Hayrettin Karaman'ın Faiz Yorumu

isocan42

Asistan
Katılım
21 May 2008
Mesajlar
258
Tepkime puanı
48
Puanları
0
Yaş
39
Konum
ankara
okey açalım

önce bir soru

neden faiz haram denilince bu sistemin içine zorla sokulanlara yok doktora gitmeyelim. yok devlet memuru olmayalım diyoruz?

şimdi açılıma :) gelelim;

faize haram demek bence yetmiyor. hayrettin hocadan şunları duymak isterdim ben " arkadaşlar faize bulaşmayın elinizden geldiğince. buradan devlet büyüklerine de sesleniyorum yavaş yavaş faizle yönetilen bu ekonomik düzenden sıyrılalım. diğer islam ülkeleriyle de istişarede bulunalım ve bu işe başlayalım."

ha 2. cümlemi gizliden iletmelidir devlet büyüklerine. sonuçta islami kimliği olan bir hükümette bahsediyoruz değil mi?

sizde ve diğer arkadaşlardan ricam: lütfen düzen bu naapalım demeyelim. elbet güzel fikirler yeni bir ekonomik düzenin temelleri düşünen siz ihvan kardeşlerimden çıkar.

selamlar...
 

agbi

Yasaklı
Katılım
2 Kas 2006
Mesajlar
25
Tepkime puanı
382
Puanları
0
Konum
İzmir
ha 2. cümlemi gizliden iletmelidir devlet büyüklerine. sonuçta islami kimliği olan bir hükümette bahsediyoruz değil mi?

sizde ve diğer arkadaşlardan ricam: lütfen düzen bu naapalım demeyelim. elbet güzel fikirler yeni bir ekonomik düzenin temelleri düşünen siz ihvan kardeşlerimden çıkar.

selamlar...[/QUOTE]

ha 2 gelelli BAKIN BURADA sizinle birlikteyim H.KARAMAN ın bu konu üzerinde yakın dar çervede görüşlerini dinledim.

FAİZ sistemini kaldırmak için en aşağı 25 senelik bir zaman gerekir ki yetmeyebilir çünkü TOZU bile içimize işlemiş.

Birde DÜNYA DEVLETİ iseniz TÜM DÜNYAYA bunu entegre etmeniz gerek.

H.KARAMAN ın sözlerinin bir kısmı alımış buraya peki haber kaynağı nedir ?

Diğer anlamda H.KARAMAN Hoca Faiz haram değildir demez ASLA DEMEZ

Gelelim reskort faizlerine

Şimdi Bir İş yer iaçacaksınız belirli şartları yerine getirmek zorundasınız.

SİYONİZMİN en büyük gelir kaynağı nedir FAİZ peki bunları nasıl elde ediyor BANKALAR vasıtası ile PEKİ BU BANKALARI NASIL PASİFİZE ederiz ?

Kısacası siz H.KARAMAN Hoca nın Faiz in haram olmadığını kabul eden bir kişi olarak kabul edebilirmisiniz HAŞA.
 

isocan42

Asistan
Katılım
21 May 2008
Mesajlar
258
Tepkime puanı
48
Puanları
0
Yaş
39
Konum
ankara
acep diyorum islami kesimin ticaret ehli olanları ticari ilişkilerde şöyle bir bankayı aradan çıkarsa ve yavaş yavaş alışverişi islami emirlere göre düzenlese
nasıl bir durum ortaya çıkar.

misal en basitinden iki müslüman ticaret adamı alışverişlerinde dolar yerine kendi ülkesinin parasını kullansa ve bankayı aracı kurum olmaktan çıkarsa.

tabi bu olay için eski güven ortamının gelmesi gerek. eski derken asrı saadet döneminden bahsediyorum.

inşallah olur bu dediklerimiz.

ama biz bunu derken bi yandan yok bilmem ne finans yok kar payı yok islami bankacılık dersek, biz burda hoplasak da zıplasak da boşuna olur.

sonuç olarak bir yerden başlanmalı ve sağlam bir "ilk adım" atılmalı.

selamlar...
 

agbi

Yasaklı
Katılım
2 Kas 2006
Mesajlar
25
Tepkime puanı
382
Puanları
0
Konum
İzmir
İsocan KEŞKE yazdıklanızı GERÇEK YAŞAM da uygulayabilsek.

