Mevlidi ilk kutlayan Hz Peygamberdir SAV

Alper...

MarmaranınKralı
Katılım
10 Eki 2006
Mesajlar
9,574
Tepkime puanı
452
Puanları
0
Konum
İsLamBol
Web sitesi
cennetsarayi.blogcu.com

Biz,Mevlid kutluyoruz.Bazı ilahıyatçılar,bir çok doçentler,profösörler bu işe hoş bakmıyor.Televizyonlarda çıkıyorlar,açık oturumlarda konuşuyorlar.Diyorlarki; "Peygamberin SAV,hangi ayda doğduğu belli değil,hangi gecede doğduğu belli değil,efendim çok rivayet var filan." Utanmasalar diyecekler ki, doğmuş mu? doğmamış mı ? oda belli değil.Bu kadar rezillik sergiliyorlar bütün milletin gözü önünde.

Niçin? Osmanlı ecdadımızdan gelen,onlardan evvel efendim,bu işi mesela ilk mevlidi kutlayan kimdir? Soru, el cevap,..hadi bakalım....hee? ...(işte bu kitabı okumadığınızdan oldu- cevap veremediniz. mevlid-i şerif kıraatı/ resail-i ahmediyye 39,İnş bu gece okursunuz)

İlk mevlidi kutlayan Muhammed Mustafadır SAV.Nasıl kutladığını biliyor musunuz?Dediler ki, Ya rasulullah SAV,Pazartesi günleri sıralı oruç tutmanın hikmeti nedir? Cevap ; Zalike yevmün vulidtü fihi,"o benim doğum günümdür." Bu kutlamak değil mi?

Nasıl kutlayacak,pasta kesip, mum söndürerek kutlayacak hali yok.Oruç tutarak doğumunu kutladığını, her hafta pazartesi günü oruç tutmuş doğduğu gün olduğu için.O bize de ne oldu şimdi pazartesi orucu?Sünnet oldu.

Beyhaki'de bir rivayet daha var.Peygamber olduğu zaman SAV, kaç yaşında , kırk yaşında, ne yapmıştır? Akika kurbanı kesmiştir.Alla alla İlginç.Bunu da ilk duyuyorsunuz değil mi?

Akika kurbanı ne zaman kesilir?Çocuk yeni doğduğu zaman,yedinci gününde.Halbuki dedesi Abdulmuttalib ne yapmıştır,doğduğunun yedinci günü,babası vefat ettiği için,yetim olduğu için SAV, dedesi Abdulmuttalib,doğumunun yedinci gününde kurbanını kesmişti.Halbuki fıkha göre,akika tekrarlanır mı? tekrarlanmaz.Bir çocuk, kesildi akikası yedinci gün,tamam.Bir daha ona bir akika daha keseyim diye fıkıhta birşey yok.

Ama peygamber olduğu zaman kendi adına akika kurbanı kesmiştir.Niçin?Kendi doğumunu, peygamberde olunca tekrar kutlamıştır ki;"ben alemlere rahmet olarak gönderildim.Bunun için şükür olsun Allahıma" diye.

Şimdi kendi adına yaptığı şükürden ziyade, bize rahmet olduğu için defaatle şükretmiştir.

Şimdi,bazıları mevlid kutlamalarını reddedebilir,kabul etmeyebilir, yanlış eder.Çünkü ilk Rasulullah SAV kutlamış,ondan sonra sahabe-i kiram hazaratı hep onun, doğumunun ne büyük rahmet olduğu hakkında konuşmuşlar,beyanlarda bulunmuşlar.Sonra tabi bu ,münferid bazda ,rebiul evvel ayında, 12. gecesinde herkes kendi evinde salavatı şerife ile meşgul olur,zikirler ederler,şükürler ederler.

