Fatihayı Şerif’in yarısı Allah’a aittir,yarısı da kullara aittir.Fatihayı Şerif Allah’la kullar arasında müştereken nail olmuştur.Bütün ibadetlerde böyledir.Namaz da kul ile Allah arasında yapılan bir ibadettir.
Zatın birisi Teveccüt namazını hatmi şerifle kılıyor.Ebu Medyen Hazretlerine diyor ki,ben teveccüt namazını hatmi şerif ile kılıyorum.Ya öyle mi,peki,bir daha namaza durduğun zaman Hazreti Resulallah Efendimizi senin karşında seni dinliyormuş kabul ederek namazını kıl, diyor.Bu düşünceyle namaza duruyor ama,ancak bir sure okuyabiliyor. Ertesi gün soruyor nasıl kıldın diyor,ancak bir sure okuyabildim diyor.Ebu Medyen Hazretleri şimdi de Cebrail Aleyhisselam Peygamber Efendimize vahy getiriyormuş mülazasıyla kıl.Bu sefer ancak birkaç ayet okuyabiliyor. Ertesi gün şimdi de farzet ki Hazreti Allah Cebrail Aleyhisselam’a vahy ediyor mülazasıyla kıl diyor.Adam okumaya başlıyor,(Elhamdulillahi rabbilalemin errahmanirrahiym maliki yevmiddin.)diyor (İyyakena’büdü) diyeceği zaman kulağına garip bir ses geliyor Ey yalancı.Hemen şaşırıyor ve başka okuyamıyor.O zaman gelip Ebu Medyen Hazretlerine durumu anlatıyor.Ebu Medyen Hazretleri sen kolay mı zannediyorsun “İyyakena’büdü” demeyi?Senin vücut varlığın duruyor,vücut varlığıyla “İyyakena’büdü” diyemezsin.Ancak vücut varlığından çıktığın zaman “İyyakena’büdü” diyemezsin,(İyyakena’büdü)’nün anlamı: “Yalnız sana ibadet ediyoruz” demektir.
(Vema halaktül cinne vel inse illa liyabudun) Ayeti kerimesi nazil olduğunda Ashabı Kiram Peygamber Efendimize sordular.İbadet nedir ya Resulallah?Peygamber Efendimiz de buyurdular ki (Eyliyuvahhidun,ey liyarifun) “Muvahhit olmak ve arif olmaktır.” Demek ki ibadet yalnız yatıp kalkmaktan ibaret değil,aynı zaman da Allah’ı tevhit etmek ve arif olmaktır,onu bilmektir.Resulallah Efendimiz Allah’ı bilmeyi (Men arafe nefsehu fekat arafe Rabbehu) Hadisi Şerifine bağlamıştır.Bu durum da kulun Allah’a ibadet etmesi,kulun yokluğunu bilmesidir.Bir kimse Allah’ta fani olursa,bundan daha büyük bir ibadet olamaz..
Zatın birisi Teveccüt namazını hatmi şerifle kılıyor.Ebu Medyen Hazretlerine diyor ki,ben teveccüt namazını hatmi şerif ile kılıyorum.Ya öyle mi,peki,bir daha namaza durduğun zaman Hazreti Resulallah Efendimizi senin karşında seni dinliyormuş kabul ederek namazını kıl, diyor.Bu düşünceyle namaza duruyor ama,ancak bir sure okuyabiliyor. Ertesi gün soruyor nasıl kıldın diyor,ancak bir sure okuyabildim diyor.Ebu Medyen Hazretleri şimdi de Cebrail Aleyhisselam Peygamber Efendimize vahy getiriyormuş mülazasıyla kıl.Bu sefer ancak birkaç ayet okuyabiliyor. Ertesi gün şimdi de farzet ki Hazreti Allah Cebrail Aleyhisselam’a vahy ediyor mülazasıyla kıl diyor.Adam okumaya başlıyor,(Elhamdulillahi rabbilalemin errahmanirrahiym maliki yevmiddin.)diyor (İyyakena’büdü) diyeceği zaman kulağına garip bir ses geliyor Ey yalancı.Hemen şaşırıyor ve başka okuyamıyor.O zaman gelip Ebu Medyen Hazretlerine durumu anlatıyor.Ebu Medyen Hazretleri sen kolay mı zannediyorsun “İyyakena’büdü” demeyi?Senin vücut varlığın duruyor,vücut varlığıyla “İyyakena’büdü” diyemezsin.Ancak vücut varlığından çıktığın zaman “İyyakena’büdü” diyemezsin,(İyyakena’büdü)’nün anlamı: “Yalnız sana ibadet ediyoruz” demektir.
(Vema halaktül cinne vel inse illa liyabudun) Ayeti kerimesi nazil olduğunda Ashabı Kiram Peygamber Efendimize sordular.İbadet nedir ya Resulallah?Peygamber Efendimiz de buyurdular ki (Eyliyuvahhidun,ey liyarifun) “Muvahhit olmak ve arif olmaktır.” Demek ki ibadet yalnız yatıp kalkmaktan ibaret değil,aynı zaman da Allah’ı tevhit etmek ve arif olmaktır,onu bilmektir.Resulallah Efendimiz Allah’ı bilmeyi (Men arafe nefsehu fekat arafe Rabbehu) Hadisi Şerifine bağlamıştır.Bu durum da kulun Allah’a ibadet etmesi,kulun yokluğunu bilmesidir.Bir kimse Allah’ta fani olursa,bundan daha büyük bir ibadet olamaz..