Dua edelim.

Bir önceki mesajımda belirtmiştim ZOR DEĞİL ama Uzun bir dönemin geçmesi lazım.
 

reis

Kıdemli Üye
Katılım
15 Eki 2006
Mesajlar
10,901
Tepkime puanı
414
Puanları
0
Konum
Karadeniz
Her işi ehline sormak gerek.

Soru : Faiz caiz midir?

El cevap : Faizin her çesidi kaldirilmistir, ayagimiz altindadir. Lakin borcunuzun aslin vermek gerekir. Ne zulmediniz ne de zulme ugrayiniz. Allah'in emriyle faizcilik artik yasaktir. Cahiliyetten kalma bu çirkin âdetin her türlüsü ayagimin altindadir. Ilk kaldirdigim faiz de Abdulmuttalib'in oglu (amcam) Abbas'in faizidir.

Hz Muhammed (s.a.v.)...

Bunun üzerine söz söyleyebilecek alim yoktur herhalde...
Amenna ve Saddakna. Boynumuz kıldan incedir.
Lakin,
Ehli bunu ne zaman söylemiş.
Veda Hutbesinde söylemiş.
Yani din tamamlanmış, islami bir sistem oturtulmuş, müslüman gibi düşünenler müslümanca bir sistemde yaşamaya başlamışlar.
"Faiz neden daha önce kaldırılmadı da din tamamlanınca kaldırıldı" diye de sorarız biz şimdi.
Bir ehil cevap versin bakalım...
 

Sabr-el-Hayat

Profesör
Katılım
19 Eyl 2006
Mesajlar
3,776
Tepkime puanı
6
Puanları
0
Esselamü aleyküm...

Enflasyon oranini asmiyorsa faiz sayilmiyor denildi.

Peki altin alip bozduranlarda durum nasil? Ceyregin fiyati gecen sene 50-55TL idi, simdi ise 98Tl-lerde. Aradaki 50TL enflasyon farki faizmi sayiliyor yoksa ne?

Cook ince isler bunlar. Güya islam ülkesinde yasiyoruz ama cok isler islam disi. Allah yar ve yardimcimiz olsun. Allah her halikarda takva sahibi olanlardan eylesin bizi, amin.

Selam ve dua ile insallah...
 

agbi

Yasaklı
Katılım
2 Kas 2006
Mesajlar
25
Tepkime puanı
382
Puanları
0
Konum
İzmir
Faiz 'caiz' oldu
İlahiyat profesöründen ilginç faiz çıkışı!
01 Eylül 2010 Çarşamba, 08:18:42


Faizi haram sayan ve kârzarar ortaklığı yapısıyla çalışan katılım bankalarının Merkez Bankası’ndan aldığı ‘zorunlu faiz’ sorunu İlahiyat Profesörü Hayrettin Karaman’dan alınan fatva (dine uygunluk görüşü) ile çözüldü. Topladıkları TL fonların yüzde 5’ini Merkez Bankası’nda Mevduat Munzam Karşılığı olarak tutmak zorunda olan katılım bankaları bunun karşılığında munzam karşılık olarak tutulan miktarın yıllık yüzde 5.2’sini faiz olarak alıyor. Ancak faizsiz bankacılık yapan katılım bankaları Merkez Bankası’na giderek bu faizi istemediklerini bunun yerine munzam karşılıkların daha cüzi bir tutara indirilmesini istedi. Ancak Merkez bu isteği kabul etmedi. Diğer bankalarda olduğu gibi munzam karşılık tutulacağı ve bunun karşılığında da faiz ödenmesinin zorunlu olduğu iletildi.

