İbni Teymiyye'nin Ehli Sünnete aykırı görüşleri

menzil5453

Doçent
Katılım
11 Eyl 2014
Mesajlar
579
Tepkime puanı
12
Puanları
0
Şia sitelerini delil kabul etmiyorum..Şimdi anlaşıldı bu iftirayı nerden aldığın.İlk hadis uyduranların şia olduğunu hatırlatayım, sana..Sen ibnu teymiyeyi bu sitelerden öğrenemezsin..Ben senden orijinal delil istedim sen yalancı/kezzab şiadan delil getiriyorsun.

Sen demedinmi böyle birşey olsaydı şia bunu çoktan faş ederdi. Şimdi neden lafı kıvırıyorsun.

Al sana bir şii site daha..

http://www.tahahaber.com/haber/4947-ibn-teymiyye-nin-ehl-i-beyt-dusmanligi

Discovery cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 

Murat Yazıcı

Ordinaryus
Katılım
10 Nis 2007
Mesajlar
2,230
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Prof. Z. Güler de şöyle yazmış:

İbn Hacer el-Askalânî (v. 852/1448) İbn Teymiyye’nin, İmâmiyye Şîası’nın otoritelerinden olan İbnü’l-Mutahher el-Hıllî’nin (v. 726/1325) Minhâcü’l-kerâme fî ma’rifeti’l-imâme (Tebriz 1286, Tahran 1298, Kahire 1962) adlı eserine reddiye olarak yazdığı Minhâcü’s-sünne en-nebeviyye fî nakzı kelâmi’ş-şîa ve’l-kaderiyye isimli kitabı üzerine yaptığı değerlendirmede diyor ki:

Telif esnasında kaynağını hatırlayamadığı bazı makbül/sahih hadisleri veya senedi zayıf da olsa bazı mevcut/sabit rivâyetleri mevzu olduğu gerekçesiyle reddetmiştir. İbn Teymiyye, İbnü’l-Mutahher el-Hıllî’nin kullandığı hadislerin büyük bir kısmı mevzu ve çok zayıf olmakla birlikte, onun sözünü çürüteyim (tevhîn) derken bazan Hz. Ali’yi küçük düşürmüş, ifrat ve teşeddüde düşmüştür. (İbn Hacer, Lisân, VI, 319-320; a.mlf., Dürer, I, 71; Leknevî, Ecvibe, s. 174-176.)
 

serhen

Asistan
Katılım
10 Ocak 2010
Mesajlar
234
Tepkime puanı
28
Puanları
0
Yaş
44
Ahter Konuyu araştırırken sufiesintiler.com adlı sitede şöyle bir şey gördüm,arapçasıyla aynen aktarıyorum,

وعلي يقاتل ليطاع ويتصرف في النفوس والأموال فكيف يجعل هذا قتالا على الدين

Hz.Ali(r.a) halkin otoritesini,kanunlarini ve parasini korumak için savaşdi,bu halde bu nasil din uğrunda bir mücadele gibi kabul göre bilir ki?
(Minhac El-Sünne,cilt 8,sayfa 230)
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
Ahter Konuyu araştırırken sufiesintiler.com adlı sitede şöyle bir şey gördüm,arapçasıyla aynen aktarıyorum,

وعلي يقاتل ليطاع ويتصرف في النفوس والأموال فكيف يجعل هذا قتالا على الدين

Hz.Ali(r.a) halkin otoritesini,kanunlarini ve parasini korumak için savaşdi,bu halde bu nasil din uğrunda bir mücadele gibi kabul göre bilir ki?
(Minhac El-Sünne,cilt 8,sayfa 230)

Bendeki baskıda , sayfa 329 da yazıyor aynı ifade ...

Ardından şu ifade var.

