kilicarslan
Kıdemli Üye
- Katılım
- 14 Mar 2013
- Mesajlar
- 4,054
- Tepkime puanı
- 41
- Puanları
- 0
buyrun cenaze namazina .. bi bu konu eksikti. Isit isit sür önümüze.
buyrun cenaze namazina .. bi bu konu eksikti. Isit isit sür önümüze.
Al iste bu hadis inkariligina giriyor mu bu yoksa girmiyor mu bunu da kim diyor kutsi hadislerin cogu mevzu imis diye acaba bu söz kim den ve bundaki o kaynak ve dayanak da nedir?.Dede sakin ol şeker ve tansiyon ilaçlarını al bişey diycem,kutsi hadislerin bir çoğu mevzudur
"Levlake" rivayeti Hanbeli Hadis usulünce "sahih" kabul edilmeyen bir söz. Bu duruma rağmen başka usulü benimseyenler içerisinde "sahih" kabul edilen bir söz.Selam
''Levlake '' hususunda ''uydurma'' olduğu tarafındayım.Bunu net olarak ifade edebilir ve altını doldurabilirim.Yani kanaatden öte bir bir ''burhan'' söz konusu benim için...
Ama Hakikatı Muhammediye inancında ise oku'malarım ve araştırmalarım daha devam ediyor ve benim için olumlu veya olumsuz diyebileceğim bir burhan oluşmadı.Yani sadece daha ''kanaatler'' var...O açıdan net bir şey söyleyemiyorum.En azından benim için...
Bu konu ile alakalı kaçırılan bazı hususların olduğu tespitinde bulunabilirim. Bunlara dikkat etmek bize yardımcı olur diye düşünüyorum...
Birincisi; Bu ''inancın'' temelinde bir beşeriyetten değil bir manadan bahsediliyor oluşudur. Ama buna karşı itirazların bir kısmı beşer kısmına/bedensel yaklaşımlar üzerinden cevaplar veriliyor. Bunun yanlış olduğunu düşünüyorum... Buna atıfta bulunan ayatlardan birisi bu olabilir...
Bu ayatta Âdem(as)dan bahsetmediği çok nettir.Bunu destekleyen,açıklayan ayatlar var.Misal Araf Suresi 189-190.
Burada ayatta müzekker ve müennes geçmeyişi bir manaya tekamül ettiğinin göstergesi.Ama bu nedir?Hakikatı Muhammediye midir yoksa başka bir inanış mıdır bilemiyorum.Daha doğru bir ifadeyle daha benim için netleşmiş değil.Benim için netleşen sadece burada Adem peygamberden bahsetmeyişi,bir manadan bahsediyor olmasıdır...
İkincisi bu inanca sahip olanların söylemlerini değerlendirir iken genel de karşı çıkanların kendi algıları yani inanışları üzerinden değerlendirip kendi felsefesi/karşı tarafın felsefesi anlamında ne kastediliyoru görmezlikten geliyor olması.../Sadece kendi gördüğü anladığı ile sınırlı tutması.
Bu durumlar biraz konuyu anlamamızda bize engel oluyor ve tarafgirlikle yaklaşmamıza neden oluyor diye düşünüyorum...
İlk mesajımda da dediğim üzere hemen kabul veya reddetme yerine kafa yormak, okumak ve düşünmek istiyorum/akletmek...
Kanaatden öteye gitmeyen bir durumu da burada veya başka yerde sahiplenme duygum yok...
Kısacası; Burhan hususunda dile getirdiklerim;
1)''Levlake''uydurma bir rivayettir.
2)Nisa 1 de bahsedilen Âdem(as) değildir. Bir yönüyle manadır.
Kanaat'de kalan kısımlar ise; Bu inanışın doğru mu yoksa yanlış mı olduğu hususunda ben de bir burhanın açığa çıkmaması...
Bir anlamda halen zann boyutunda olmasıdır.
Bu konu hakkında bana ''burhan'' gösterecek veya yönlendirecek birileri varsa kapımın açık olduğunu söylemek isterim...
Selametle...