Kefen Meselesi - Ebubekir Sifil Hocaefendi

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Hazir konu oraya gelmisken, @Yahayy bir sorum olacak cevaplamak zorunda degilsin veya musait oldugunda cevaplayabilirsin.

Siyasete bakisini merak ediyorum. Hakimiyet kimindir, hukmetmek kima aittir, İslam'in siyasi bir talebi var midir,demokrasi ile İslam bagdasir mi, oy verme meselesi vs.
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
Rabita icin kur'an da delil var mi getir bakalim..

Allah elbette herseyi bilir, ben yaklaşımına dikkat cekmeye calistim..
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
Rabita icin kur'an da delil var mi getir bakalim..

.

:)

Delil getirenler var.İnternetten geniş bilgi bulabilirsin.Bak kendin inanmadın :D

Ebubekir hocanın sözüne geldin :)


İnsanlar fikirlerini empoze etmek için -Ayetlerden- delil getirebilir.Ayetin manası o olmasa bile -kendi ideolojilerini- benimsetmek için ayetler üzerinden giderler.


 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
Rabita hakkinda bu forumda oldukca konu acildi ki hic kimse de Kur'an dan delil getiremedi :)

Senin Sifil için yapmaya calistigin kurtarma aciklamalarini ise digerleri icinde denemelisin bu daha etik bi davranış olur..
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Biri sana Rabıta vardır deyip ayetler delil getirse :) Ne yaparsın? :)

Peki üstte verdiğim sözleri kurtarabilir misn?

Allah senin kiminle evleneceğini bilmezmiş :D
Abdulaziz Bayındır bunu telefondaki kişinin algısını kırmak için paldır küldür söylemiş ama yanlışlığının kendi de farkında...
"Allah geleceği bilmez diyen kim, kim diyor Allah geleceği bilmez" diyen de kendisi.

Kader konusunda zamansallık boyutunu aşmak gerekir, Zaman ile kaim olmayan Allah'ın bilgisini geçmiş gelecek gibi zaman kavramları ile anlamaya çalışmak mantıksızlık anlayamayız zaten, kaderi Allah'ın tarif ettiği mukadderat ölçüsü içinde değerlendirip susmak gerek, tabi ki kiminle evleneceğimiz bu mukadderatın içinde. Kader kavramını direkt gelecek sözcüğü içine hapsetmek, sığ ve kavramı anlamsızlaştıran bir ifade.
Abdülaziz Bayındır daha yüksek bir sesle bu ifadeyi hatalı algı olarak düzeltmeli, çünkü o kadar ilmi ve faydalı çalışma bu sloganlar altında heba oluyor.

Hayız mayız bunlar pratik işler, Allah'ın dininin yanında bir din daha icad eden kefen, kıl, takunya tüccarları bitti içtihad edenler mi kaldı zındık ilan edecek, adam iman alanı bırakmıyor, sen Hayız nifas bilmem neden bahsetmiyorsun, Allah senin kadar unutucu ve ihmal edici değil, kesin olarak karşısında gelinmesi ya da gelinmemesi gereken inanç ve amelleri kitabında unutmaz, ihmal etmez merak etme sen.
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
Rabita hakkinda bu forumda oldukca konu acildi ki hic kimse de Kur'an dan delil getiremedi :)

Senin Sifil için yapmaya calistigin kurtarma aciklamalarini ise digerleri icinde denemelisin bu daha etik bi davranış olur..

Rabıta konusu sadece bu forumda tartışılmadı :) Birçok forumda birçok sitede ve borçok platformda tartışıldı bu bir :)

İki benim Sifil için kurtarma çalışması yapmama gerek yok , zaten kendisi o sözüyle neyi kastettiğini söyledi.Ordan -ayetleri inkar edin- gibi bir mana çıkarmak ilk dinlediğimde aklıma bile gelmedi.Sanırım bu önyargılı bazı kişilerin çarpık anlayışından kaynaklanıyor olabilir. :)

-Bu sayede şunu iyi anlamışızdır Abdulaziz Beyin , ''Allah kiminle evleneceğini bilmez'' sözünün kimsenin kurtarmasına gerek varmı ? :D
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
Çarpıtılmış magazinsel sözler uzerinden bir yerlere varmaya calisiyorsun benim hala o sözleri savundugumu dusunerek de muhatabini dinlemedigini gosteriyorsun üçüncü defa yineliyorum ki hepsinin de söylediği sozler elbette tartisilir kimi red kimi kabul edilir ama bu yaklaşımla olmaz evlat..
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Hazir konu oraya gelmisken, @Yahayy bir sorum olacak cevaplamak zorunda degilsin veya musait oldugunda cevaplayabilirsin.

