Necib Fazıl'ın haklı yerleri var.Fakat üstad, bir din alimi değildir.Yani eleştirilerindeki haklılık, o zatların eserlerine vuukufiyetiyle ilgili değildir. Genel yapılan eleştirilerde bazı haksızlıklar yapılması kaçınılmazdır.Örneğin Muhammed Abduh veya Cemaleddin Efgani ile Mevdudi , Seyyid Kutub'u aynı zaviyeden değerlendirmek doğru değildir.Muhammed Abduhun mason olması, Mevdudinin mason olmasını gerektirmediği gibi..Veya Cemaleddin Efganinin şii görüşlere sahib olması, Seyyid Kutubu bağlamayacağı gibi,veyahud Muhammed Abduhun mucizeleri inkar etmesi veya Fil suresinde söyledikleriyle merhum şehid Seyyid Kutubun tefsirinde söyledikleri aynı şeyler değildir.Bilakis Merhum seyyid Kutub bu meselede abduhu eleştirmektedir.Mesela mısırlı Ferid Vecdi ile merhum Mevdudiyi aynı kategoride değerlendirmek isabetli değildir.Örneğin Merhum Mevdudinin orijinal urduca ismi '' Sünnet ki Aini Haysiyet' kitabı (Türkçesi ''İslam Hukukunda Sünnetin Yasal Konumu''Durmuş Bulgur tercemesi) okunursa aradaki fark tebarüz eder.
İslami Kitabları okumaya sıfırdan başlayanların Mevdudi veya seyyid kutub vb. kitabları okumasını tavsiye etmiyoruz, lakin Ehli Sünnet itikadını iyi bir kitabdan okumuş ve anlamış olanların bu kitablardan da yararlanacağını unutmayalım.Bu zatlar haşa bazılarının zanettiği gibi İslam dışına çıkmış zatlar değildir.İslama samimi olarak inanmış, bildikleriyle amel etmiş, bazı meselelerde yanılmış, fakat ''tebliğ'' vazifasini üstlenmiş, davetçilerdir.Her kişinin husisiyetleri ayrı ayrıdır.Kimi hadiste, kimi tefsirde, kimiside El-Benna gibi davette tebarüz etmişlerdir.Bu kişileri, eleştiren alimler bile bu zatların mütefekkir , davetçi taraflarını itiraf etmişlerdir.Mesela allame şeyh İsmail Çetin İnsan ve Vazifesi iisimli eserinde Seyyid kutubun mütefekkir tarafını belirtmiştir.Başka eserlerinde Mevdudi ve Seyyid Kutub'un bazı meselelerdeki açıklamalarının okunmasını tavsiye etmişlerdir.Demekki Ehli Sünnet akaidini bilen bir müslümanın bu zatların kitablarını okumasında bir mahzur yok, tersine faydalanmaları da mümkündür.Mesela kendim bu zatların bazı kitablarını okudum,olumsuz bir etkilenme görmedim.
Bunlar dini içten yıkan hain gibi nitelenmeler ya cahillikten (eserlerine vukufiyetsizlikten) yada iyiniyet yoksunu tutumdan kaynaklanır.Kimse İslamı kendi dar görüşüyle inhisar altına almaya kalkmamalıdır.