Kardeşlerimizle Genel İslami sohbet | ihvan forum – Özgür Düşünce ve Paylaşım Platformu!

Kardeşlerimizle Genel İslami sohbet

İlim Talebesi

Yasaklı
İhvan Üyesi
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Puanları
0
Yahayy

maksut ibrahim
kilicarslan
PUTKIRAN
ömerusta
RedveKabul

Esselamu Aleykum.Sizlerle İslam hakkında genel bir sohbet yapalım isterseniz.İstediğiniz konudan başlayalım.

Siz konuşun ben dinleyeyim.Ben konuşayım siz dinleyin.

Bildiklerinizden ben belki yararlanırım.Belki siz benim bildiklerimden yararlanırsınız.

Allah doğru yolda olanı sabit kılsın.Yanlış yolda olanı da doğru yola iletsin.

Sonuç olarak güzel bir sohbet yapmak amacındayım.Sohbete bu kişiler dışındaki kişiler müdahil olmazsa sevinirim.
 

ömerusta

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,911
Puanları
63
selamunaleykum kardeş sohbet yapacaksak konumuz din nin getirdiği hakkında olacaksa birinci kural kuran a mutlaka uyacak ayetin desdeklamediği hiç bir delili kabul et mem hadis getirdiğiniz zaman o hadis ayete aykırılık taşımıyacak
yok şu şeyh dedi vay bu ülema dedi kabul etmem çünki ben şeyhlere ülemaya değil kurana inanan bir müslümanım ha buradan şunu çıkar ma
ayetle gelen her canlıya açığım adı ülema olur şeyh olur avam olur hatta imansız biri bile olur yeterki kurandan bir ayetle gelsin

mesepleri tarikatları bölücülük olarak kabul ediyorum yani benim ne mesebim ne şeyhim var tüm alimlere saygı duyarım kurana aykırılıkları olmadığı mütdetce
buyur
sende şartlarını koy anlaşırsak konuşalım irdeliyelim müşderek seçtiğimiz bir konuyu
 

ömerusta

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,911
Puanları
63
buyur bir konu seç bakalım üzerinde mutabık kalırsak irdeliyelim inşaALLAH c.c.
 

İlim Talebesi

Yasaklı
İhvan Üyesi
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Puanları
0
buyur bir konu seç bakalım üzerinde mutabık kalırsak irdeliyelim inşaALLAH c.c.
Kuran hakkında bazı sorularım var

1-Kuranı Arapça bilen herkes derin manalarına vakıf olabilir mi?

2-Sadece Meal mı okumak gerekir bunun yanında bir tefsir kitabıda mı okumak gerekir?

3-Kuranı , Kuran açıklar mı?

4-Kuranı , Peygamberimiz de açıklar mı?
 

ömerusta

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,911
Puanları
63
cevap 1 kuranı arapca bilen herkes her şeyine mana veremez kuranın derin manaları diye bir şey yoktur kuran açık bir kitaptır lakin bazı konuları her insan anlıyamaz fakat anlıyanlar tarafında izah edilen meseleler değişik alimler tarafından fikir birliği oluşmuşsa bu oluşan fikir başka ayetlere mulif değilse ona uyulur

cevap 2 elbette meal ile olmaz değişik mealer vede değişik tevsirlere bakılır

cevap 3 kuran kuranı açıklar mı kuran zaten açık bir kitaptır kapalı olan insanlardır eytim meselesi dir sorun
cevap 4 evet elbete peygamber efendimize inen iki şeydir biri kuran ayetleri diğeri hikmet tir yani onu anlatmak uygulamak uygulatmakla görevlidir zaten

bunlara itirazın varsa yaz yoksa ben soru soracağım

not rica ediyorum bağırma kulaklarım duyuyor gözümde gözlükle görüyor
 

İlim Talebesi

Yasaklı
İhvan Üyesi
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Puanları
0
cevap 1 kuranı arapca bilen herkes her şeyine mana veremez bazı konuları her insan anlıyamaz fakat anlıyanlar tarafında izah edilen meseleler değişik alimler tarafından fikir birliği oluşmuşsa bu oluşan fikir başka ayetlere mulif değilse ona uyulur

