Hadislere mevzu diyorlar....

melde

helina_roje
Katılım
7 Haz 2006
Mesajlar
2,238
Tepkime puanı
24
Puanları
0
Konum
Ankara
Peygamber efendimizin vârisleri, vekîlleri olan âlimlere olan i'timâdi sarsmak için, Ingilizler asirlardir, Islâm âlimlerinin kitaplarinda uydurma hadîs olabilecegini telkîn etmeye çalismislar, bunda da oldukça basari sagladiklari, bir çok genci zehirledikleri anlasilmaktadir.
Bir müctehid, baska bir müctehide hatâ ettin demez. (Ictihâd ictihâd'la nakzedilemez) [Mecelle m.16)

Dört mezhebde birbirinden farkli hükümler vardir. Fakat hiçbiri, digerini sapiklikla, hatâ etmekle ithâm etmemistir. Çünkü hadîs-i serîflerde buyuruluyor ki: (Âlimlerin farkli ictihâdlari, mezheblere ayrilmalari rahmettir.) [Beyhekî]

Hanefî ve Hanbelî'de gusülde agzin içini yikamak farz iken, Mâlikî ve Sâfiî'de farz degildir. Bunun için mezhebin birine dogru, ötekine yanlis denemez.

Her müctehidin bir hadîsten hüküm çikarmasi farklidir. Bir müctehidin sahîh dedigi bir hadîse, baska bir müctehid mevdû' diyebilir.

Muhaddis mevdu derse

Hadîs ilminde müctehid bir âlim, bir hadîse mevdû' derse, diger müctehidler buna sahîh diyebilir. Çünkü mevdû' diyen müctehid, bir hadîsin sahîh olmasi için lüzûm gördügü sartlari tasimiyan bir hadîs için, "Mezhebimin usûlünün kâidelerine göre mevdû'dur" der. Ya'nî bu sözün hadîs oldugu bence anlasilamamistir, der. Yoksa, "Bu söz, Peygamber efendimizin sözü degildir" demek istemez. Ayni hadîs için baska bir müctehid sahîhtir diyebilir. Sahîh oldugunu söyleyen müctehid ötekine, "Peygamber efendimizin bu sözüne nasil mevdû' dersin?" demedigi gibi, öteki de, "Bu uydurma söze sen nasil hadîs diyebilirsin?" demez. Diyelim ki, Süyûtî ve Zehebî gibi hadîs âlimleri, Imâm-i a'zâm ve Imâm-i Gazâlî hazretlerinin sahîh dedigi bir hadîse mevdû' dese, o hadîs, ancak bu iki zâta göre mevdû' sayilir. Hadisi bildiren imâmlara göre yine sahîhtir. Fakat Aclûnî, hadîs imâmlarinin bildirdigi hadîs-i serîflere mevdû derse, o hadîs mevdû olmaz.Peygamber efendimizin, mu'cize olarak gelecekten haber veren birçok hadîs-i serîfleri vardir. Bunlarin çogu çikti. (Uydurma hadîs çoktur, Kur'ân okuyalim) diyenlerin de çikacagini bildirerek buyurdu ki:

(Bir zaman gelir, beni tekzib edenler çikar. Söyle ki, kendisine benden bir hadîs söylenince, "Resûlullah böyle sey söylemez. Bunu birak, Kur'ândan söyle" der.) [Ebû Ya'lâ]

Eger herkes Kur'ân-i kerîmden hüküm çikarabilseydi, hadîs-i serîflere, Eshâb-i kirâma ve âlimlere ihtiyâç kalmazdi. Onun için Allahü teâlâ da, Peygamber efendimiz de âlimlere uymamizi emrediyor. Imâm-i Rabbânî hazretleri buyurdu ki:

(Hadîs-i serîflerle amel etmek, bize câiz olmaz. Mezhebimizin hükmüne aykiri gibi görülen hadîs-i serîfler, âlimlerin sözlerini reddetmek için delil ve senet olamaz.) [Müj.Mek. 312]

Muhammed Hadimî hazretleri buyuruyor ki:

(Dindeki dört delil, müctehidler içindir. Bizim için delil, mezhebimizin bildirdigi hükümdür.

