Görsel sanatlar, resim ve heykel

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Onun için her fırsatta tasavvufun hayâti foksiyonunu hep dile getiriyorum. Molla Kasım'lar medeniyet terminatörüdür. Her yüksek medeniyetin temeline dinamit koyma vazifesi onlara verilmiş. Tasavvuf ehli ise medeniyet mimarlarıdırlar. İslam adına ortada ne kadar güzel sanat ve mimarî varsa hepisi tasavvuf ocaklarında yetişmiş insanların elinden çıkmıştır. Edebiyatta bile böyle. Allah'la dertleşemezler. Onu anlamaya çalışmazlar. Muradullahı gözelemlemezler. His yoktur. Faşisttirler..

Bu konuda Endülüs çok ilginçtir. Şu sıralar Endülüs merakı tutuştu bende. Herifler Osmanlıyı bile aşmış. Bizde Endülüs malesef pek bilinmiyor.. O güzelim barış ortamı, o güzelim yüksek medeniyet Molla Kasım'ların bölüp parçalamasıyla nasıl zayıflamış bir bilseniz. Sonra Allah'ın gazabı çat kapı üstlerine kapanmış. Molla Kasım'lara sorsanız ''şeriati yaşamadıkları için battı'' derler. Demezler ki biz o tevhid ehli cemiyeti din adına birbirine düşman edip tefrika çıkardık. Aah ah..
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,161
Tepkime puanı
3,186
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
pes yani
sapkın teşhirciliği sanata dönüştürdünüz ya
ne desek
ne anlatsak boş

ahlak ilkeleri olmayandan, bozuk olanlardan başkası
vucud teşhirciliği ve bunun savunuculuğunu yapmaz

sanat diye ahlak ve dinin esasları çiğnenmez
tabi sanat ve nefs sizde öncelikse bu başka
 

kebîkec

İhvan Forum Üye
Katılım
21 Eyl 2007
Mesajlar
8,082
Tepkime puanı
1,922
Puanları
113
1. Arnolfini’nin Evlenmesi, Jan Van Eyck, 1434


  • Giovanna Cenami aslında hamile değil. Elbisesi dönemin modasını yansıtıyor.
  • Çiftin elele durması evlilik yeminini ifade ediyor.
  • Avizede yanan tek mum, Tanrı’nın olaya şahit olduğunu gösterir.
  • Köpek, evlilikte sadakati temsil etmektedir.
  • Duvardaki aynaya dikkatli bakıldığında, ressam Jan Van Eyck’in de resmin içinde olduğu görülür. Ressam, o ana kendini dahil ederek bir nevi nikah şahidi olmuştur.
  • Aynanın etrafında, kare kare Hz. İsa’nın çilesi resmedilmiştir.

Untitled21.jpg

Kadının elbisesi erkeğinkinden daha uzun. Bu da örtünmenin öneminin kadında daha fazla olduğunu gösteriyor olabilir mi :gl
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,161
Tepkime puanı
3,186
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
sanatta çıplaklığın olabileceğini söylemek, porno izlemekten hatta zinadan bile kötüdür
zira dinin emrinden uzaklaşmaktan öte
dinin emrine direk saldırılmış ve yerine kendi ahkamını koymuş olunmaktadır

kimse dinin hükmü ile oynayamaz, değiştiremez
 

Mugalata

Kıdemli Üye
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Tepkime puanı
146
Puanları
0
Konum
izmir
pes yani
sapkın teşhirciliği sanata dönüştürdünüz ya
ne desek
ne anlatsak boş

ahlak ilkeleri olmayandan, bozuk olanlardan başkası
vucud teşhirciliği ve bunun savunuculuğunu yapmaz

sanat diye ahlak ve dinin esasları çiğnenmez
tabi sanat ve nefs sizde öncelikse bu başka

Sanatı bakalım daha başka nelerle eşleştireceksin. Fuhuşla, kumarla, sapkınlıkla, teşhircilikle... Başka?.. Devam et...

Merak ediyorum, mesela tıp doktoru nasıl yetiştirilmesini öneriyorsun? ıplak insan bedeni resmi görmeden bir anatomi uzmanı yetiştirebilir misin? vücudumuzdaki organların yerini, bunların işlevlerini, kas yapımızı, çeşitli hastalıklarda vücudun ilgili yerlerinin aldığı biçimi, rengi, vb resimsiz, fotoğrafsız, şekilsiz, nasıl öğretebilirsin?

Bir anatomi uzmanının, bir kadın doğum doktorunun, bir tıp doktorunun yetişmemesini mi öneriyorsun? Hasta olunca veya doğumla ilgili sorunlar çıkınca da bunu savunabilir misin?