cevap 2 elbette meal ile olmaz değişik mealer vede değişik tevsirlere bakılır

cevap 3 kuran kuranı açıklar mı kuran zaten açık bir kitaptır kapalı olan insanlardır eytim meselesi dir sorun
cevap 4 evet elbete peygamber efendimize inen iki şeydir biri kuran ayetleri diğeri hikmet tir yani onu anlatmak uygulamak uygulatmakla görevlidir zaten

bunlara itirazın varsa yaz yoksa ben soru soracağım

not rica ediyorum bağırma kulaklarım duyuyor gözümde gözlükle görüyor

Katılıyorum kardeşim.
 

ömerusta

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,911
Puanları
63
soru 1 hadisler değiştirilemez mi ? hükmü terk edilemez mi?
soru 2 hadisler bir ayeti fes edebilir mi? kendileride ayetmidir?
soru 3 her rivayet hadismidir doğru veya yanlış ola bilir mi?
soru 4 hadislerin yazılımını peygamber efendimiz istemiş mi ?yoksa yasaklamış mı?
 

İlim Talebesi

Yasaklı
İhvan Üyesi
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Puanları
0
soru 1 hadisler değiştirilemez mi ? hükmü terk edilemez mi?
soru 2 hadisler bir ayeti fes edebilir mi? kendileride ayetmidir?
soru 3 her rivayet hadismidir doğru veya yanlış ola bilir mi?
soru 4 hadislerin yazılımını peygamber efendimiz istemiş mi ?yoksa yasaklamış mı?

1-Uydurma olmayan,yani doğru olan hadislerin hükmünün terk edilmesi doğru değildir.

2-Ayeti nesh edip etmeyeceği konusunda bir bilgim yok.Hadisler ayet değildir.

3-Her rivayet hadis değildir.Uydurma bir sürü rivayet vardır.Yanlış hadislerde vardır.Doğru hadislerde vardır.

4-Hadislerin yazılımını Peygamberimiz yasaklamıştır.Daha sonra izin vermiştir.
 

ömerusta

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,911
Puanları
63
ikinci cevabın eksik hadis kuldan gelen söz ayet ALLAH c.c. hın emridir yani haşa ALLAH c.c. hın koyduğu hükmü kul mu kaldıracak bu mümkün değil
dördüncü cevabına katılmıyorum hadislerin yazılımı hz ömer rah dan sonra başlamıştır yani peygamber efendimizin izin vermesi uydurmadır
deliliniz varsa getirin tarihiyle (zamanı ) birlikte

bu konuları temizliyelim sorunuzu sorunuzu sorun
 

İlim Talebesi

Yasaklı
İhvan Üyesi
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Puanları
0
dördüncü cevabına katılmıyorum hadislerin yazılımı hz ömer rah dan sonra başlamıştır yani peygamber efendimizin izin vermesi uydurmadır
deliliniz varsa getirin tarihiyle (zamanı ) birlikte

bu konuları temizliyelim sorunuzu sorunuzu sorun
Teşekkür ederim.

Daha sonra yazılmasına izin verdiğine dair delil olarak :

حَدَّثَنَا مُسَدَّدٌ وَأَبُو بَكْرِ بْنُ أَبِي شَيْبَةَ قَالَا حَدَّثَنَا يَحْيَى عَنْ عُبَيْدِ اللَّهِ بْنِ الْأَخْنَسِ عَنْ الْوَلِيدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي مُغِيثٍ عَنْ يُوسُفَ بْنِ مَاهَكَ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَمْرٍو قَالَ كُنْتُ أَكْتُبُ كُلَّ شَيْءٍ أَسْمَعُهُ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أُرِيدُ حِفْظَهُ فَنَهَتْنِي قُرَيْشٌ وَقَالُوا أَتَكْتُبُ كُلَّ شَيْءٍ تَسْمَعُهُ وَرَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بَشَرٌ يَتَكَلَّمُ فِي الْغَضَبِ وَالرِّضَا فَأَمْسَكْتُ عَنْ الْكِتَابِ فَذَكَرْتُ ذَلِكَ لِرَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَأَوْمَأَ بِأُصْبُعِهِ إِلَى فِيهِ فَقَالَ اكْتُبْ فَوَالَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ مَا يَخْرُجُ مِنْهُ إِلَّا حَقٌّ