Çünkü bizler, âyet ve hadîsten hüküm çikaramayiz. Mezhebin bir hükmü, âyete, hadîse uymuyor gibi görünse de yanlis degildir. Bunun için tefsîr ve hadîs okumamiz uygun olmaz.) [Berîka s.94]

Uydurma hadis nakli

Imâm-i Gazâlî gibi büyük âlimlerin kitaplarinda uydurma hadîs oldugunu söyleyen Aclûnî' ve M.Semseddin Sehâvî Peygamber efendimizin ana-babasina kâfir diyen Aliyyül kâri ve benzerlerinin sözlerine aldanarak, Ehl-i sünnet âlimlerinin kitaplarina dil uzatmak ve onlarin kitaplarinda uydurma hadîs var demekten sakinmalidir. Hiç bir Ehl-i sünnet âliminin kitabinda uydurma hadîs olmaz.

Islâm âlimleri, hadîs uydurmanin ve uydurulmus hadîsi nakletmenin vebâlinin büyüklügünü bildikleri için, Allahtan çok korktuklari için, tek kelime ile sâlih âlim olduklari için kitaplarina uydurma hadîs almazlar. Asagidaki hadîs-i serîfler hadîs âlimlerinin kitaplarindan alinmistir.

(Benden duydugunuz âyet ve hadisi teblig edin! Benî Isrâil'den bildirdiklerimi de söyleyin! Yalniz bana bilerek yalan isnat eden Cehennemdeki yerine hazirlansin!) [Buhârî]

(Iftirâcilarin en büyügü, söylemedigim bir sözü, bana isnat edip nakledendir.) [Beyhekî]

(Söylemedigim sözü, hadîs olarak bildiren veya Ku'âni kendi re'yi [görüsü] ile tefsîr eden, Cehennemde azâb görecektir.) [Tirmizî]

Bu hadîs-i serîfleri nakleden ve bilen bir âlim, nasil olur da kitabina uydurma hadîs alabilir? Yoksa uydurma hadîsi bilemiyecek kadar hâsâ câhil miydiler?

alıntıdır
 

elmnightmare

Profesör
Katılım
8 Eyl 2007
Mesajlar
1,734
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Hadisler Mevzu Mu?
"Efendim bazı kimseler kaynağı sağlam hadislere bile MEVZU HADİS diyorlar"
Bir İnsanın hadisten konuşabilmesi için yaşaması lazım aksi halde laf...
Bu gibi kimseler kendilerini şöyle oyalıyorlar."Bu doğru bu yanlış..."
halbuki Allahın huzuruna çıktığında doğruların yanlışların arasına girdiğinde, acaba sen yanlış mısın doğru musun? bunu hiç düşünüyor musun?Alemin yanlışlarını çıkarmak iş değil insanın kendi noksanlarını bulması marifettir.Bu gün üstteyiz yarın alttayız.İşte geldik işte gidiyoruz."Ne getirdin?" dedikleri zaman ne diyeceğiz?
İtimat edin onlar işlerine gelmeyen yerlerde ayeti kerimeleri bile hafife alıyorlar.Çünkü nefisleri hakim.nefis "ben varım" diyor.Ben varım deyince başka varlık istemez.Kendisini kurtarmak ve azametini muhafaza etmek için Hazret-i Allah'ın hükmünü bile usulca kenara iterler, değil ki Hadis_i Şerifi...
yazık oluyor o kadar kitap karıştıracağına bir Allah dostunun gönlüne gir de, senin gönül kitabını karıştırsın.
Bu gibi kimseler halka öğretmek için kitap okur fakat kendi noksanlığını ve cehaletini bilmez.Onun okuması okumak için değil okutmak içindirÖğrenmek için değil, değil öğretmek içindir.Çünkü manevi ruha sahip değil.
İlmi de az olsa ameli de az olsa bildiğini doğru yapan samimi bir müslüman en maskbul işi yapmış olur.Mühim olan hayatı yaşamak, illa yaşamak.Rasulullah s.a.v nasıl yaşamış, ne emretmiş?
Bu hali ruha intikal ettirmek, nefse tatbik ettirmek.Bizim özümüz sözümüz bundan ibarettir.
yaşamadıkça kıymeti yok.Başkasını yaşatmak istiyor ama kendisi yaşamadıkça kıymeti yok.Ondan ne hayır gelir, karşısındakine nasıl bir feyiz geçer.feyizi yok ki;başkasına geçsin tesiri olsun.Çünkü feyiz alınmakla verilir.
O kitaplar ki bunu sana öğretememişse bir nevi vakit öldürmekten ve para bağlamaktan başka ne faydası var.
Eğer bunun yerine Allahın zikriyle fikriyle meşgul olsaydı kendi iç alemini nurlandırdığı gibi beşeriyeti de tenvir etmiş olurdu.
Akıllı o kimsedir ki, ilim irfan kaynağı olan HadisiŞeriflerden her zaman her yerde feyz alır.


