insan!

Arifane

Profesör
Katılım
27 Kas 2006
Mesajlar
843
Tepkime puanı
15
Puanları
0
Yaş
56
Konum
Bursa
biz insanız! adımızı allah cc. koymuş çünkü yaratılma emrini veren o,hamurumuzu yoğuran o, sıfatlarımızı yerleştiren o, ruhundan ruh veren o, melekleri secde ettiren o, bütün alemi emrimize sunan o, biz onun farkındamıyız? biz bu şerefli ismi ( insan )taşımaya hazır mıyız ! bu aleme bir insan gelir ve biz tüm yaratılan varlıklarda o, olduğunu müşahade ( görerek tanıma)etmemiz lazım.yoksa gözümüz çokluk görür yaradılış gayemizden uzaklaşmış oluruz.
 

ankakusu

Asistan
Katılım
28 Kas 2006
Mesajlar
254
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Konum
İSTANBUL KÖYÜ
Arif abi hu teşekkürler güzel konular açıyorsun. Açan kim açtıran kim.

İnsan için Eşrefi mahluk yani şerefli mahluk Olarak bahsediliyor O nun şerefi ile şereflenebilen mahluk.
Onun şerefi ile şereflenirse ancak insan oluyor. Bize İNSAN ı kim bildirecek. Kendi kendine bulunabilirmi...HU

Görüşmek üzere..:friends:
 

Arifane

Profesör
Katılım
27 Kas 2006
Mesajlar
843
Tepkime puanı
15
Puanları
0
Yaş
56
Konum
Bursa
Arif abi hu teşekkürler güzel konular açıyorsun. Açan kim açtıran kim.

İnsan için Eşrefi mahluk yani şerefli mahluk Olarak bahsediliyor O nun şerefi ile şereflenebilen mahluk.
Onun şerefi ile şereflenirse ancak insan oluyor. Bize İNSAN ı kim bildirecek. Kendi kendine bulunabilirmi...HU

Görüşmek üzere..:friends:

anka kuşu! dostum bizler zaten özümüzde insanız! fakat bu insanlığı farkettirecek vesileler yanı( allah dostları) hep vardır. biz kim olduğumuzu ve ne olduğumuzu öğrenmek istiyorsak bu kaçınılmaz. çünkü allah cc. ayetinde murad ettimde yarattım neyinden yaratıyor tabiiki kendinden düşününki insanın özü kimmiş!..


arama hakkı sen nerde,
cu mevcuttur o her yerde,
arada sen iken perde,
allah nerde sen nerde,
 

ekvani

Asistan
Katılım
7 Ara 2006
Mesajlar
243
Tepkime puanı
0
Puanları
0
abiler teşekkürler,,
abiler diyorum çünki abi büyük erkek kardeş demek,yani hadiseyi küçükkardeşinden önce gören de diyebiliriz.belki
bu konuyla alakalı yine o yüce insanlardan misal getirmekte fayda mülazaha ettiğim için bir misalle,buna misil olsun dilerim;
hz. mevkana mesnevisinin ta girişinde sanki burayı söyler gibi :
dinle neyden nasıl feryad ediyor bataklıktaki kamışın bir el ile koparılıp ta nasıl ney oluşunu anlatıyor''
arifanenin ve ankakuşunun sözüne sonsuz katılırım dünya zındanına gönderilen insan özünde aslından ayrıldığı için feryaddadır.ve en sonunda yine aslına rucu etmek için bu meşakkati çekmektedir.
tabi eğer bu süsler dünyasındaki rüyasından bir yüzden uyandırılırsa.
ne güsel demiş o güzel insanlar ki

arada sen olursan perde allahın nerde sen nerde,zaten ben aradan çekilirsem onun yaratmış olduğu yani onun muradı kendi muradına tabidir yani bilinmekliğini yerine getirmek istemektedir.işte bana göre değil ayete göre gaye sizinde dediğiniz gibi bu esma aradan çekilirse müsemma muradına tabi olacak,ne dersiniz..
 

