Kur’anda hata yoktur

Darul_Beka

Profesör
Katılım
17 Kas 2013
Mesajlar
2,218
Tepkime puanı
175
Puanları
63
sayın verda hanım
siz benim mesalarımı doğru olarak okuduğunuza eminmisiniz
doğru okusanız benim alıntı da olsa diye geçen cümlemi okurdunuz
alıntı da olsa
iğrenç küfür ve iddiaları yayınlamak doğru değildir
lütfen doğru okuyalım
birbirimizi boş yere meşgul etmiyelim

normal biri benim bu mesajımdan sonra
özür diler alıntıyı eleştirdiğinizi görmemişim derdi
ama
sen konuyu uzatıp duruyon
oysa
hataları kabul etmek de bir erdemdir
 

alitufan2003

Profesör
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
1,370
Tepkime puanı
11
Puanları
0
Konum
Yalova
Öncelikle konuyu okuyunca bu konuda yeterince bilgi sahibi olmadığımı, lakin Peygamber efendimizin bu konuda emr-i şeriflerinin olduğunu öğrendim:
"Ben gidici bir kimseyim. Bu ilim kaldırılacak. Öyle ki iki kişi ferâiz hususunda ihtilafa düşecek. Ancak, aralarında ihtilafı halledecek bir kimse bulamayacaklar."

Bir başka hadiste:
"Ferâizi öğrenin. Zira o, ilmin yarısıdır. Bilesiniz ümmetimden ilk çekip alınacak ilim de odur."

Bu hadisi şeriflerden
İSLAM HUKUKU'nun temel ilimlerinden birinin FERAİZ İLMİ (Miras İlmi) olduğu, ileride bu konuda ihtilafların yaşanabileceği çok açık bir şekilde ortaya konmuştur.
Hz. Ömer (ra)'in hîlafeti sırasında ilk defa farz sahiplerinin paylarının meselenin ortak faydasını aştığı bir miras hadisesiyle karşılaşılmıştır. Hz. Ömer (ra) ashab ile istişare etmiş ve Abbas b. Abdülmuttalib'in avl yolunu teklif etmesi üzerine bu usulü benimseyerek farz sahiplerinin payları toplamını meselenin mahreci kabul ederek, meselenin halledilmesini uygun bulmuş ve Hz. Ömer (ra) hayatta olduğu sırada kendisine bu hususta bir itiraz vaki olmamıştır. Dolayısıyla
Avliyye konusunda icma vaki olmuştur.


Bizler için kitap, sünnet ve icma konusunda en ufacık, hardal tanesi kadar bir tereddüt yoktur...


 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
hadisi şeriflerde olmadığına göre, zaten alim kesimi yok, kıyas desen hak getire,,,,ee yahayy ne kaldı geriye, sen...:)

Allah'tan kork ya hu, başka bir şey demiyorum.
Atalarından korktuğunun yarısı kadar Allah'tan korksan belki bir şansın olacak ama hala bir adım ilerleme yok.
 

alitufan2003

Profesör
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
1,370
Tepkime puanı
11
Puanları
0
Konum
Yalova
Ayrıca bu konu münasabetiyle kitaplığımda uzun zamandır Muhterem Ömer ÖNGÜT Hazretlerinin İSLAM HUKUKU adlı eserini de okumadığımı fark ettim...
Teşekkür ediyorum hatırlamama vesile olanlara...












Bu arada 660'ncı sayfada, burada bahsi geçen örneğin açıklamasının ( anne - baba - eş- ve kızlara kalan mirasın taksimi ) yapılması da ilginç bir rastlantı olmuş...






FERAİZ İLMİ'nin detayı bütün olasılıkları ile eserde anlatılmıştır.
Faydalanmak isteyen Ümmet-i Muhammed'e duyurulur..