ÖNCE BAĞIŞ YAPTILAR
Bunun üzerine faiz gelirini haram olduğu için kâr paylarına ve katılımcılara yansıtmak istemeyen katılım bankalarının bir kısmı Merkez’den aldıkları faizi yaptıkları bağışlarda, sponsorluk harcamalarında, sosyal sorumluluk projelerinde kullandılar ayrıca Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu kesintilerini bu faizden ödemeye başladılar. Ancak katılım bankalarının topladığı fon miktarı 18.4 milyar TL, bunun karşılığında Merkez Bankası’nda tutulan zorunlu karşılık 924 milyon TL’ye çıktı. Katılım bankalarında biriken fonlar artıp faiz geliri de 48 milyon TL gibi önemli bir tutara ulaşınca faizsiz bankacılık yapan kurumlar bu faizin hesaplara katılmasının dinen uygun olup olmadığını dünyada diğer İslami bankacılık yapan kurumlarda adı Şeirat Kurulu olan ancak Türkiye’de bu adın kullanılmasının hassas olması nedeniyle ‘Danışma Kurulu’ olan kurula sormaya karar verdiler. Türkiye’nin en büyük üç katılım bankasının danışmanı olan ve aynı zamanda Avrupa Uluslararası İslam Üniversitesi’nde öğretim görevlisi olan İlahiyat Profesörü Hayrettin Karaman, Merkez Bankası’ndan alınan faizde bir seçim olmadığı ve zorunluluk nedeniyle faiz alınması nedeniyle bunun ‘faiz olarak’ adlandırılamayacağı yönünde fetva verdi. Bunun üzerine katılım bankaları alınan faizleri rahat rahat kullanmaya başladı.

GÖRÜŞ ALMADAN YAPMIYOR
Katılım bankalarının dine uygunluk görüşü almadan hiçbir konuda hareket etmediğini vurgulayan Katılım Bankaları Birliği Genel Sekreteri Osman Akyüz “Her bankanın bir danışma kurulu var. Bankalar genellikle Hayrettin Karaman’nın görüşüne göre hareket ediyor. Munzam karşılık konusunda bir zorunluluk olduğu için faiz sayılmıyor. Katılım bankaları dışarıdaki din adamlarından da görüş soruyor. Ancak bizim insanlarımız Türkiye’den din adamlarına daha çok güvendiği için Hayrettin Karaman’ın görüşü geçerlilik kazanıyor” dedi.

ENFLASYON KADAR FAİZ HARAM DEĞİL
Karaman internet sitesinde devletin nemalandırdığı KEY ödemeleri faizinin haram sayılamayacağını belirterek: “Devlet, banka gibi bir “faizci kuruluş” olmadığı için ve tasarruf kesintisi ile faizcilik yapmadığı, nakit ihtiyacını karşıladığı için, ödünç aldığı bu parayı geri öderken “enflasyon farkını aşmayan” rakkam fazlalığına faiz demek mümkün değildir. Devletin ödediği nema, kestiği paraların yıllarca birikmiş enflasyon farkının çok altındadır ve dine göre borcunu ödeyen, enflasyon farkını da ödemekle yükümlüdür” diyor.

‘DEVLETİN VERDİĞİ KONUT KREDİSİ HARAM SAYILMAZ’
Karaman’ın bazı finansal sorunlarla ilgili görüşleri ise şöyle:
Devletin verdiği konut kredisi, faizi enflasyondan düşük olduğu sürece alınır.
Temerrüt faizinin enflasyon miktarını aşmayan kısmı zaten alacaklının hakkıdır.
Vade farkı faiz değildir.
Yatırım fonlarına katılarak buradan gelir elde etmek caiz değildir.

GAZETE HABERTÜRK - RAHİM AK
http://ekonomi.haberturk.com/makro-ekonomi/haber/547782-faiz-caiz-oldu

Mutlak alıntıyı konu açmadan düşünmüşsünüzdür.

Analiz etmişsinizdir.

Görüşlerinizden faydalansak.
 

ıtri

Üye
Katılım
30 Ağu 2009
Mesajlar
1,235
Tepkime puanı
153
Puanları
0
Yaş
37
Konum
Ankara
Mutlak alıntıyı konu açmadan düşünmüşsünüzdür.

Analiz etmişsinizdir.

Görüşlerinizden faydalansak.


Evet Erdem. Bence de sadece alıntı yapmakla kalmayıp görüşlerinizi de açıklamalısınız.
 

forumdayim

Profesör
Katılım
7 Eyl 2009
Mesajlar
1,156
Tepkime puanı
29
Puanları
0
Konum
almanya
biraz uzun bir alinti, ancak hastaligi tesbit etmezsek careyi yanlis seylerde arariz... umarim istifade ederiz...