Arifane

Profesör
Katılım
27 Kas 2006
Mesajlar
843
Tepkime puanı
15
Puanları
0
Yaş
56
Konum
Bursa
arada sen olursan perde allahın nerde sen nerde,zaten ben aradan çekilirsem onun yaratmış olduğu yani onun muradı kendi muradına tabidir yani bilinmekliğini yerine getirmek istemektedir.işte bana göre değil ayete göre gaye sizinde dediğiniz gibi bu esma aradan çekilirse müsemma muradına tabi olacak,ne dersiniz..[/quote]


ekvani! esma ve müsemma aslında ayrı şeyler değiller! biri enfüs iç alem biri afak dış alem iki gibi görünenin tekliği insandır!...
 

ekvani

Asistan
Katılım
7 Ara 2006
Mesajlar
243
Tepkime puanı
0
Puanları
0
arada sen olursan perde allahın nerde sen nerde,zaten ben aradan çekilirsem onun yaratmış olduğu yani onun muradı kendi muradına tabidir yani bilinmekliğini yerine getirmek istemektedir.işte bana göre değil ayete göre gaye sizinde dediğiniz gibi bu esma aradan çekilirse müsemma muradına tabi olacak,ne dersiniz..


ekvani! esma ve müsemma aslında ayrı şeyler değiller! biri enfüs iç alem biri afak dış alem iki gibi görünenin tekliği insandır!...[/quote]
evet doğrusun 99 emaul hüsna sakın olmasın yüzü müsemma.
ayette ademe eşyann ismlerini öğretti diyor deyil mi abi,ama ademe
insana demiyor
insandan bilinmekliğini murad etti
yani hep kitabı haktır eşya sandığın,o zaman adem yani yokluk esma
yokluğun yaşandığı yer ki orada variyet yok orsı da ademiyet yani müsemma olabilir mi,yani sifatların göründüğü yer yani kesretin göründüü vahdet..bilmiyorum.
ne dersin abi
 

Arifane

Profesör
Katılım
27 Kas 2006
Mesajlar
843
Tepkime puanı
15
Puanları
0
Yaş
56
Konum
Bursa
ekvani! esma ve müsemma aslında ayrı şeyler değiller! biri enfüs iç alem biri afak dış alem iki gibi görünenin tekliği insandır!...
evet doğrusun 99 emaul hüsna sakın olmasın yüzü müsemma.
ayette ademe eşyann ismlerini öğretti diyor deyil mi abi,ama ademe
insana demiyor
insandan bilinmekliğini murad etti
yani hep kitabı haktır eşya sandığın,o zaman adem yani yokluk esma
yokluğun yaşandığı yer ki orada variyet yok orsı da ademiyet yani müsemma olabilir mi,yani sifatların göründüğü yer yani kesretin göründüü vahdet..bilmiyorum.
ne dersin abi[/quote]

ekvani! adem, yokluk insan varlık insan varılabilecek son makam!
 

ekvani

Asistan
Katılım
7 Ara 2006
Mesajlar
243
Tepkime puanı
0
Puanları
0
ben şöyle düşünmeye çalışıyorum doğrusu,
adem yoklukya abi buna benim düşüncelerimin yok olması diyorum,yani esmanın ademe öğretilmesi ayeti.
sonra bu yokluk tezahür deince yani benim düşüncelerim yok olunca hz.allah oradan bilinmekliğini istiyor,bu da kendine ait düşüncelerin oraya gelmesi olur diyorum ve buraya da allahın bilinmekliğinin yaşandığı yer yani insan diyorum
meratip olarak kuşkusuz bir yari de vardır..
ne dersiniz abi
 

Arifane

Profesör
Katılım
27 Kas 2006
Mesajlar
843
Tepkime puanı
15
Puanları
0
Yaş
56
Konum
Bursa
ben şöyle düşünmeye çalışıyorum doğrusu,
adem yoklukya abi buna benim düşüncelerimin yok olması diyorum,yani esmanın ademe öğretilmesi ayeti.
sonra bu yokluk tezahür deince yani benim düşüncelerim yok olunca hz.allah oradan bilinmekliğini istiyor,bu da kendine ait düşüncelerin oraya gelmesi olur diyorum ve buraya da allahın bilinmekliğinin yaşandığı yer yani insan diyorum
meratip olarak kuşkusuz bir yari de vardır..
ne dersiniz abi


ekvani! yokluk allahın ilmine sahiplenmemektir. ve o ilimle donatılırsın sahiplenmediğin için sana paye (rütbe) verirler. bunun neticesinde varlık (ademiyet) denen paye verilir . insan olarak bu alemde başın dik yaşantına devam edersin.
 

ekvani

Asistan
Katılım
7 Ara 2006
Mesajlar
243
Tepkime puanı
0
Puanları
0
yani abi ''ene insane sırrıhu, innel insane sırrıhu''denebilir mi burası için özetle
 
Üst