Mahşer Provası- “Buyrun Kartvizitim Diyenler!”

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
[Demek olur ki, günah her tarafını kaplamamış olanlar, cehennem ateşinde ebedî kalacaklardan değiller. Kalbinde zerre kadar imanı kalabilenler, günahı günah bilenler ve ona helal demeyenler hakkında hulûd (ebedî azap) yoktur. Sayılı günler aslında bunlar için tasavvur olunabilir.[/B]

Mavili kisma dikkat. Zerre kadar iman bulunmasi noktasinda tam olarak günaha bulanmanin gerceklesmedigi bu nedenle bu ayet kapsamina mümin sahsin girmedigi yönünde izahat yapiliyor. Bu dogru bir görüs degil midir?

Degildir.

Daha once de burada soyledim, Kuran'da iman ile ilgili gecen her ayet mutlaka salih amelle beraber zikredilir. Salih amel'i incelersek, salih amelin kisinin kendisini ve cevresini duzeltici her turlu soz ve davranisin bu kapsama dahil edildigini goruruz.

İman ile salih amel iki elmanin yarisi gibidir. İman yoksa salih amel, salih amel yoksa iman iddiasinin hicbir hukmu ve gecerliligi yoktur. İman varsa amel zorunlu olarak o-la-cak-tir.

İman etmeyi salt inanmak diye anlarsaniz elbette kalbinde zerre kadar imani olani da cennete koyarsiniz, gunahi gunah bilmek da yetiyormuş zaten. Gunah oldugunu bil ama hayatini yasamaya devam et nasilsa zerre imanin var, o seni kurataracak, oh ne ala.

Hem bu kasit sartini da kim uydurmuş? Boyle bir sacmalik olur mu ya.

i9703 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,908
Tepkime puanı
2,063
Puanları
113
Konum
Mars
E benim çooook akıllı adamsım her mahkemeye çıkan suçlu müebbet alır mı?

3 yıl, 5 yıl, 10 yıl hapis yatıp çıkan olma mı?

Sen orayı dünya mı sandın ? ohh ne güzel yat çık şeriat ne oldu kısas 'a kısas ne oldu... dinden çıkanı bilmem ne yapmak ne oldu offf ziyafettin offf orada demokrasi mi var :)
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,908
Tepkime puanı
2,063
Puanları
113
Konum
Mars
Sen Allah'ı zalim mi sandın?

Herkes yaptığı kötülük kadar ceza çekecek. Cezasını çeken niye daha cehennemde dursun?

yo adaletli sandım dı....

sen kelime oyunu var ona katılsana ne güzel dönderiyorsun topaç gibi kelimeleri öhö öhööö
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir



İman ile salih amel iki elmanin yarisi gibidir. İman yoksa salih amel, salih amel yoksa iman iddiasinin hicbir hukmu ve gecerliligi yoktur. İman varsa amel zorunlu olarak o-la-cak-tir.


İmam-ı Azam Ebû Hanife (rh.a) el-Vasiye isimli eserinde:

"Sonra amel imandan, iman da amelden başkadır. Çünkü çoğu zaman mü'minden amel yapma mükellefiyeti kalkabilir. `Amel kalktığı zaman, iman da kalkar' denilmesi, caiz değildir.

Zira hayız halindeki bir kadından; o hal içerisinde iken, namaz kalkar. Böyle bir kadın için iman da kendisinden kalkar, diyemeyiz.

Yahud kendisine imanı da terketmesi emredilir, denilemez.


Yine `fakire zekat yoktur' denilir . fakat fakire iman gerekli değildir, denilemez. Eğer iman amelden bir parça (cüz) olsaydı, amelin düştüğü hallerde, imanın da düşmesi gerekirdi. Halbuki durum böyle değildir."
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
İmam-ı Azam Ebû Hanife (rh.a) el-Vasiye isimli eserinde:

"Sonra amel imandan, iman da amelden başkadır. Çünkü çoğu zaman mü'minden amel yapma mükellefiyeti kalkabilir. `Amel kalktığı zaman, iman da kalkar' denilmesi, caiz değildir.

Zira hayız halindeki bir kadından; o hal içerisinde iken, namaz kalkar. Böyle bir kadın için iman da kendisinden kalkar, diyemeyiz.

Yahud kendisine imanı da terketmesi emredilir, denilemez.


Yine `fakire zekat yoktur' denilir . fakat fakire iman gerekli değildir, denilemez. Eğer iman amelden bir parça (cüz) olsaydı, amelin düştüğü hallerde, imanın da düşmesi gerekirdi. Halbuki durum böyle değildir."

adam87 olmuyor ama hep redi beğeniyon.

İmamı Azam'ı niye beğenmiyon?
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0


Degildir.

Daha once de burada soyledim, Kuran'da iman ile ilgili gecen her ayet mutlaka salih amelle beraber zikredilir. Salih amel'i incelersek, salih amelin kisinin kendisini ve cevresini duzeltici her turlu soz ve davranisin bu kapsama dahil edildigini goruruz.

İman ile salih amel iki elmanin yarisi gibidir. İman yoksa salih amel, salih amel yoksa iman iddiasinin hicbir hukmu ve gecerliligi yoktur. İman varsa amel zorunlu olarak o-la-cak-tir.

İman etmeyi salt inanmak diye anlarsaniz elbette kalbinde zerre kadar imani olani da cennete koyarsiniz, gunahi gunah bilmek da yetiyormuş zaten. Gunah oldugunu bil ama hayatini yasamaya devam et nasilsa zerre imanin var, o seni kurataracak, oh ne ala.

Hem bu kasit sartini da kim uydurmuş? Boyle bir sacmalik olur mu ya.

i9703 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

hak veriyorum mutlaka. Iman ettim is bitti seklinde düsünmemek gerek. Amel de imanin bir göstergesi mutlaka.

Ayettede gecen hatalarin kaplamasi bahsi. Bir nevi amelinde yok oldugu manasina geliyor olsa gerek. Imanin var olmasinda az da olsa amelinde var oldugunun bir göstergesi olmali.

Misal adam elinden geldigince ibadet yapiyor, hasenatta da buluyor ancak kötü bir ameli var(diyelim büyük günah), bundan da bir türlü kurtulamiyor. Buna ragmen baska güzel amelleride var. Bu adamin durumu buna güzel bir misal degil midir?

Zerre kadar iman/amel sahibi olmak , tamamen kaplamadiginin bir göstergesi degil mi?
 
Üst