Kardeşlerimizle Genel İslami sohbet

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
Birinin sahih dediğine öbürü sahih değildir dediğin rivayetler farklı bir meseledir.Onu sonra konuşuruz.

Şimdi verdiğin rivayetlerin güvenilirlik derecelerini bulmamız lazım.Arapçaları olsaydı direk bulurdum ama direk kaynakların Arapçasını araştırmam gerekicek.


Sen bulabilir misin senedlerini?
 

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0
bak bunu luzumsuz buluyorum vede sıkılıyorum neden mi aslı astarı yok bunların kırk rivayet sen getiriyorsun kırk rivayet ben getiriyorum
yarin kırk rivayette başkası getirecek
bu kör döngüyü geç lütven senedi söyleyenler kim onlar değil mi ? boş ver ya yeni sorular sor yada bırkalım burda kalsın
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
bak bunu luzumsuz buluyorum vede sıkılıyorum neden mi aslı astarı yok bunların kırk rivayet sen getiriyorsun kırk rivayet ben getiriyorum
yarin kırk rivayette başkası getirecek
bu kör döngüyü geç lütven senedi söyleyenler kim onlar değil mi ? boş ver ya yeni sorular sor yada bırkalım burda kalsın

-Peki , ama şunu ifade edeyim.Verdiğin o rivayetlerdeki , bazı Raviler için Alimler kusurludur demiştir.Yani Zayıf rivayetler bulunmaktadır.

Zira kaynak verilen İbn Abdilberr,İbn Sad,İmam Ahmed , hadis ve siyer konusunda uzman Alimlerdendir.

Neyse çok tekniğe girmeyelim.Yeni sorulara geçeyim.

-Namazı,Namazın kılınışını,farzların kaç rekat kılınacağını ve namazı bozan halleri nereden öğreniriz?
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
Özür dilerim hakkınızı helal edin... Parazit oldum....
 

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0
estafurullah hocam bilakis bize katkı sağlıyacağınıza inanıyorum fakat iki kişi bile ipe dolaşır gibi dolaştık
hakını helal et size döneceğiz
 

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0
bak kardeş şöyle bir yanılğıya düşmüyelim ben hadislere inanmıyorum demedim rivayetlere dedim
bazı hadislerin sahih bazılarının uydurma olduğunu kabul ettim unutma
namaz peygamber efendimiz tarafından kıldırılmış tüm ahkamıda bildirilmiştir vede tüm sahabe tabiyn vede sonradan gelen tüm müslümanlar bu konuda hiç karşı bir görüş sunmamıştır kurandada en az namazın rekatı iki olarak geçmiştir
umarım anlaşılmıştır
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
bak kardeş şöyle bir yanılğıya düşmüyelim ben hadislere inanmıyorum demedim rivayetlere dedim
bazı hadislerin sahih bazılarının uydurma olduğunu kabul ettim unutma
namaz peygamber efendimiz tarafından kıldırılmış tüm ahkamıda bildirilmiştir vede tüm sahabe tabiyn vede sonradan gelen tüm müslümanlar bu konuda hiç karşı bir görüş sunmamıştır kurandada en az namazın rekatı iki olarak geçmiştir
umarım anlaşılmıştır

Anlaşıldı.

Yalnız birşey söyliyeyim ,aynı hataya sizde düşüyorsunuz. Rivayeti verirken senedine bakmadan ve araştırmadan veriyorsunuz.

Rivayetlerin sahihliği zayıflığı mevzusu çok önemli mevzulardır.

Şimdi diğer soruya geçeyim :

1-Sahih bir hadis gördünüz.Bu hadis Peygamberden nakledilmiş , uydurma değil.Fakat dıştan bakıldığında Kurana zıt gibi gözüküyor.Bu durumda ne yaparsınız?

a-Hadisin Kurana uygun bir gelecek şekli ile yorumunu ararım.
b-Hadisi reddederim
c-Hadisin ince manalarını bilmediğim için reddetmem ama yorum da yapmam Allah bilir derim
 

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0
selamun aleykum

yukardaki soruların tamamı aynı cevabı veriyorum
hadisin dıştan bakışı işten bakışı gibi bir durumu bilmem ya içiyle dışıyla kurana uyar yada ret ederim
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
selamun aleykum

yukardaki soruların tamamı aynı cevabı veriyorum
hadisin dıştan bakışı işten bakışı gibi bir durumu bilmem ya içiyle dışıyla kurana uyar yada ret ederim

Ve aleykumusselam.

Peki Kuranda dıştan bakıldığında birbirine ters düşen ayetler için ne dersiniz?
 

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0

Ve aleykumusselam.

Peki Kuranda dıştan bakıldığında birbirine ters düşen ayetler için ne dersiniz?

ikinci bir soru soruyorsun unutma bunu yazıyorum hiç bir ayet diğeri ile zıt düşmez haşa ALLAH c.c. kendisi ile çelişmez
zıt görmek cahillikten kaynaklanır ben görmedim varsa yaz açıklıyayım
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
zıt görmek cahillikten kaynaklanır ben görmedim varsa yaz açıklıyayım

Sümmestevâ Alal Arş (Sonra arşa istiva etti)

İstiva , ala harf-i ceri ile kullanıldığında lugatte bir şeyin üzerine çıkmak,yerleşmek,kurulmak manasındadır.

Yani tercüme : Allah Arşa kuruldu şeklindedir.

Diğer ayette ise : Leyse Kemislihi şeyun (Onun hiçbir benzeri yoktur) diyor.