Uzatmayayım, çıplaklık bizim ayrılmaz bir parçamızdır. din de bizden çıplaklığa gözlerimizi kapatmamızı değil, başkalarının bulunduğu ortamlara genel toplumsal ahlaka aykırı biçimde, açık saçık giyinmememizi ister. bu da gayet doğaldır. Teşhircilik kötüdür. Halkın ar ve hayâ duygularını rencide edecek şekilde ortalıkta dolaşmak veya resim, fotoğraf vb teşhir etmek yanlıştır.

Ama sanat eserine serbesttir. Bu eserlerin açık görüntüler tasvir edenleri de aleni gösterilmeyebilir. ama yine de bunlar da olabilir. Ben de açıkça göstermeyip, sadece linkini vermiştim. Dileyen herkes internetten benzeri resimleri bulup görebilir. Linki silmenin de anlamı yok.

Yani size aradaki farkı görmezden gelmenizin yanlışlığını anlatmaya çalışıyorum. Dindarların çoğunun asıl sorunu bu. Sapla samanı birbirine karıştırmak. Aradaki farkları görmezden gelip, hepsini aynı kefeye koymak.

Şimdi bana daha makul cevaplar verebilirseniz verin. ama önce tıp öğrencilerine çıplak insan vücudu resimleri ve fotoğrafları olmaksızın nasıl tıbbî bilgi verebileceğinizi anlatın.
 

Mugalata

Kıdemli Üye
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Tepkime puanı
146
Puanları
0
Konum
izmir
sanatta çıplaklığın olabileceğini söylemek, porno izlemekten hatta zinadan bile kötüdür
zira dinin emrinden uzaklaşmaktan öte
dinin emrine direk saldırılmış ve yerine kendi ahkamını koymuş olunmaktadır

kimse dinin hükmü ile oynayamaz, değiştiremez

Dinin hangi emrine aykırı olduğunu da söyleyin o zaman.
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Sanatı bakalım daha başka nelerle eşleştireceksin. Fuhuşla, kumarla, sapkınlıkla, teşhircilikle... Başka?.. Devam et...

Merak ediyorum, mesela tıp doktoru nasıl yetiştirilmesini öneriyorsun? ıplak insan bedeni resmi görmeden bir anatomi uzmanı yetiştirebilir misin? vücudumuzdaki organların yerini, bunların işlevlerini, kas yapımızı, çeşitli hastalıklarda vücudun ilgili yerlerinin aldığı biçimi, rengi, vb resimsiz, fotoğrafsız, şekilsiz, nasıl öğretebilirsin?

Bir anatomi uzmanının, bir kadın doğum doktorunun, bir tıp doktorunun yetişmemesini mi öneriyorsun? Hasta olunca veya doğumla ilgili sorunlar çıkınca da bunu savunabilir misin?

Uzatmayayım, çıplaklık bizim ayrılmaz bir parçamızdır. din de bizden çıplaklığa gözlerimizi kapatmamızı değil, başkalarının bulunduğu ortamlara genel toplumsal ahlaka aykırı biçimde, açık saçık giyinmememizi ister. bu da gayet doğaldır. Teşhircilik kötüdür. Halkın ar ve hayâ duygularını rencide edecek şekilde ortalıkta dolaşmak veya resim, fotoğraf vb teşhir etmek yanlıştır.

Ama sanat eserine serbesttir. Bu eserlerin açık görüntüler tasvir edenleri de aleni gösterilmeyebilir. ama yine de bunlar da olabilir. Ben de açıkça göstermeyip, sadece linkini vermiştim. Dileyen herkes internetten benzeri resimleri bulup görebilir. Linki silmenin de anlamı yok.

Yani size aradaki farkı görmezden gelmenizin yanlışlığını anlatmaya çalışıyorum. Dindarların çoğunun asıl sorunu bu. Sapla samanı birbirine karıştırmak. Aradaki farkları görmezden gelip, hepsini aynı kefeye koymak.

Şimdi bana daha makul cevaplar verebilirseniz verin. ama önce tıp öğrencilerine çıplak insan vücudu resimleri ve fotoğrafları olmaksızın nasıl tıbbî bilgi verebileceğinizi anlatın.

geleneksel mugalata ve geleneksel sapla samanı karıştırma sanatı
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Dinin hangi emrine aykırı olduğunu da söyleyin o zaman.


Ey iman edenler! İçki, kumar, dikili taşlar ve fal okları şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan kaçının ki, kurtuluşa eresiniz.

Dikili taşlar taştan, tahtadan, demir, pirinç, bronzdan yapılan heykeller putlardır


 

Mugalata

Kıdemli Üye
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Tepkime puanı
146
Puanları
0
Konum
izmir


1 T E S E T T Ü R

2 gözün harama bakması,

Ey iman edenler! İçki, kumar, dikili taşlar ve fal okları şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan kaçının ki, kurtuluşa eresiniz.

