hadis inkarcıları ve mealcilere

Darul_Beka

Profesör
Katılım
17 Kas 2013
Mesajlar
2,220
Tepkime puanı
175
Puanları
63
hukuk nedir
hukukun kaynakları nelerdir (tüm beşeri hukuklar dahil)
bu iki soruyu anladıktan sonra
islam hukuku diye bir hukuk varmıdır
varsa kaynakları nelerdir?
hadis ve tüm geçmiş islami birikimleri red edildilip kuru meala dönüldüğünde
geriye islam hukuku diye bir hukuk kalır mı?
 

Darul_Beka

Profesör
Katılım
17 Kas 2013
Mesajlar
2,220
Tepkime puanı
175
Puanları
63
pratiğe ve ilme dökülünce
hiç bir mealci yada hadis inkarcısı ortaya çıkamaz
hodri meydan
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
hukuk nedir
hukukun kaynakları nelerdir (tüm beşeri hukuklar dahil)
bu iki soruyu anladıktan sonra
islam hukuku diye bir hukuk varmıdır
varsa kaynakları nelerdir?
hadis ve tüm geçmiş islami birikimleri red edildilip kuru meala dönüldüğünde
geriye islam hukuku diye bir hukuk kalır mı?

pratiğe ve ilme dökülünce
hiç bir mealci yada hadis inkarcısı ortaya çıkamaz
hodri meydan

Kusura bakma yukarıdaki sözün Allah'ın Kitabına güvenemeyen bir ifade içerdiği için bu konuyu kurcalamak istememiştim.

Ancak madem ki meydan okudun en azından böyle bir ifadenin hoş olmadığını bildirerek neden cevap vermediğimi bil istedim.
 

Darul_Beka

Profesör
Katılım
17 Kas 2013
Mesajlar
2,220
Tepkime puanı
175
Puanları
63
Kusura bakma yukarıdaki sözün Allah'ın Kitabına güvenemeyen bir ifade içerdiği için bu konuyu kurcalamak istememiştim.

Ancak madem ki meydan okudun en azından böyle bir ifadenin hoş olmadığını bildirerek neden cevap vermediğimi bil istedim.
haşa algın yanlış
tam tersini söylüyorum
tabi
hiç bir mealci yada hadis inkarcısı
bu konuda söz söyleyemez
bir kısmının mazareti
kurana laik bakıştan
kalan kısmını ise verecek cevabı yok
çünkü islam hukuku ile ilgili konuşmak demek ilim demek
kuranın pratik hayata uygulanması demek
bu da bedevi kültürde yok
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
haşa algın yanlış
tam tersini söylüyorum
tabi
hiç bir mealci yada hadis inkarcısı
bu konuda söz söyleyemez
bir kısmının mazareti
kurana laik bakıştan
kalan kısmını ise verecek cevabı yok
çünkü islam hukuku ile ilgili konuşmak demek ilim demek
kuranın pratik hayata uygulanması demek
bu da bedevi kültürde yok

Bu sözlerinle daha büyük çamlar devirmişsin.Sadece Kuran'ın ayetlerini dine delil kabul ederek hayatı yaşamayı bedevilik zannediyorsan,bu Allah'ın ayetlerine hakaret olmuyor mu?

Kuran'ın pratik hayata uygulanması hadis ve geçmişlerin sözleri olmadan mümkün değil ise,Allah kendi yarattığı insanlara mı muhtaç ki Kuran'a göre pratik hayat yaşanmaz olsun?
 

Darul_Beka

Profesör
Katılım
17 Kas 2013
Mesajlar
2,220
Tepkime puanı
175
Puanları
63
Bu sözlerinle daha büyük çamlar devirmişsin.Sadece Kuran'ın ayetlerini dine delil kabul ederek hayatı yaşamayı bedevilik zannediyorsan,bu Allah'ın ayetlerine hakaret olmuyor mu?

Kuran'ın pratik hayata uygulanması hadis ve geçmişlerin sözleri olmadan mümkün değil ise,Allah kendi yarattığı insanlara mı muhtaç ki Kuran'a göre pratik hayat yaşanmaz olsun?

anladım sen şuna inanıyorsun sadece meal yada hadis inkarcılığının karşıtının
haşa kuran bize yetmez olduğunu sanıyorsun
hayır kuran bize değil tüm kainata ebediyyen yeter
bunda anlaşalım
kurandaki düşünmeyi resule uymayı ilmi teşvikler ne için yapılmıştır
peygamber suffe ashabını neden ilme teşvik etmiştir neden alimler kuranda itibar görmüştür
bunu düşün
sonra
hukukun kaynaklarını bana bir anlat
kurana gerçek saygı onun hukuk nizamı olarak uygulanması için
ter dökmektir
sloganla geçmiş ilmi birikimi reddetmekle olamz
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
anladım sen şuna inanıyorsun sadece meal yada hadis inkarcılığının karşıtının
haşa kuran bize yetmez olduğunu sanıyorsun
Yanlış anlamak için çalıştığınız kadar lütfen anlamak için de çalışın.

hayır kuran bize değil tüm kainata ebediyyen yeter
bunda anlaşalım
Anlaşsak ne olacak gereğini yapacak mısınız?Gereğini yapsanız da yapmasanız da benim için birşey değişmez.

