Kredi kullanan 11 milyon kişiye müjde!

ismail

Yeni
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Tepkime puanı
2,063
Puanları
0
Yaş
45
Kredi kullanan 11 milyon kişiye müjde!


Bankaların komisyon ve masraf adı altında kestiği ücretlerie hakem heyeti karşı çıktı.





Bankaların komisyon ve masraf adı altında kestiği 'Deli Dumrul' ücretlerine hakem heyeti karşı çıktı. Uzmanlar, son 10 yılda kredi çeken 11 milyon insana 'dosya masraflarını geri almak için bankalara koşun' çağrısında bulundu.

Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı'nın 'Deli Dumrul ücretleri' olarak adlandırdığı ve kaldırmak için çalışma başlattığı banka komisyonlarına tokat gibi cevap Konya'dan geldi. Konya Selçuklu Kaymakamlığı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti 2009 yılında bir bankadan 10 bin liralık tüketici kredi si çeken Öğretmen Şamil Özkan'a çıkarılan 400 liralık masrafın geri verilmesine hükmetti. Kararın çıkmasının ardından öğretmek Özkan, bankadan 400 lirasını geri aldı.

Yargıtay'ın kararı var

Öğretmek Şamil Özkan'ın hareketi kredi kullanan tüketicilere de umut ışığı oldu. Tüketiciler Birliği Onursal Başkanı Avukat Bülent Deniz, Yargıtay'ın kararları uyarınca tüketicilerin geriye dönük 10 yıllık süreyle bankaların kestiği masrafları alabileceğini söyledi. Deniz, kredi kullanan milyonlarca insana işlem masraflarını geri almak için bankalara koşun çağrısında bulundu.

Sözleşmeye dikkat

Artık bankaların 31 kalem için aldığı masraflara yönelik hakem heyetine başvuran insanların davaları kazanmaya başladığını aktaran Deniz, "Bankalar eğer istediği masrafların nedenini ispatlayamazsa ücretleri geri ödemek zorunda kalıyorlar. Bankalar artık keyfe keder para talep edemeyecekler. İnsanlar 50-800 lira arasında değişen bu paraları ufaktır deyip almamazlık etmesin. Ortalama 5 bin lira kredi çeken milyonlarca insanı düşününce ortaya akıl almaz rakamlar çıkıyor" dedi.

Tüketici Yasası'nın 10/a bendine dikkat çeken Deniz şöyle devam etti:
"Burada tüketicinin önüne konmuş sözleşmelerin önceden görüşülmeden hazırlandığı kabul ediliyor. Yasaya göre bu tip sözleşmelerde tüketici aleyhine olan hükümler yok sayılıyor. Bankalar bunu aşmak için tüketiciden ayrı bir kağıda sözleşmeyi okudum anladım diye imza alıyorlar. Bu da bankayı kurtarıyor. Bu alınan tüm krediler için geçerli."

11 milyon kişi kredi aldı


Bankalar Birliği verilerine göre, son 10 yılda 11 milyon 455 bin kişi kredi çekti. Bunun 273 bin 674'ü taşıt, 1 milyon 275 bin 920'si konut, 6 milyon 997 bini tüketici kredilerinden oluşuyor. 2 milyon 503 bin 863 kişi de diğer kredileri kullandı.

Masal anlatmasınlar yasada hüküm var

Tüketiciler Derneği Onursal Başkanı Engin Başaran, bankaların tüketiciyi doğru bilgilendirmediğini belirtti. Başaran şu noktalara dikkat çekti:

"Tüketicinin bu hakkı zaten yasalarda vardı. Ancak kamu kuruluşları bankaların bu masrafları yıllardır almalarına göz yumdu. Yasalar tüketici lehine hiçbir zaman uygulanmadı. Masrafların geri alınmasına ve kredi kartı aidatlarının geri alınması gerektiğine dair iki tane yargı kararı var. Masal anlatmasınlar. 31 kalemde çıkarılan masrafların geri alınmasına karşı biraz tepki oldu diye bankalar hemen bir araya geldi ve büyük tepki gösterdiler. Aynı güçte tepkiyi tüketiciler de vermeli."

Nasıl başvurulur?

İşlem masrafı adı altında toplanan 'Deli Dumrul ücretleri'nin geri alınması için şu iki yolun izlenmesi gerekiyor:

1- Bankaya masrafın istendiğine dair iadeli taahhütlü mektup gönderin.

