Hz. Ali (r.a)'a atfedilen bir söz..

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
@lafons7275 ''sana kalbim niçin ısınmadı şimdi anladım'' demişsin.. Güya kalbinin bana ısınmamasını kendinden makul bir kerametin sayıyorsun farkındamısın?

Kerametine güveniyorsan söyle; Bağlı olduğun şeyh efendi şu an nerede, ne yapıyor ve ne haldedir? Bunu bilecek kadar keskinleşmemişsen o büyük kapının köpeği bile olamamışsın demektir. Zira köpekler ta uzaktan sahibinin geldiğini anlar ve hemen kapıları cırmalar, coşar, sevinir.

Madem durumun budur o halde kalbinin bana ısınmamasını hayrılı bir his ve bir keramet zannetme. O his şeytandandır. Seni getire getire Muaviyenin isminin başına ve sonuna (Hz.) ..... (r.a.) yazmadım diye ihvanının üstünü çizme noktasına getirmiş. Daha ne yapsın İblis.. Gol yedin, sana tavsiyem hemen tövbe et..

Mesele buysa al yazayım da yüreğin serinlesin. Hazretî Mevlânâ pîr-i mugân el-Muâviye ibn-i ebu Süfyan radiyallahü anh.. Oldumu?
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
@müttaki ilginç bir pencere açtın. Aslında bu manada hepimiz cömert bir kafiri cimri bir müslümana tercih ediyoruz da farkında değiliz. Hz. Ali bu hakikati dillendirmiş sadece.

Ben normalde soracaktım. Hz. Ali acaba amcası Ebu Talib'imi tercih ederdi yoksa Muaviye'yimi? Bu iki karakterin Hz. Ali için ne ifade ettğini enine boyuna anlatmaya gerek yok herhalde. Birisi cömertliği ile Ümmet-i Muhammede hayat vermeye vesile olurken diğeri cimriliği ile her şey benim olmalı edasıyla ümmeti birbirine kırdırmış.


sahabe düşmanını deşifre ediyorum.
 

müttaki

Profesör
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
2,775
Tepkime puanı
75
Puanları
48
Konum
istanbul
cahiliye döneminin ResulAllah tarafından kaldırılan uygulamaları nelerdir
desek çocuklar diri diri gömülüyordu, kan davası, Allaha şirk koşma,
seçkin elitlerin tebaa üzerinde ki saltanat vari uygulamaları herkesin
sayacağı ilk şeyler.

peki bin dört yüz yılda ne değişti.
kız çocuğu doğuran kadınlar neden üzülüyorlardı
kan davası yüzünden ölenler hangi deviri yaşatıyorlardı
her tarafta Allaha şirk koşanlar hükümleriyle nasıl hükümler verdiler
seçkin elitler(saltanat sahipleri) tebaa üzerinde ki uygulamaları hangi
devirde devam ettirdiler.
@lafons7275 sen sahabe düşmanından bahsediyorsun.

ben sana ResülAllaha yüz çevirenlerden bahsediyorum.
sen ise cahiliye adetlerini ayaklandırıp Sünnetullaha yüz çevirerek
sahabelerin efendisine düşmanlık edeni savunuyorsun.

cehalet senin nefsinin yularını eline almış, sana senden olmayan
şeyleri yaptırmasın.

yanlış ile doğruyu ayırt edemeyen kişi
hakk ile batılı birbirine karıştıran kişidir.
hakkı batıl diye inkar eder
batıla hakk diye tapar.

Allah ikimize de hidayet etsin.
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
@lafons7275

Deşifre edilecek o kadar şey varken beni mi deşifre ettin? Bula bula bunu mu buldun? Birisi fitneci demiş, bir diğeri ajan demiş, şirk, bid'at, küfür, fasıklık ve son nokta sen de sahabe düşmanı dedin. Yobazlık literatüründe ne kadar yafta varsa anlaşılan Mevla teala üstümüzden geçirecek. Vardır bir hikmeti. Amenna ona da razıyız! Daha nelere razı olmadık ki?! Ne yapalım kardeş? Ben 40 yıldır kendimi oralarda görüyorum. Ne yapayım? Gidilecek başka kapı mı var?