Abdullah b. Amr b. As anlatıyor:

"Ben Resûlullahtan (s.a.v.) işittiğim herşeyi ezberlemek, ko*rumak maksadıyla yazıyordum. Kureyşliler beni bundan menettiler ve şöyle dediler: 'Sen Resulullahtan işittiğin herşeyi yazı*yorsun. Oysa Resûlullah bir beşerdir(insandır), kızgınlık halinde de, hoş*nutluk halinde de konuşur.'

Ben de yazmayı bıraktım ve bunu Resûlullaha (s.a.v.) anlat*tım. Bunun üzerine o parmağıyla ağzına işaret ederek şöyle bu*yurdu :

"Yaz, çünkü hayatım elinde olan Allah'a yemin ederim ki, bu*radan haktan başka birşey çıkmaz.

Ebû Dâvud, İlim: 3; Dârimî, İlim: 43 (490.); Müstedrek, 1:186-187 (357-359.)

-

Peki bu rivayetin doğruluk derecesi nedir?

إسناده صحيح.
حم: (11/57 – 58) رقم (65
عن عبد10)
من طريق يحيى بن سعيد، عن عبيد الله بن الأخنس، عن الوليد بن عبد الله، عن يوسف بن ماهك، عن عبد الله ابن عمرو به.
وهذا الإسناد صحيح، رجاله ثقات رجال الشيخين، غير الوليد بن عبد الله، وهو ابن أبي مغيث العبدري، وهو ثقة.
المستدرك (1/104 – 105) (2) كتاب العلم. من طريقين عن الليث بن سعد، عن خالد بن يزيد، عن عبد الواحد ابن قيس، الله بن عمرو، به.
وقال: هذا حديث صحيح الإسناد أصل في نسخ الحديث عن رسول الله صلى الله عليه وسلم، ولم يخرجاه. وقد احتجا بجميع رواته إلا عبد الواحد بن قيس وهو شيخ من أهل الشام، وابنه عمر بن عبد الواحد الدمشقي أحد أئمة الحديث، وقد روى عبد الواحد بن قيس عن جماعة من الصحابة، منهم أبو هريرة وأبو أمامة الباهلي وواثلة بن الأسقع – رضي الله عنهم، وروى عنه الأوزاعي أحاديث.
ولهذا الحديث شاهد قد اتفقا على إخراجه على سبيل الاختصار: عن همام بن منبه، عن أبي هريرة أنه قال: ليس أحد من أصحاب النبي – صلى الله عليه وسلم أكثر حديثًا مني إلا عبد الله بن عمرو؛ فإنه كان يكتب وكنت لا أكتب.
وعن عمرو بن دينار، عن وهب بن منبه، عن أخيه همام، عن أبي هريرة نحوه، وقد وافقه الذهبي.
أقول: حديث همام ووهب هو من أفراد البخاري، وليس في مسلم. كما ذكر الحاكم

Yahya b. Sad'dan , O da Ubeydullah b. Ahnes'ten , O da Velid b. Abdullah , o da Yusuf b. Mahikten , O da Abdullah b. Amrdan işitmiştir.Ve İsnadı Sahihtir.(Sağlam bir rivayettir)

Arada rivayet eden kişilerin hepsi sikadır(Güvenilirlerdir,Yani aradaki kişilerde yalancı bir kişi yoktur)

Hakim de : Rivayet Sahihtir demiştir.