Dikili taşlar taştan, tahtadan, demir, pirinç, bronzdan yapılan heykeller putlardır

cevaplarınız için teşekkürler. şimdi de ben cevaplayayım.

dikkat ettiniz mi, "Dinin hangi emrine aykırı olduğunu da söyleyin o zaman." soruma farklı cevaplar verdiniz. hem de çok farklı. yani deliliniz net değil. biriniz tesettürü ve harama bakmamayı, öbürünüz ise ne anlamda kullanıldığı tartışmalı bir "dikili taşlar"ı delil olarak söylediniz.

bu bile görüşünüzü çürütüyor. ama devam edeyim.

tesettür, kadınların örtünmesiyle ilgili bir konu. o konuda inen ayet, dışarıda nasıl dolaşacağını anlatıyor kadınların. harama bakmak da yine aynı şekilde, kendisine helal kılınanların dışındakilere başka gözle bakılmaması ile ilgili.

dikili taş heykeli anlatmaz.vaktim yok, bakamıyorum ama eminim başka bir şeye değiniyordur. o zamanlar arap toplumunda heykel zaten yoktu. putla heykel farklıdır. eskiden antik yunan'da ve antik roma'da tanrı ve tanrıça heykelleri dinî amaçlarla yapılıp sergileniyordu ama bugün kimse bunlara tapmaz.

yani o günün putları, bugünün heykelleri ve sanat eserleridir.

ortaçağ'da avrupa'da domatesin zehirli olduğu sanılıyordu ve yenmiyordu. oysa zehirleyen şey domates değil, pişirildiği tavaydı. bunu öğrenince domatesi yemeğe başladılar.

şimdi biri kalkıp domatese zehir muamelesi yaparsa ne kadar komik olur değil mi?

peki dünün putları şimdi sanat eseri ve heykel durumuna inmiş. siz neden bunlara hâlâ put muamelesi yapıyorsunuz? :)
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
cevaplarınız için teşekkürler. şimdi de ben cevaplayayım.

dikkat ettiniz mi, "Dinin hangi emrine aykırı olduğunu da söyleyin o zaman." sorumafarklı cevaplar verdiniz. hem de çok farklı. yani deliliniz net değil. biriniz tesettürü ve harama bakmamayı, öbürünüz ise ne anlamda kullanıldığı tartışmalı bir "dikili taşlar"ı delil olarak söylediniz.

bu bile görüşünüzü çürütüyor. ama devam edeyim.

tesettür, kadınların örtünmesiyle ilgili bir konu. o konuda inen ayet, dışarıda nasıl dolaşacağını anlatıyor kadınların. harama bakmak da yine aynı şekilde, kendisine helal kılınanların dışındakilere başka gözle bakılmaması ile ilgili.

dikili taş heykeli anlatmaz.vaktim yok, bakamıyorum ama eminim başka bir şeye değiniyordur. o zamanlar arap toplumunda heykel zaten yoktu. putla heykel farklıdır. eskiden antik yunan'da ve antik roma'da tanrı ve tanrıça heykelleri dinî amaçlarla yapılıp sergileniyordu ama bugün kimse bunlara tapmaz.

yani o günün putları, bugünün heykelleri ve sanat eserleridir.

ortaçağ'da avrupa'da domatesin zehirli olduğu sanılıyordu ve yenmiyordu. oysa zehirleyen şey domates değil, pişirildiği tavaydı. bunu öğrenince domatesi yemeğe başladılar.

şimdi biri kalkıp domatese zehir muamelesi yaparsa ne kadar komik olur değil mi?

peki dünün putları şimdi sanat eseri ve heykel durumuna inmiş. siz neden bunlara hâlâ put muamelesi yapıyorsunuz? :)

Mesela dünün putu kimin için insanlık için mi?
mesala dünün buda heykeli putu günümüzde en çok tapılan heykellerden biri değilmi
mesela sen buda heykelini sanat eseri olarak görmektesin halbuki buda heykeline dunya nufusunun %25-30 u tapmaktadır bu nasıl sanat eseriki önüne eğilip bükülürler ibadet ederler
Bizim bayım herhalde uzayda yaşıyor

Bak bayım sana islamı anlayamamışsın kuranı anlayamamışsın derken haklılığım tekrar ortaya çıkıyor

Kurandaki ayetler belirli bir zaman için değildir dikli taş put heykeller 1400 yıl önce lanetlenmişse bunlar kıyamete kadar öyle kalacaktır

Bence sen bir fecaatsın 2. veri faciasuyla karşı karşıyayız yönetimi bu yüzden protesto ediyorum
 

