Karikatüristleri öldüren 2 kişi hakkında ne düşünüyorsunuz?

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
Yemen El-Kaidesi öldürdüğünü söylüyor haberler.

Peki İslami ülkelerden herhangi birisinin devlet başkanı bunu yaptırabilir mi? Bilen varsa söylesin zorlama yorum yapmayalım :)
 

redyellow

Kıdemli Üye
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
2,262
Tepkime puanı
875
Puanları
113
Konum
ankara
Web sitesi
redyellow.besaba.com
Yemen El-Kaidesi öldürdüğünü söylüyor haberler.

Peki İslami ülkelerden herhangi birisinin devlet başkanı bunu yaptırabilir mi? Bilen varsa söylesin zorlama yorum yapmayalım :)

BENCE şu an itibariyle İslam ülkesi adındaki bir tane bile ülkenin devlet başkanı bunu yaptıramaz, yaptırmaz.

Ayrıca yine bana göre YAPTIRMAMALI da.

Devletler terörist olamaz, olmamalı. Devletler YAPTIRIM yapar, BASKI yapar, çeşitli yolları vardır bunun vs.vs. ama asla teröristlik yapamaz.

KİŞİSEL olarak da bu tür CEZALANDIRMALAR olmamalı, İslam hiç bir ferde bir başka ferdi cezalandırma, infaz etme yetkisi vermemektedir, bunlar yanlış şeyler bence ve İSLAMA ZARAR VERİYOR bu tür şeyler.
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,139
Tepkime puanı
3,184
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
ebu basir ra yaptıklarını terörist faliyet olarak mı alalım?
EBÛ BASÎR, KUREYŞLİLERİN TİCARET YOLLARINI KESİYOR
Kullanıcı: Sorularlaislamiyet.com

