ortaya çıktığı ve böyle bir ayrımın yapılmaması gerektiği yazıyordu. ( okuduğum yer Kuran-ı Kerim' deki dinimizden bahsediyordu ) yanlış birşey söylemek istemem. bu konularda çok bilgisizim ve araştırıyorum.

Efendimiz S.A.V in sünnetlerini ve Ayetleri 4 büyük imam yorumlamıştır. Hepsi haktır. Yorumlar arasında ki farklılık ise mezhepleri meydana getirmiştir. Mezhepsiz olan kafir olmaz. Ama mezhepsizlik dinsizliğe köprüdür. + büyük imam gibi bilgili ve takva sahibi insan olarak kendinizi görüyorsanız ki bu devirde kimsenin böyle birşey demeye hakkı olmaz olamaz, mezhepsiz olabilirsiniz. Mezhepler arasında ki farklılık ise hiç bir şekilde dini değiştirmiyor dediğim gibi sadece yorum farklılıkları. Yukarıda bi arkadaş biraz değinmiş, kanayan yeri yıkıyor hanımı temizliyor. İş bittikten sonra tekrr abdest alıyor. İmam şafi Hz. bu olayı hanımı dokundığı için abdesti bozulmuştur diye yorumluyor. İmamı azam ise kan aktığı için abdesti bozulmuştur diyor.
Sonuçta gidilen yer aynı ama yol farklı.
 

Ebuserdar

Üye
Katılım
2 Eyl 2006
Mesajlar
52
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar yanlış anlaşılmak istemem,ama imamlar ben mezhep kuruyoru gelin katılın yada benim görüşlerim den hak mezhep olur gibi düşüncelerle ortaya çıkmadılar okuduğum kadarıyla.Mısırlı alim Ebu Zehra nın Mezhepler Tarihini okumanızı tavsiye ederim.İÇTİHAD KAPISININ açık olduğuna inanıyorum.Ama her önüne gelen içtihat eder demiyorum.Neticede günümüz ün bazı meselelerine günümüz alimleri fetva veriyorlar.Eğer KUranın tüm zamanlara hitap ettiğine inanıyorsak.Gelinen zamanın alimleri zamanın sorunları hakkında görüş bildirmek zorunda kalacaklardır.Bence mezhep olayında keskin sınırlar çizmek yanlıştır.Zaten imamlar birbirlerinden yararlanmışlardır.
Hiç şüphesiz din, Allah katında İslam'dır. Kitap verilenler, ancak kendilerine ilim geldikten sonra, aralarındaki "kıskançlık ve hakka başkaldırma" (bağy) yüzünden ayrılığa düştüler. Kim Allah'ın ayetlerini inkâr ederse, (bilsin ki) gerçekten Allah, hesabı pek çabuk görendir. (AL-İ İMRAN SURESİ / 19)
 

islamveinsan

Doçent
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,360
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Suvas
Sa.

Mezhepleri sünnet i seniyede yada Kur an da aramak cehalet olur...
Bende öyle inanıyorumki ictihad kapısı kapalı değildir... Ama 1400 seneden beri Zaman ın En büyük Alimleri bu kapıyı iyi kapamışlar açmak güç ama imkansız değil...

Selametle..
 
Katılım
1 Eyl 2006
Mesajlar
42
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Müslümanların herhangi bir mezhebe bağlanmaları yolunda ne naklî ve ne de akli bir delil yoktur. Her hangi bir mezhebe bağlanmak ne farzdır, ne vacip, ne de sünnet (Atasoy Müftüoğlu)
Müctehidlerin hükümlerine değil de, delillerine tâbi olan tahsilli müslümanlar, delillerini incelemek sûretiyle birden fazla mezhepten yararlanabilirler. Hâlis, yani hükme tâbi olan mukallidler ise, taklid ettikleri mezhebin veya başvurdukları ve güvendikleri müftülerin fetvalarına tâbidirler ve onları bu hükümler bağlar(M.Nazif Şahinoğlu-Soruşturma-3)
 

