İslam Tasavvufu Kabala mı Diyordunuz?

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
KABALA METİNLERİNDE İBN-İ ARABİ ETKİSİ VAR

Prof. Dr. Mahmut Erol Kılıç, İbn-i Arabi'nin Nostradamus'u etkileme ihtimalinin şu şekilde varolabileceğini söylüyor: 'Nostradamus Fransız Yahudi kabalistidir. Kabala metinleri üzerinde çalışan bazı Yahudi bilim adamları derlerki 'Kabala'nın bir çok metni İslam Tasavvufu'ndan alınmıştır.' Bu adamlar Ortodoks yani Selefi Yahudiler'dir. Yahudilerin özellikle İspanya tecrübesinde İslâm sufilerinden tesir aldıklarını iddia ederler.' Profesör, İslâm tasavvufunun da dış kaynaklardan etkilendiğini söyleyenler olduğunu hatırlatarak şu noktaya dikkat çekiyor: 'Yahudiliğin mistik taraflarının doğuşuna İslâm Sufileri neden oldu diyen Yahudi araştırmacılar var. Çünkü Kabala Ortaçağ İspanya'sında ortaya çıktı. Bu araştırmacılardan biri de Paul Fenton adında bir Yahudi. Fenton, Kabala metinlerinde İbnü'l Arabi'nin Arapça metinlerinin İbranice'ye çevrilerek bire bir alıntı yapıldığını ispatladı.

(FATMA DURMUŞ - Yeni Şafak)
 

nefahtü

Kıdemli Üye
Katılım
21 Haz 2013
Mesajlar
5,117
Tepkime puanı
337
Puanları
0
Konum
istanbul
Dünya üzerinde yaşıyoruz insanlık tarih boyunca her konuda birbirinden etkilenmiştir muhakkak.
Bugün yemek kültürüne bakın etkilenmiştir,
sanat dünyasına bakın etkilenmiştir,
dillere bakın etkilenmiştir ..
İnançlar da ve uygulamada bazı benzerliklerde benzer ve etkilenmiş olabilir ancak burada önemli olan kaynağının nereye bağlı olduğu ve gücünü nereden aldığıdır.
Sende su içiyorsun ben de su içiyorum ancak kiminin su kaynağı kanalizasyondan geçiyor
kimini Su kaynağı saf tam da yerinden geliyor.
bilmem anlatabildim mi..Kabalacıların neye bağlı olduğu belli.
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Etkilenmişler ama dinlememişler! Dinleselerdi, duramaz Müslüman olurlardı. :)
 

talib

Kıdemli Üye
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Tepkime puanı
1,076
Puanları
0
Konum
İstanbul
Tasavvuf şundan mı etkilendi bundan mı etkilendi... Aynı geyik yıllardır çevrilir durur. Ateistlerin bu dinler birbirine benziyor hep, birbirinden etkilenmişler demesine benzer. Bizim tasavvuf münkilerinin zekası da bundan fazla değildir.
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
Tasavvuf munkiri gibi abuk bi ifade kullanman senin bakış acini, zekasi diye asagilaman da o bakış acisini ziyadesiyle doldurmus.
 

türkü

Kıdemli Üye
Katılım
18 Tem 2007
Mesajlar
4,973
Tepkime puanı
975
Puanları
0
adamlar etkilenmişler ki 20.yüzyılın başından itibaren yoğun bir ilgiyle tasavvuf tedkiki işine girişmişler. müslüman olmamışlar çünkü farklı kültür, din ve coğrafyaya ait düşünür, şair yada onların anlayışıyla mistikler arasında benzerlik ve etkileşimin başta bütünüyle kesin tarihi bir "karşılaşmaya" dayandığını düşünmüşler, sonra ise ruhani tecrübe ile evrenselliği merkeze alıp-yani buna inanarak- hayatlarındaki maddi doygunluk sonrası tasavvufi öğretilerin aslında yaşamı anlamlı yani hikmetler aracılığıyla dünyalarını da berraklaştırdığı için minnet duyarak kabul etmişler. evvela bilimsel metodların herşeyi anlamada kendilerine bir üstünlük verdiğine sonsuz güven duy, doy. sonra doğu öğretilerinde hayatına anlam kat. elimizdekilerin kıymetini bir biz bilmiyoruz :gl
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Öyle anlaşılıyor ki çoğunuz yazıyı okumadan yorum yapmışsınız.