| Tarih: Fri, 01/01/2010 - 01:00











Peygamber Efendimizin, Hudeybiye`den Medine`ye dönüşü üzerinden pek fazla bir zaman geçmemişti.Bu sırada İslâmiyetle müşerref olan Sakif Kabilesinden Ebû Basîr adındaki bir zat bir fırsatını bulup Mekke`den Medine`ye geldi.Üç gün sonra, onu istemek üzere Kureyşliler iki kişi gönderdiler. Bunlar Peygamber Efendimize, "Bize karşı imza ettiğin antlaşmayı hatırlatırız" diyerek Ebû Basîr`i geri istediler.
Resûl-i Ekrem Efendimiz, anlaşma gereğince Ebû Basîr`i geri vermek zorundaydı. Ona, "Ey Ebû Basîr! Biliyorsun ki, biz şu Kureyşlilerle bir anlaşma yapmış ve onlara söz vermiş bulunuyoruz. Dinimize göre, verdiğimiz sözde durmamak bize yaraşmaz.
"Muhakkak Allah, sana ve senin gibi müşrikler içinde kalan Müslümanlara bir genişlik, bir çıkar yol yaratacaktır" deyip teselli verdi. Sonra onu gelen adamlara iâde etti.
Ebû Basîr, "Yâ Resûlallah! Bana işkence yapsınlar, beni dinimden döndürsünler diye mi müşriklere geri veriyorsun?" diye feryad etti.
Resûl-i Ekrem, tekrar ona teselli verdi:
"Sen git! Muhakkak Allah, sana ve senin gibilere bir çıkar yol yaratacaktır."(İbni Hişam, Sîre, 3:337)
Kureyş`in gönderdiği iki adam Ebû Basîr`i alarak Medine`den yola çıktılar. Zülhuleyfe`ye ulaştıklarında orada oturup beraber yemek yediler.
Ebû Basîr her an onlardan nasıl kurtulabileceğini düşünüyordu. Önce onlarla yakınlık kurmak istedi. Bunun için kendileriyle sohbete başladı. Huneys adındakinin ismini, babasının kim olduğunu sorup, öğrendikten sonra, "Öyle zannediyorum ki, senin şu kılıcın oldukça keskindir" dedi.
Adam, "Evet," dedi, "oldukça keskindir."
Ebû Basîr gayet sakin ve emniyet verici bir tavırla, "Ona bir bakabilir miyim?" diye sordu.
Huneys, "İstiyorsan, al bak" dedi.Ebû Basîr bulunmaz bir fırsatı yakalamıştı. Kılıcı kaptığı gibi Huneys`in üzerine yürüyüp işini bitirdi.(İbni Hişam, Sîre, 3:337)
Bunu gören diğer arkadaşı son sürat kaçarak Medine`ye geldi. Peygamber Efendimizin huzuruna çıktı, "Adamınız, arkadaşımı öldürdü. Ben ise elinden zor kurtuldum" diyerek Ebû Basîr`den dolayı şikayet etti.
Bu sırada Ebû Basîr de geldi, "Yâ Resûlallah! Sen, beni onlara teslim ile ahdini yerine getirmiş oldun. Şimdi, Allah beni onlardan kurtardı" diyerek bir daha müşriklere iâde edilmeyip Medine`de kalmayı istedi.
Ebû Basîr`in cesaret ve atılganlığına hayret eden Efendimiz, Sahabîlere hitaben, "Bu adam, harp kışkırtıcısı, kızıştırıcısıdır! Hele yanında, bir takım adamlar da bulunsa, artık elinden gelmeyecek iş yoktur"(İbni Hişam, Sîre, 3:338.) buyurdu.Bu sözler üzerine Ebû Basîr, tekrar Kureyşlilere iâde edileceği düşüncesine katıldı. İçinde yine feryatlar koptu.
Fakat Resûl-i Ekrem Efendimiz, onu Kureyşlilere tekrar geri vermediği gibi Medine`de kalmasına da müsaade etmedi. "Haydi çık, istediğin yere git" diyerek onu istediği yere gitmekte serbest bıraktı.(Megazî, 2:627)
Bunun üzerine Ebû Basîr de, Medine`den çıktı. Deniz sahilinden Mekke`den Şam`a giden yol üzerindeki Îs Vadisine gidip yerleşti.
Mekke`de hapsedilmiş bulunan Müslümanlarla, îmânlarını gizleyenler bunu duyunca birer ikişer kaçarak Ebû Basîr`in yanında toplandılar. Kısa zamanda sayılan yetmişi buldu. Hattâ, etraftaki kabilelerden de katılanlarla birlikte bu sayı üç yüze çıktı.
Böylece Ebû Basîr, etrafında büyük bir kuvvet toplamış oluyordu. Kureyş`in Şam`a gönderdiği bütün ticaret kafilelerinin yolunu kesip, adamlarını öldürüyor ve mallarına da el koyuyorlardı.(İbni Hişam, Sîre, 3:338)
Kendilerini tehdit eden bu durum karşısında Kureyşliler Peygamber Efendimize derhal bir elçi gönderdiler. Elçinin Peygamberimize getirdiği mektupta şunlar yazılı idi:
"Allah ve akrabalık aşkına! Sen, Ebû Basîr`in arkadaşlarına haber salsan ki, bundan böyle her kim, Medine`ye, senin yanına gelirse, o emniyet ve selâmettedir. O, geri çevrilmeyecektir."(İbni Hişam, Sîre, 3:338; İstiab, 4:1613)
Kureyşin bu rica ve müracaatları üzerine Peygamber Efendimiz de Ebû Basîr ve yanından bulunan Müslümanları dâvet için Ebû Basîr`e bir mektup yazdı.Ebû Basîr o esnada ağır hasta idi. Resûl-i Ekrem Efendimizin mektubu kendisine ulaştığında son nefeslerini alıp veriyordu. Bu vaziyette mektubu eline aldı, yüzüne gözüne sürdü, Henüz tam okumadan da ruhunu teslim etti.
Ebû Cendel ve diğer Müslümanlar onun cenaze namazını kılıp defnettiler.(İbni Sa`d, Tabakât, 4:134)
Daha sonra Ebû Cendel, diğer Müslümanları da yanına alarak Medine`ye Peygamberimizin yanına geldi.(İbni Sa`d, Tabakât, 4:134.)
 