zeygue

Aktifleşmemiş
Katılım
17 Kas 2006
Mesajlar
1,262
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
Ankara
Müslümanların herhangi bir mezhebe bağlanmaları yolunda ne naklî ve ne de akli bir delil yoktur. Her hangi bir mezhebe bağlanmak ne farzdır, ne vacip, ne de sünnet (Atasoy Müftüoğlu)
Müctehidlerin hükümlerine değil de, delillerine tâbi olan tahsilli müslümanlar, delillerini incelemek sûretiyle birden fazla mezhepten yararlanabilirler. Hâlis, yani hükme tâbi olan mukallidler ise, taklid ettikleri mezhebin veya başvurdukları ve güvendikleri müftülerin fetvalarına tâbidirler ve onları bu hükümler bağlar(M.Nazif Şahinoğlu-Soruşturma-3)

"Müctehidlerin hükümlerine değil de, delillerine tâbi olan tahsilli müslümanlar, delillerini incelemek sûretiyle birden fazla mezhepten yararlanabilirler"
Böyle yapanlara mezhepsiz dendiğini bilmiyor gibisiniz.:)
Ve böyle yapanların önünü kesmak için olsa gerek mezheplerin ihtilaf konularındaki görüş ve delillerini anlatan bir kitap bulamazsınız.
 

seyyidabdullah

Asistan
Katılım
6 Ocak 2007
Mesajlar
270
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Allahın Selamı ve rahmeti üzerinize olsun

Zınar isimli katılımcı çok güzel bir yaklaşım göstermiş fakat bir konuda herhalde iyi kavrayamadığım için olsa gerek sormak ihtiyacı hissettiğim bir konu var.

Mesajı şöyle:

Mezhep değiştirme ALLAH'ın muslumanlara verdiği nimetlerden bir nimettir.Mezhep değiştirmede olcut eger kişi zor durumda kalır ve yahut belli bir konuda sıkışırsa diğerine başvurabilir.Aslında mezhep farklılıgı avam insanı KURAN ve SUNNET çizgisi içerisinde islam dinini yaşaması için islam alimlerinin(imam-ı erbai)yaptıkları ictihadlardır.Eger bir mumin ornegin ramazan ayında oldugu gibi bir mumin ramazının başında bir niyet getirerek butun aya bedel oruc tutarve bunda hiç bir sakınca yoktur,bu maliki mezhebine goredir.Burada maliki mezhebini kişinin kolayına geldiğinden dolayı uygulayabiliriz.Yani ALLAH(c.c) mumine kolaylık ister,zorluk istemez.Bir mumin surekli bir biçimde laubaliliğe kaçmadan ve eger mezhepler hakkında bilgisi var ise istediğine uymasında bir sakınca yoktur;ama lakin eger sadece kendi mezhepi hakkında bilgisi var ise o zaman diğerlerine başvurmaması daha iyi olur...bu konuda ustadların takındıgı bir ornekle yetineceğiz;İmam şafii,İmam-ı azamın mezarını ziyarete gider ve orada ikindi namazının sunnetini selam vermeden dort rekat kılar,talebelerin ya ustad sen niiçin iki rekat kılıp selam vermedin sorusuna karşılık ustad şu tarihi cevabı verir;vallahi ben şu mezarın içinde yatan ustadın ictihadıyla ictihadlandım ve ondan haya ettim.Eger onlar yapıyorsa...

Çok güzel. Fakat Ramazanın her gününe ait niyet hangi şart altında kişiyi zor durumda bırakır ve ya sıkıştırabilir ki.

Bence konu daha zaruri konumlarda ancak alternatif olarak kullanılmalı.

İmam şafii örneği çok güzel ve yerinde ancak bu bir takva olayıdır. Eğer şafii mezhebinde ikindi namazının sünnetini 4 rekat kılmak yasak değilse pekala çok güzel. Ancak her konuya böyle yaklaşmamak lazım.

Tarikat ehlinin bu konuda şöyle bir yaklaşımı var. Takva yolunu ilerletmek için birbirine engel olmayan mezhep ihtilafları sırf saygı ve takva niyetli olarak aynı anda uygulanabilir. Örnek : Akşam namazının vakti Beyazlık kaybolana kadardır Hanefi hükmü varken imam şafinin Kırmızılık kaybolana kadar hükmünü uygulayarak namazı erken kılmak imam şafiye saygının en güzel belirtisidir.