ZİRA HADİSİ ŞERİFTE
AZ BİR TEVFİK, BİR ÇOK İLİMDEN HAYIRLIDIR.(deylemi)
deniyor.
 

MiHRiMaH

Son gülen... :/
Katılım
6 Ara 2006
Mesajlar
2,752
Tepkime puanı
769
Puanları
0
Konum
İstanbul...
Çok güzel bir yazı... Allah razı olsun... Cahil kimse kendini büyük görür ve alimin, ilmin yanında kibirlenir... Oysaki asıl ilim sahibi olgun kişi, ilmin ve alimin yanında susmayı bilendir... Hadisleri kendi fikirlerine uymadı diye kenara iten zihniyet yüzünden bugün birçok mümin yanlış işlere meylediyor... Kendi ilmine, kendi kafasına göre yol almaya çalışıyor... Fakat maalesef öylesine inatla ve sabit fikirle mevzuya yaklaşıyorlar ki doğruları anlatmak çok zorlaşıyor gittikçe...
 

Decante

Paylaşımcı
Katılım
24 Eyl 2007
Mesajlar
169
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Allah razı olsun abicim.


Akıllı o kimsedir ki, ilim irfan kaynağı olan HadisiŞeriflerden her zaman her yerde feyz alır.
 

Ahi Evran

Profesör
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
1,695
Tepkime puanı
14
Puanları
38
Yaş
45
Uydurma Hadisler ile ilgili bir çok çalışma yapılmıştır, kaynak kitaplar vardır, Türkçe güzel kaynaklar vardır...Şimdi Hz.Google'ye soralım...(02,56)...

Uydurma Hadisler / 6 Cilt
Uydurma hadisler konusunda şu ana kadar hazırlanmış olan tüm kaynak eserler bu çalışma ile tek eser halinde sizler için hazırlandı…

* 6 KİTAP

* HERBİRİ 240 SAYFA

* 70 GR AVRUPA LÜKS KİTAP KAĞIDINA OFSET BASKI

* SELEFON KAPLI LÜKS KAPAK

* ÖZEL KORUMA KUTUSU İÇİNDE

Hadis diye bildiğimiz ibadet ve düşünce hayatımıza girmiş bir çok sözün aslında hadis olmadıklarını bu eserde delilleriyle görecek hayretler içerisinde öğreneceksiniz…

Resülullah Sallallahu Aleyhi vesellem bu konuda şöyle buyuruyor:

“Kim benden,benim söylemediğim bir şeyi söylerse, o şimdiden cehennem ateşindeki yerine hazırlansın.”

(Buhari,ilim bölüm 38 hadis 109)

Uydurma Hadisler serisi konu ile ilgili herhangi tek bir kitabın çevirisi değildir. Mevzu hadis konusunda çok yorucu ve titiz çalışmalar yapmış ve bu konuda çok değerli eserler ortaya koymuş olan Hadis Alimleri’nin konu ile ilgili onlarca kaynak eserleri taranarak yorucu ve yıllar süren titiz bir çalışma ile tek bir kaynak eser mahiyetinde istifadenize sunulmaktadır.

Ali el-Kari’nin el-Esrar ve el-Masnuu, Şevkani’nin el-Fevaidi, Süyuti’nin, ed-Dürer’i, Camiussağir’i, el-Leali’si, Heysemi’nin Mecmauzzevaidi, Ezheri’nin Tahzirul Müslimin’i, Sağani’nin Mevduatı,

İbn Cevzi’nin Mevduatı, İbn Kayyım’ın el-Menar’ı, Sehavi’nin, el-Makasıd’ı, İbn Arrak’ın Tenzih’i, Iraki’nin el-Muğni’si, İbn Teymiye’nin Ulumul Hadisi, el-Hut’un, Esnalmetalib’i, Kütübi Sitte, Fethul Bari, Umdetul Kari, Elbani, Askalani gibi zatların eserlerinden yararlanılarak hazırlanmıştır.

YazarYayıneviEtiket Fiyatıilknokta Fiyatı Kazancınız:::::Harun ÜnalMirac Yayınları60,00 YTL48,00 YTL%20
 
Üst