garip70

Ordinaryus
Katılım
30 Kas 2009
Mesajlar
2,779
Tepkime puanı
309
Puanları
0
Arkadaşım:

BİZ ÖLÜM FETVASI VERECEK MAKAMLAR DEĞİLSEk o zaman uzatmanın manası yok, ne diye uzatıp başka başka bahaneler sıralıyorsun.

İSLAMİ olandan bahsediyoruz, DİNİMİZE UYGUN OLMASI GEREKENDEN bahsediyoruz.

madem bizler fetva verecek makamda değilsek hele hele herhangi bir kişinin ÖLÜM FETVASINI VERECEK makamda değilsek o zaman bu ölümleri de onaylamamamız gerekmez mi?

Ya bu cümleye inanarak yazmadın, ya da bu cümleye inanıyorsan yazının devamı yanlış.

Ne demek istediğimi anlamamışsın kardeşim. Boş yere birbirimizi incitmeyelim. Senin konuşmaların, her ne olursa olsun adalet olsun, üzerine. Benimkisi ise duygusal.

Özet olarak şunu demek istiyorum. Her hangi birini düşünün. Bu kişinin annesine küfredilse, bunun karikatürü yapılsa, alay edilse ne yapar bu arkadaş... Adalete gider, diyelim. Adalet de der ki, fikir hürriyeti var istediğini yapabilir, karışamayız. Bunun üzerine bu adam ne yapar... Bence gider o adamı vurur.
İslama göre peygamber sevgisi nasıldır. Bir anne sevgisinden daha fazla değil mi? Ben bunu anlatmaya çalıştım.

Peygamberime hakaret eden birinin öldürülmesine de mi sevinmeyeyim?

Not: Bazı edebten nasibini almayanlar gibi kaba ve kırıcı üslubunuz olmadığı için, ayrıca nezaketinizden dolayı teşekkür ederim.
 

redyellow

Kıdemli Üye
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
2,262
Tepkime puanı
875
Puanları
113
Konum
ankara
Web sitesi
redyellow.besaba.com


Ne demek istediğimi anlamamışsın kardeşim. Boş yere birbirimizi incitmeyelim. Senin konuşmaların, her ne olursa olsun adalet olsun, üzerine. Benimkisi ise duygusal.

Özet olarak şunu demek istiyorum. Her hangi birini düşünün. Bu kişinin annesine küfredilse, bunun karikatürü yapılsa, alay edilse ne yapar bu arkadaş... Adalete gider, diyelim. Adalet de der ki, fikir hürriyeti var istediğini yapabilir, karışamayız. Bunun üzerine bu adam ne yapar... Bence gider o adamı vurur.
İslama göre peygamber sevgisi nasıldır. Bir anne sevgisinden daha fazla değil mi? Ben bunu anlatmaya çalıştım.

Peygamberime hakaret eden birinin öldürülmesine de mi sevinmeyeyim?



Burda İSLAMİ OLANI konuşuyorsak birisi annesine sövdüğü için bir insanı öldürürse bunun islami hükmü nedir diye sormak lazım.

Annesine sövdü, mahkemeye gitti, mahkeme cezaya gerek yok dedi, o zaman git o küfredeni öldür diye bir cevaz var mı İslam fıkhının herhangi bir yerinde?

Ben olmadığını söylüyorum.

İSLAMA GÖRE PEYGAMBER SEVGİSİ NASILDIR demişsin, bunu dediğine göre HER ŞEYİMİZİN DE İSLAMA GÖRE olması gerekir kardeş.