Birbirine zıt gibi görünmüyor mu? O halde bir kişi buna dıştan baktığında ilk geçen ayeti inkar mı edecek?
 

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0
hayır hiçte farklı değil arşın üstüne oturdu kuruldu çıktı gibi yorumlar bütün yaratıklarının üstünde hakimiyet sahibi ğibi anlarsanız
hiç kimse onun gibi hakim olamaz derseniz benzeri yok derken hiçte zıt olmadığını anlarsınız selametle

kal sorunu hazırlıyorum
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
hayır hiçte farklı değil arşın üstüne oturdu kuruldu çıktı gibi yorumlar bütün yaratıklarının üstünde hakimiyet sahibi ğibi anlarsanız
hiç kimse onun gibi hakim olamaz derseniz benzeri yok derken hiçte zıt olmadığını anlarsınız selametle

kal sorunu hazırlıyorum

Bakın dıştan birbirine zıt gibi görülen bu meseleyi yorumladınız.
Peki KURANA zıt gibi görünen SAHİH hadisleri neden yorumlamıyorsunuz?
 

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0
1-Hayızlı kadının oruç tutabileceğini söylüyor.

2-Şiilerin görüşlerine meyletmesi

3-Abese suresindeki ayeti bozuk teville , yorumlaması

4-Kuranı abdestsiz ellenebilir görüşünü benimsemesi

5-Kader iman şartı değil demesi

6-Levlake rivayetinin manasına uydurma demesi




Daha çok var.Bunlar başlıcaları.Bu adamdan Allaha sığınırız.Bunun takipçilerinden de Allaha sığınırız.


yukardaki yazı sizin bunları siz nasıl yorumluyorsunuz ?
yanlışlığını izah edebilirmisiniz

 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
1-Hayızlı kadının oruç tutabileceğini söylüyor.

2-Şiilerin görüşlerine meyletmesi

3-Abese suresindeki ayeti bozuk teville , yorumlaması

4-Kuranı abdestsiz ellenebilir görüşünü benimsemesi

5-Kader iman şartı değil demesi

6-Levlake rivayetinin manasına uydurma demesi


yukardaki yazı sizin bunları siz nasıl yorumluyorsunuz ?


Daha çok var.Bunlar başlıcaları.Bu adamdan Allaha sığınırız.Bunun takipçilerinden de Allaha sığınırız.



1-Hayızlı kadının , oruç tutmaması gerektiğini biliyorum.

3-Abese ve Tevella , En Câehul A'mâ (Ona Gözü görmeyen geldi diye yüzünü ekşitti ve sırtını döndü) : Bu kişi Resulullah sav olduğunu biliyorum.

4-Ayetler , hiç bir beşerin Kelamı değildir.Allahın kelamıdır.Sonuçta Allah hakkında konuşmaktayız.Onun kelamının da abdestli tutulması gerekir o halde.

5-Kader meselesi uzun bir meseledir.Evet Kadere iman lazım gelir.Fakat zaten olucak deyip , oturup tedbirsizce ve tembelce durmak kader anlayışına zıttır.

6-Levlake rivayeti uydurmadır.
 

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0

Bakın dıştan birbirine zıt gibi görülen bu meseleyi yorumladınız.
Peki KURANA zıt gibi görünen SAHİH hadisleri neden yorumlamıyorsunuz?
yorumluyoruz örnek verirsen yorumlarız yalnız kuran ile hadisde çelişki olabilir olasılığı vardır
 

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0
1-Hayızlı kadının , oruç tutmaması gerektiğini biliyorum.

3-Abese ve Tevella , En Câehul A'mâ (Ona Gözü görmeyen geldi diye yüzünü ekşitti ve sırtını döndü) : Bu kişi Resulullah sav olduğunu biliyorum.

4-Ayetler , hiç bir beşerin Kelamı değildir.Allahın kelamıdır.Sonuçta Allah hakkında konuşmaktayız.Onun kelamının da abdestli tutulması gerekir o halde.

5-Kader meselesi uzun bir meseledir.Evet Kadere iman lazım gelir.Fakat zaten olucak deyip , oturup tedbirsizce ve tembelce durmak kader anlayışına zıttır.

6-Levlake rivayeti uydurmadır.

bu din sana göre bana göre bir din mi yoksa kurana göre bir din mi
birtane ayet getir men gerekmez mi ?
 

garip70

Ordinaryus
Katılım
30 Kas 2009
Mesajlar
2,779
Tepkime puanı
309
Puanları
0
Yazılanları ilgiyle okuyorum... Kafama bir şey takıldı sorayım dedim. Anlamadığım bir yer var... ?

kuranın derin manaları diye bir şey yoktur kuran açık bir kitaptır


hayır hiçte farklı değil arşın üstüne oturdu kuruldu çıktı gibi yorumlar bütün yaratıklarının üstünde hakimiyet sahibi ğibi anlarsanız
hiç kimse onun gibi hakim olamaz derseniz benzeri yok derken hiçte zıt olmadığını anlarsınız selametle

kal sorunu hazırlıyorum

Eğer Kur'an'da derin manalar yoksa, siz burada niye derin bir mana verdiniz. Apaçık diyor işte Arşın üstüne oturduğunu. Siz niye derin mana kurdunuz?
 

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0
garip kardeş yukarda belirtik iki kişi arasında bir sohbet gerçekleştiriyoruz onun için sizin güzel sorunuza ilerde cevap vereceğim
hakkını helal et
 
Üst