Ancak bunu uygulayan kimse Yatsı namazınıda Beyazlık kaybolduktan sonra kılarak her iki imamın sözünede uyabilir. Tehlike şurada Eğer Akşamı erken kıldığı halde Yatsıyıda beyazlık kaybolmadan erken kılarsa vakitin farz oluşundan dolayı namazı fasid olma riski taşır.

Ancak birbirine muhalif hükümlerde mutlaka kendi mezhep imamına uymakta büyük fayda vardır. Çok zaruri durumlar meydana gelmeden karşı görüşü uygulamak yanlış yola sevkedebilir.Örnek: Vucudundan kan çıkan bir hanefi nasıl olsa şafilerde bu durum abdesti bozmuyor böyle namaz kılayım cümlesini hangi şartlarda kurabilir. bir düşünelim.(Kanaması hiç durmasa dahi bu durumun hanefi mezhebinde bir çözümü vardır)

Buradan zeygue isimli kullanıcıya bir mesajım var. Daha önce Abdest ile ilgili konuda 4 doğru olabilir konulu mesajım hakkındaki olumlu veya olumsuz mesajınızı alamadım. Bu mesajım tamamen sertlik içermeden oldukça emek verilerek yazılmış bir mesajdı.Medeni insanlar bir soruyu sorup sonra sanki hiç olmamış gibi bir not dahi düşmeden bırakmamalı diye düşünüyorum.Desin ki olmamış veya ikna olmadım. Siz ne dersiniz.?

Ayrıca :Bu konudaki şu fikrinize katılmıyorum :
"Müctehidlerin hükümlerine değil de, delillerine tâbi olan tahsilli müslümanlar, delillerini incelemek sûretiyle birden fazla mezhepten yararlanabilirler"
Böyle yapanlara mezhepsiz dendiğini bilmiyor gibisiniz.:)
Ve böyle yapanların önünü kesmak için olsa gerek mezheplerin ihtilaf konularındaki görüş ve delillerini anlatan bir kitap bulamazsınız."


Elcevap: Biz böyle kişilere mezhepsiz demiyoruz. Sadece ...delillerine tâbi olan tahsilli müslümanlar ifadesinin tahsil şartları bizim için biraz ağır o kadar. Bu tahsil şartları olmadan bu işleri yapanlar ise maalesef ya YAŞARİYYE veya BEYAZIYYE veya benzerleri gibi yeni bir mezhebe dahildirler yada kendi isimleri ile yeni bir mezhebe girmişlerdir. Yada Ben kendim delillerimi kurandan çıkartırım diğer mezhepler batıldır diyen mezhepsizlerdir. Bu bile bir mezheptir.

Mezheplerin ihtilaflarını yazan bir çok kitap var daha önce yazmış idim. Ömer nasuhi bilmenin büyük ilmihali bile bu konuda çok iyi bir başlangıç kitabı. Ayrıca büyük tefsir ve fıkıh külliyatları çok iyi kaynaklar. Bunları internet üzerinde arama yaparak bulabilirsiniz. Direk kitap adını arasam bulurum ama Benim hedefim bu değil çünkü Hanefi mezhebinin hükümlerini daha doğru düzgün bilmezken , Bildiklerimi uygulayamaz bir halde iken , Kimseye birşey öğretemezken kalkıpta ihtilaflara çalışmak bana ters geliyor. "Çölde önce su bulup hayatta kalmak lazım Evimizi sonra yaparız."

Allahın selamı rahmeti ve bereketi üzerinize olsun.
 
Katılım
1 Eyl 2006
Mesajlar
42
Tepkime puanı
0
Puanları
0
"
Böyle yapanlara mezhepsiz dendiğini bilmiyor gibisiniz.:)
Ve böyle yapanların önünü kesmak için olsa gerek mezheplerin ihtilaf konularındaki görüş ve delillerini anlatan bir kitap bulamazsınız.