 

ömerusta

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,911
Puanları
63
peygam ber efendimizin serbest bıraktığı bir şeyi hz ömer rah toplatıp yakar mı? yakarsa hz ömer rah peygamber efendimize karşı çıkan biri durumun da olmaz mı ?
ikincisi peygamber efendimizin her söylediğini yazarsanız hangisi ayet hangisi hadis yani hangisi farz hangisi sünnet karışmış olmazmı ?
doyurucu bir cevap değil ama bırakalım orda kalsın ikna olmam vede etmeniz mümkün görünmüyor

yeni sorunuza geçin lutven
 

İlim Talebesi

Yasaklı
İhvan Üyesi
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Puanları
0
peygam ber efendimizin serbest bıraktığı bir şeyi hz ömer rah toplatıp yakar mı? yakarsa hz ömer rah peygamber efendimize karşı çıkan biri durumun da olmaz mı ?
ikincisi peygamber efendimizin her söylediğini yazarsanız hangisi ayet hangisi hadis yani hangisi farz hangisi sünnet karışmış olmazmı ?
doyurucu bir cevap değil ama bırakalım orda kalsın ikna olmam vede etmeniz mümkün görünmüyor

yeni sorunuza geçin lutven
Yeni soruya geçmeden önce : Peki Hz.Ömerin yaktığına dair delilinizi getirir misiniz?

Ayrıca öyle bir rivayet bulursanız senedini yani güvenilirliğine dair bilgiyi de lütfen zikrederseniz çok iyi olur.
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,751
Puanları
83
soru 1 hadisler değiştirilemez mi ? hükmü terk edilemez mi?
soru 2 hadisler bir ayeti fes edebilir mi? kendileride ayetmidir?
soru 3 her rivayet hadismidir doğru veya yanlış ola bilir mi?
soru 4 hadislerin yazılımını peygamber efendimiz istemiş mi ?yoksa yasaklamış mı?
1- Hadisi değiştirmek derken, Peygamberimiz'e ait olan metni değiştirmekten bahsediyorsanız, bu asla olmaz. Haramdır. Hükmü terkedilemez mi derken, zaten bunlar dün yapılmış bugün de yapılır. İmam Şafii abdestin "FARZ"larını 6 olarak ifade ederken, iki farzın refaransı "hadis"tir... İmam Azam refarans alınan hadisler üzerinden abdeste "farz" olarak ilave yapmamıştır. Dahası, Şafii'nin sahih gördüğü hadisi, İmam Azam onunla amel eden olmamıştır. Yani dün bunlar çelik çomak oyuncağı gibi yapılmış. Çelik çomak derken ilimle yapılmış ama rahat rahat yapılmış, kafircilik oynamamışlar günümüzdeki gibi.
Günümüzde yapılabilir mi, yapılır deniyor ama ona da bir şart getirmişler, o şart da, kişinin "MÜCTEHİD" olmasıdır...
Ama bugün günümüzde şahsen ben müctehid falan değilim lakin bir çok meseleyi Peygamberimiz'e tekraren sormak isterim ama bu mümkün değil, artık önümüzü koyulana razı olacağız Ömer Kardeş...

2- Ben alim değilim ama hadisler ayeti feshetmemiştir (nesih yani), ama ayetin uygulamasını göstermesi açısından hadisler önem arzeder ama burada şunu da söyliyeyim, ayetleri açıklayan bazı hadisleri ayeti feshetmiş gibi algılayabiliriz, bu hataya düşmemek için güvendiğimiz alimlerden istifade etmemiz gerekecektir.

Şunu da biliyorum, müctehid ülamadan bazıları ya da tamamı, gerektiğinde "hadis", ayeti nesheder, hükmünü kaldırır demişlerdir... Mesela, recm...

Hadisler, Allah kelamı değillerdir... Öyle olsa idi cem'an kabul edilmeleri gerekirdi ve Sahabe ve Peygamberimiz bu noktada çok daha hassasiyet içersinde olurlardı...

Lakin Hanbeliler ve Selefiler ya da ikisi de aynı anlamı ifade eder, hadisleri vahiy olarak da kabul ederler...