Daha düne kadar ''Tasavvuf Kabala'dan etkilenmiştir'' diye bu işi Yahudiliğe dayayanlar vardı. Bu iftiracıların şimdi başka ağız yapmaları ilginç.
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Tasavvuf şundan mı etkilendi bundan mı etkilendi... Aynı geyik yıllardır çevrilir durur. Ateistlerin bu dinler birbirine benziyor hep, birbirinden etkilenmişler demesine benzer. Bizim tasavvuf münkilerinin zekası da bundan fazla değildir.
Tasavvuf münkiri derken?!
 

talib

Kıdemli Üye
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Tepkime puanı
1,076
Puanları
0
Konum
İstanbul

Tasavvuf münkiri derken?!

Tasavvufu inkar edenlerin çok çevirdiği bir geyiktir bu, tasavvuf uzak doğu dinlerinden ya da başka felsefelerden etkilenmiştir, oralardan bir şeyler almıştır lafları... Oysa tasavvvuf aynen şeriattır ve İslam'ın öz malıdır. Hz. Adem ile başlayan bir tasavvuf nasıl başka şeylerden etkilenmiş olabilir!
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Tasavvufu inkar edenlerin çok çevirdiği bir geyiktir bu, tasavvuf uzak doğu dinlerinden ya da başka felsefelerden etkilenmiştir, oralardan bir şeyler almıştır lafları... Oysa tasavvvuf aynen şeriattır ve İslam'ın öz malıdır. Hz. Adem ile başlayan bir tasavvuf nasıl başka şeylerden etkilenmiş olabilir!
Ona bir şey dediğim yok. Beni forumda bilenler bilir.

Lakin burada ilk defa tersi bir şey söylenmiş. Kabala'nın yeni bir eser olduğunu bilmiyordum. Ta Hz. Peygamber öncesine dayandığını sanırdım. Meğer İbn-i Arabi'den tesirlenerek geliştirilmiş. Bu anlaşılır bir durum çünkü hakim güç, hadisatı tesirine alır. O dönem İslam hakimdi. Tamam müslüman olmasalarda iç içe bir cemiyet vardı Endülüs'te.

Yahudi diyasporası bu dinamiği fevkalade işletiyor lakin rahmani değil şeytani olarak..
 

PUTKIRAN

Kıdemli Üye
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
3,228
Tepkime puanı
189
Puanları
0
Konum
Ankara
Tasavvufculara soru:

Kainat Allahın parçasımıdır yoksa Allah tarafınfından yoktan mı var edilmiştir?
 

talib

Kıdemli Üye
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Tepkime puanı
1,076
Puanları
0
Konum
İstanbul

Ona bir şey dediğim yok. Beni forumda bilenler bilir.

Lakin burada ilk defa tersi bir şey söylenmiş. Kabala'nın yeni bir eser olduğunu bilmiyordum. Ta Hz. Peygamber öncesine dayandığını sanırdım. Meğer İbn-i Arabi'den tesirlenerek geliştirilmiş. Bu anlaşılır bir durum çünkü hakim güç, hadisatı tesirine alır. O dönem İslam hakimdi. Tamam müslüman olmasalarda iç içe bir cemiyet vardı Endülüs'te.

Yahudi diyasporası bu dinamiği fevkalade işletiyor lakin rahmani değil şeytani olarak..

Estağfirullah! Yanlış mı anlaşıldım? Size destek olmak için yazmış idim zaten...

Tasavvuf Hz. Adem ile başlar ve 124 bin ya da 224 bin peygamber geçmiş dünyadan... Pek çok felsefe ve inanışlar onlardan etkilenmesi çok normal... Tasavvufun batıl inanışlarla benzer yönleri olması da gayet normaldir. Neticede insan denen olgu değişmiyor.
 

talib

Kıdemli Üye
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Tepkime puanı
1,076
Puanları
0
Konum
İstanbul
Tasavvufculara soru:

Kainat Allahın parçasımıdır yoksa Allah tarafınfından yoktan mı var edilmiştir?