Darulharb’de Faizli muameler

Darulharbte muslumanlarin faizli muamelelerde bulunmarlarinin hukmu hususunda cumhuru fukaha ile Ebu Hanife ve Imam Muhammed arasinda ihtilar mevcuttur. Ben burada bir cogumuz hanefi mezhebine mensub oldugumuzdan dolayi Imam Azam ve Imam Muhammedin goruslerini ve yeri geldiginde bazi yerlerde safii alimlerimizin görüslerinede yer vermek istiyorum.

Mevzua girmezden evvel , ve Imam Azam ve Imam Muhammed hazretlerinin görüslerini daha iyi anlamak icin bu zaatlarin faiz hakkindaki tarifini iyi anlamak ve bilmemiz lazim. Eger bunu bilmez isek ‘’Yahu ayeti kerimelerde ap acik bir sekilde faizin yasak oldugu yaziyor, halbuki bu alimler darulharpte faizin caiz oldugunu söylüyorlar’’ seklindeki ifadelerle ister istemez zihinlerimiz kurcalanmis oluyor degilmi. Nitekim bugun bircok 2 murekkep yalamislar hele hele bu mevzuda Imam Azam ve Imam Muhammed hazretlerinin faiz kavramini degilde diger alimlerin faiz kavramlarini ele alip ‘’Bu iki adam ayetleri inkar ediyor, bunlarin görüslerine daha nekadar yer verelim’’ seklinde bunlara hakaret edip izlerini yok etmek istiyorlar. (bunlar birak imamlarimizin izini yok ettirmeyi mezheb imamlarimizin dördünün ayaklarina su bile dökemezler) Iste böyle bir seye mahal vermemek icin bu zaatlarin ve diger alimlerimizin faiz hakkindaki tariflerini aktarip mevzua baslamak istiyorum:

Ibn Human buyuruyorki:`` Darulharbte ribanin (faizin) caiz olusu hukmu umumi bir ifadedir, faizin heriki tarafca da alinip verilmesini icine alir. Fakat bu mesele Hanefi Imamlarimizin dersinde ele alindiginda , onlar bununla Müslumanin fazlaligi almasini kasdetmislerdir. Kumardada durum böyledir. Verdigim cevap hernekadar ‘’faizin caiz oldugu’’ seklinde umum ifade ediyorsa da, illet ve hukum munasebetinden fazlaya ancak musluman sahip olursa bunun caiz olacagi ve yine böyle bir muamelenin ‘’faiz olmadigi’’anlasilir. (``faiz caizdir`` kavramindan maksadda budur, yani faizin olmadigidir)
Bunlari kaydeden Ibn Abidin hazretli, Imam Serahsi hazretlerinin ifadelerinin de buna delalet ettigini söyler. Imam Serahsi bu hususta söyle buyurur: Müsluman darulharbe eman ile girdiginde, onlarin mallarini kendi arzulariyla hangi yolla olursa olsun almasinda bir beis yoktur. Ister faiz olarak , ister kumarla ve ister domuz veya ölmüs hayvaneti satmakla olsun. Ancak ve ancak musluman eman ile darulharbe girip onlarin rizasi olmadan böyle bir muamele yapsa bu caiz olmaz. Rizalari bu akidlerle saglaninca, musluman böyle mubah bir mala malik olurki, buda caizdir. (son cumleye dikkat)
( bas kaynak ; Imam Serahsi, El Mebsuud C. 10, S. 95. Ibni Abidin, C.4, S. 188)


Ebu Hanife ve Muhammedin gorusu
Imam Azam ve Muhammed hazretlerine gore, darulharpte musluman ile harbi arasinda faiz muamelesi caizdir. Bunun gibi, Hanefi mezhebinde fasid kabul edilen alisveris ve ticari muameler, kan , hinzir ve ölmüs hayvan eti satmak, bahis ve kumar oynamak da caizdir. Bu hususta zimmi de musluman gibidir, harbi ile sozu gecen muamelelerde bulunabilir. Darulharbte Islama girip de henuz hicret etmemis muslumanin harbi ile yapacagi her turlu muamelelerde de hukum aynidir. Ancak , gerek faiz ve akdin fesadina sebep olan fazlayi muslumanin almasi gerekir. Faizi harbinin almasi halinde boyle bir muamele caiz olmaz. Kumarda da durum aynidir, musluman in kazanmasi halinde caizdir. (mevzumuz kumar olmadiginda buna deginmeyecegim)


