Hayızlı Bir Kadının İnternet ve Akıllı Telefonlardan Kur'an-ı Kerim Okuması Caiz Midir? | ihvan forum – Özgür Düşünce ve Paylaşım Platformu!

Hayızlı Bir Kadının İnternet ve Akıllı Telefonlardan Kur'an-ı Kerim Okuması Caiz Midir?

leylinur

ARŞ.YAZAR,RADYO PROG
İhvan Üyesi
Katılım
26 Haz 2010
Mesajlar
2,329
Puanları
0
Hayızlı Bir Kadının İnternet ve Akıllı Telefonlardan Kur'an-ı Kerim Okuması Caiz Midir?

Raheeq Em Yousifes Selamu Aleykum ve Rahmetullahi ve Berakâtuh.Karıştırdığım bir mesele hakkında açıklama istiyorum... Hayızlı bir kadının internet ve akıllı telefonlardan Kur'an okuması caiz midir?Cevaplayacağınızı umuyorum...ve's Selamu Aleykum ve Rahmetullahi ve BerakâtuhCevap:1- دخلنا على علي رضي الله عنه ، أنا ورجلان كان رسول الله صلى الله عليه وسلم يقضي الحاجة ، ويقرأ القرآن ، ويأكل اللحم ، ولم يكن يحجبه عن قراءته شيء ليس الجنابة"Ben ve beraberimde iki kişi Ali RadiyAllahu Anh'ın yanına girdik... Ali RadiyAllahu Anh, "Rasûlullah helâdan çıkar, bize Kur'an okutur, bizimle et yerdi. O'nu cünüplükten başka hiçbir şey Kur'an okumaktan alıkoymazdı" dedi[el-Hâkim, bu isnadı sahih bir hadistir dedi. Ez-Zehebi'de sahih olduğunu söyledi]SallAllahu Aleyhi ve Sellem 2- Subhânehu ve Teâlâ "Ona ancak temiz olanlar dokunsun."[Vakıa 79]SallAllahu Aleyhi ve Sellem [İmam Malik, Muvatta]SallAllahu Aleyhi ve Sellem لَا يَمَسُّ الْقُرْآنَ إِلَّا طَاهِرٌ
  • Bu yüzden benim tercih ettiğim görüşe göre, hayızlı kadının Kur'an'a dokunması ve okuması haramdır.
3-Birincisi:İkincisi:

[TD="align: center"]

[/TD]

[TD="class: content, width: 100%"]


Aleykum'us Selam ve Rahmetullahi ve Berakâtuh
Soruya cevap vermek için şu üç hususun açıklığa kavuşması gerekir:
Dokunmadan Kur'an-ı sözlü olarak okumak. Kur'an'a dokunmak. Mushaf'tan okumak. Bilgisayar veya akıllı telefona Kur'an-ı Kerim indirmek ve oradan okumak.

Hayızlı bir kadının sözlü olarak Kur'an okumasına gelince, bu, fakihler arasında ihtilaflı bir konudur. Bazıları haram görürken, bazıları caiz görüyor... Bana göre, hayızlı bir kadının ezberden ve yüzünden Kur'an okuması caiz değildir. El-Hâkim, Müstedrek'te Abdullah b. Seleme'den rivayet ettiğine göre,

."

Açık ki Peygamber

cünüplük dışında sözlü olarak Kuran okuyordu. Yani cünüp birinin Kuran okuması caiz değildir. Kuran okuma açısından cünüp için geçerli olan hayızlı için de geçerlidir.

Cünüp birinin ve hayızlı bir kadının, Kur'an'a dokunmasına gelince, caiz değildir, haramdır. Çünkü Allah

şöyle buyurmuştur:
لَا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ

Ve Rasûlullah

şöyle buyurdu:
أَنْ لَا يَمَسَّ الْقُرْآنَ إِلَّا طَاهِرٌ

et-Taberânî, el-Kebir ve es-Sağır'da Abdullah ibn Ömer'den rivayet ettiğine göre,
Rasûlullah

şöyle buyurdu:

Kur'an-ı Kerim programı yüklü bilgisayar veya akıllı telefonlara gelince, kadim Fukaha bir konudan bahsettiler. Ben de onunla başlamak istiyorum. Kur'an-ı Kerimi çanta veya kılıfta taşıma konusunda, fakihler ihtilaf ettiler. Hanefiler ve Hanbelilere göre, cünüp ya da abdestsiz biri, bağcıklı ya da arada herhangi bir engel olmak şartıyla Kur'an taşıyabilir. Çünkü bu, Kur'an'a dokunmak değildir. Aynen çantada taşımak gibi bunda bir sakınca yoktur. Zira yasak, dokunmak hakkındadır. Burada ise dokunma yoktur. Hanefilere göre, dikişsiz bir kılıf ya da çanta veya benzeri şeylerle Kur'an taşımak, mekruh değildir. Malikiler ve Şafiilere göre ve bir rivayette de Ahmed'e göre, bu, caiz değildir. Malikiler, minder ve rahle gibi benzeri şeyler üzerinde ya da kılıf veya çanta içinde abdestsiz biri, Kur'an taşıyamaz, dediler. En sağlıklı rivayete göre Şafiiler de, kılıf veya çanta içinde Kur'an-ı taşımak ve içinde Kur'an olup Kuran için yapılan şeylere dokunmak caiz değildir. Ama Kur'an için yapılmayan, içinde Kur'an olan çanta ve kılıflara dokunmak ve taşımakta bir sakınca yoktur, dediler.
Belli ki bu mesele de ihtilaflıdır. Bana göre, Kur'an programı yüklü akıllı telefonları abdestsiz taşımak caizdir. Çünkü onlar, Kur'an hükmünde değildir. Akıllı telefonunun belleğindeki program, yazılı gibi değildir. Ayrıca akıllı telefonlarda Kur'an programı dışında pek çok program var ve Kur'an okumak dışında farklı şeyler içinde kullanılıyor. Bu yüzden Kur'an hükmünde değildir. Bundan şu iki durum hariçtir:

Bu durumda, yazılı nass, Mushaf hükmünü alır. Çünkü o program, yazılı nass gibidir. Yazılı nassın olduğu ekrana abdestsiz dokunmak haramdır. Çünkü ekran, Kur'an yazılı kâğıt, sayfa ve deri mesabesindedir. Dolayısıyla eğer akıllı telefon sahibi, açık ekrandan Kur'an okumak istiyorsa, abdestli olmak zorundadır. Aynı şekilde telefonun ekranında Kur'an sayfası açıksa, telefonu abdestsiz taşımak da caiz değildir.

Bu durumda cünüp birinin akıllı telefonu taşıması caizdir. Hatta hafıza programında Kur'an-ı Kerim olsa da... Çünkü Kur'an sayfası açık olmayan akıllı telefonun Tahkiku'l menatı, Mushaf'ın menatından farklıdır.

bu durumda cünüp birinin o telefonu taşıması caiz değildir. Bu konudaki görüşüm budur. En iyi bilen Allah'tır.

[/TD]

 
Üst