Hz. Adem ve havvanın cennetten çıkarılması

cemaliii

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
24 Ağu 2009
Mesajlar
4,212
Beğeniler
473
Puanları
83
#1
Evet malum bizim sorular için konu başlığı yeterli.

Hz. Adem ve havvanın cennetten çıkarılması, yedikleri meyve veya yaklaşmayın diye emredilen ağaç nedir? Acaba nedir nedir nedir?
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,727
Beğeniler
482
Puanları
83
#2
Ağaç bir sembol de olabilir. Her şey serbestir ve sadece bir "haram" sözkonusudur. Günümüzde de öyle değil mi..? Allahü Teala bizleri haramlarıyla sınıyor. Onu da bir haramla sınamıştır. Daha doğrusu her ikisi.. (Adem ve Havva)

Sabırla itaatlerini korurlarken, bir "an"lık boşluklarında şeytana yenilmişler ve Allah'ın haram dediğini ikame etmişlerdir. O haram'ın karşılığı da zaten belli de olmuştur. Cennet'ten çıkarılmalarıdır..

Klasik bildiğimiz bilgi böyledir..

Şimdilerde ise, cennet denilen yer dünyada bir bahçe (cennet) imiş ve orada da Adem'ler ve Havva'lar beraberce yaşıyorlarmış...

Neden bu kadar dokuz doğuruyorlar anlayamıyorum...

Gerekçe: Hıristiyan ve Yahudi'ler karşısında kompleksten... ---)))

Alman, erkek erkeğe resmi evlilik yapıyor; kadın kadına da... Hiç kompleks yapmıyor... ---))))
 

Hakperest

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
5,861
Beğeniler
374
Puanları
83
#3
Ne olduğu bence önemli değildir
İlk yaratılışta verilen doğru imanın, doğru dozdaki enerjinin, sinerjinin içine şeytanın ilgasıdır
Bu uzaklaşma ruhta dejenere yapmış ve cennet dünyaya tebdil olmuştur
 

cemaliii

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
24 Ağu 2009
Mesajlar
4,212
Beğeniler
473
Puanları
83
#5
Konuyu detaylandıralım.
Cinsellik diyen var.
Buğday yemek ekmek gıda diyen var.
Zihin bilgi diyen var

Bunların haricinde bir şey diyen var mı bilmiyorum.
Farzedelim bunlardan biri.
Neden ona yaklaştı yedi veya kullandı diye cennetten çıkarılsın. O yasağın önemi ve mahiyeti ne idi?
 

muallim08

Paylaşımcı ÜYe
İhvan Üyesi
Katılım
21 Eyl 2007
Mesajlar
6,185
Beğeniler
841
Puanları
113
#7
Konuyla ilgili ayetleri bir araya getirip fikir yürütülebilir. Bakara 30 dan başla. :)
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,727
Beğeniler
482
Puanları
83
#8
Klasik tefsirlerin tamamı ağaç der... Meyve der... Dediğinden 2 kişi mi diyor..? --))
 

Hakperest

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
5,861
Beğeniler
374
Puanları
83
#10
Ruh Allaha beden kainata dönüktür
Beden ile kainat arasında kalan yaşam formu bitkidir
Kainat bir bilgi sistemi kabul edilirse
ALLAHın nurundan müteşekkil kabul edilirse
Ademdenden bu sistemden bir yeri yasaklamıştır
Ona bir bitki suretinde görünmesi gerekir
Şeytan ise insanın kanından beslenir
Onu kendi mecrasına çekip bu yasak meyveden yedirmiş olması olasıdır
Beden yetersiz nura maruz kalınca cennet dünyaya tebdil etmiş
Ve Allah katından uzaklaşmıştır ikisi de
 

muallim08

Paylaşımcı ÜYe
İhvan Üyesi
Katılım
21 Eyl 2007
Mesajlar
6,185
Beğeniler
841
Puanları
113
#11
Sadece islamiyeti baz alarak sormadım soruyu. Dileyen tevrata dileyen incile göre detaylandirsin. Onlardada geçiyor benzer olaylar
Başına iş alacaksın. Hıristiyanlığın temel felsefesi budur. Apple boşuna ısırılmış elmayı sembol yapmamış :) İş döner dolaşır hatuna dayanır. :)
 

cemaliii

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
24 Ağu 2009
Mesajlar
4,212
Beğeniler
473
Puanları
83
#12
Başına iş alacaksın. Hıristiyanlığın temel felsefesi budur. Apple boşuna ısırılmış elmayı sembol yapmamış :) İş döner dolaşır hatuna dayanır. :)
Tevrat ne diyor hocam bilginiz var mı bu konuda?
Yanlış hatırlamıyorsam kuran meyve vs demiyor. Sadece ağaçtan söz ediyor.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Beğeniler
341
Puanları
83
#14
Evet malum bizim sorular için konu başlığı yeterli.