Buraya bu acıyı çekmeye geldik.
Hazdan kendimizden geçmeye geldik.
Hayat iksirinden içmeye geldik.
Geldik, gidiyoruz..

Yollar diken, yollar ıtır yasemen.
Her lezzeti tattık aynı kâseden.
Şeytan gibi bizi tene hapseden,
bizdik, biliyoruz..

Beşik gibi sallar hayat bizi.
Çeker basar vesikalık resmimizi.
Gözlerimiz kimlik belgesi gibi.
Kayıt tutar, ya buz ya bebek mavisi.
Mükemmel teşhisi..

Aşk koruyabilir bir tek,
kaldıysa eğer hâlâ, masumiyetimizi.
Biz, altında imzası olan aşıklar,
böyle yazdık vasiyetimizi..
 

Fethul-Bâri

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
770
Tepkime puanı
8
Puanları
0
selamün aleyküm
Bahsettiğiniz söz değil hutbedir. Şıkşıkiye hutbesidir. Ve kaynaklarıyla aktarılmıştır.

1000 tane kaynak dökün.Şia uydurduktan sonra kim inanır Hz.Ali(ra)'nın ilk 3 halife için böyle dediğine...

1-Hz.Ali(ra) 'a iftira atılmakla dolu olan bir eseri kaynak gösteriyorsunuz.
2-Burası şii bir forum değil.Sünni bir forum.
3-Hz.Ali(ra)'ın hakkına girmeyi göze alarak yazın.Herkese diyorum.
 

alı

Yeni
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
1,784
Tepkime puanı
51
Puanları
0
1000 tane kaynak dökün.Şia uydurduktan sonra kim inanır Hz.Ali(ra)'nın ilk 3 halife için böyle dediğine...

1-Hz.Ali(ra) 'a iftira atılmakla dolu olan bir eseri kaynak gösteriyorsunuz.
2-Burası şii bir forum değil.Sünni bir forum.
3-Hz.Ali(ra)'ın hakkına girmeyi göze alarak yazın.Herkese diyorum.

Hz Ali hutbesini, sünni alimler memnun olsun diye yok sayamazsınız. O hutbeyi okumanızı tavsiye ederim. 3. Hutbe dir.
 

Fethul-Bâri

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
770
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Ali kardeş bak sen güzel bir kardeşe benziyorsun.Lakin aslı astarı olmayan şeyleri Hz.Ali(ra) için söylemek tefrikacılar için birer yardımdır.Onlarda bunu istiyorlar.İlk 3 halifeye saygısızlık yapılmasını , dinimizi onlar vesilesiyle aldığımız sahabelere saygısızlık yapmayı bu gibi uydurma şii kaynaklarıyla tefrika çıkartmaya çalışıyorlar.

Sen şimdi diyorsun ki : Sünni Alimler memnun olsun diye yok sayamazsın.

Sana Musannef Sahibi ''Sana'nî ' nin Şİİ olduğunu söyliyeyim.Ama o bu zamanki bozuk şiiler gibi değildi.

O der ki : Hz.Ali ''Ebubekir ve Ömer benden üstündür'' dediği için ben Ebubekir ve Ömeri ondan üstün görüyorum.
 