Gereğini yapacak olursanız siz kazanırsınız.

kurandaki düşünmeyi resule uymayı ilmi teşvikler ne için yapılmıştır
peygamber suffe ashabını neden ilme teşvik etmiştir neden alimler kuranda itibar görmüştür
bunu düşün
Düşündüm belli ki sizden de çok düşünmüşüm ki hepinizden farklı fikre sahibim.

Siz de ayetleri düşünün tefekkür edin.Dikkat ederseniz sizde düşünün dedim.Yani başkalarının sözlerine göre ayetlerin bizlere ne dediğini anladığınızı zan ederseniz.Ayetleri anlamayı bırakın aslında düşünmemişsiniz demektir.

Ben düşündüm ve Resule uymanın,Onun sözleri olduğu sanılan hadisleri,Onun sözleri olmadığını anlamak olduğunu anladım ve sadece Allah'ın bizden istediği gibi sadece Allah'ın sözlerine tabii oldum.Allah'ın bizlere iman etmemizi buyurduğu ayetlerine,insanların uydurduğu sözleri karıştırmadan iman ettim.

Sen de düşün Allah Resulü ashabı suffadan bir kişiye bile neden hadislerini yazdırmadı?Kuran ayetleri ile karışır endişesi ile değil emin ol.Ashabı suffadakilere Allah Resulü ne öğretti?Kuran mı,hadis mi?

Buna göre düşün Kuran'ın "alim" tabiri kimedir?Allah Resulü ve Onun ashabı suffası gibi sadece Kuran'ı öğrenen anlayan ve yaşayan kişiler mi yoksa hadis ve uydurmalarla dine olmadık şeyleri katanlar mı?


sonra
hukukun kaynaklarını bana bir anlat
kurana gerçek saygı onun hukuk nizamı olarak uygulanması için
ter dökmektir
sloganla geçmiş ilmi birikimi reddetmekle olamz

"Ter dökmek" mi?Hiç endişen olmasın hukuku Kuran'dan anlamak için bu kadar zorlanmana gerek yok.Allah Kitabını bize tarif ediyor,"açık" ve "anlaşılır" olarak.Kuran'ı anlarken tüm geçmiş,seni düşünmekten alıkoyan başkalarına ait olan bilgi,düşünce ve fikirlerden sıyrılarak,Allah'ın sana hitap ettiğini bilerek oku ve anla.Tüm seni engelleyen bağlarından kurtulursan beni anlayacaksın.

Hukuk ile alakalı olarak da cevap veremeyeceğimizi zannediyorsun ya.Buyur sana bir araştırma konusu.Bu soruya cevap verebilen henüz çıkmadı.

Zina günahının cezası Kuran'da belli iken hadisi dine delil kabul eden hukukçular,fıkıhçılar,mezhepçiler,imamlar,mollalar tüm zina günahının cezasının recm olduğuna inananlar,Allah'ın emrine karşı bir karar verirken,hangi hukuka göre bu kararı verdiler de sen şimdi onları yargılamak yerine ,onlara bu soruları sormak yerine Her işimizi sadece Allah'ın emirlerine göre düzenleyelim diyen müslümanlara bu soruyu soruyorsun?

Recmi,Allah'ın emretmediği bir zalimliği,İslam dini içine karıştıranları görmüyorsun onlar umurunda değil,Kuran ile hayatı tanzim edelim Allah'ın sözlerine başka sözleri karıştırmayalım diyen müslümanlar sana dert olmuş.

Vah vah hangi hukuka göre Allah'ın sözlerinden başka delil kabul etmediği için müslümanları yargılıyorsun?
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Siz "İslam" hukuku diyeceksiniz, onlar "Kur'an" hukuku diye karşılık verecekler. Siz "İslam" fıkhı diyeceksiniz onlar yine "Kur'an" fıkhı diye cevap verecekler.

Tedvin edilebilir, yöntemleri olan, takip edilebilir ve yaşanabilir bir "hukuk"u, bir "fıkıh"ı asla ortaya koyamayacaklar. İtikaden/Siyaseten Müslümanlara en çok zarar vermiş Şia kadar bile ortaya bir şey getiremeyecekler!

