KUR’AN’IN VAHİY OLUŞUNUN İSPATINA DAİR: Sîretü’l Kur’an 11. Dersten bir bölüm:

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Sîretü’l Kur’an 11. Dersten bir bölüm:

KUR’AN’IN VAHİY OLUŞUNUN İSPATINA DAİR:

1-“Oku” emriyle başlaması (Alak 1)

2-Sözlü kültürden yazılı kültüre geçme hedefi koyması (Alak 1-5)

3-Bir çok ayetle akletmeyi emretmesi

4-Akletmeyenlerin pisliğe mahkum olacağını haber vermesi (Yunus 100)

5-Canlıların en şerlisi kafasını kullanmayan-lardır demesi (Enfal 22)

6-Tabiatı öğrenmek için kendini değil, tabiatı referans vermesi (Gaşiye 17-20).

7-Tevhidi fıtrat ve özgürlük olarak kodlaması (Rum 30).

8-Köleciliği reddedip, özgürlüğü zor yokuşun ilk etabına koyması (Beled).

9-Özgürlüğün düşmanı olan şirki pislik ilan etmesi.

10-Kaderciliği reddetmesi (Nisa 13-Enam 148 - Yasin 19).

11-Delile, belgeye, bilgiye çağırması (854 yerde).

12-Eleştirel aklı müminin hayatının eksenine koyması (Fatiha 18)-İbadetleri ahlaki davranışın bir aracı kılması (Maun ve Nahl 90).

13-Bedeviliği yerip medeniliği yüceltmesi (Tevbe 97)

14-Gücün otoritesi yerine merhametin otoritesini tesisi (Besmele)

15-Ezenlere karşı hep ezilenleri koruyup kollaması (Kasas 5)

16-Kamu yönetiminde ‘Şura’yı’ otorite ilan etmesi (Şura 38).

17-Görevlendirmede liyakat ve ehliyeti ilan etmesi (Nisa 58).

18-Ruhbanlık ve mistikliği din dışına çıkarması (Hadid 27) .

19-Melek ve insan üstü peygamber algısını reddetmesi.

20-Kamu yönetiminde ‘Şura’yı’ otorite ilan etmesi (Şura 38)

21-Görevlendirmede liyakat ve ehliyeti ilan etmesi (Nisa 58).

22-Ruhbanlık ve mistikliği din dışına çıkarması (Hadid 27).

23-Melek ve insan üstü peygamber algısını reddetmesi.

24-Allah ile aldatmaya karşı şiddetli uyarısı (Lokman 33).

25-Sahte haramlara ve uyduruk dindarlık gösterisini red (Hucurat 16 vd).

26-İnsanoğlunun çevreyi tahribine karşı uyarması (Rum 41).

27-Hayvan haklarının korunması (Deve ile imtihan, hacda avlanma yasağı)
 

tengiz

İhvan Forum Üye
Katılım
16 Ocak 2019
Mesajlar
214
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Haklısın,Allah'a kul olması gerekirken putlarına köle olmayı tercih edenler oldukça gönüllü kölelik devam eder.

Yok gerçekten kuran köleliği kaldırmamıştır. Sen milletin ılımlı din pazaralamasına bakma. Köleliğin günümüzde köleliksözleşmeli işçi satatüsünde modernce ifası bile sıkıntılıdır. Çünkü gerçek bir Müslüman işveren yediğinden yiyip içtiğinden içirmesi, barınak sunması gerekir değil mi? 1000 lira maaş verip insanlara kölelik yaptıranlar camiye-mekkeye gitmesin boşa takiyye yapmasınlar. Böyle bir zekatsız, hukukdışı -insan onuruna yaşamına yakışmayan muameleyi Müslümanlık şekli yok!
Bu merhum şeyh biraz fazla dozu kaçırmış. Cezbesine verebilirsiniz.. Yoksa söyledikleri zaten kurana ters. Peygamberin amcasına elin kurusun diye ayet varken. Peygamber akrabasına köle olacaksınız diye bir şey mümkün olabilir mi? Hatta kuran da peygamberin kendisi bile bizzat yaratıcı tarafından tehdit ediliyorken.. Böyle bir kutsal ötesi tanrılık vasfında şeyhlik algısıda yanlıştır. Dediğim gibi bunlar hep cezbe(sarhoşluklardan-meczupluktan) mütevellit ekrana yansıyor.

Tarih de Hallacı mansur mu, muyittin arabi mi, oda sanırım ben tanrıyım demiş diye rivayet edilmekte..
 
Son düzenleme:

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Yok gerçekten kuran köleliği kaldırmamıştır. Sen milletin ılımlı din pazaralamasına bakma. Köleliğin günümüzde köleliksözleşmeli işçi satatüsünde modernce ifası bile sıkıntılıdır. Çünkü gerçek bir Müslüman işveren yediğinden yiyip içtiğinden içirmesi, barınak sunması gerekir değil mi? 1000 lira maaş verip insanlara kölelik yaptıranlar camiye-mekkeye gitmesin boşa takiyye yapmasınlar. Böyle bir zekatsız, hukukdışı -insan onuruna yaşamına yakışmayan muameleyi Müslümanlık şekli yok!
Bu merhum şeyh biraz fazla dozu kaçırmış. Cezbesine verebilirsiniz.. Yoksa söyledikleri zaten kurana ters. Peygamberin amcasına elin kurusun diye ayet varken. Peygamber akrabasına köle olacaksınız diye bir şey mümkün olabilir mi? Hatta kuran da peygamberin kendisi bile bizzat yaratıcı tarafından tehdit ediliyorken.. Böyle bir kutsal ötesi tanrılık vasfında şeyhlik algısıda yanlıştır. Dediğim gibi bunlar hep cezbe(sarhoşluklardan-meczupluktan) mütevellit ekrana yansıyor.

Tarih de Hallacı mansur mu, muyittin arabi mi, oda sanırım ben tanrıyım demiş diye rivayet edilmekte..
O da doğru ancak bu kriterler Kur'an ayetlerinin bildirdikleridir.Bu ayetleri uygulamayan müslüman,İslam'ın kriteri değildir.
 

Mugalata

Kıdemli Üye
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Tepkime puanı
146
Puanları
0
Konum
izmir
Tarih de Hallacı mansur mu, muyittin arabi mi, oda sanırım ben tanrıyım demiş diye rivayet edilmekte..

Hallac-ı Mansur demiş o sözü, "en el hak" diye. Bu yüzden derisi yüzülmüş adamcağızın. Ama o sözü o anlamda dememiş. Hepimiz tanrının pararçasıyız demek istemiş.
 
Üst