IMAM AZAM VE MUHAMMEDIN DELILLERI

a) Imam Mekhulun hazretlerinin rivayet ettigi hadisi serif : Rasulullah efendimiz söyle buyurdu: ‘’La riba beynel muslimi vel harbiyyi fii darilharbi’’ Manasi: ‘’Darulharbde , musluman ile harbi arasinda faiz yoktur’’

IZAH
Bu hadis her ne kadar garib ve mursel ise de Mekhul sika (güvenilir) bir fakihtir. Boyle bir ravinin mursel hadisi de huccettir. Hadisten kastedilen husus, darulharbte musluman ile harbi arasinda hukuken faiz hukmunun cereyan etmeyecegini ifadedir.
Nitekim bu hadisi serifi Imam serahsi , Imam kuduri, Ibni abidin, el hidaye (bunun musannifi turktur) gibi meshur hanefi kitaplarinin riba bahislerinde zikr edilmektedir.

Not: Safii alimlerimiz bu hadisin sahih olmadigini ve mursel oldugunu söylüyorlar. Maalesef bazilari ‘’sahih degildir’’ kavraminin usul hadisindeki istilahi kavramini degilde lugaviy kavramini ele alip ‘’bu hadis uydurukdur’’ veya ‘’bu hadis bile degildir, kitaplara baksaniza, alimler buna sahih degil diyorlar’’ seklinde yersiz ifadeler kullanmaktadirlar.
Hadis usulunde ‘’Sahih degil’’ demek ‘’kutubu sittede yazmayan, ancak sabit olabilme ihtimali vardir’’ demektir.
Nitekim Imam Safii ve Safii alimlerimizden Ibn Kudame nin ‘’sahih degildir’’ den kasitlarida budur.
(maalesef tercume kitaplarda kasitli veya kasitsiz olarak bunun aksi aktarilmaktadir)

Yine hadis istilahinda ‘’mursel`` hadis kavrami geciyor. Bunun manasi ‘’hadisi serifin ravileri zikr edilmeksizin zikr edilen hadisi seriflerdir.` Hanefi usul fikih kitaplarinda böyle bir hadisi serifin huccet kabul edildigi yazmaktadir.
(mesela; menar, miratil usul gibi kitaplar. Ki bu kitaplar asirlarca osmanli medreselerinde okutulmus, ve halada okutulmaktadir. Aramizda bu kitaplari ezberleyen arkadaslarin vaar oldugunu hissetmekteyim)


b ) Muhtelif hadislerde Rasulullah efendimizin Veda hutbesinde söyle buyurdugu rivayet edilir : ’’...Cahiliyye devrine ait faizler kaldirilmistir. Kaldirdigim ilk faiz de Abbas b. Abdulmuttalibin faizidir.’’ (kaynak; suneni ebu davud, buyu bahsi)

IZAH
Evvelce Islama girmis bulunan HZ Abbas r.a. , faizi yasaklayan ayetin nuzlunden once oldugu gibi sonra da mekkede faiz muamelesi yapmaktaydi. Mekke o siralarda darulharbti. Allah rasulu yukaridaki sozleriyle , fetihten sonra faiz hususunda husumet olmayacagini ve o zamana kadar henuz alinmamis bulunan faizlerin artik alinamayacagini belirmislerdi. Bu hususta kurani kerimde de söyle buyrulur : ‘’Ey iman edenler, muminler iseniz Allahtan korkun, faizden kalani birakin.’’
(bakara suresi, ayet 278)
Peygamber efendimiz , amcasi HZ Abbasi Mekke-i Mukerremede faiz muamelesinde bulunmaktan daha önce menetmisti. Mekke fetihten sonra ise yukarida zikredilen sozleriyle ozamana kadar henuz tahsil etmedigi faiz alacaklerini iptal etmis , kaldirlimisti. Bundan anlasilan darulharbte muslumanin harbiden faiz almasinin caiz oldugudur. (kaynak; el mebsud, cild 10)