"Kur'an" dedikleri aslında Kur'an'a kendi işlerine gelen manaları vererek kendilerine oyun alanı açmak. "Kur'an" dedikleri ancak kendi heva ve hevesleridir. indi/keyfi anlayışlarını "Kur'an" sloganının kudsi atmosferi arkasında yutturmaya çalışmaktır. Lakin, Müslümanlar bunu yutmadı. Yutmaz da...

"Kur'an" dedikleri ancak "Kur'an'ı" yeryüzünden kaldıracak yola girmektir. "Kur'an" dedikleri kısaca İslam'ı yaşanamaz hale getirmektir. Bunu en çok isteyenler küffardır. Varın ötesini siz hesab edin.

Sualin, doğru cevabı şudur:

İslam hukukunun kaynağı Kur'an, Sünnet, İcma ve Kıyastır. Bu dördü birbirine kenetlenmniş bir zincir gibi Müslümanı, Allah ve Rasulüne bağlar. Zincirin bir halkasını koparırsanız bağ çözülmüş olur.

İslam hukuku zaten mevcut. Bize ulaşmış. Tatbik edilmeyi bekliyor.

Fertler fıkhı (ilmihalini) tatbik edebildikleri kadarıyla tatbik etmeli. Devlet, İslam hukukunu esas almalı. Zannedersem, Müslümanlar yeniden Halife seçmeden yaygın tatbikata kavuşamayacak. Müslümanların başına Müslüman idareciler gelmeli. Müslümanların çoğunlukta olduğu devletler güçlenmeli. Türkiye, bunlara liderlik etmeli... Türkiye ulusalcı, kamalist, gülenist vs. ayak bağlarından artık kurtulmalı...

İşaret etmeye çalıştık. Az söz, çoğa sayıla...

Ves'selam.
 

Darul_Beka

Profesör
Katılım
17 Kas 2013
Mesajlar
2,220
Tepkime puanı
175
Puanları
63
Çelebiler beşeri hukukun kaynaklarını sayabilirmisin
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Siz "İslam" hukuku diyeceksiniz, onlar "Kur'an" hukuku diye karşılık verecekler. Siz "İslam" fıkhı diyeceksiniz onlar yine "Kur'an" fıkhı diye cevap verecekler.

Müneccim misin,efendilerin gibi rüyalarına göre mi konuşuyorsun?

Tedvin edilebilir, yöntemleri olan, takip edilebilir ve yaşanabilir bir "hukuk"u, bir "fıkıh"ı asla ortaya koyamayacaklar. İtikaden/Siyaseten Müslümanlara en çok zarar vermiş Şia kadar bile ortaya bir şey getiremeyecekler!

Allah Resulü Kuran'dan başka hiçbir şeyle hükmetmedi.Elhamdülillah bizim de Onun yolunda olduğumuzun en güzel ispatı bu sözlerindir.

Sen şiayı,sünniyi yücelttiğin halde Allah Resulünün Kuran ile hükmetmesini nasılda işe yaramaz gördüğünün farkında değilsin.Azıcık gözünü aç,aklını aç.Gözleri kulakları olupta bunları kullanmayanlardan olma.

"Kur'an" dedikleri aslında Kur'an'a kendi işlerine gelen manaları vererek kendilerine oyun alanı açmak. "Kur'an" dedikleri ancak kendi heva ve hevesleridir. indi/keyfi anlayışlarını "Kur'an" sloganının kudsi atmosferi arkasında yutturmaya çalışmaktır. Lakin, Müslümanlar bunu yutmadı. Yutmaz da...

"Kur'an" dedikleri ancak "Kur'an'ı" yeryüzünden kaldıracak yola girmektir. "Kur'an" dedikleri kısaca İslam'ı yaşanamaz hale getirmektir. Bunu en çok isteyenler küffardır. Varın ötesini siz hesab edin.

İfadelerinin farkında mısın?Kuran düşmanı,azılı bir kafir Kuran'ı tarif etmeye kalksa herhalde Kuran'a senin kadar hakaret edemezdi.

Kuran'a neden uyulması hakkında yaptığımız açıklamalara herhangi bir itiraz etme yeteneği ve bilgisine sahip olmadığın halde "Kuran dedikleri" diye bir ifadeyi nasıl olur da Alemlerin Rabbinin sözleri için kullanabilirsin?Bu kadar mı düşünemez hale geldiniz?

Lütfen söyle ben Kuran'ın hangi ayetini tahrif ettim?Defalarca zina ayetinin nasıl hükmünün uydurma hadislerle kaldırıldığını anlattım da ne sen ne de bir başkası bir tek cümle ile cevap veremediniz.Buyrun alenen Allah'ın hükmünün yok sayıldığı İslam hukuku dediğiniz bir uygulama var.Erkeksen buna cevap ver.Ondan sonra kim küffar mış görelim.