Mugalata

Kıdemli Üye
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Tepkime puanı
146
Puanları
0
Konum
izmir
Mesela dünün putu kimin için insanlık için mi?
mesala dünün buda heykeli putu günümüzde en çok tapılan heykellerden biri değilmi
mesela sen buda heykelini sanat eseri olarak görmektesin halbuki buda heykeline dunya nufusunun %25-30 u tapmaktadır bu nasıl sanat eseri ki önüne eğilip bükülürler ibadet ederler
Bizim bayım herhalde uzayda yaşıyor

Bak bayım sana islamı anlayamamışsın kuranı anlayamamışsın derken haklılığım tekrar ortaya çıkıyor

Kurandaki ayetler belirli bir zaman için değildir dikli taş put heykeller 1400 yıl önce lanetlenmişse bunlar kıyamete kadar öyle kalacaktır

Bence sen bir fecaatsın 2. veri faciasuyla karşı karşıyayız yönetimi bu yüzden protesto ediyorum

Buda heykelleri budizme inananlar için elbette put niteliğinde olabilir. (Bilmiyorum, emin olmadığım için "olabilir" diyorum.) Ben onları değil, antik yunan ve roma tanrılarının, tanrıçalarının heykellerini kastetmiştim.

Buda heykelleri budistler için put niteliğindeyse, bu onların sorunudur. Elbette her dinden insanlar kendi inançlarının gereğini yerine getirecektir. Buna zorla engel olmak doğru değildir.

Dev Buda heykelleri aynı zamanda insanlığın kültürel mirası içindeydi. Vandal el kaideciler onları yok ederek kültürel mirasımızı yok ettiler.

Onların küçük kardeşleri olan Işidciler ise Suriye'deki kimsenin put diye tapmadığı antik dönem heykellerini yok ettiler.

Put denilen şey esasen putlaşmış olan şey demektir. Eskiden put değildi, ama inancın içi boşaldıkça putlaşmaya başladı. Daha sonra ise tamamen unutulup gitti. Ama unutamayanlar var demek ki, bizde olduğu gibi. :)
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Buda heykelleri budizme inananlar için elbette put niteliğinde olabilir. (Bilmiyorum, emin olmadığım için "olabilir" diyorum.) Ben onları değil, antik yunan ve roma tanrılarının, tanrıçalarının heykellerini kastetmiştim.

Buda heykelleri budistler için put niteliğindeyse, bu onların sorunudur. Elbette her dinden insanlar kendi inançlarının gereğini yerine getirecektir. Buna zorla engel olmak doğru değildir.

Dev Buda heykelleri aynı zamanda insanlığın kültürel mirası içindeydi. Vandal el kaideciler onları yok ederek kültürel mirasımızı yok ettiler.

Onların küçük kardeşleri olan Işidciler ise Suriye'deki kimsenin put diye tapmadığı antik dönem heykellerini yok ettiler.

Put denilen şey esasen putlaşmış olan şey demektir. Eskiden put değildi, ama inancın içi boşaldıkça putlaşmaya başladı. Daha sonra ise tamamen unutulup gitti. Ama unutamayanlar var demek ki, bizde olduğu gibi. :)


Boş teneke gibisin vurdukça ses çıkarıyorsun tın tın tın (islam dini babında)
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,161
Tepkime puanı
3,186
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::

tazim edilen heykel ve resim olmasa bir boncuk tanesi bile olsa haramdır

heykelde, -canlı ya da cansız heykeli olsun-
tazim edilme riski herzaman vardır

güzel ve estetik bir tesbihe bile
yıllar sonra farklı değerler ve anlamlar yükleyebilirsiniz
hoş, camid eşyaları yada canlıları sevmek peygamberin sav yaptığı bir şeydir
mesela uhud bizi sever, biz uhudu severiz, gibi.
ancak bu sevmenin sınırları vardır
mesela rıdvan beyatının yapıldığı sıradan bir ağaç bir süre sonra putlaştırılmıştır

sonuçta estetik ve tazim etme arasındaki geçişler kolay olmaktadır
bu bazı kişilerde çok risk taşımaktadır
risk taşıyan şeylerden uzak durmata fayda vardır

zaman değişti artık bu tehlike yok demek
sosyolojik bakışla kabul edilecek bir durum değildir

sosyolojik ve psikolojik bir yaklaşımla;
kollektif bilinc, tarihsel birikim, Arke, arşive
gönderme yapıp;
insanların tazimin,yüceltmenin,putlaştırmanın kodlarına bulaşmaları
tıpkı dondurulmuş tehlikeli bir virüsü uyandırmaya benzer

tavsiyem dikili taşlardan uzak durmanız
bu temsilli figürler olabildiği gibi
putperestlerin armaları işaretleri de olabilir.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Üst