Hızlı Tren Yurtdışına Çıkıyor !

Dua Nur

Kıdemli Üye
Katılım
29 Nis 2007
Mesajlar
37,459
Tepkime puanı
247
Puanları
0
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, hedeflerinin karayollarında yıllık ortalama 6-7 milyar dolar yatırım gerçekleştirmek olduğunu belirterek, demiryolu yatırımlarında bu yıl 4 milyar dolarlık yatırım yapmayı hedeflediklerini bildirdi.

Bakan Elvan, üye ülkelerin ilgili bakanları, Avrupa-Kafkasya-Asya Ulaştırma Koridoru (TRACECA) ulusal sekreterleri, gözlemci ülke statüsündeki Litvanya, Avrupa Komisyonu temsilcileri, TRACECA proje liderleri ve TRACECA'nın iş birliği içinde olduğu uluslararası örgüt yetkililerinin katılımıyla gerçekleştirilen "11. TRACECA Hükümetlerarası Komisyon Toplantısı"nda 1 yıl sürdüreceği dönem başkanlığını devraldı.

Bakan Elvan, ulaştırma sektöründe son 12 yılda 100 milyar doların üzerinde yatırım gerçekleştirildiğini anımsatarak, şunları kaydetti:

"Şu anki hedefimiz karayollarında yıllık ortalama 6-7 milyar dolar yatırım ki bunun içinde yap-işlet-devret modelinde yaptırılan otoyollar yok. Demiryolu yatırımlarında 2015 yılında 4 milyar dolarlık bir yatırım hedefliyoruz. Örnek olarak diyebilirim ki günde 400 aracın geçtiği yoldan altyapısı iyileştirilip bağlantılar kısaltıldıktan sonra günde 2 bin 500 - 3 bin araç geçmeye başladı.

Sadece 2015 yılında 128 kilometrelik tünel açılışı gerçekleştireceğiz.
Biz bu yıl İstanbul'u Bulgaristan sınırına-Edirne Kapıkule'ye bağlayan yüksek hızlı tren projesinin ihalesine de çıkmak istiyoruz. Bu konuda gerekli çalışmaları arkadaşlarımız yapıyor. Bizim Batı'yı Doğu'ya bağlayan güzergâhlarda önemli çalışmalarımız, demiryolu yatırımlarında söz konusu olacak."

PARA BATIDAN DOĞUYA AKIYOR

İçinde bulunulan yüzyılda, malların hizmetlerin, sermayenin ve kişilerin dünyada serbest dolaşımının büyük önem kazandığını belirten Elvan, küreselleşme trendine paralel olarak hızlı ve alternatifli ulaşım koridorlarının geliştirilmesinin dünya ticaretinin gelişmesi için giderek zorunluluk haline geldiğini söyledi.

Bakan Elvan, özellikle son 20 yılda yaşanan gelişmelere bakıldığında Dünya Gayrisafi Yurtiçi Hasılası'nın yavaş yavaş batıdan doğuya doğru kaydığına işaret ederek şunları kaydetti:

"Ekonomik merkezin de yavaş yavaş doğuda ağırlığını hissettirmeye başladığını görüyoruz. Bu da özellikle Avrupa ile TRACECA güzergâhında olan Orta Asya ve Uzakdoğu'nun bağlantısı ve bağlantıların güçlendirilmesinin önemini daha da artırıyor. Bu nedenle özellikle TRACECA üyelerinin ulaştırma alanındaki işbirliği, ortak proje geliştirmeleri, ortak yatırım alanlarına girmeleri son derece anlamlı. Hem karayolu hem demiryolu hem de denizyolunun mümkün olduğu yerlerde taşımacılığın, ülkelerimizin iş birliği ile daha hızlı daha emniyetli ve daha konforlu şekilde yapılabileceğini düşünüyorum."

Türkiye, Gürcistan ve Azerbaycan'ın başlattığı Kars-Tiflis-Bakü demiryolu hattı projesinin bile, ekonomik etkinliğin daha da hızlı şekilde etkileşimli olarak doğu ile batı arasında sağlanmasında çok önemli katkılar sağladığını ve sağlayacağını vurgulayan Elvan, bu çerçevede TRACECA üyeleri arasındaki proje işbirliğinin önemine dikkati çekti.

http://www.memurhaber.com/hizli-tren-yurtdisina-cikiyor-h43806.html
 
Üst