Siyasete bakisini merak ediyorum. Hakimiyet kimindir, hukmetmek kima aittir, İslam'in siyasi bir talebi var midir,demokrasi ile İslam bagdasir mi, oy verme meselesi vs.
Kardeş bu konuda istersen bir konu aç konuşalım, gerçekten çok çıkmazı olan bir durum iki taraftan da.

Bir taraf senin benim gelecekteki idealim için siyaseten kabul ettiğini düşünür. Hudeybiye'yi düşün ne kadar itiraz oldu Hz Ömer Ra peygamberin açık direktiflerine rağmen açıkca muhalefet etti ve bir türlü sindiremedi, bir sürü muhalefet oldu Mü'minler tarafından, peygamber içlerinde iken hem de. İrdelemek gerek.

Bir taraftan da Allah'ın hükmünün alaşağı edileceği bir düzeni devam ettirmek adına düzene katılıyor ve onlardan oluyorsun gibi bir gerçeklik de çıkıyor ortaya.

Konuşmak gerek bence, bir konu açarsan konuşalım.
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
Çarpıtılmış magazinsel sözler uzerinden bir yerlere varmaya calisiyorsun benim hala o sözleri savundugumu dusunerek de muhatabini dinlemedigini gosteriyorsun üçüncü defa yineliyorum ki hepsinin de söylediği sozler elbette tartisilir kimi red kimi kabul edilir ama bu yaklaşımla olmaz evlat..

Senin savunduğunu düşünmüyorum.Bayındır ve İslamoğlunun -hatalı olan fetvalarının- hepsini kabul etmiyorsundur heralde :)

Verda Abla sen neyin ne olduğunu biliyorsun :) Anlatmaya gerek yok :D
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Tamam ben bir ara konuyu acar uzerine konusuruz ins.
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Rabıta konusu sadece bu forumda tartışılmadı :) Birçok forumda birçok sitede ve borçok platformda tartışıldı bu bir :)

İki benim Sifil için kurtarma çalışması yapmama gerek yok , zaten kendisi o sözüyle neyi kastettiğini söyledi.Ordan -ayetleri inkar edin- gibi bir mana çıkarmak ilk dinlediğimde aklıma bile gelmedi.Sanırım bu önyargılı bazı kişilerin çarpık anlayışından kaynaklanıyor olabilir. :)

-Bu sayede şunu iyi anlamışızdır Abdulaziz Beyin , ''Allah kiminle evleneceğini bilmez'' sözünün kimsenin kurtarmasına gerek varmı ? :D
Ona bakarsan da " Allah Ete Kemiğe Büründüm, şu kişi de göründüm" Allah bana tecelli etti diyen kişi açık olarak küfürdür diyen de Ebu Bekir Sifil,
Ama kimse Ebu Bekir Sifil Mahmud Efendi ve Cübbeliyi tekfir etti demedi.
Bak sen de hemem işine gelen sloganları alıyor, olmayanları almıyorsun.
Bırak bu hayız mayız işlerini bunlarla müslüman mı belirlenir, o zaman kaç mezhep varsa hepsini tekfir etmen gerekir, birinim farz dediğine öbürü gereksiz bile diyebiliyor, onun için fazla konuşma bu içtihadi konularda çünkü dönüşüp dolaşıp "Ama onlar müçtehiiiid, yeaa" diyip kaçman gerekir.
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
böyle bir seyi bekliyordum, bir arkasini sivazlamadigi kalmis.
Cübbeli bir tane rivayet bulursa bu konuda yirtti demektir Sifil Hocaya göre.