http://www.hakikat.com/nur/ihuk/icihuk.html

MİRAS HUKUKU
• MİRAS HUKUKU
• Miras
• Miras İlmi
• Mirasın Rükünleri
• Mirasın Şartları
• Mirasın Sebepleri
• 1. Evlilik Bağı (Sahih Nikah)
• 2. Kan Hısımlığı (Hakiki Neseb)
• Mirasa Engel Haller
• Miras Paylarındaki İlâhî Hikmetler
• Miras Taksiminde Kadın ve Erkek
• İman İle Küfür Arasında Tercih
• TERİKE
• Terikenin Tarifi
• Terike Üzerindeki Haklar
• 1. Ölenin Techiz ve Tekfini
• 2. Borçlarının Ödenmesi
• Dört Çeşit Borç Vardır
• 3. Vasiyetlerin Yerine Getirilmesi
• Vârislerin Hakkı
• VÂRİSLERİN ÇEŞİTLERİ VE DERECELERİ
• Vârislerin Çeşitleri
• Vârislerin Dereceleri
• 1. Ashab-ı Ferâiz
• 2. Neseb (Kan) Yoluyla “Asabe” Olanlar
• 3. Sebebe Dayanan “Asabe”lik
• 4. Neseb (Kan) Yoluyla Olan Farz Sahiplerine Red
• 5. Zevil-erham
• 6. Mevlâ El-muvâlât
• 7. Başkası Üzerinde Nesebi İkrar Olunan Kişi
• 8. Kendisine Mirasın Üçte Birinden Fazla veya Malın Tamamı Vasiyet Edilen Kimseler
• 9. Beytülmâl
• 1. ASHAB-I FERAİZ VE FARZ (MUAYYEN) HİSSELER
• 1. Yarım (Nısıf) Alanlar
• 2. Dörtte Bir (Rubu’) Alanlar
• 3. Sekizde Bir (Sümün) Alanlar
• 4. Üçte İki (Sülüsan) Alanlar
• 5. Üçte Biri (Sülüs) ve Kalanın Üçte Birini Alanlar
• 6. Altıda Bir (Südüs) Alanlar
• A. Koca (Zevc)
• B. Karı (Zevce)
• C. Baba (Eb)
• D. Dede (Sahih Ced)
• E. Ana-Bir Oğlan Kardeş ve Ana-Bir Kız Kardeşler (Evlâd-ı ûm)
• F. Kız (Bint, Sulbiyye)
• G. Oğlun Kızı (Bint’ül İbn, İbniyye)
• H. Ana-baba Bir Kız Kardeş (Uht Lehüma)
• İ. Baba Bir Kız Kardeş (Uht Lieb)
• J. Anne (Ûm)
• K. Nine (Sahih Cedde)
• 2. ASABE
• 1. Asabe’nin Tarifi
• 2. Asabe’nin Hükmü
• 3. Asabe’nin Taksimi
• A. “Nesebî Asabe” Çeşitleri ve Her Birinin Hükmü
• a. Kendi Başına (Bi nefsihi) Asabe Olanlar
• b. Başkası Sebebiyle (Bi gayrihi) Asabe Olanlar
• c. Başkası ile (Maal-gayr) Asabe Olanlar
• B. “Sebebî Asabe” ve Hükmü
• AVLİYYE
• REDDİYE
• 1. İhtimal
• 2. İhtimal
• 3. İhtimal
• 4. İhtimal
• ZEVİ’L-ERHAM (Belirli Payı Olmayan Kan Hısımları)
• Tarifi
• Zevi’l-Erham’ın Sınıf ve Dereceleri
• Zevi’l-Erham’ın Mirasçı Olmasında Uygulanan Esaslar
• Sınıfların Tertibi
• a. Birinci Sınıfın Vâris Olması
• b. İkinci Sınıfın Vâris Olması
• c. Üçüncü Sınıfın Vâris Olması
• d. Dördüncü Sınıfın Vâris Olması
• Sınıfların Tertibine Göre Misaller
• MİRASTA HACB
• 1. Hacb-ı Hırman ile Hacb Olunmayanlar
• 2. Hacb-ı Hırman ile Hacb Olunanlar
• MÜNÂSAHA
• Mümâselet
• Mübâyenet
• Muvafakat
• Münâsaha Meselelerinin ve Hisselerin İhtisarı
• TEHÂRÜC (MİRASÇILARIN UZLAŞMASI)
• “HAML”IN (ANA KARNINDAKİ ÇOCUĞUN) MİRASI
• “Haml”in Miras Alması
• MEFKÛD’UN (KAYBOLAN KİMSENİN) MİRASI
• Mefkûd’un Miras Alması
• MİRAS MESELELERİNİN HESAPLANMASI
• Belirli Hisseler
• Paydanın Belirlenmesi
• Meselelerin Tashihi
• Hisselerin Kesirsiz 1 Bölünmeyen Vârislerin İki Sınıf Olması
• Hisselerin Kesirsiz Bölünemeyen Vârislerin Bir Sınıf Olması
• Terikenin Vârisler Arasındaki Taksimi
 
Üst