Ha duygusal olarak konuşalım derseniz o ayrı, orda size katılıyorum.

Not: Bazı edebten nasibini almayanlar gibi kaba ve kırıcı üslubunuz olmadığı için, ayrıca nezaketinizden dolayı teşekkür ederim.

Ben teşekkür ediyorum, sağolasın.
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
Her ne kadar "ferden öldürmeler yanlış" da desem şöyle de bir şey var.

O karikatürleri gördüğünüzde şerazenizi kaybedebilirsiniz. Burada dahi utancımdan onları ifade edemiyorum. Çırılçıplak kadınların arasında Allah'ın Rasülü'nü resmedip işte Allah'ın Rasülü böyle biri manasına gelebilecek karikatürleri siz gördüğünüzde ne yaparsınız. O derginin önünden geçerken her an içeri girip, bunun hesabını sormanız da mümkündür.

Dolayısıyla, burada müslümanların tepkisinden ziyade, muhataplar gündeme getirilmelidir.


 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,139
Tepkime puanı
3,184
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
değerlerimize küfredenlerin ilahlarına küfretmeyi yasaklıyor dinimiz;
ee.. fransa vs islam düşmanı ülkelerde yasalar islama hakaret serbest diyor.
illaki birinin bir şeyler yapması icap ediyor
bir milyarlık islam aleminde hiç mi onur kalmadı?
fransanın, abd nin müslümanlara savaş açtığı besbell..
müslümanlardan bir örgüt(devletler de birer örgüttür) kalkıp karşılık verse terör mü olacak?

ulan adamlar her yönden istila etmiş haberimiz yok
bu istilaya karşı çıkmak terör değil izzettir
 

Mugalata

Kıdemli Üye
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Tepkime puanı
146
Puanları
0
Konum
izmir
karikatürcüleri öldürenlere sempatiyle bakanların tümünü, bu forumdaki "beyin yaşınız ne kadar genç" başlığındaki testi yapmaya yönlendirmek istiyorum. sonuçların kendilerini sevindireceğini tahmin ediyorum. yani bana göre sadece yaşı çok genç olanlar, savunmasız insanların böyle baskın yapılarak öldürülmesinden böyle çocuksu ve ilkel heyecanlar duyabilir. yaşını başını almış, sivil insanların, sırf karikatür çizdiği için böyle örgüt işi bir cinayete kurban gitmesi, neresinden bakacak olursanız olun, ilkelliktir, vahşiliktir.

ama forum yönetimini daha önce de uyarmıştım; şiddeti, yasadışı eylemleri böyle övmeye izin vermek de suçtur. o nedenle böyle şiddeti öven mesajlara izin vermemek gerekir. bir kez daha yönetici arkadaşları uyarmış olayım. tabii heyecanlı dimağ sahibi olup da şiddete ve suça övgüler düzen arkadaşları da...

yasalar önünde büluğa ermemiş olmak bir hafifletici nedendir ama "beyin yaşı genç" olmak hafifletici bir neden değildir. :)
 

Kadir Razlık

Kısıtlı Erişim
Katılım
20 Ağu 2014
Mesajlar
2,280
Tepkime puanı
35
Puanları
0
Konum
manisa
öldürenler israilin islam düşmanlarının ekmeğine yağ sürdüler fitne çıkardılar müslümanları kötü gösterdiler
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
İslama leke sürdü, müslümanları kötü gösterdi diyip bize hadis inkarcısı diyen tenakuz ve çelişki yumakları acaba hadisler ile sabit şu vakıalara ne diyorlar...
Bunlar Buhari hadisleri gibi, tabakat gibi kaynaklarda sabit.