وَأَبُو بَكْرٍ يُقَاتِلُ مَنِ ارْتَدَّ عَنِ الْإِسْلَامِ، وَمَنْ تَرَكَ مَا فَرَضَ اللَّهُ لِيُطِيعَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَطْ، وَلَا يَكُونُ هَذَا قِتَالًا (1) عَلَى الدِّينِ؟ .

Ebu Bekr ise sadece İslamdan dönenlerle,Allahın ve Resulune itaat edilmesi için Allahın farz kıldığı şeyleri terk edenlerle savaştı.Bu din üzere savaş değil (mi)?

 

Murat Yazıcı

Ordinaryus
Katılım
10 Nis 2007
Mesajlar
2,230
Tepkime puanı
40
Puanları
0

Şii sitelerine bakmasak daha iyi; orada pek çok yalanlar vardır. Meselâ diyor ki:

"İbn Temiyye, yine Minhacu's-Sünne ‘de şöyle yazmıştır:“Allah Teâlâ, Ali hakkında şu ayeti nazil etmiştir: ‘Ey iman edenler, sarhoşken ne söylediğinizi bilene kadar namaza yaklaşmayın.' Çünkü namazını hatalı kılmıştı!” (c. 4, s. 65) Oysaki Şia ve Ehl-i Sünnet bu ayetin Ömer b. Hattab hakkında nazil olduğu konusunda ittifak etmiştir." (Şii sitesinin sözü burada bitti.)

Halbuki, Tirmizi'deki rivayet şöyledir:

3026- Ali b. Ebî Tâlib (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Abdurrahman b. Avf içki yasaklanmazdan önce bizim için bir yemek hazırlatıp bizi davet etti. Bize yemekler yedirip şaraplar içirdi. Şarap bizi sarhoşlattı ki namaz vakti girdi beni imam olmam için öne geçirdiler. Ben de Kafirün sûresini sarhoşluktan dolayı “Ey kafirler sizin ibadet ettiğinize ben ibadet etmem ve biz sizin ibadet ettiğinize ibadet ederiz” şeklinde okudum. Bunun üzerine Allah Nisa sûresi 43. ayetini indirdi: “Ey iman edenler sarhoş iken namaz kılmaya yaklaşmayın ne dediğinizi bilinceye kadar bekleyin…” (Ebû Dâvûd, Eşribe: 27)

Tirmizî: Bu hadis hasen sahih garibtir.

***

Not: Hadis kitaplarından doğrudan "din bilgisi" öğrenilmez. Ayrıca, hadis kitabından hadis nakledip "demek ki şöyle..." diye yorum yapamayız. Hatta, bizim gibi cahillerin doğrudan hadis kitaplarından nakil yapması yasaktır. Bu hadis-i şerifi İmam-ı Kurtubi rahimehullah tefsirinde yazdığı için, ben de buraya yazmaya karar verdim. Bu hadis hakkında âlimler ne demişler, değişik varyantları var mı, diğer varyantlarında bahis konusu (yani, içki içtiği için yanlış okuyan) kişi başka mı vs. çok meseleler var.

Sünen-i Davud Tercüme ve Şerhi isimli kitapta şöyle yazılı:

"Tirmizî'nin rivayetine göre Hz. Ali namazda "Kâfirûn" sûresini sarhoşluğun tesiriyle, "Kulyâ eyyühel Kâfirûne lâ a'budu ma ta'büdün ve nahnü na'büdü ma ta'büdün" şeklinde okunmuştur. Her ne kadar musannif Ebû Davud'un bu rivayetiyle Tirmizî'nin rivayetinde, akşam namazını sarhoş iken kıldıran ve sarhoşluğun tesiriyle sûreyi yanlış okuyan kimsenin Hz. Ali olduğu ifade edilmekte ise de; Avnü'l-Ma'bûd yazarının açıklamasına göre, Hâkim'in sahih olarak rivayet ettiği bir hadis-i şerifte sarhoş iken namaz kıldıran zatın Hz. Ali olmayıp başka bir adam olduğu ifade edilmektedir. Hâkim'in bu rivayeti, söz konusu hâdisede sarhoşluğu ve Kâfirûn sûresini mananın fahiş şekilde bozulmasına sebep olacak şekilde yanlış okuma olayını Hz. Ali'ye isnad etmek isteyen Haricîler aleyhine büyük bir delildir. Esasen bu hadisin ravisinin bizzat Hz. Ali'nin kendisi olduğu düşünülürse, sarhoş olan ve yanılan kimsenin başka birisi olduğu kolayca anlaşılır. Çünkü ne söylediğini bilmeyen bir sarhoşun, kendisine geldikten sonra sarhoşluk halindeki sayıklamalarını tam tamına hatırlayıp naklettiği düşünülemez.
Ayrıca bu hadisin senedinde Atâ b. Sâib vardır. Hafız Münzirî'nin açıklamasına göre, "Yahya b. Maîn ile İmam Ahmed (r.a) onun her rivayetine güvenilemeyeceğini söylemişlerdir." Bu durum, bu mevzuda doğru olan rivayetin Hâkim'in rivayeti olduğunu gösterir. Yine Hafız Münzirî'nin açıklamasına göre, bu hadis değişik şekillerde rivayet edilmektedir. Meselâ musannif Ebû Dâvûd ile Tirmizî'nin rivayetlerinde bu hadis Atâ b. es-Sâib yoluyla Hz. Ali'ye muttasıl bir senetle ulaştırılırken; Süfyân-i Sevrî ile Ebû Ca'fer'in rivayetlerinde, Hz. Ali ile Atâ b. es-Sâib arasındaki Ebû Abdurrahman es-Sülemî'den bahsedilmemektedir. Hadisin senedinde böyle bir ihtilâf bulunduğu gibi metninde de ihtilâf vardır. Meselâ Tirmizî ve Ebû Davud'un rivayetlerinde sarhoş iken namaz kıldıran zatın Hz. Ali olduğu ifade edildiği halde, Nesâî'nin rivayetinde bu zatın Hz. Abdurrahman b. Avf olduğu açıklanmakta, Ebû Bekir Bezzâr'ın rivayetinde ise bu zatın isminden bahsedilmemektedir. Bunların dışındaki rivayetlerde ise sadece cemaatin içinden birisinin öne geçip namaz kıldırdığından bahsedilmekle yetinilmektedir. Bütün bu ihtilâflar bu mevzudaki rivayetlerin en sahihinin Hâkim'in rivayeti olduğunu göstermektedir."

Bu açıklamanın da tam doğru veya eksiksiz olduğunu söylemiyorum. Tedkik etmem ve kaynaklara bakmam lâzım. Ama, bu konu açılmış olduğu ve şii sitesinin yazıları da işin içine girdiği için ve o sitedeki "Şia ve Ehl-i Sünnet bu ayetin Ömer b. Hattab hakkında nazil olduğu konusunda ittifak etmiştir" sözünün yalan olduğunu göstermek için, bu bilgileri nakletme ihtiyacını hissettim.


 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
Mevzu hadisler daha çok kimler tarafından sağa sola dökülüp uygulama alanına dahil edilmiştir...

1- Tasavvufçular

2- Şia (Şii)

Bunlar birbirlerine düşman gibi görünseler de,

Ruhani yapısıyla ana baba bir kardeşlerdir...

Şia'da, hatadan, kusurdan ve günahlardan münezzeh bir dini lider, manevi imam, manevi şeyh gündemdedir...

Tasavvufta da durum aynıdır, onda da hatadan, kusurdan ve günahlardan münezzeh bir dini lider, manevi önder ve şeyh gündemdedir...

Tepeden tırnağa yapılanma hemen hemen aynıyla vakidir...

Dolayısıyla, "mevzu hadisler" bağlamında da kankalıkları vardır...

Nereye geleceğim, şuraya geleceğim...

