Kim, müezzini işitir ve kendini engelleyen bir özrü olmadığı halde cemaate katılmazsa, kıldığı namaz kabul edilmez." (Ebu Davud) Bu hadise göre cemaat

bencan

Üye
Katılım
4 Eyl 2006
Mesajlar
188
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Kim, müezzini işitir ve kendini engelleyen bir özrü olmadığı halde cemaate katılmazsa, kıldığı namaz kabul edilmez." (Ebu Davud) Bu hadise göre cemaatle namaz kılmak farz mıdır?

"Kim, müezzini işitir ve kendini engelleyen bir özrü olmadığı halde cemaate katılmazsa, kıldığı namaz kabul edilmez." (Ebu Davud) Bu hadise göre cemaatle namaz kılmak farz mıdır?

İbnu Abbâs (radıyallâhu anhümâ) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki:

"Kim, müezzini işitir ve kendini engelleyen bir özrü olmadığı halde cemaate katılmazsa, kıldığı namaz (kâmil bir sevapla) kabul edilmez."

"(Ey Allah'ın Resûlü!) denildi, meşrû özür nedir?"

"Korku veya hastalıktır!" buyurdu." [Ebû Dâvud, Salât 47 (551).]

Hadisin Açıklaması:

Hadisin zâhiri, cemaatin farz olduğu, namazın sıhhatinin şartlarından biri olduğu hükmünü ifade eder. Ancak, alimler bu konudaki bütün rivayetleri beraber değerlendirerek, namazın geçerli olması için cemaatin şart olmadığına hükmetmiştir. Nitekim bir hadiste tek başına kılınan namazın -sevabca öbüründen yirmibeş (veya yirmiyedi) defa düşük de olsa namaz olarak makbul olduğu ifade edilmiştir:

Hz. Ebû Hüreyre (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki:

"Kişinin cemaatle kıldığı namazın sevabı evinde ve çarşıda (iş yerinde) kıldığı namazından yirmi beş kat fazladır." (1)

Diğer bir rivayette:

"Cemaatle kılınan namaz, ayrı kılınan namazdan yirmi yedi derece üstündür." (Buhârî, Ezân 30, Müslim, Salât 272)

Âlimler soruda geçen hadisteki makbuliyeti, kemâle hamlederek kâmil bir makbûliyete mazhar olmaz, diye değerlendirirler. Biz bu ma'nâyı parantez içerisinde belirttik. (2)

http://goo.gl/PtxXkK
 
Üst