Yukarida zikredilen ayeti kerime ile Alah Rasulunun s.a.v. sözleri , o zamana kadar alinmis bulunan faizlerin gecerli oldugu, henuz tahsili yapilmamis faizlerin de iptal edildigi husunduda uyusmaktadir. Yine hadisten anlasilacagi uzre, darulharbte muslumanlar ile harbiler arasinda gecen akidler hukuken fasid bile olsalar, ulke fethedildigi zaman daha once alinmis faizleri hakkinda feshedilmezler. Cunku bilinmektedirki , faizi yasaklayan ayetin nuzulu ile mekkede iradedilen (okunan) hutbe ve Rasulullah efendimizin alinmamis faizleri iptali arasinda fetihten once mekkede bircok faiz muamelesi yapilmisti. Rasulullah efendimi s.a.v. bunlardan hicbiri hakkinda fesih takibatinda bulunmadi. Sadece o zamana kadar tahsili yapilmayan faiz alacaklari iptal edildi.

Burada rivayet edilen hadislerde Rasulullah efendimizin faizi yasakladigi acikca anlasildigi gibi, faizin haram oldugunu belirten su ayeti kerimdede de Uhud vakasinda nazil olmustur :’’Ey iman edenler Ribayi öyle kat kat artirilmis olarak yemeyin. Allahdan korkun, taki muradiniza eresiniz’’(ali imran suresi, ayet 130). (kaynak Serhu’ s Siyer, metnin musannifi : Imam Muhammed hazretleri. Serhin musannifi Imam serahsi hazretleridir. C 4 .)Hz Abbas r.a. ise fethe kadar Mekkede faizle ugrasiyordu. Allah rasulunun s.a.v. ‘’Cahiliyye ribasi kaldirilmistir’’ sözleri, Mekke fethiyle cahiliyye yok oluncaya kadar faizin kaim oldugunu gösterir. Hz. Abbas r.a. in faizinin kaldirilmasida , o zamana kadar onun faizinin kaim olduguna delildir. Cunku ancak kaim olan kaldirlir. Maliki alimlerimizden Ebul Velid Ibn Rusd hz.leride bunun sahih bir istidlal oldugnu söyler. Cünkü , eger darulharbte muslumanlarla musrikler arasinda faiz kelal olmasaydi ‘’Eger tevbe ederseniz mallarinizin baslari (sermayeleri) yine sizindir’’ (bakara suresi, ayet 279) ayeti geregince Hz. Abbasin Faizi musluman oldugu gun kaldirlir, ondan sonra aldigi faizler de sahiplerine iade edilirdi. (kaynak el cevherun-naki , C. 9. S, 106)

Netice
Butun bu göruslerden sonra sunu belirtmek gerekirki, her ne kadar Imam Azam ve Imam Muhammed hazretleri Darulharbte harbiden faiz alinmasini ve onunla fasid akidler yapilmasini caiz görüyorlarsada, buna dayanarak muslumanin her firsatta bu tur muamelelere tevessulu dogru degildir. Cunku hernekadar bu zaatlar böyle bir muameleye cevaz verdilerse bile, kutuphanelerin aktardigina göre hic bir zaman böyle bir seye tevessul etmemislerdir. Kendileri fetva ile degil daima takva ile amel ederlerdi. Nitekim Imam Azam hazretleri birgun gölün kenarinda elbisesine bulasmis kanini temizlemek icin caba göstermis. Bu durumu görenler demiski: Ya Imam, sen ‘’eger elbisenize necaset bulassa, ve o necaseti 3 kere yikadiktan sonra rengi gitmesse elbiseniz hukmen temislenmistir’’ seklinde fetva vermistiniz. Ama siz kan lekesini de cikarmaya calisiyorsunuz. Bunun hikmeti nedir? Imam Azam hazretleri cevaben: Evet, o vermis oldugum hukum fetvadir, bu ise takvadir’’ buyurdular.

Bilindigi uzre mezhepler rahmettir. Alimlerimiz hernekadar ictihad edip hataya dusseler bile hadisi serif iktizasinca Allah rizasi icin olan gayretlerinden dolayi bir sevap alirlar.
Hanefi alimlerimizin diger mezheplere saygili oldugu gibi, diger mezheplerde hanefi mezhebine saygi göstermislerdir.
Mezhepler hususundaki itikadimiz ; eger hanefi alimler hataya dusse , safi alimlerimiz isabet etse , rahmetten dolayi onlar hanefi alimlerimize sefaat edecegi umid ediliyor. Bunun tam tersini ve diger mezhepler hususunda da dusune biliriz.
Imam Rabbani hz leri mektubati serifesinde ‘’hanefi mezhebi bir okyanus, diger mezheblerinde bunun yaninda bir katra miktari oldugunu’’ buyurmaktadir.