3- Her rivayetin hadis olmadığı öteden beri gelen "hadis disiplini" içersinde zaten ifade edilmiş, hadis olanlar, hadis olmayıp uydurma olanlar belirtilmiştir...

Tabiki doğru da olur yanlış da... Yani, hadis bildiğiniz bir cümle, hadis olmayabilir; hadis bilmediğiniz bir cümle de hadis olabilir... Mümkündür...

4- Hadisin yazımını, belli sebeplere havi olarak Peygamberimiz önce yasaklamış (ama yasakladığı dönem içersinde de az da olsa hadisleri bir takım ağaç yapraklarına, deri kılıntılarına yazanlar da olmuştur ---)) ), daha sonraları ise Peygamberimiz serbest bırakmıştır...

Ya da Kur'an'la karıştıralacağı korkusu ortadan kalktığından doğal ve tabii olarak hadisler yazılmıştır...

NOT

Ama şu da unutulmamalıdır, Sahabe hadisler noktasında bizim gibi heyacanlı değillerdi... Ortalığı kırıp dökmüyorlar her hadiseyi Kur'an ayeti gibi sahiplenmiyorlardı, bu önemli bir hadisedir...

Teravih için sahur vaktine kadar nice sahabiler mescitte Peygamberimiz'i bekliyor ama Peygamberimiz gelmiyor sabah namazına geliyor sabah namazına gelince sahura kadar bekleyenler ortalığı dağıtmıyor mesele anlaşılıyor ve teravih falan da kılmıyorlar....

Dört halifenin teravih kıldıkları vaki midir mesela..???

Yani burada teravihin olmadığını dillendirmiyorum yanlış anlaşılmasın,

Sahabe her meseleye "Aha bu Kur'an'dır" mantığıyla yaklaşmıyor işi biliyordu...

Bizdeki tekfirlerin göbeğinde Kur'an" yoktur, Kur'an yerine konan gelenek vardır...

Aradaki farkı bir görüverin onun için zikrettim...
 

İlim Talebesi

Yasaklı
İhvan Üyesi
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Puanları
0
Yahayy

maksut ibrahim
kilicarslan


PUTKIRAN


ömerusta


RedveKabul



Esselamu Aleykum.Sizlerle İslam hakkında genel bir sohbet yapalım isterseniz.İstediğiniz konudan başlayalım.

Siz konuşun ben dinleyeyim.Ben konuşayım siz dinleyin.

Bildiklerinizden ben belki yararlanırım.Belki siz benim bildiklerimden yararlanırsınız.

Allah doğru yolda olanı sabit kılsın.Yanlış yolda olanı da doğru yola iletsin.

Sonuç olarak güzel bir sohbet yapmak amacındayım.Sohbete bu kişiler dışındaki kişiler müdahil olmazsa sevinirim.
(((__meftun__)))
 