"Şehâdet âlemi dediğimiz bu âlemdeki varlıklar, izâfî olarak mevcuttur; kendi varlıkları bakımından hiçbiri var olamaz. Mutlak Varlık’ın sıfatlarının; eserlerinin, hükümlerinin, kudretinin, yaratıcılığının mazharları olmak itibariyle mevcut sayılırlar. Zât-ı ulûhiyyet, bütün varlıklarda yaratıcılığını, kudretini, hikmetini, tedbirini, tasarrufunu, sıfatlarını izhâr etmekle beraber varlık âlemi, hiçbir vakit Zât-ı İlâhîʼnin zuhûru değildir. Yani varlık âlemi, Zâtʼın değil sıfatlarının zuhûrudur. Dolayısıyla Zât-ı İlâhî, her şeyden mukaddes ve münezzehtir" Osman Nûri Topbaş Efendi

http://www.osmannuritopbas.com/tasavvuf-dinin-deruni-ciheti-ozu-ve-kalbi-derinligidir.html
 

PUTKIRAN

Kıdemli Üye
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
3,228
Tepkime puanı
189
Puanları
0
Konum
Ankara
"Şehâdet âlemi dediğimiz bu âlemdeki varlıklar, izâfî olarak mevcuttur; kendi varlıkları bakımından hiçbiri var olamaz. Mutlak Varlık’ın sıfatlarının; eserlerinin, hükümlerinin, kudretinin, yaratıcılığının mazharları olmak itibariyle mevcut sayılırlar. Zât-ı ulûhiyyet, bütün varlıklarda yaratıcılığını, kudretini, hikmetini, tedbirini, tasarrufunu, sıfatlarını izhâr etmekle beraber varlık âlemi, hiçbir vakit Zât-ı İlâhîʼnin zuhûru değildir. Yani varlık âlemi, Zâtʼın değil sıfatlarının zuhûrudur. Dolayısıyla Zât-ı İlâhî, her şeyden mukaddes ve münezzehtir" Osman Nûri Topbaş Efendi

http://www.osmannuritopbas.com/tasavvuf-dinin-deruni-ciheti-ozu-ve-kalbi-derinligidir.html

Daha kısa bir cevap verebilir misiniz?

Kainat Allahın parçası mı yoksa yoktan mı var edildi?
 

PUTKIRAN

Kıdemli Üye
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
3,228
Tepkime puanı
189
Puanları
0
Konum
Ankara


Tasavvufcular (vahdeti vucud) inancına sahip olanlar hiç bir zaman kainat yoktan var edildi diyemezler.Çünü o inanca göre tek bir varlık vardır o da Allahtır.Kainat ta haşa Allahın parçasıdır.o sebeple Hallaç "Enel Hak",Beyazdı Bestami "Cübbemin içinde Allahtan başkası yoktur.",İbni Arabi "sizin taptığınız ayaklarımın altındadır" ,"Yunus Emre "Ete kemiğe büründüm Yunus diye göründüm." demiştir.
 

abdullah birisi

Kıdemli Üye
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,357
Tepkime puanı
517
Puanları
0
Konum
istanbul


Daha kısa bir cevap verebilir misiniz?

Kainat Allahın parçası mı yoksa yoktan mı var edildi?


Alemlerin Rabbinin sıfatlarını bilseydin, bu soruyu sormazdın.... Zamandan ve mekandan münezzeh olan Allah u Teala, hakkından parçasımı ifadesi, bunun en güzel örneği,,,,
 

PUTKIRAN

Kıdemli Üye
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
3,228
Tepkime puanı
189
Puanları
0
Konum
Ankara
Alemlerin Rabbinin sıfatlarını bilseydin, bu soruyu sormazdın.... Zamandan ve mekandan münezzeh olan Allah u Teala, hakkından parçasımı ifadesi, bunun en güzel örneği,,,,

Sorumun cevabı basit,
a-) Kainat Allahın parçasıdır.
b_) Yoktan yaratılmıştır.

a şıkkı mı b şıkkı mı
 
Üst