Hz. Adem ve havvanın cennetten çıkarılması, yedikleri meyve veya yaklaşmayın diye emredilen ağaç nedir? Acaba nedir nedir nedir?
Dini hafife almak kişiyi dinden çıkartır. Eti bisküvi reklamının sözleriyle dine yaklaşımdan (ve buna benzer) uzak durun. Sözüm alıntısını yaptığım kişiye yönelik değildir.
 

müttaki

Profesör
İhvan Üyesi
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
2,772
Beğeniler
67
Puanları
48
#15
Allah insanı en güzel bir kıvamda halk etti.
sonra esfeli safiline indirdi.

dediler. bizde dedik ki nereden indirdi. marstan mı jüpiterden mi. satürnden mi.

hem madem en güzel şekilde halk etti. neden engelli kişiler var. kör var lal var sağır var. ahseni takvimi nasıl anlamalıyız. esfeli safilini nasıl anlamalıyız.
 

Hakperest

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
5,861
Beğeniler
374
Puanları
83
#16
İlk peygamber ile başlayan cennet meselesi son peygamberin sav miracı, cennete ve Allahla cc buluşması ile yeryüzü halifeliği misyonunu tamamlamıştır.
Meleklerin itirazı fiilen haksız olduğu hakkal yakin olmuştur. Kuran ahlakı ile Ahlaklanan peygamber sav yeryüzünde fesadın hükmünü yerlebir etmiş,
Sen olmasaydın sözünü ve şefaati uzma makamını makamı mahmudu hak etmiştir. Bu ilahi görevi başarması, kendi yolunu hazırlayıcısı peygamberlerinde affına vesile olmuştur.
Evet şefaatin makamı peygamberimizdir sav ancak onu buraya çıkaran da ardında olan peygamberler ve ümmetleridir. İman ehli bir bina ise peygamberimiz sav son taş ve en şerefli makamdadır. Yarın ki miraç kandilinin bu minvalde bizim de miracımız olması duasıyla...
 

muallim08

Paylaşımcı ÜYe
İhvan Üyesi
Katılım
21 Eyl 2007
Mesajlar
6,185
Beğeniler
841
Puanları
113
#17
Allah insanı en güzel bir kıvamda halk etti.
sonra esfeli safiline indirdi.

dediler. bizde dedik ki nereden indirdi. marstan mı jüpiterden mi. satürnden mi.

hem madem en güzel şekilde halk etti. neden engelli kişiler var. kör var lal var sağır var. ahseni takvimi nasıl anlamalıyız. esfeli safilini nasıl anlamalıyız.

Ben de '' Ma tera fi halgırrahmani min tefavüt '' ayetini okurken aynı şeyleri düşünüyordum. :)
 

müttaki

Profesör
İhvan Üyesi
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
2,772
Beğeniler
67
Puanları
48
#18
ayet demek yaşandı ve yaşandığı yerde kaldı demek değildir. bugünde yaşanıyor.

mesela birileri kendisine bakıp insanı aşağı görüyor.
bakışını çeviremiyor zira kendisini çeviremiyor.

ırcii demek dön demek peki nasıl döneceğiz.
dönüşerek.

bakışımızı görüşümüzü söyleyişimizi.
kendimizi suretten manaya dönüştürerek.

işte böyle bak. nasıl işitir görür bir varlıktır insan.
neyi işitip görür.

gözleri vardır görmezler ayetiyle işitip gören insan ayetine birlikte bakıp ne anlamamız gerektiğini çıkarabiliriz.

dönmek. dönüşmektir.
miracda ona dönmektir.
mirac kandilinizi de bu vesile ile tebrik ederiz.
 

Büşra

'ana hura!!
Yönetici
Süper Moderatör
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
21,910
Beğeniler
2,790
Puanları
113
#20
Aslında soy agacıdır diyenlerde var.

Birşey daha var. Adem kendi hakikatini bulmuştu ve cennetteydi. Fakat kendi hakikatine sırt döndü,yüzünü havvaya döndü. Ve cennetten kovuldu. diye düşünüyoruz?
İnsan suçu başkasına atmayı sever -)
Helede bu kişi bayansa
Kuyruk sallamaya kadar potansiyel suçludur kadın
Yahu ebedilikle kandırmış şeytan Adem as
Her ikisi der mushaf ikiside suçlu
 
Üst