ömerusta

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,911
Puanları
63
Dört halife devrinde, hadis yazımına ve nakline karşı alınan önlemler.
Hz. Ebu Bekir?in aldığı önlemler
Hz. Ebu Bekir, peygamberin vefatından sonra Müslümanları toplayarak şöyle demişti: ?Sizler, Peygamberden hadis rivayet ediyorsunuz ve bu hadislerde ihtilafa düşüyorsunuz. Sizden sonrakiler ise daha fazla ihtilaf edecektir. Peygamberden hiçbir şey tahdis etmeyin. Size bir soru soran olursa, ?Bilgimizle sizin aranızda Allah?ın kitabı var? deyin ve onun helal kıldığını helal, haram kıldığını haram kılın?
[Zehebi, ?Teskiretu?l Huffaz, I, 2-3]
Hz. Ebu Bekir vefat ettiği gece bir hayli huzursuz olmuş ve uyuyamamış, bunun sebebini soran kızı Hz. Aişe?ye sebebinin hadisler olduğunu söylemiş, sabah olunca da evde mevcut olan bütün yazılı hadisleri getirtip yaktırmış.
[Zehebi, I, 5]
Ömer?ın aldığı önlemler
Hz. Ömer diğer şehirlerdeki sahabelere mektuplar yazarak ellerinde yazılı bulunan hadis mecmualarını yok etmelerini istedi.
[İbn Abdilberr, 108]
Hadisler Ömer döneminde çoğalmıştı. Ömer halktan beraberlerinde bulunan hadis sayfalarını getirmelerini istedi. Sonra bunların yakılmasını emrederek şunu söyledi: Kitap Ehli?nin Mişna?sı gibi Müslümanların Mişnası?dır bunlar.
[İbn Sad/Tabakat 5/140]
Hz. Ömer Irak?a yolcuğa giden arkadaşlarına şöyle demişti: ?Siz öyle bir ülkeye gidiyorsunuz ki halkı arı uğultusu gibi Kur-an okur. Hadislerle onları meşgul etmeyiniz ve yollarını saptırmayınız.
[Hanbel, Kitabul Ilel 1/62-63]
Hz. Ömer şöyle der. ?Ancak sizden önceki kavimleri hatırladım, onlar da kitaplar yazmışlardı ve Allah?ın Kitabı?nı bırakarak onlara sarılmışlardı. Allah?ın Kitabi?nı asla başka bir şeyle değiştirmem? başka bir rivayette ?Ben yemin ederim ki, Allah?ın Kitab?nı hiçbir şeyle gölgelemem. ?
[El Hatip, Takyıdull İlm Sayfa 50; İbn Sad, Tabakat, 3/206]
Hz. Osman?ın aldığı önlemler
Hz. Osman çok hadis nakletmelerinden ötürü Ebu Hureyre?yi Devş dağlarına göndermekle, Kab?ı Kırede dağlarına göndermekle tehdit etmiştir.
[Tahzırul Havas 10b. ]
Hz. Ali?nin aldığı önlemler
Hz. Ali?den rivayet edildiğine göre o yanında yazılı sahifeler bulunan kimseleri, bunlara müracaat etmekten sakındırmış ve ?Sizden önceki insanlar, Rabb?lerinin Kitabını terk ederek âlimlerinin sözlerine uydukları için helak olmuşlardır? demiştir.
[İbn Abdilberr, 108]
Hz. Ali minberden şu hutbeyi veriyordu: ?Yanında hadis sayfaları bulunanlar gidip onları yoketsinler. Zira halkı helak eden olay, alimlerin naklettikleri hadislere uyarak Kuran?ı terk etmeleridir.?
İbn Abdülberr, Camiul Beyanil İlm
Bir gün Hz. Ali?ye gelirler ve ?Halk hadislere dalmış.? derler. Hz. Ali sorar: ?Gerçekten öyle mi?? ?Evet? derler. Peygamber?den işittim ki gelecekte vuku bulabilecek bir fitneden söz ediyordu. ?O fitneden kurtuluş nedir, nasıldır?? diye sordum. Resullullah dedi ki: ?Kurtuluş Kuran?dadır. Çünkü sizden öncekilerin haberleri de, sizden sonrakilerin haberleri de, aranızdakilerin hükmü de ondadır. O gerçek ile yalanı birbirinden ayıran kesin bir hükümdür, şaka ve boş söz değildir. O?nu terk eden her zorbanın Allah boynunu kırar. Hidayeti, doğru yolu O?ndan başkasında arayanı Allah sapkınlığa düşürür.
Hadis rivayet eden sahabelerin bundan vazgeçmeleri
Şeddad, İbni Abbas?a ?Hz. Peygamber bir şey bıraktı mı? ? diye sordu. O da ?Sadece Kuran?ın iki kapağı arasında olanları bıraktı? cevabını verdi.
[Buhari, K. Fezailul Kur-an 16; Müslim K. Fezailus Sahabe 30, 31; Ebu Davud K. Fiten 1, Tırmızı K. Fiten 43]
İbn Mesud elinde bir hadis sayfasıyla geldi. Sonra su isteyerek sayfaları sildi, sayfanın yakılmasını emretti ve şunu söyledi: ?Allah kime bir hadis sayfasının yerini bildirirse ve o da beni bundan haberdar etmezse Allah?a yemin ederim ki, Hindistan?da dahi olsa onu arar bulur ve yok ederim.
[Ebu Reyye, Muhammedi Sünnetin Aydınlatılması, s. 27]
Oluşturulan notların yakılması/imha edilmesine dair
Ebu Musa el Eşari?nin bir taraftarı, teşvik üzerine hocasının hadislerini yazmış; ancak o bunu öğrenince hepsini imha ettirmiş.
[İbn Sad, IV, 112]
Ubeyde b. Kays, kitaplarının yakılmasına veya başka türlü imha edilmesine, vasiyetinde yer vermişti.
[İbn Hanble, Ilel, I. 104]
Ömer, Şam?a geldiğinde Zeyd b. Sabit?in diyete dair sahifesini sorup getirtti ve onu parçaladı.
[İbn Hanbel, Ilel, I, 206]
4 Halife?nin dışında Peygamberimiz?i gören birçok değerli sahabe, gerek 4 Halife döneminde, gerekse 4 Halifeden sonra arkadaşlarının hadislere karşı takındıkları tavrı benimsemişlerdir. Bu konuda İbni Abbas ve Abdullah bin Mesud adlı meşhur sahabeleri görelim:
Şeddad, İbni Abbas?a ?Hz. Peygamber bir şey bıraktı mı?? diye sordu. O da ?Sadece Kuran?ın iki kapağı arasında olanları bıraktı.? cevabını verdi.
Buhari K. Fezailul Kuran 16; Müslim K. Fezailus Sahabe 30,31
Ebu Davud K. Fiten 1, Tırmizi K. Fiten 43
İbni Abbas hadis yazmayı yasaklar ve şöyle derdi: ?Sizden önceki ümmetlerin sapmaları bu şekilde kitaplar vücuda getirmek yüzünden olmuştur.?
İbn Abdül Berr, Camiul Beyanil ilm 1/63-68
Abdullah bin Mesud elinde bir hadis sayfasıyla geldi. Sonra su isteyerek yazıları sildi, sayfanın yakılmasını emretti ve şunu söyledi: ?Allah kime bir hadis sayfasının yerini bildirirse ve o da beni bundan haberdar ederse Allah?a yemin ederim ki, Hindistan?da dahi olsa o hadisi arar bulur ve yok ederdim.
Ebu Reyye, Muhammedi Sünnetinin Aydınlatılması s. 27