Ahter

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
5,252
Tepkime puanı
186
Puanları
0
Konum
antalya
1) ibni ebil hadid şii değil mutezili dir.
2) Nehcül belağa yı Fahruddin Razi ile mektuplaşmalarından derlemiştir.
3) İki kaynağı da okudum. Mesela Hz Ali ye Atfedilen "Ey dokumacı oğlu dokumacılar" diye başlayan bir hutbe
rivayet eden ibni ebil hadid in bu hutbedeki bu hitap tarzı Hz Ali nin hitab etme şekli değildir.(yanlış hatırlamıyorsam ibni ebil hadid şerhi 103. hutbedir.) Bu hitab şekli cemaati küçük düşürmek için kullanılmıştır ve Hz Ali nin bu şekilde hitab ettiği bir hutbesi daha yoktur. Razi nin şerhi ile ters düşmwktedir ayrıca.
4) Razi nin rivayet ettiği bütün hutbelern yaklaşık 30 sayfa kadar bir kaynakçası kitabın en sonunda okurlara sunulur.
Eyvallah

İbnu Ebil Hadid biizm kaynaklarımızda şii geçiyor...Sen mutezile desen ne değişiyor! Şii uleması bu şerhin en güzel şerhlerden olduğunu söylemiyor mu? kaldıki caferiye mezhebi Adl meselesinde mutezile ile birleşiyor..Caferiler diyorki, '' Allah ın iradesi olmaksızın kul iyiliğide kötülüğüde sadece kendi isteğiyle yapar(yaratır)Bu mutezilenin itikadıdır..
 

alı

Yeni
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
1,784
Tepkime puanı
51
Puanları
0
Ali kardeş bak sen güzel bir kardeşe benziyorsun.Lakin aslı astarı olmayan şeyleri Hz.Ali(ra) için söylemek tefrikacılar için birer yardımdır.Onlarda bunu istiyorlar.İlk 3 halifeye saygısızlık yapılmasını , dinimizi onlar vesilesiyle aldığımız sahabelere saygısızlık yapmayı bu gibi uydurma şii kaynaklarıyla tefrika çıkartmaya çalışıyorlar.Sen şimdi diyorsun ki : Sünni Alimler memnun olsun diye yok sayamazsın.Sana Musannef Sahibi ''Sana'nî ' nin Şİİ olduğunu söyliyeyim.Ama o bu zamanki bozuk şiiler gibi değildi.O der ki : Hz.Ali ''Ebubekir ve Ömer benden üstündür'' dediği için ben Ebubekir ve Ömeri ondan üstün görüyorum.
Bak kardeşim bu konuyu sen açtın bu bir.hiçbir mesajımda hz Ebubekir ve Hz Ömer i yerdiğimğ onları eleştirdiğimi göremezsin bu iki.Ben ümmetçiyim iki tarafın birleşmesinin müminlerin kurtuluş yolu olduğuna inanırım bu üç.
 

Fethul-Bâri

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
770
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Bak kardeşim bu konuyu sen açtın bu bir.hiçbir mesajımda hz Ebubekir ve Hz Ömer i yerdiğimğ onları eleştirdiğimi göremezsin bu iki.Ben ümmetçiyim iki tarafın birleşmesinin müminlerin kurtuluş yolu olduğuna inanırım bu üç.

Hz.Muaviye hakkında ileri geri konuşursun bu da 4 -

İşte bu yüzden Ümmetçiyim diyorsun.Ama bir tefrika sebebine başvuruyorsun.Zira onlar hakkında ileri geri konuşmak bizim haddimiz değildir.
 

alı

Yeni
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
1,784
Tepkime puanı
51
Puanları
0
İbnu Ebil Hadid biizm kaynaklarımızda şii geçiyor...Sen mutezile desen ne değişiyor! Şii uleması bu şerhin en güzel şerhlerden olduğunu söylemiyor mu? kaldıki caferiye mezhebi Adl meselesinde mutezile ile birleşiyor..Caferiler diyorki, '' Allah ın iradesi olmaksızın kul iyiliğide kötülüğüde sadece kendi isteğiyle yapar(yaratır)Bu mutezilenin itikadıdır..

