İlk mesajdaki hadis hakkında yazmanız gerekirken onlar var ama bunlar da var mı demek istiyor sunuz? Doğru böyle bulunuyormuş?
biz emir ve nehiylere teslimiyet ile bakarız, adem a.s 'a koskoca cennette serbest bir şekilde herşeyden faydalanabileceği söylenmiş, sadece bir ağaca yaklaşması yasaklanmış, adem a.s ma düşen, o ağaca yaklaşmamaktır, neden yaklaşmıyorum aceba? yaklaşsam ne olur? gibi düşünmeye başladığında, ağaca yaklaşır ve cennetten kovulur! yasaksa yasaktır kardeşim! hadisin sahihliğini bilmiyorum!aklen red etmem!benim namazım önünden geçmemin namazı bozması benim zoruma gitmiyor, kendimi eşek ile de kıyaslanmış hissetmiyorum, emir emirdir! ancak hüküm olarak önünde sütre varsa geçilebilir sütre yoksa engellemen gerekir, yada gerekmez sütre yeterlidir geçene günahtır şeklinde değişik hükümler mevcut kişi zannı galibince , yada kabul ettiği mezhebe göre birini tercih eder!İlk mesajdaki hadis hakkında yazmanız gerekirken onlar var ama bunlar da var mı demek istiyor sunuz? Doğru böyle bulunuyormuş?
İlk mesajdaki hadise şehriniz ne ola ki, yalan mı bu Buhari Hadisi?
Used Tapatalk
yasaksa yasaktır kardeşim! hadisin sahihliğini bilmiyorum! aklen red etmem! benim namazım önünden geçmemin namazı bozması benim zoruma gitmiyor, kendimi eşek ile de kıyaslanmış hissetmiyorum, emir emirdir!!
Kadınlar Siyasetle İlgilenebilirler mi?
Batı toplumu Müslüman kadınları genelde güçsüz ve bastırılmış kadınlar olarak betimler. Onlar İslam’ın kadınlara İslami kıyafet giymeyi ve kocalarına itaat etmeyi emretmesinden dolayı kadınların kendilerini otomatik olarak ifade edemeyecek kadar beyinsiz olduklarına inandıklarından dolayı bu kanıya varmışlardır.
Ancak, İslam’ın vakıası bu değildir. İslam Devleti altında kadınlar sosyal, ekonomik ya da politik olsun her konuda başarılıdırlar. Müslüman kadınlar; söylediklerine toplumda erkeklerinki kadar değer verilen aktif politikacılardır. Ömer (ra)’ın; mehre sınırlandırma getirmek istemesi bu duruma örnek olarak verilebilir.
Bir gün Ömer bin Hattab; hutbesinde mehri sınırlandırmak istemiştir ancak onun bu teşebbüsüne bir kadın hemen Kur’an’dan bir ayetle itiraz eder:
“Eğer bir eşi bırakıp da yerine diğer bir eş almak isterseniz, öncekine yüklerle mehir vermiş de bulunsanız, ondan bir şey geri almayın.”(Nisa 20) Hz. Ömer minbere geri döner ve sözlerini geri alır ve derki “kadın doğru, Ömer yanlıştır.” Kim ne kadar mal isterse o kadar verin (İbn Hâcer el-Askalanî Fethu'l Barî 9:167.
Bu olay Batı’nın Müslüman kadınla ilgili olan yanlış algısını da bariz bir şekilde çürütmektedir. Daha da önemlisi bu; İslam toplumunda Müslüman kadının sözlerine değer verildiğini ve takdir edildiğini göstermektedir. Ayrıca, bu kadınların herhangi bir erkeğin önünde konuşamaz algısını da ortadan kaldırmaktadır.
https://www.facebook.com/KdKdnKollari/?fref=ts
adams77 gibi mi.
Yok ben marslıyım, henüz dünyaya adapte olup insan moduna geçemedim.
O daha kötü.O zaman anlamadan insanların işlerine karışıyorsun.
Biz senin işine karışıyor muyuz.
Burdan gidersin marsa, karşına çıkar bir arsa.Arsada bir yapı yapıda da bir kapı. Üzerinde bir halka o halkayı çalka. Görürsün bir yaba aha sana bir baba. Tut elinden gülümse kadına verilen değeri en iyi o anlatır.