[TD="bgcolor: #FFF4F4"]

[/TD]

[TD="bgcolor: #FFF4F4"][/TD]

 

ömerusta

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,911
Puanları
63
şurada güzel bir sohbet ediyoruz erkadaşlar araya girmezde bize musade ederlerse seviniriz
onlarada döneceğiz yanlışımız varsa düzeltirler
 

İlim Talebesi

Yasaklı
İhvan Üyesi
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Puanları
0

ömerusta teşekkür ederim

1-Yalnız orada verdiğin kaynakların yazarları yani o eserleri yazan Alimler sünneti savunan Alimlerdendir. :)

2-İbn Abdilberr,İmam Ahmed,İbn Sad gibi verdiğin Alimlerin hayatı hadislerle geçmiştir.:)

3-Peki o halde ordaki rivayetleri neden vermişler? :)

4-En başta birşey demiştim.Verdiğin rivayetlerin güvenilirlik derecelerini de yazarsan iş açığa kavuşacak inş. :)




 

ömerusta

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,911
Puanları
63
işte hep burada tıkanıyoruz neden onun sahih dediğine öbürü değil diyor şimdi sen o dedi ben bu dedi diyip duracağız bu dedi kodu oluyor başka bir şey değil kırk tane kaynak verdim
yani ne sen ikna oluyorsun nede ben onun için bu konuyu geçelim lutven
 
Üst