2- Banka parayı iade etmezse kaymakamlıkta hakem heyetine gidin. Buraya verilecek dilekçe sonrası karar en geç üç ay içinde size bildiriliyor.(BUGÜN)
 

CANSUYU

Profesör
Katılım
26 Nis 2011
Mesajlar
1,256
Tepkime puanı
228
Puanları
0
Konum
İSTANBUL
ya ben araba alırken kredı kullandım gıdem muracaat edem aaaaaa ne güzell
 

Muminaga

Yeni
Katılım
19 Ara 2006
Mesajlar
8,208
Tepkime puanı
989
Puanları
0
biri dilekçe örneğini yazsın : )
faiz maiz meselelerinde dilekçe kabul edilmiyor
dilekçe örneği dedin de hatırladım : bir zamanlar elektriğe yapılan zamın bir ay erkene alınarak haksız kazanç elde ettiği için tedaş'ın fazladan aldığı paranın iadesi ile ilgili bir mesele idi..
 

CANSUYU

Profesör
Katılım
26 Nis 2011
Mesajlar
1,256
Tepkime puanı
228
Puanları
0
Konum
İSTANBUL
faiz maiz meselelerinde dilekçe kabul edilmiyor
dilekçe örneği dedin de hatırladım : bir zamanlar elektriğe yapılan zamın bir ay erkene alınarak haksız kazanç elde ettiği için tedaş'ın fazladan aldığı paranın iadesi ile ilgili bir mesele idi..

nerde var faızsız kredı ben oraya gıdem
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Yaw , hiç anlamadığım ve aklımın alamdığı konu şu ! İktidar veya kanunlar bu bankalara istedikleri gibi cirit attırıp milletin kanını emmesine göz yumuyoralr ve vatandaş ondan sonra hakkını aramak için tüketici mahkemelerine başvurup hsakkını arıyor ! hakkını aramayan veya arayamayan yolunmuş oluyor. Ülkeyi yönetenler buna neden millet Tüketici Mahkemelerine başvurmadan engel olmuyorlar acaba ?.. yani, biz vatandaşların ille bankacıalrla- esnafla "tavşana kaç tazıya tut" oyunu oynaması şart mı ? Neden bu hsusular kanunlarla düzenlenip kökünden halledilmiyor ! Neden farklı yorumarla millet süründürülüyor veya meşgul ediliyor ? İktidarlar bu ülkede milletin lehine böyle bir işi halletmezler de hangi işi görürler ?
Yuh Olsun yuh !
 

z£LaL

Börtecine
Katılım
12 Eki 2009
Mesajlar
3,828
Tepkime puanı
561
Puanları
0
Konum
izmit/istanbul
faiz maiz meselelerinde dilekçe kabul edilmiyor
dilekçe örneği dedin de hatırladım : bir zamanlar elektriğe yapılan zamın bir ay erkene alınarak haksız kazanç elde ettiği için tedaş'ın fazladan aldığı paranın iadesi ile ilgili bir mesele idi..

yapamadık ki abi

tedaştan bir kişiye sorduk işe yaramamış


hafızan iyimiş abi : )


bu konuda dilekçe yazın diyor ama
 

Muminaga

Yeni
Katılım
19 Ara 2006
Mesajlar
8,208
Tepkime puanı
989
Puanları
0
yapamadık ki abi

tedaştan bir kişiye sorduk işe yaramamış


hafızan iyimiş abi : )


bu konuda dilekçe yazın diyor ama
Keyfim yerinde olsa öyle bir dilekçe yazarım ki tarumar ederim :p
sanalda tüketici haklarını koruma siteleri ve reelde de tüketici hakları dernekleri bir bakıma firmaların denetimi altında.
Tüketicinin hakkının çiğnendiği en açık durumda bile ya sorunuza bir cevap yok, yada dünyanın uydusu ay'da evrakların hazırdır git al gibilerinden çözümsüzlük dayatmasında bulunuyorlar.
avea'ya ait bir hat aldım, sözleşmesini okumadım, sözleşmede 12 aydan önce hat iptali başvurusunda bulunulursa her ay için sözleşme hükümlerinin yerine getirilmemesine bağlı olarak para cezası ödeme söz konusumuş Ben bu şarttan habersiz 11 aydan sonra hatı iptal ettim, aynı gün avea merkezinden aradılar. size ceza gelecek uyarısında bulunan bayan müşteri temsilcisine "erkeksen faturayı gönder dedim" gönderdi. Ödemeyeceğim dedim, geçen ay çıkarılan torba yasadan bir kanun değişikliği imdadıma yetişti.
kanun maddesi kısaca şöyle :
"tüketici kişi ile mal veya hizmet üreten şirket/firma arasında imzalanan sözleşmelerde tüketici aleyhine bir hüküm bulundurulmayacaktır." hükmü beni 100 Tl ödemekten kurtardı.
bazen dilekçe yazmaya bile gerek yok anlayacağın :)
 
Üst