Sualin, doğru cevabı şudur:

İslam hukukunun kaynağı Kur'an, Sünnet, İcma ve Kıyastır. Bu dördü birbirine kenetlenmniş bir zincir gibi Müslümanı, Allah ve Rasulüne bağlar. Zincirin bir halkasını koparırsanız bağ çözülmüş olur.

İslam hukuku zaten mevcut. Bize ulaşmış. Tatbik edilmeyi bekliyor.

Fertler fıkhı (ilmihalini) tatbik edebildikleri kadarıyla tatbik etmeli. Devlet, İslam hukukunu esas almalı. Zannedersem, Müslümanlar yeniden Halife seçmeden yaygın tatbikata kavuşamayacak. Müslümanların başına Müslüman idareciler gelmeli. Müslümanların çoğunlukta olduğu devletler güçlenmeli. Türkiye, bunlara liderlik etmeli... Türkiye ulusalcı, kamalist, gülenist vs. ayak bağlarından artık kurtulmalı...

İşaret etmeye çalıştık. Az söz, çoğa sayıla...

Ves'selam.

Bu dördü birbirine kenetlenmiş zincir olsa olsa Kuran'ın hükümlerini kendi işlerine geldiği gibi uydurmalarla bozan efendilerinizin saadet zinciridir.

Size ulaşmış İslam hukukunu neden tatbik eden yok neden siz hayatınızda tatbik etmiyor sunuz?Hiç düşündünüz mü?

İslam hukuku zannettiğiniz Allah adına insan uydurması olan hükümlerin uygulanabilir gerçekliği olmadığı için olmasın.İslam hukuku zannettiğin kanunlara bir bak bakalım,içinden bir tanesi padişahlık ve diktatörlük yönetimlerince uygulanan hükümlerden başka birşey midir?Hangi İslam hukuku zannettiğin kanun insan hakkına saygı gösterilerek çıkarılmış?

İmam Azam gibi bir fıkıhçının hükmü zinanın cezasının recm olmadığı yönde olduğu halde sünniler Azam olan İmam'ın bile hükmünü görmezlikten gelebiliyorlar farkında mısınız?

İlmihal müslümanlığından sıyrıl artık aklını ,kalbini Allah'ın ayetlerine aç.
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
evet.......................

Hadi o zaman aşşağıdaki soruya cevap ver.Öğrendiğin hukuk bunun cevabını verebilecek mi?Ben de ondan sonra Kuran'a göre hukuku açıklarım.

Zina günahının cezası Kuran'da belli iken hadisi dine delil kabul eden hukukçular,fıkıhçılar,mezhepçiler,imamlar,mollalar tüm zina günahının cezasının recm olduğuna inananlar,Allah'ın emrine karşı bir karar verirken,hangi hukuka göre bu kararı verdiler ???

Bu soruya cevap verecek erkek henüz çıkmadı piyasaya.Sen maden hukuk nedir biliyorsun buyur?


 

Darul_Beka

Profesör
Katılım
17 Kas 2013
Mesajlar
2,220
Tepkime puanı
175
Puanları
63
Hadi o zaman aşşağıdaki soruya cevap ver.Öğrendiğin hukuk bunun cevabını verebilecek mi?Ben de ondan sonra Kuran'a göre hukuku açıklarım.

Zina günahının cezası Kuran'da belli iken hadisi dine delil kabul eden hukukçular,fıkıhçılar,mezhepçiler,imamlar,mollalar tüm zina günahının cezasının recm olduğuna inananlar,Allah'ın emrine karşı bir karar verirken,hangi hukuka göre bu kararı verdiler ???

Bu soruya cevap verecek erkek henüz çıkmadı piyasaya.Sen maden hukuk nedir biliyorsun buyur?



olay ceza hukukunu ilgilendiriyor
biliyormusun ceza hukukunun mantığını
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
uzun mesele
soru cevapla bir mantığını anlatmaya çalışayım
sence peygamber recmi uygulamışmı
yada sahabe
bu konuda tarihi bilgin varmı

Tarihi bilgilerin doğruluğu kesin değil.

Sence Peygamber Allah'ın emrine karşı gelerek bir insanı taşlayıp öldürür mü?

Ya da sahabe?
 

Darul_Beka

Profesör
Katılım
17 Kas 2013
Mesajlar
2,220
Tepkime puanı
175
Puanları
63
Tarihi bilgilerin doğruluğu kesin değil.

Sence Peygamber Allah'ın emrine karşı gelerek bir insanı taşlayıp öldürür mü?

Ya da sahabe?

sence diye sorduğun için kişisel görüşümü yazım
cezanı caydırıcılığı
suçun yaygınlaşmasının önlenmesi açısından
recm
mükemmel bir ceza
recmin şartları
kılıcın kınına girdiğini görür gibi 4 şahit
yani gizli işlenen bir zina değil
alenen
herkese açık alanda
meydan okurcasına
 
Üst