Neye canak actiklarini farkinda degiller, o kadar dinde hurafe varki, iste bu zihniyetten kaynaklaniyor. Kim bir rivayet bulursa(zayif bile olsa) sirtini saglam yere dayamis oluyor.

Halbuki Kuran bas bas ne diyor, "iman ve salih amel" , diye bilmem kac yerde bas bas bagiriyorken, konu bu kadar acikken. Hala kefene esma yazmakla yirtariz zihniyeti hakim.
Ya bilader... Üstelik bunlarin kacirdiklari bir baska önemli hususta, Allah in gazabina Allah´in esmasiyla muhalefet etmeleri. Sunu bir idrak edin ya.. Allah azab etmek isteyecek siz kefene yazdiginiz esmayla mi buna engel olacaksiniz ? Hayrola Allah´la savasta falanmisiniz?
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
Ona bakarsan da " Allah Ete Kemiğe Büründüm, şu kişi de göründüm" Allah bana tecelli etti diyen kişi açık olarak küfürdür diyen de Ebu Bekir Sifil,
Ama kimse Ebu Bekir Sifil Mahmud Efendi ve Cübbeliyi tekfir etti demedi.
Bak sen de hemem işine gelen sloganları alıyor, olmayanları almıyorsun.
Bırak bu hayız mayız işlerini bunlarla müslüman mı belirlenir, o zaman kaç mezhep varsa hepsini tekfir etmen gerekir, birinim farz dediğine öbürü gereksiz bile diyebiliyor, onun için fazla konuşma bu içtihadi konularda çünkü dönüşüp dolaşıp "Ama onlar müçtehiiiid, yeaa" diyip kaçman gerekir.

Bu söz zahirde küfürdür evet.Ama Ehli Sünnet bir mesele hakkında küfür derse , onu diyen kişiyi tekfir edeceği anlamına gelmez.Çünkü kişinin o anki niyetini bilemezsin.Zahiri kastetmişse , zaten küfre girmiştir.Ama kastetmemişse ve sende tekfir edersen küfür sözü sana döner.

Ebubekir Hoca tıpkı , Allahın geleceği bilmez diyenin küfre gireceğini söylemesi ama Bayındırı tekfir etmemesi buna örnektir. :)

Aksi halde , siz Cübbeliye o ithamı söylüyorsanız otomatikmen Bayındırında küfür içinde olduğunu söylemiş sayılırsınız :D


 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
böyle bir seyi bekliyordum, bir arkasini sivazlamadigi kalmis.
Cübbeli bir tane rivayet bulursa bu konuda yirtti demektir Sifil Hocaya göre.

Neye canak actiklarini farkinda degiller, o kadar dinde hurafe varki, iste bu zihniyetten kaynaklaniyor. Bir rivayet bulursa sirtini saglam yere dayamis oluyor. Halbuki Kuran bas bas ne diyor, iman ve salih , diye bilmem kac yerde bas bas bagiriyorken, konu bu kaar acikken. Hala kefene esma yazmakla yirtariz zihniyeti hakim.
Ya bilader... Allah in gazabina Allah´in esmasiyla mi muhalefet ediyorsunuz? Sunu bir idrak edin ya.. Allah azab etmek isteyecek siz kefene yazdiginiz esmayla mi buna engel olacaksiniz ? Hayrola Allah´la savasta falanmisiniz?
Güzel kardeşim bunlar peygamberin AS sakalını bir günahkarın mezarına koysan kabir azabını engeller diyen bir kitabı Ruhul Beyanı en büyük Kur'an tefsiri diye okuyan adamlar, üstüne çok konuşulacak konu yok.
Şimdi bunlar asli hata unsuru olarak kabir azâbının kefen ile önlendiğini değil, ki onu güya nakillerle ispatladılar bile özel ismi azamlar imiş, bunun ticari boyutunu ele alıyorlar.

