yorumumuzu açalım.ne demiştik "
ilahi eşliğinde halay çekilmez,fakat halay çekerken ilahi söylenebilir."
ilahi eşliğinde halay çekilip şenlik şaklabanlık yapılmaz elbet.bu uygun değildir. lakin hem halay çekerken,hem oynarken,hem yürürken,hem otururken,hem yatarken,her daim allah anılabilir,yani ilahiyide allahı anma olarak alırsak,evet her daim içinden veya dışındanda ilahi söylenebilir. buna tasavvufta ne diyorlardı, @<u><a href="http://www.ihvanforum.org/member.php?u=630" target="_blank">talib</a></u> söylesin.
talib sana takılmadan duramıyoum.ben sami efendinin müridanını neden bu kadar seviyorum acep
kalpler karşılıklı inşaallah... Yunus yine söylemiş sözün özünü:
Benim bunda kararım yok, ben bunda gitmeğe geldim
Bezirganem metaım çok, alana satmağa geldim
Ben gelmedim dava için, benim işim sevi için
Dost'un evi gönüllerdir, gönüller yapmağa geldim
Dost esrüğü deliliğim, aşıklar bilim neliğim
Denşürüben ikiliğim, birliğe bitmeğe geldim
Ol hocamdır ben kuluyum, Dost bağçesi bülbülüyüm
Ol hocamın bağçesine, şad olup ötmeğe geldim
Bunda biliş olan canlar, anda bilişirlermiş
Bilişüben Hocamla, halim arzetmeğe geldim
Yunus Emre aşık olmuş, Maşuka derdinden ölmüş
Gerçek erin kapısında, canım arz etmeğe geldim
Nakşilerin huzur hali dediği zikri daimidir. Her an Allah ile beraber olduğunu bilen zaten nasıl herhangi bir durumda Allah'sız gibi davranabilir.
Doğudan biraz daha bu şekilde bir merasim yaygın anlaşılan. Bizde yok ama olana da bir şey deme hakkımız yok
Ben yapar mıyım, yapmam ama yapana da açıkca bir günah yoksa ortada, bir şey diyemem. Ne kadar şıktır değildir onu bilemem biraz kültürel bir şey.