Belki biliyorumdur. Ama bilmediğim bir şey var; bir insan mezhepsiz olunca islam dairesinden de dışarı mı çıkıyor?!

Mezhepler arası ihtilaflarla ilgili kitaplara gelince, bu başlık altında bir kitap bulamayabiliriz, ancak bu konular mezheplerin yaklaşımlarını (fetva vermedeki yol ve yöntemlerini) anlatan usûlü fıkıh kitaplarında ziyadesiyle mevcuttur. Dileyen oralara bakabilir.

Başkaları mezhep imamlarının hükümlerine dayanarak hareket ederse, yani onları taklid ederse, dine aykırı bir duruma düşmez. Gerçi islam ümmeti, Allah Resulüne uymak mecburiyetinde oldukları gibi, imamlara da tâbi olmak zorunda değillerdir, ama olsalar, dine aykırı bir iş yapmış olmazlar, asla, sadece vâcip değildir(İbni Teymiyye-Fark)
Bir kısım insanlar cahilî bir taassupla adeta futbol takımı tutar gibi bir mezhebe bağlanmakta ve her konuda o mezhep imamının sözünü esas almaktadır... Diğer bir gurup ise, delillere dayanmak hususunda aşırı gitmekte ve islam alimlerinin söz ve içtihadlarını bir kenara atarak, derinlemesine araştırma yapmadan, hadisten hüküm çıkartarak adeta “müctehid” kesilmektedir(Abdülhak el-Heytemi-İrtidat ve Mürtedin Hükmü)
Selam hidayete tabi olan müslümanlara....
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
alıntı-gonul_dostu
Belki biliyorumdur. Ama bilmediğim bir şey var; bir insan mezhepsiz olunca islam dairesinden de dışarı mı çıkıyor?!

Mezhepsizliğin dinsizliğe bir köprü olduğunu ve mezhepsiz bir müslümanın er yada geç sapıtacağını söyleyen ehl-i sünnet ulemasından Zahidu'i Kevserî'dir. Hiç kimse, asırlardır müslümanların uymuş olduğu ve ittifak ettiği bu hususları "Efendim, imamların görüşlerine uymak ve onlara tabi olmak zorunda değiliz" gibi bir yafta ile mezhepleri ortadan kaldıramaz. Çünkü, mezhep İmamlarının görüşleri kendi görüşleri değil, bizatihi ayet ve Hadislerden çıkarılmış şeriatin ve Rasulullah (S.A.V.) Efendimizin görüşleridir. Bu görüşleri, mezheplere karşı allerjisi olanlar "İmamların görüşleri" demektedir. Bu hiç doğru bir hareket değildir ve ümmetin yolundan ayrılmaktır. Ümmetin yolundan ayrılmak ise haramdır ve sonu Cehennem'e varan bir yoldur.
 
Katılım
1 Eyl 2006
Mesajlar
42
Tepkime puanı
0
Puanları
0
alıntı-gonul_dostu

Çünkü, mezhep İmamlarının görüşleri kenmdi görüşleri değil, bizatihi ayet ve Hadislerden çıkarılmış şeriatin ve Rasulullah (S.A.V.) Efendimizin görüşleridir. [/B][/COLOR]

Burdan yola çıkarak ben herhangi bir mezhep imamının görüşüne uymak istesem o takdirde Kuran ve Sünnete tabi olmuş olurum. bunda da bir sakınca olamaz. Kaldı ki mezhepsiz olmayı kendi kafamızdan hükümler çıkarmak olarak algıladıysanız bir diyeceğim olmaz, en azından kendi adıma. Ancak istediğim mezhep imamının istediğim görüşünü alırım ve uygularım. Sonuçta Kuran ve sünnete uymuş olurum. Tabi bunu yaparken keyfi bir uygulama yapmamak kaydıyla. Sonuçta dinin sahibi olan Allah'ı cc kimse kandıramaz, kandıran sadece kendi nefsini kandırır.
Selam hidayete tabi müslümanlara...
 

zeygue

Aktifleşmemiş
Katılım
17 Kas 2006
Mesajlar
1,262
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
Ankara
. Çünkü, mezhep İmamlarının görüşleri kendi görüşleri değil, bizatihi ayet ve Hadislerden çıkarılmış şeriatin ve Rasulullah (S.A.V.) Efendimizin görüşleridir. Bu görüşleri, mezheplere karşı allerjisi olanlar "İmamların görüşleri" demektedir. Bu hiç doğru bir hareket değildir ve ümmetin yolundan ayrılmaktır. Ümmetin yolundan ayrılmak ise haramdır ve sonu Cehennem'e varan bir yoldur.

