özzey
♥özlemzeynep♥
- Katılım
- 7 Haz 2006
- Mesajlar
- 3,120
- Tepkime puanı
- 93
- Puanları
- 0
Ilkokulda, matematik dersinde ögretmen üçgenin alanini,
çocuklara su sekilde ögretmis: Bir üç kenarlinin alani,
yatayimi ile diklesiminin vurusumunun, ikiye bölümüdür.
Çocuk bunu güzelce ezberlemis. Aksam babasi evde sormus:
- Bu gün okulda ne ögrendiniz
- Matematik dersinde, bir üçkenarlinin alanini ögrendik
babacigim.
- Ya öyle mi, peki nasil ögrendiniz?
- Bir üçkenarlininin alani yatayimi ile diklesiminin
vurusumunun ikiye bölümüdür.
- Yavrum, yanlis ögretmisler size.
- Dogrusu : Bir üçgenin alani, tabani ile yüksekliginin
çarpiminin yarisina esittir.
O sirada, bir yandan gazetesini okuyan, bir yandan da torunuyla
oglunun konusmasini dinleyen dede, dayanamayip söze girmis :
- Ikinizin de tanimi yanlis!
- Bir müsellesin mesaha-i sathiyesi, kaidesiyle irtifanin hasil-i
darpinin, nisfina mü dür....
çocuklara su sekilde ögretmis: Bir üç kenarlinin alani,
yatayimi ile diklesiminin vurusumunun, ikiye bölümüdür.
Çocuk bunu güzelce ezberlemis. Aksam babasi evde sormus:
- Bu gün okulda ne ögrendiniz
- Matematik dersinde, bir üçkenarlinin alanini ögrendik
babacigim.
- Ya öyle mi, peki nasil ögrendiniz?
- Bir üçkenarlininin alani yatayimi ile diklesiminin
vurusumunun ikiye bölümüdür.
- Yavrum, yanlis ögretmisler size.
- Dogrusu : Bir üçgenin alani, tabani ile yüksekliginin
çarpiminin yarisina esittir.
O sirada, bir yandan gazetesini okuyan, bir yandan da torunuyla
oglunun konusmasini dinleyen dede, dayanamayip söze girmis :
- Ikinizin de tanimi yanlis!
- Bir müsellesin mesaha-i sathiyesi, kaidesiyle irtifanin hasil-i
darpinin, nisfina mü dür....