Hadislerde "mevzu"yu yapılanmalarının merkezine alanların ortak özelliklerinden birisi de,

Kendi yapılanmalarının safında olmayanlara karşı her türlü oyunu oynayabilmeleridir...
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
İbn Hacer El-Askalani'nin dediği gibi : İbn Teymiyye , Hz.Ebubekir ve Hz.Ömer r.anhuma'yı savunurken , Hz.Ali ra'yı fazlaca küçük düşürmüştür.

Allahu Alem.

Ahter kardeşim. O ifadelerden bazıları yani Hz.Ali ra'ı küçük düşürücü ifadeler bulunmaktadır.Ben sanmazdım öyle diyeceğini fakat eserini okuyunca evet bu ifadeler var.Çok şaşırdım.Arapça nüshası varsa okuyabilirsin.

Örnek vereyim bir tane :

وَلَمْ يَكُنْ كَذَلِكَ عَلِيٌّ ، فَإِنَّ كَثِيرًا مِنَ الصَّحَابَةِ وَالتَّابِعِينَ كَانُوا يُبْغِضُونَهُ [ ص: 138 ] وَيَسُبُّونَهُ وَيُقَاتِلُونَهُ

''Fakat Ali için durum böyle değildir.Sahabeden , Tabiinden çoğu ona buğzeder,sevmez,ona söver ve onunla savaşırlardı.'' (Minhac,s.138)

Öyleyse konuya kimin daha çok vakıf olduğunu Yüce Allah bilmektedir. :)

Ayrıca Menzilin özür dilemesine gerek yok.Bu ifadeler İbn Teymiyyenin eserlerinde geçiyor.Birbirimizi kırmayalım böyle meseleler için lütfen.

Selam ve Dua ile...
 

menzil5453

Doçent
Katılım
11 Eyl 2014
Mesajlar
579
Tepkime puanı
12
Puanları
0
İbn Hacer El-Askalani'nin dediği gibi : İbn Teymiyye , Hz.Ebubekir ve Hz.Ömer r.anhuma'yı savunurken , Hz.Ali ra'yı fazlaca küçük düşürmüştür.

Allahu Alem.

Ahter kardeşim. O ifadelerden bazıları yani Hz.Ali ra'ı küçük düşürücü ifadeler bulunmaktadır.Ben sanmazdım öyle diyeceğini fakat eserini okuyunca evet bu ifadeler var.Çok şaşırdım.Arapça nüshası varsa okuyabilirsin.

Örnek vereyim bir tane :

وَلَمْ يَكُنْ كَذَلِكَ عَلِيٌّ ، فَإِنَّ كَثِيرًا مِنَ الصَّحَابَةِ وَالتَّابِعِينَ كَانُوا يُبْغِضُونَهُ [ ص: 138 ] وَيَسُبُّونَهُ وَيُقَاتِلُونَهُ

''Fakat Ali için durum böyle değildir.Sahabeden , Tabiinden çoğu ona buğzeder,sevmez,ona söver ve onunla savaşırlardı.'' (Minhac,s.330)

Öyleyse konuya kimin daha çok vakıf olduğunu Yüce Allah bilmektedir. :)

Ayrıca Menzilin özür dilemesine gerek yok.Bu ifadeler İbn Teymiyyenin eserlerinde geçiyor.Birbirimizi kırmayalım böyle meseleler için lütfen.

Selam ve Dua ile...

Teşekkürler hocam.

Sonuçta ben bunları uydurmadım. İbni teymiyye'ye bir düşmanlığımda yok. Ben herkesin dile getirdiğini dile getirdim. Kimseden özür dilememe gerek yok. Özür dileyecek olanlar bu tür insanları savunanlardır. Bu tip insanlar islam tarihi boyunca islam ümmetini olur olmaz her konuda yaptıkları tekfirler ile aralarını açmışlardır. Ve şu anda da bu kişiyi takip edenler aynı ayrımcılığa sebebiyet vermektedirler. Ama Allah bunun hesabını sorar.