Ka'b bin Eşref'e peygamberin emriyle hile ile suikat yapılarak öldürülmesi,
Asma binti Mervan*ın çobcukları huzunda öldürülmesi,
Ebi Afek, Ebu İzze Amr b. Abdullah, Muaviye bin Muğire*gibi 10'a yakın şairin öldürülmesi vakılarında
peygamber İslamı kötü gösterdi mi diyorlar, bu hadis kaynaklarını inkar mı ediyorlar... @arvasi, @Menzil1453 özellikle karşı çıktıkları ve herkese hadis inkarcısı dedikleri için soruyorum.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
İslama leke sürdü, müslümanları kötü gösterdi diyip bize hadis inkarcısı diyen tenakuz ve çelişki yumakları acaba hadisler ile sabit şu vakıalara ne diyorlar...
Bunlar Buhari hadisleri gibi, tabakat gibi kaynaklarda sabit.

Ka'b bin Eşref'e peygamberin emriyle hile ile suikat yapılarak öldürülmesi,
Asma binti Mervan*ın çobcukları huzunda öldürülmesi,
Ebi Afek, Ebu İzze Amr b. Abdullah, Muaviye bin Muğire*gibi 10'a yakın şairin öldürülmesi vakılarında
peygamber İslamı kötü gösterdi mi diyorlar, bu hadis kaynaklarını inkar mı ediyorlar... @arvasi, @Menzil1453 özellikle karşı çıktıkları ve herkese hadis inkarcısı dedikleri için soruyorum.

Eeee, sen bir hadisten bu olay hakkında: "bakın işte sizin uydurma hadislerinizde böyle öldürmelere cevaz var niye kabul etmiyorsunuz?" diye yüklendiğinde sana da birisi: "müşrikleri bulduğunuz yerde öldürün." ayet mealini getirdiğinde Kuranı nasıl savunacaksın? İşte efenim o ayet savaş döneminde indiydi ama şuanda savaş dönemi yoktuydu vs. konuşmayacak mısın?


Senin bu Peygamber öfken artık iyice ayyuka çıktı. Yaşında geçti. Bu saatten sonra dönüp tövbe etmen çok zor.
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Eeee, sen bir hadisten bu olay hakkında: "bakın işte sizin uydurma hadislerinizde böyle öldürmelere cevaz var niye kabul etmiyorsunuz?" diye yüklendiğinde sana da birisi: "müşrikleri bulduğunuz yerde öldürün." ayet mealini getirdiğinde Kuranı nasıl savunacaksın? İşte efenim o ayet savaş döneminde indiydi ama şuanda savaş dönemi yoktuydu vs. konuşmayacak mısın?


Senin bu Peygamber öfken artık iyice ayyuka çıktı. Yaşında geçti. Bu saatten sonra dönüp tövbe etmen çok zor.
Hemen savunayım güzel kardeşim, sen kuranı tommiks kitabı sandığın için böyle anlaman normal. Ne siyak duydun ne sibak, ne alt ayete bakarsın ne üst ayete, ne o suresinin geneline, ne de genel olarak o konudaki bağlamlara bakarsın ne de nüzul sırasını dikkate alırsın çünkü amacın Kur'an ne diyor anlamak değil, niyetin temiz değil, niyetin kutsadığın ataların ne diyorsa onları doğrulamak için Kur'anı cımbızlamak...

Şİmdi gelelim o ayete...
Müşrikleri nerede bulduysanız öldürün demesi dünyanın neresinde müşrik varsa bulun öldürün demek değildi 'El Müşrikine' yani belirlenmiş o müşrikleri demektir ki, zaten antlaşmayı bozan, size saldırma hali gözeten bahisteki belirli müşrikleri ifade etmektedir.

Türkçede belirteç artikeli olmadı için kendi dilinde anlamaman normal ama @Kurtubi burada sorabilirsin El Müşrikine, ingilizce çeviri olsa The artikeli ile İşaretlenir antlaşmayı bozan o müşrikler manası direk verilirdi.