Bizim gibi,şimdi miraç gecesinde olsun,kadir gecesinde bile sahabe-i kiramın böyle camide özel bir toplanıpta kadir gecesi kutlaması yoktur.çünkü onların her gecesi kadirdir.Sahabe-i kiram, tabiini izam,selefi salihin,bunlar her gece sabaha kadar ibadet ediyorlar.teheccüte kalkıyorlar,kuran okuyorlar.yani kadir gecesi olduğu zaman ilave bir fazlalık yapacak payları yokki.ondan sonra herkes ibadetini biliyor, gecesini gündüzünü biliyor.dolayısıyla ne yaparlardı.camii şerifte meşgul olan olurdu,sonra evine çekilirler,yatsıyı cemaatle kılarlar,sabahı da cemaatle kılarlar, arada da gece teheccüt ve ibadetle ihya ederler.tamam.

fakat sonradan bunlar,insanların işleri arttı.Gaflet çoğaldı,gecesini gündüzünü millet şaşırır oldu.ondan dolayı bu geceler ecdadımız tarafından ne edildi?tayin edildi ,ilan edildi.kandil denmesinin sebebi de, camilerin minarelerinde filan,zeytinyağı ile yanan kandiller yakılarak, öyle bir kandil yandığı zaman halk bir olağan üstülük olduğunu düşünsün hatırlasın,niye bu gece kandil yanıyor ,ışıklar yanıyor acaba, o zaman böyle ışık yokki her yerde.caminin minaresinde ışık gördükleri zaman ne anlıyorlar.bu gece önemli bir gece,özel bir gece ,soruyorlar falan,böylece ihya ediyorlardı.bu adet bize kadar devam etti ama kandil gecesi lafındansa gecenin ismini, regaib gecesi,beraat gecesi ,kadir gecesi, mevlit gecesi gibi cuma gecesi gibi gecelerin adları söylense daha iyi olur.kandil burda nişan olduğundan bu isim takılmıştır.

Cübbeli Ahmet Hoca
 

ıtri

Üye
Katılım
30 Ağu 2009
Mesajlar
1,235
Tepkime puanı
153
Puanları
0
Yaş
37
Konum
Ankara
İlla ilahiyatçılara karşı çıkacağım diyerek, Allah Rasülü'nün hayatından kendi iddiamıza mesned olabilecek zorlama hükümler çıkarmaya gerek yok.
"Duran saat bile günde iki defa doğruyu gösterir" hükmünce bu ilahiyatçıların bazı doğrularını da kabul et yahu.
Peygamberimizin bazı ibadetler yaptığı hepimizin malumu.
Ama günümüzdeki gibi bir kutlamanın başlangıcı çok çok Osmanlıya dayanıyor.
Bu gerçek ortada iken lafı oraya buraya çekmenin alemi yok.
Her hususta da konuşma Ahmet hocam. Bazı hususlarda da susmayı denemek yerinde olur.
 

UBEYDUN

Ordinaryus
Katılım
16 Ara 2006
Mesajlar
2,548
Tepkime puanı
286
Puanları
0
Konum
göçmen
bidatın Allah tealaya yaklaşmak kasdı olmayanı varmıdır.
e bidat nedir hepsine bir kulp bulunacaksa?
 

|SEÇKiN|

Profesör
Katılım
25 May 2010
Mesajlar
812
Tepkime puanı
133
Puanları
0
Konum
İstanbuL
İlla ilahiyatçılara karşı çıkacağım diyerek, Allah Rasülü'nün hayatından kendi iddiamıza mesned olabilecek zorlama hükümler çıkarmaya gerek yok.
"Duran saat bile günde iki defa doğruyu gösterir" hükmünce bu ilahiyatçıların bazı doğrularını da kabul et yahu.
Peygamberimizin bazı ibadetler yaptığı hepimizin malumu.
Ama günümüzdeki gibi bir kutlamanın başlangıcı çok çok Osmanlıya dayanıyor.
Bu gerçek ortada iken lafı oraya buraya çekmenin alemi yok.
Her hususta da konuşma Ahmet hocam. Bazı hususlarda da susmayı denemek yerinde olur.

eyvallah!
noktası virgülüne kadar katılıyorum.
 
Üst