Hayır kardeşim yanılıyorsun. Caferi mezhebi nde iyilik Allah tan şer ise kişinin kendi nefsindendir. yani kaderiye nin savunduğu ve cebriyenin savunduğunun ortasında bakar bu olaya.
bilindiği gibi kaderiye inancı iradeyi yok sayar. Cebriye inancı ise iradenin her yerde söz sahibi olduğunu söyler. Caferiye ise bu ikisinin arasında durur. Hem kaderi hem iradeyi kabul eder.
 

alı

Yeni
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
1,784
Tepkime puanı
51
Puanları
0

Hz.Muaviye hakkında ileri geri konuşursun bu da 4 -

İşte bu yüzden Ümmetçiyim diyorsun.Ama bir tefrika sebebine başvuruyorsun.Zira onlar hakkında ileri geri konuşmak bizim haddimiz değildir.
Muaviye Resulullah ın torunu Hz Hasan ı şehid etmiştir.
Yezid Resulullah ın torunu Hz Hüseyini şehid etmiştir.
Onlar Resulullah ın torunlarını şehid etmekten çekinmiyorda, ben onları eleştirmekten mi çekinecem?
 

Fethul-Bâri

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
770
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Muaviye Resulullah ın torunu Hz Hasan ı şehid etmiştir.
Yezid Resulullah ın torunu Hz Hüseyini şehid etmiştir.
Onlar Resulullah ın torunlarını şehid etmekten çekinmiyorda, ben onları eleştirmekten mi çekinecem?

Muaviye Resulullah ın torunu Hz Hasan ı şehid etmiştir.
(Bu iftira) (Sahabeye iftiraya giriyorsun.)

Yezid Resulullah ın torunu Hz Hüseyini şehid etmiştir.
(Yezidi elbette Ehli Sünnet de sevmiyor.Hz.Hüseyin(ra)'ın kanına bulaşanları kim sever.)

Onlar Resulullah ın torunlarını şehid etmekten çekinmiyorda, ben onları eleştirmekten mi çekinecem?
(Sen ne Resulullahın ashabısın ne tabiinsin ne de tebei tabiinsin ne de müteahhirun dediğimiz sonraki ulemadansın.Her biri bu konularda konuşmaktan çekinmişlerde sen çekinmiyorsun öylemi?)
 

alı

Yeni
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
1,784
Tepkime puanı
51
Puanları
0
Muaviye Resulullah ın torunu Hz Hasan ı şehid etmiştir.
(Bu iftira) (Sahabeye iftiraya giriyorsun.)

Yezid Resulullah ın torunu Hz Hüseyini şehid etmiştir.
(Yezidi elbette Ehli Sünnet de sevmiyor.Hz.Hüseyin(ra)'ın kanına bulaşanları kim sever.)

Onlar Resulullah ın torunlarını şehid etmekten çekinmiyorda, ben onları eleştirmekten mi çekinecem?
(Sen ne Resulullahın ashabısın ne tabiinsin ne de tebei tabiinsin ne de müteahhirun dediğimiz sonraki ulemadansın.Her biri bu konularda konuşmaktan çekinmişlerde sen çekinmiyorsun öylemi?)
Muaviye nin Hz Hasan ınn eşi jadde yi kandırarak Hz Hasan ı şehid ettiği tarihi kaynaklarda geçer bunun için kör olmamak şartı yeterlidir. Biraz araştır istersen taasub hastalığından kurtulmak için iyi bir fırsat.
 

Fethul-Bâri

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
770
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Muaviye nin Hz Hasan ınn eşi jadde yi kandırarak Hz Hasan ı şehid ettiği tarihi kaynaklarda geçer bunun için kör olmamak şartı yeterlidir. Biraz araştır istersen taasub hastalığından kurtulmak için iyi bir fırsat.