Discovery cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
Muaviye Hz Ali'yle dişe diş mücadele etmiş ..

Onu nasıl anıyorsunuz..???

"Hz Muaviye (RA)" şeklinde değil mi..???

Siz ne kadar kötüleseniz de, İmam İbni Teymiye'yi sevenler onun kitaplarını okuyanlar ve görüşlerini takip edenler olacaktır,

Ölmüş bir insana karşı sapık, densiz, kafir, İslam düşmanı, Kur'an düşmanı demenin bir anlamı yoktur...

Çünkü artık o Allah'la yüzleşmiştir...

Belki de o Allah'ın rahmetine, mağfiretine düçar oldu ve cennetlik...

Yani, biliyorum eleştirilerimizin bir çoğuna içersinde bulunduğumuz toplumun, cemeatin, grubun kriterleri hakim...

Ölçü mü bunlar..?
 

Ahi Evran

Profesör
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
1,695
Tepkime puanı
14
Puanları
38
Yaş
45
''Fakat Ali için durum böyle değildir.Sahabeden , Tabiinden çoğu ona buğzeder,sevmez,ona söver ve onunla savaşırlardı.'' (Minhac,s.138)

Başka sözler varsa delil getirebilirsin de, bu sözün neresi Hz.Ali'yi küçük düşürüyor? Hz.Ali ile savaşan, onu sevmeyen sahabeler vardı, ve onların çoğu Muaviyeciydi!'...Muaviye'nin Ali'den hazzetmediği bir kenara, Hasan'dan bile korkmuştur!...


Ayrıca: İbn Teymniyye'nin değilde Şeyhul Ekber İbn Arabi'nin Ehl-i sünnete aykırı görüşlerini buradan paylaşın da sizi adam sansınlar!...
 

Kurtuluş26

Profesör
Katılım
6 Ocak 2014
Mesajlar
860
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Web sitesi
islamikonular.weebly.com
Muaviye Hz Ali'yle dişe diş mücadele etmiş yenileceğini anlayınca da filimler çevirmeye başlamış,

Onu nasıl anıyorsunuz..???

"Hz Muaviye (RA)" şeklinde değil mi..???

Siz ne kadar kötüleseniz de, İmam İbni Teymiye'yi sevenler onun kitaplarını okuyanlar ve görüşlerini takip edenler olacaktır,

Ölmüş bir insana karşı sapık, densiz, kafir, İslam düşmanı, Kur'an düşmanı demenin bir anlamı yoktur...

Çünkü artık o Allah'la yüzleşmiştir...

Belki de o Allah'ın rahmetine, mağfiretine düçar oldu ve cennetlik...

Yani, biliyorum eleştirilerimizin bir çoğuna içersinde bulunduğumuz toplumun, cemeatin, grubun kriterleri hakim...

Ölçü mü bunlar..?

Ölmüş bir insana karşı sapık, densiz, kafir, İslam düşmanı, Kur'an düşmanı demenin bir anlamı yoktur...
Tek alim gördüğün koruduğun İbni Teymiye ve peşinden gidenlerdir.
Tasavvufa düşmanlık yaparak tüm vefat etmiş evliyalara,veli kullara,şeyhlere,mürşidlere.. hakaret eden kişi gelmiş burada nasıl cümleler kuruyor.
Yazıklar olsun vehhabi işidçi mezhepsiz imam seni.
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
Tek alim gördüğün koruduğun İbni Teymiye ve peşinden gidenlerdir.
Tasavvufa düşmanlık yaparak tüm vefat etmiş evliyalara,veli kullara,şeyhlere,mürşidlere.. hakaret eden kişi gelmiş burada nasıl cümleler kuruyor.
Yazıklar olsun vehhabi işidçi mezhepsiz imam seni.

Siz olmayan şeyleri yazıyorsunuz müfrerisiniz...