Eğer dediğin gibi olsa medine de şamda Yahudi ve hristiyanlar ile birlikte yaşadı Müslümanlar Kuran tüm ehli kitabı müşrik saymaktadır özellikle hristiyanlar müşriktir, rab edindiler, Allaha ortak icad ettiler diye sürekli suçlanıyorlar o zaman onları da öldürmelilerdi,Zerdüşt mecusiler vardı, onlar da yapı itibarı ile pagandırlar hepsini toptan öldürmeleri gerekirdi. Hiç düşünme kabiliyetin yok mu senin. O Horasandan Anadoluya gelen müslüman olmuş zerdüştleri mecusileri olmasa övünüp durduğun ataların şaman olarak yaşayıp ölürlerdi, şems tebrizi, mevlana oraların adamları.
Tabi senin bunları okuma gibi bir İslam ile ilgin olduğunu düşünmüyorum, ataların ne dedi ise o taklidi iman, taklidi islam bas gaza gitsin.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Hemen savunayım güzel kardeşim, sen kuranı tommiks kitabı sandığın için böyle anlaman normal. Ne siyak duydun ne sibak, ne alt ayete bakarsın ne üst ayete, ne o suresinin geneline, ne de genel olarak o konudaki bağlamlara bakarsın ne de nüzul sırasını dikkate alırsın çünkü amacın Kur'an ne diyor anlamak değil, niyetin temiz değil, niyetin kutsadığın ataların ne diyorsa onları doğrulamak için Kur'anı cımbızlamak...

Aynı ilimleri hadislere de uygulasana.

Peygamberimiz sav. o şairin infaz emrini verdiği zamanki şartları anlamaya çalışsana.

Sen bir hadisten hüküm çıkartılması gereğini nerden çıkarttın. Böyle olsa herkes buhari ve müslim okusun amel etsin derdik. Yok öyle birşey.

Bir hadis başka bir hadis ile neshedilmiş olabilir, bir hadisin söylendiği zaman savaş dönemi olabilir. Nasıl ki ;Kuran ayetlerini Mekki ve Medeni diye alimlerimiz ikiye ayırıyo ve ona göre anlamamız gerektiğini söylüyorsa aynısını niye hadisler için söyleyemiyorsun. Bırak bu Peygamber düşmanlığını.
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Aynı ilimleri hadislere de uygulasana.

Peygamberimiz sav. o şairin infaz emrini verdiği zamanki şartları anlamaya çalışsana.

Sen bir hadisten hüküm çıkartılması gereğini nerden çıkarttın. Böyle olsa herkes buhari ve müslim okusun amel etsin derdik. Yok öyle birşey.

Bir hadis başka bir hadis ile neshedilmiş olabilir, bir hadisin söylendiği zaman savaş dönemi olabilir. Nasıl ki ;Kuran ayetlerini Mekki ve Medeni diye alimlerimiz ikiye ayırıyo ve ona göre anlamamız gerektiğini söylüyorsa aynısını niye hadisler için söyleyemiyorsun. Bırak bu Peygamber düşmanlığını.
Tamam da ben olayı nasıl algıladığımı nerede yazdım, bu konuyla ilgili kendi görüşümü yazmadım ki.
Ben hem millete hadis inkarcısı diyip hem kendileri hadis ile sabit bir olayı kınadıkları için tenakuzlarını soruyorum.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Tamam da ben olayı nasıl algıladığımı nerede yazdım, bu konuyla ilgili kendi görüşümü yazmadım ki.
Ben hem millete hadis inkarcısı diyip hem kendileri hadis ile sabit bir olayı kınadıkları için tenakuzlarını soruyorum.

Biz o hadisi inkar mı ettik?