Simdi bu aktarmayi ele alacak olursak. Bugun insanlar ister istemez bankalardan faiz almak mecburiyetindedir. Eger bu faiz meselesi hususunda safii alimlerimizin goruslerini ele alacak olursak vay halimize. Adeta ‘’haram helal ver Allahim garib kulun yer Allahim’’ gibircesine agzimiza aldigimiz her lokma haram. Ancak Imam Azam hazretlerinin görusunu ele alirsak midemiz haramdan korunmus olmaktadir. Safii ler bu durumda hanefii mezhebini taklid etmek mecburiyetindedir . Mezhepler rahmettir ifadesinden birisi de iste budur.
Öyle umid ediyorumki Imam Azam hazretleri böyle bir fetva verdiginden dolayi , ve bu Ümmeti böyle bir zorluktan kurtardigindan dolayi Imam Safii hazretleri elan hanefii alimlerimize dua ediyordur. (INSAAllah)


Baslica kaynagim Imam Serahsi hazretlerinin el mebsud ve serhus siyer isimli eseri, ve ibni abidin hazretlerinin meshur kitabidir. Bunun yani sira Kuduri serifin serhi cevhere ve hidaye kitabinada göz atmisligim oldu.)

Hazreti Allahimiz butun mezhep imamlarimizdan razi ve memnun olsun...

Vesselam,
http://www.sadakat.net/forum/fikih_ve_itikad/faizin_hukmu_ile_alakali-t23.0.html;msg121595#msg121595
 
Katılım
14 Eki 2006
Mesajlar
1,777
Tepkime puanı
67
Puanları
0
Merak ediyorum yorum yapanların içinde kaç kişi kredi kartı kullanmıyor ???
 

agbi

Yasaklı
Katılım
2 Kas 2006
Mesajlar
25
Tepkime puanı
382
Puanları
0
Konum
İzmir
Merak ediyorum yorum yapanların içinde kaç kişi kredi kartı kullanmıyor ???

veya

Kaç kişi Memur olup maaş alıyor ?

veya

Kaç kişi sosyal güvenlikten faydalınıyor ?

veya

Kaç kişi emekli olmak için Sosyal Güvenliğe ödeme yapıyor ?

Okuyanlar diyecek bunların faiz le ne alakası var agbi

Hepsinin temeli faiz

Bazıları diyecek

Memur çalışıyor hakkını alıyor bak o da doğru

Yıllardır devlete ödemiş SSk veya bağ kur a ordada haklı

Fakat

H.karaman ı o mantıkla eleştirenler için DOĞRU da değil HAKLI da değil.

Zaten konu H.Karaman dan çok H.karamanın içinde bulunduğu oluşum u tenkit etmek.

Birde Herneyse.
 

UBEYDUN

Ordinaryus
Katılım
16 Ara 2006
Mesajlar
2,548
Tepkime puanı
286
Puanları
0
Konum
göçmen
Amenna ve Saddakna. Boynumuz kıldan incedir.
Lakin,
Ehli bunu ne zaman söylemiş.
Veda Hutbesinde söylemiş.
Yani din tamamlanmış, islami bir sistem oturtulmuş, müslüman gibi düşünenler müslümanca bir sistemde yaşamaya başlamışlar.
"Faiz neden daha önce kaldırılmadı da din tamamlanınca kaldırıldı" diye de sorarız biz şimdi.
Bir ehil cevap versin bakalım...

kimse cevab vermemiş biz güncelleyelim :)
hududullahın tarihsel kronolojisi
kıyamete kadar devam edermi
 

HENGAMe

Yeni
Katılım
25 Eyl 2009
Mesajlar
1,386
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
41
Merak ediyorum yorum yapanların içinde kaç kişi kredi kartı kullanmıyor ???
ben kullanıyorum...
birkaç ay boyunca cebde birkuruş nakit para olmayıp,krediye başvurmamak için,bırakın borcu evrak karşılığında dahi para istenip verilmemişse bana ,aç kalmaktan iyidir değilmi..
allah mecbur etmesin...
 