Nedense Yezid diye geçiyor bazı kaynaklarda.Şiiler demekki yine işi sahabeye yıkmak için iftira butonuna basmış. :D
 

Ahter

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
5,252
Tepkime puanı
186
Puanları
0
Konum
antalya
Hayır kardeşim yanılıyorsun. Caferi mezhebi nde iyilik Allah tan şer ise kişinin kendi nefsindendir. yani kaderiye nin savunduğu ve cebriyenin savunduğunun ortasında bakar bu olaya.
bilindiği gibi kaderiye inancı iradeyi yok sayar. Cebriye inancı ise iradenin her yerde söz sahibi olduğunu söyler. Caferiye ise bu ikisinin arasında durur. Hem kaderi hem iradeyi kabul eder.
Sözlerinde hatalar var.Şöyleki, Kaderiye iradeyi yok saymaz, tam tersine ona olduğundan fazla önem atfeder.Cebriye ise bunun tersidir...Şianın hususen Caferiyenin insanın fiileri meselesinde mutezile ile birleştiği sözümüz galiba anlaşılmadı..Konuyu uzatmmak için bir kitab tavsiyeedelim..Bak. Şeyhulislam Mustafa Sabri , İnsan ve kader, Kültür basın yayın birliği , çeviren dr.isa doğan sayfa223-228
 

Fethul-Bâri

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
770
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Muaviye nin Hz Hasan ınn eşi jadde yi kandırarak Hz Hasan ı şehid ettiği tarihi kaynaklarda geçer bunun için kör olmamak şartı yeterlidir. Biraz araştır istersen taasub hastalığından kurtulmak için iyi bir fırsat.

ŞİİLERİN SİTELERİNE GÖZ ATTIM.SÜNNİ KAYNAKLARA İNANILMAZ İFTİRALARDA BULUNUYORLAR.

BİR Şİİ SİTESİNDE AYNEN ŞÖYLE YAZIYOR :

Abdülbirr “el-İstiab” kitabında Muaviye’nin tercümesinde diyor ki: “Muaviye Hz. Hasan’ı zehirletti”

İŞTE FOYALARI BURDA ORTAYA ÇIKMIŞTIR.

İBN ABDİLBERİN BU KİTABININ ARAPÇASINA BAKTIM.BÖYLE BİRŞEY BULAMADIM.AKSİNE ŞUNU BULDUM


حَدَّثَنَا قَتَادَةُ، قَالَ: قُلْتُ لِلْحَسَنِ: يَا أَبَا سَعِيدٍ، إِنَّ هَاهُنَا نَاسًا يَشْهَدُونَ عَلَى مُعَاوِيَةَ أَنَّهُ مِنْ أَهْلِ النَّارِ. قَالَ: لَعَنَهُمُ اللَّهُ، وَمَا يُدْرِيهِمْ مَنْ فِي النَّارِ.

Katade bize anlattı : Hasana dedim ki :
Ey Ebu Saîd ! Burada bazı insanlar Muaviyenin ateş ehli olduğunu düşünüyorlar.

Şöyle dedi :
Allah onlara lanet etsin.Onlar ne bilsinler kim ateşte.



 

alı

Yeni
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
1,784
Tepkime puanı
51
Puanları
0
Allah seni de benide affetsin.
Müslüman kanı şii sünni çekişmesinden kıymetlidir.
Allah a emanet ol.
 

Fethul-Bâri

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
770
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Allah seni de benide affetsin.
Müslüman kanı şii sünni çekişmesinden kıymetlidir.
Allah a emanet ol.

Allah sana sahabenin tümünü sevdirsin İNŞAALLAH.Kalbinde tefrikacıların sözlerine karşı itibar bırakmasın.İFTİRACILARIN SÖZLERİNE KANDIRMASIN.SAHABEYE İFTİRA EDENLERİN YANINDA BULUNDURMASIN.PEYGAMBERİN SAHABENİN EHLİ BEYTİN YANINDA BULUNDURSUN İNŞAALLAH.AMA HİÇBİRİ HAKKINDA TENKİD SÖZ SÖYLETTİRMESİN
 
Üst