Peygamberimiz kan abdesti hem bozar,hem bozmaz mı diyor?
Yoksa kırmızı elbise giymek hem haram,hem helal,hem de mekruh mu diyor?
Yoksa at etinine hem haram hem de helal mı diyor?
....
Allahtan kork,mezhepleri savunacağım diye hem peygamberimizi hem dini düşürdüğün duruma bak.
Mezhep imamlarını görüşleri kendi görüşleri değilmiş...miş...
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
alıntı-zeygue
Peygamberimiz kan abdesti hem bozar,hem bozmaz mı diyor?
Yoksa kırmızı elbise giymek hem haram,hem helal,hem de mekruh mu diyor?
Yoksa at etinine hem haram hem de helal mı diyor?

Kardeşler,

Bir müslümanın yukarıdaki soruları sorabilme cehaletini gösterebilmesi için ancak mezhep imamlarına özel bir düşmanlığı olması gerekir diye düşünüyoruz.
Mezhep imamlarının görüşlerini hadis ve ayetlerden çıkardığını günümüzdeki gayr-ı müslimler dahi bildiği gibi çocuklar bile biliyor.
Bu sebeple nette dahi birçok sayfada bulunablecek bu soruların cevaplarını vermeyi zaid buluyorum. Çünkü, soruların soruluş amacı ve muhtevası maksadlı ve kafa bulandırıcı olarak tescillidir. Acemice hazırlanmış bu tür soru tuzaklarına mslümanlar hiçbir zaman düşmez. Bu sebeple soruyu soranın akıl hocalarından daha br tutarlı sorular öğrenmesini ve foruma onları taşımasını tavsiye ederiz.
Vesselâm.
 

zeygue

Aktifleşmemiş
Katılım
17 Kas 2006
Mesajlar
1,262
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
Ankara
Allahın kitabında çelişki olmaz.
Mezhep imamları bir biriyle çelişik hükümler çıkardılarsa bu farklı bakış açılarından kaynaklanır,asla Kurandan kaynaklanmaz.
Mezhep imamları aynı konuda farklı hükümler çıkarıyorsa bu Kurandan kaynaklanıyor demek,çelişkiyi alimlerden alıp Kurana yüklemek çok büyük iftiradır.
Ben bu çelişkiyi,bu hatasını remz arkadaşımıza hatırlatmak istedim ama o anlamadı,tuttu bana iftirada bulundu.

"...mezhep İmamlarının görüşleri kendi görüşleri değil, bizatihi ayet ve Hadislerden çıkarılmış şeriatin ve Rasulullah (S.A.V.) Efendimizin görüşleridir."

Şu sözünü bir daha düşünmeni tavsiye ederim.Ben den bu kadar,
selametle
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Biz bu sözümüzü yani "...mezhep İmamlarının görüşleri kendi görüşleri değil, bizatihi ayet ve Hadislerden çıkarılmış şeriatin ve Rasulullah (S.A.V.) Efendimizin görüşleridir." sözünü her yerde ve her zeminde savunuruz. Çünkü, bu bir hakikattir. Asıl üzerinde düşünülecek ve hiçbir zman hiçbir yeree söylenilmeyecek söz ise, mezheplerdeki farklılığı bir çelişki olarak görmektir. Çünkü, mezhep farklılıkları bilindiği gibi bir çelişki değil, bilâkis müslümanlar için bir rahmettir.
Kusura bakmayınız ama, biz sizin düşünce havuzunuzda istediğinmiz gibi yüzemiyoruz. Bu yüzden düşünce havuzundaki derinliğini arttırmanızı tavsiye edeyorum.
 
Üst