Bizim dediğimiz şu; İslam'da cezaları fertler kesemez. Önce devlet olacaksın, başında adil bir halifen olacak. Bunlar oluşmadan sen Kuranda ayet var diyip işte falanca benim babamı öldürdü ben de kısas uyguladım ve babamı öldüreni öldürdüm dersen cehenneme odun olursun.
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Hemen savunayım güzel kardeşim, sen kuranı tommiks kitabı sandığın için böyle anlaman normal. Ne siyak duydun ne sibak, ne alt ayete bakarsın ne üst ayete, ne o suresinin geneline, ne de genel olarak o konudaki bağlamlara bakarsın ne de nüzul sırasını dikkate alırsın çünkü amacın Kur'an ne diyor anlamak değil, niyetin temiz değil, niyetin kutsadığın ataların ne diyorsa onları doğrulamak için Kur'anı cımbızlamak...

Şİmdi gelelim o ayete...
Müşrikleri nerede bulduysanız öldürün demesi dünyanın neresinde müşrik varsa bulun öldürün demek değildi 'El Müşrikine' yani belirlenmiş o müşrikleri demektir ki, zaten antlaşmayı bozan, size saldırma hali gözeten bahisteki belirli müşrikleri ifade etmektedir.

Türkçede belirteç artikeli olmadı için kendi dilinde anlamaman normal ama @Kurtubi burada sorabilirsin El Müşrikine, ingilizce çeviri olsa The artikeli ile İşaretlenir antlaşmayı bozan o müşrikler manası direk verilirdi.

Eğer dediğin gibi olsa medine de şamda Yahudi ve hristiyanlar ile birlikte yaşadı Müslümanlar Kuran tüm ehli kitabı müşrik saymaktadır özellikle hristiyanlar müşriktir, rab edindiler, Allaha ortak icad ettiler diye sürekli suçlanıyorlar o zaman onları da öldürmelilerdi,Zerdüşt mecusiler vardı, onlar da yapı itibarı ile pagandırlar hepsini toptan öldürmeleri gerekirdi. Hiç düşünme kabiliyetin yok mu senin. O Horasandan Anadoluya gelen müslüman olmuş zerdüştleri mecusileri olmasa övünüp durduğun ataların şaman olarak yaşayıp ölürlerdi, şems tebrizi, mevlana oraların adamları.
Tabi senin bunları okuma gibi bir İslam ile ilgin olduğunu düşünmüyorum, ataların ne dedi ise o taklidi iman, taklidi islam bas gaza gitsin.

Kısa ve öz bir soru

neden cihad etmiyorsun? cihad farz değil mi?

sakın bna sorma sana gore bız eksiğiz sen kurana tam uyuyorsun ya buyur cevap ver sana zahmet
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Biz o hadisi inkar mı ettik?

Bizim dediğimiz şu; İslam'da cezaları fertler kesemez. Önce devlet olacaksın, başında adil bir halifen olacak. Bunlar oluşmadan sen Kuranda ayet var diyip işte falanca benim babamı öldürdü ben de kısas uyguladım ve babamı öldüreni öldürdüm dersen cehenneme odun olursun.


o zaman enden işidi tenkit ediyorsun madem halife buyur sana halife islam devleti buyur sana ıslam devletı
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
o zaman enden işidi tenkit ediyorsun madem halife buyur sana halife islam devleti buyur sana ıslam devletı

http://www.islam-tr.com/ebu-hanzalanin-isid-hakinda-ki-yazisi-ve-kendini-tekfir-etmesi/


http://www.islam-tr.com/forum/konu/isid-ve-nusra-meselesine-dair.35789/




Selefi bir üyenin yorumu:

İşid çok yanlış yapıyor.Gidip gelen muvahhid abilerimizin anlattıklarına göre konuşuyorum.Cihad işinde fitne olmamalı.Bunu yapmamalı mücahidler.Ondan dolayı suriye kıyamında bir gerileme var.El nusradaki mücahidler çokça övülüyor.Çünkü gerçekten doğru olanı yapmaya çalışıyorlar.Kardeşlerini tekfir etmiyorlar.Onlara hor gözle bakmıyorlar.Ama şunu da belirteyim ösönün bazı gruplarıyla çatışan işidin bu konuda %100 haklı olduğu da belirtiliyor.
 
Üst