Şeyhlerin özel sıfatları var sizler de o özel sıfatlara iman ediyorsunuz zaten o sıfatların savaşını buradan veriyorsunuz,

Aynı şeyleri şeyhler için biz söylediğimizde bökelek tutumuş inekleri andırıyorsunuz...

Bizim söylediklerimize siz zaten iman ediyorsunuz...

---))))

Haline bakar mısın..???

Senin Şeyhin daha dünya hayatında Allah'tan şefaat hakkı aldı mı almadı mı..???

Kesin ki,

Allah'ım şeyhimin şefaatine nail eyle şeklinde dua ediyorsun...

Kusura kalma ama,

İstisnasız bütün Teymiyecilerin de, IŞİD'çilerin de "itikadi" durumları yanı "tevhid ehli" duruşları,

Sizlerin çok üzerindedir...

İtikadınız bozuk....
 

Ahi Evran

Profesör
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
1,695
Tepkime puanı
14
Puanları
38
Yaş
45
İşin tuhaf yanı, bunlar Türkiye'de bir kaç dangalak tarikat ehli, İbn Teymiyye hakkında ileri, geri konuşuyor...

Yoksa Kuzey Afrika'da, Hindistan'da ve Türkiye'de istisna bir kaç şeyh İbn Teymiyye hakkında müspet konuşur...
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
Şunlara bakar mısınız..?

Biz kimseyi tek alim görmediğimiz gibi,

İmam İbni Teymiye'yi,

Hatasız, kusursuz ve günahsız da görmeyiz...

Kendimize rabıtacı da görmeyiz...

Kendimize şefaatçı da tutmayız...

Kendimize manevi aracı da kılmayız...

Vs...

Bunları söyledik zaten yukarıda var...

Ya sizin şeyhleriniz..???

Sahalarında tek'ler değil mi onların bir benzerleri yoktur...

Hatta, el verdiğiniz şeyh dahi, "hatemü'l veli" değil mi, son ve tek veli...

Nerede yazıyor, Kur'an'ın Bakara suresi'nde mi,

Yoksa sizin yalancı kalbinizde mi..???
 

Kurtuluş26

Profesör
Katılım
6 Ocak 2014
Mesajlar
860
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Web sitesi
islamikonular.weebly.com
Siz gidin sapık görüşlerinizi vehhabi sitelerinde anlatın.
Yılladır aynı saçmalıklar.Biz cevap vermekden yorulduk siz tasavvufa düşmanlık ederek bunca müslümana saygısızlık yapmaya usanmadınız.İnkardan başka yaptınız bir şeyde yok...



İslâm'mış Gibi Görünüp Din-i İslâm'a ve Müslümanlara En Büyük Darbeyi Vuran Vehhâbîler, Ehl-i Sünnet Olan Birçok İslâm Memleketini İfsad Ediyor!
http://www.hakikat.com/dergi/239/bsyz239.html



Kabirden yardım istemek şirkmi deyilmi
http://www.ihvanforum.org/showthread.php?60143-Kabirden-yardım-istemek-şirkmi-deyilmi

Rabıta bidat ve şirk deyil. Delilleriyle
http://www.ihvanforum.org/showthread.php?64398-Rabıta-bidat-ve-şirk-deyil-Delilleriyle

Tasavvuf bidat deyildir ilmi delili
http://www.ihvanforum.org/showthread.php?59060-Tasavvuf-bidat-deyildir-ilmi-delili&highlight=

Rabıta şirkmi ibadet mi?
http://www.ihvanforum.org/showthread.php?58374-Rabıta-şirkmi-ibadet-mi&highlight=

Tevessül
http://www.ihvanforum.org/showthread.php?152021-Tevessül&highlight=

Şimdi Tasavvuf Karşıtları Dinlesin
http://www.ihvanforum.org/showthread.php?151311-Şimdi-Tasavvuf-Karşıtları-Dinlesin&highlight=
 

Ahi Evran

Profesör
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
1,695
Tepkime puanı
14
Puanları
38
Yaş
45
sen bırak martaval okumayı da Şeyhul Ekber İbn Arabi'nin ehl-i sünnete aykırı görüşlerini burada paylaş, sizi adam sansınlar!...
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
Cevabınız mı var sizlerin...