Bunu kürsüden pazarlaması hata, el altından satsa idi ortada hata filan yoktu yani bunlara göre.
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul

Bu söz zahirde küfürdür evet.Ama Ehli Sünnet bir mesele hakkında küfür derse , onu diyen kişiyi tekfir edeceği anlamına gelmez.Çünkü kişinin o anki niyetini bilemezsin.Zahiri kastetmişse , zaten küfre girmiştir.Ama kastetmemişse ve sende tekfir edersen küfür sözü sana döner.

Ebubekir Hoca tıpkı , Allahın geleceği bilmez diyenin küfre gireceğini söylemesi ama Bayındırı tekfir etmemesi buna örnektir. :)

Aksi halde , siz Cübbeliye o ithamı söylüyorsanız otomatikmen Bayındırında küfür içinde olduğunu söylemiş sayılırsınız :D


O zaman sen demeye ikide birde onu diyen Bayındır, bunu diyen İslamoğlu diye yazıyorsun isimlerin altına gizlenerek, kendi söylediğinle kendin çelişiyorsun.
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Biz bu forumda her zaman söyledik ve söylemişizdir …Bazı çenesi çok düşük geveze müslümanlar her konuda çok konuşuyorlar ve çok konuştuklarında da hata ve tahribat yapıyorlar …Bu sebeple biz imzamıza dahi [SUP]Ey iman edenler !Yapmadığınız şeyleri niçin söylüyorsunuz? (Sûre-i Saff :2) [/SUP]ayet mealini yapıştırmışızdır. Örneğin, Aşık Yunus Emre Hz.leri “Ete-kemiğe büründüm Yunus gibi göründüm!” deyince küfre girmez ama, O’nun hâliytle hâllenmemiş olanlar bu sözü söylerlerse küfür olur. Keza, Hallac-ı mansurunmakamına ve seviyesine çıkamamış biri “Enel-Hak” derse , bu onun için küfür olur ama, Hallac için bir şathiyedir ve küfür değildir.
Meselenin özü budur. Bilmeyenler ve aklı ermeyenler fazla gurcalamasın diyoruz.

 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Biz bu forumda her zaman söyledik ve söylemişizdir …Bazı çenesi çok düşük geveze müslümanlar her konuda çok konuşuyorlar ve çok konuştuklarında da hata ve tahribat yapıyorlar …Bu sebeple biz imzamıza dahi [SUP]Ey iman edenler !Yapmadığınız şeyleri niçin söylüyorsunuz? (Sûre-i Saff :2) [/SUP]ayet mealini yapıştırmışızdır. Örneğin, Aşık Yunus Emre Hz.leri “Ete-kemiğe büründüm Yunus gibi göründüm!” deyince küfre girmez ama, O’nun hâliytle hâllenmemiş olanlar bu sözü söylerlerse küfür olur. Keza, Hallac-ı mansurunmakamına ve seviyesine çıkamamış biri “Enel-Hak” derse , bu onun için küfür olur ama, Hallac için bir şathiyedir ve küfür değildir.
Meselenin özü budur. Bilmeyenler ve aklı ermeyenler fazla gurcalamasın diyoruz.

Benim kafirim kafir değil senim kafirin kafir yani, demek Beyazıd Bestami Ben Allah'ın arşına çıktım,boş olduğunu gördüm oturdum, hallaç da bildiğin Karmati Zerdüştlerdeki Südur inancı gereği, ben Allah'tan geldiysem ben de Allah'ım diyince bunlar büyük insan, başkası ben Allah'ın kitabına uyan kuluyum diyince zındık.

Sizin kafa neresinden çalışıyor acaba, tersine mi çalışıyor, şaka mısınız siz, dalga mı geçiyorsunuz insanlarla.
Hadi kendi aklınız, beyninizle dalga geçiyorsunuz anladık, ama herkes aklını inkar edecek, akılsız varlıklarla aynı seviyeyi kabul edecek diye bir şey yok.

Bizi akılla donatan ve onu kullanma nimeti veren Alemlerin Rabbine hesapsız sonsuz Hamdederim, ya aklımızı kullanamasak ne olacakmışız su resme bakınca net görülüyor, koru ve nimetin üzere sabit kıl Allahım!, sanırım en gereklş duâ mız bu olmalı.
 
Üst