Katılım
14 Eki 2006
Mesajlar
1,777
Tepkime puanı
67
Puanları
0
Çok şükür ben kullanmıyorum ve bugüne kadarda kullanmış değilim...
İnşallah bundan sonrada kullanmak nasip olmaz...

Yitik Lâle hanım kardeşim aslında soruya muhatab olarak sizleri düşünmemiştim.. Ben soruyu konunun başlığını okuyup hemen yorum yapma hastalığına tutulmuş kardeşlerin bu konu da ki samimiyeti ölçmek adına sormuştum.. Acaba derd i maişet içerisinde boğulup, başka hiç bir çaresi kalmadığına emin olduğu halde kredi kartına el sürmemek için çabalayan kaç babayiğit var merak ediyorum.. Karaman ı korumam, aksine bir sürü hatasını bulmuşum neşretmişim fakat, dostlar alışverişte görsün misali forumlarda ahkâm kesenleri görünce gıcık oluyorummm...
 

agbi

Yasaklı
Katılım
2 Kas 2006
Mesajlar
25
Tepkime puanı
382
Puanları
0
Konum
İzmir
YANLIŞ BİLMİYORSAM

İslam Şeriatında veya bugünkü dille HUKUKUN da

BİR SUÇ işlendimi Suçlu ile birlikte onu suç a iten sosyal olaylarda İRDELENİRDİ.

Aslında bu doğru değilmi İslam a göre Yakınlarımızdan sorumlu değilmiyiz ?
 

agbi

Yasaklı
Katılım
2 Kas 2006
Mesajlar
25
Tepkime puanı
382
Puanları
0
Konum
İzmir
ben kullanıyorum...
birkaç ay boyunca cebde birkuruş nakit para olmayıp,krediye başvurmamak için,bırakın borcu evrak karşılığında dahi para istenip verilmemişse bana ,aç kalmaktan iyidir değilmi..
allah mecbur etmesin...

Aşağıdaki mesaj cevap olabilirmi ?

YANLIŞ BİLMİYORSAM

İslam Şeriatında veya bugünkü dille HUKUKUN da

BİR SUÇ işlendimi Suçlu ile birlikte onu suç a iten sosyal olaylarda İRDELENİRDİ.

Aslında bu doğru değilmi İslam a göre Yakınlarımızdan sorumlu değilmiyiz ?
 

Yitik Lale

“Men dakka dukka”
Katılım
3 May 2010
Mesajlar
3,282
Tepkime puanı
810
Puanları
0
Yitik Lâle hanım kardeşim aslında soruya muhatab olarak sizleri düşünmemiştim.. Ben soruyu konunun başlığını okuyup hemen yorum yapma hastalığına tutulmuş kardeşlerin bu konu da ki samimiyeti ölçmek adına sormuştum.. Acaba derd i maişet içerisinde boğulup, başka hiç bir çaresi kalmadığına emin olduğu halde kredi kartına el sürmemek için çabalayan kaç babayiğit var merak ediyorum.. Karaman ı korumam, aksine bir sürü hatasını bulmuşum neşretmişim fakat, dostlar alışverişte görsün misali forumlarda ahkâm kesenleri görünce gıcık oluyorummm...

Bende konuya mesaj yazdığımdan bir an için üzerime alındım...:)
Forumlarda ahkam kesme konusuna gelince bu konudan bende muzdaribim ama neyse konuyu dağıtmamak adına sukut ediyorum...
 

Ümmî Ebiha

KuzeyiN Kızı
Katılım
8 Kas 2007
Mesajlar
1,125
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Merak ediyorum yorum yapanların içinde kaç kişi kredi kartı kullanmıyor ???

Yorum yapanlardan biri olarak bende açıkca söyleyebilirim ki kredi kartı hiç kullanmadım inşaAllah da nasip olmaz...

Ama hayatıma hiç faiz bulaşmadı diyemem... Ailemde ve çevremde kullanan insanlar var.

Faizi kullanmak durumunda kalmak ayrı şey, faize caiz demek çok ayrı bişey...

Benim cevabım buna idi.

Rabbim istemdışı üzerimize bulaşan her türlü haramdan dolayı bizi affetsin inşaAllah...

selametle
 
Üst