Sizin var olan cevaplarınız kalbinizdeki şeyhe takındığınız masumiyetler değil mi..?

Başka..???

İtikadi açıdan, Teymiye'nin takipçileri sizden çok çok "ehl-i tevhid"dir...

Onlar İmam İbni Teymiye'yi severlerken,

Onu itikatlarına, rabıta kılmazlar... Aracı etmezler... Şefaat hakkını Allah'tan alıp ona teslim etmezler... Onu hatadan ve günahtan münezzeh görmezler...

Aferdesiniz ama itikad temizliği açısından,

Sizden olan 1000 kişi, Teymiyeci birinin (1) itikat temizliğine denk değildir...

Bu kadar açık konuşuyorum...
 

Ahter

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
5,252
Tepkime puanı
186
Puanları
0
Konum
antalya
İbn Hacer El-Askalani'nin dediği gibi : İbn Teymiyye , Hz.Ebubekir ve Hz.Ömer r.anhuma'yı savunurken , Hz.Ali ra'yı fazlaca küçük düşürmüştür.

Allahu Alem.

Ahter kardeşim. O ifadelerden bazıları yani Hz.Ali ra'ı küçük düşürücü ifadeler bulunmaktadır.Ben sanmazdım öyle diyeceğini fakat eserini okuyunca evet bu ifadeler var.Çok şaşırdım.Arapça nüshası varsa okuyabilirsin.

Örnek vereyim bir tane :

وَلَمْ يَكُنْ كَذَلِكَ عَلِيٌّ ، فَإِنَّ كَثِيرًا مِنَ الصَّحَابَةِ وَالتَّابِعِينَ كَانُوا يُبْغِضُونَهُ [ ص: 138 ] وَيَسُبُّونَهُ وَيُقَاتِلُونَهُ

''Fakat Ali için durum böyle değildir.Sahabeden , Tabiinden çoğu ona buğzeder,sevmez,ona söver ve onunla savaşırlardı.'' (Minhac,s.138)

Öyleyse konuya kimin daha çok vakıf olduğunu Yüce Allah bilmektedir. :)

Ayrıca Menzilin özür dilemesine gerek yok.Bu ifadeler İbn Teymiyyenin eserlerinde geçiyor.Birbirimizi kırmayalım böyle meseleler için lütfen.

Selam ve Dua ile...

sana sadece menzil nikli üyenin yazdıklarını okumanı önereyim..
Şianın neden ibnu teymiyeyyi sevmediğini biliyorum. İbnu teymiyenin Haz. Aliye hakaret ettiğine dair tek bir cümle bulamazsınız..İlk üç sahabeye daha fazla önem vermesi, Ona hakaret etti manası çıkmaz..İbnu Teymiyeyi bende eleştrirdim.Ama şianın tenkidleri doğru değil.İftiradır..Senin çok kısa zamanda ibnu teymiye külliyatından ilgili kısmı okuduğunu da (aktardıklarından öyle anlaşışıyor) sanmıyorum..Çok acele etme.Biz buradayız..Biraz daha oku..Ve menzilin dedikleriyle(şianın) karşılaştır..İlim aceleyle değil, mesele mesele öğrenilir.
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
Şia'nın, İmam İbn Teymiye eleştirisinin Hz Ali ile alakası yoktur.

Onların tasavvufi yapılanmalarıyla alakası vardır... Tasavvufta var olan "örgü" ne ise, Şia'daki "inanç örgüsü" de odur... Onun örgüsü de tasavvufidir...

Bundan mütevellit İmam İbn Teymiye eleştirilir...
 
Üst