Görmediğim Allah’a tapmam

gezgin

Üye
Katılım
13 Şub 2007
Mesajlar
54
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
medeniyet şehri
Web sitesi
www.gezginamca.blogcu.com
Bu et gözler bişey gördüğü yok. İçte göz varmış ama onlarda açılmamış. demek ki açmak için ameliyat ettirip. o kataraktı aldırmak lazım herhalde. bunun içinde uzman lazım mazallah uzman olmayana yaptırırsak kör ediverir. Bi daha görme şansı da kalmaz.
 

melami

Paylaşımcı
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
238
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
İSTANBUL
Bu et gözler bişey gördüğü yok. İçte göz varmış ama onlarda açılmamış. demek ki açmak için ameliyat ettirip. o kataraktı aldırmak lazım herhalde. bunun içinde uzman lazım mazallah uzman olmayana yaptırırsak kör ediverir. Bi daha görme şansı da kalmaz.


Hak lısınız gezgin kardeş Çook önemli konu...
 

manifesto

Yasaklı
Katılım
23 Ara 2006
Mesajlar
0
Tepkime puanı
334
Puanları
0
Konum
Kocaeli
Allah'ın sanatını görmek Allah'ı görmek değildir..

Aynaya bakmak dahi kendini görmek demek değildir,o kendi resmini görmekdir.. aynada yüzün/tenin sıcaklığını hissedemezsin nefes alış verişini duyamazsın
İlmin kapısıdır Hz.ALİ
O "gayb perdesi açılsa ALLAH'a olan imanım zerre kadar artmaz " demişdir
Demek ki o artık O' nu görmekden daha öte O' nu tam manası ile idrak etmiş..
Şimdi söz tasavvuf için ne ifade ediyor onu bilmek gerek
 

erdost

Üye
Katılım
5 Şub 2007
Mesajlar
44
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
ANKARA
Web sitesi
www.erdost-koc.av.tr
Bir Kaç ölçü

***Bir eser okunacağı veya bir söz dinleneceği zaman, evvelâ "Kim söylemiş? Kime söylemiş? Niçin söylemiş? Ne makamda söylemiş?" olan bir kaide-i esâsiyeyi nazar-ı itibara almalı.
Evet, kelâmın tabakâtının ulviyeti, güzelliği ve kuvvetinin menbaı, şu dört şeydir: Mütekellim, muhatap, maksad ve makam. Öyle ise, sözde "Kim söylemiş? Kime söylemiş? Ne için söylemiş? Ne makamda söylemiş?" ise bak. Yalnız söze bakıp durma.. Meselâ, bir kumandanın, bir orduya verdiği arş emriyle, bir neferin arş sözü arasında ne kadar fark vardır. Birincisi, koca bir orduyu harekete getirir; aynı kelâm olan ikincisi, belki bir neferi bile yürütemez. ***
Demek bir sözdeki manayı bulmak için sadece söze bakmayacağız.
***Sual: Kur'ân'da, "Ahsen-ül-Hâlikîn(Halikların en güzeli) " "Erham-ür-Râhimîn(Rahimlerin en rahimi)" gibi kelimât, başka hâlıklar(yaratıcılar), râhimler bulunduğunu iş'âr eder.
Elcevap: Kur'ân baştan başa tevhidi ispat ettiği ve gösterdiği için, bir delil-i katîdir ki; Kur'ân-ı Hakîmin o nevi kelimeleri sizin fehmettiğiniz gibi değildir. Belki, Ahsenü'l-Hâlıkîn demesi, "Hâlıkıyet mertebelerinin en ahsenindedir" demektir ki, başka hâlık bulunduğuna hiç delâleti yok. Belki, hâlıkıyetin, sâir sıfatlar gibi, çok merâtibi var. Ahsenü'l-Hâlıkîn demek, "Merâtib-i Hâlıkıyetin en güzel, en müntehâ mertebesinde bir Hâlık-ı Zülcelâldir" demektir. ***
Aynen öyle de bütün hayatı tevhidin ispatı için mücadeleyle geçen Hz. Ali'den sadır bu sözü kendimize göre yorumlarsak çok yanlış manalar çıkarabiliriz. Ancak Hz. Ali (R.A.) ın hayatına bakarak yorumlarsak hakikaten de MEZDETTU YAKİNEN mertebesinde imanına kanaat getiririz.
***Napolyon'un dediği gibi, "Bana tevili(yorumlanması) kabil olmayan bir cümle getiriniz, sizi onunla idam edeyim." Beşerin ağzından çıkan hangi cümle vardır ki, tevillerle cürüm ve suç teşkil etmesin?***
 

Nuray Azizoğlu

Paylaşımcı
Katılım
7 Şub 2007
Mesajlar
107
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Web sitesi
blog.milliyet.com.tr
***Bir eser okunacağı veya bir söz dinleneceği zaman, evvelâ "Kim söylemiş? Kime söylemiş? Niçin söylemiş? Ne makamda söylemiş?" olan bir kaide-i esâsiyeyi nazar-ı itibara almalı.
***

Sevgili Erdost Kardeşim,
haklısınız ki; Sevgili Hz. Ali'miz'in "Görmediğim Allah'a inanmam" sözü, onun tarafından ne için söylenmiş? Insanın önce bunu anlaması gerekli.

Hallac-ı Mansur "Enel Hakk" derken, hangi makâmda söylemiş ve niçin söylemiştir meselâ?

Zâhiri olarak bakıldığında, insan bu tarz bir sözü Sevgili Hz. Ali'mize yakıştıramıyor; fakat derînine inildiğinde de diyebiliyor ki insan, böyle güzel bir sözü ancak Sevgili Hz. Ali'miz gibi bir insan söyler. Cünkü Güzel Allah'ımızı, zâtıyla göremesek dahi sıfâtları ve isimleriyle her yerde görüyoruz. El'ham-dülillah ki, bunu anlamıya da bize lûtfetmiş...

Wassalam
Azize
 

keskinbey06

Asistan
Katılım
15 Eki 2006
Mesajlar
468
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Arkadaşlar gerçekten bu konuyla ilgili yazdıklarınızı okuyunca güldüm.:O
Neyse o söze gelelim.
Hz Ali r.a efendimizin o sözü doğru. "görmediğim Allaha iman etmem diyor." Manası farklı yanlız. o Her yerde Allahımızı görüyor. Her zerrede Allahımızı Müşahede ediyor. Görmek isteyene Allah kendini gösterir. Nebatata bakın. Allahımızın yarattı herşeyde rabbımızı Müşahede ediyor. hz Ali r.a Yani her şeyde rabbımızın kudretinin idrakine varıyor. bu o manada.
ikincisi ayeti açıklayayım:
Ayet numarası yanlış verilmiş Ama ben o ayaeti biliyorum. kardeşim bak o ayette Allahımız buyuruyor ki :Bu dünyada benden gafil olan beni anmayan hakkı idrak etmeyen Allahımıza secde etmeyen yani allahımızdan gafil olan Kişiler betinen kördür. Allahımızda onları uyarıyor bak sen benden gafildin hakka kapattın gözlerini bende ahirette bunun karşılığı olarak sana soracağım. Allahımız tehdit ediyor kullarını. Onlar nasıl dünyada körlerse ahirettede Allahımızn cemali bakemalini temaşaa edemeycekler. Gözleri körelecek. ve hatta Biz dünyada iken görüyorduk (zahiren) ama niçin burada göremiyoruz diyecekler. kısacası bukdar vesselam

katılıyorum muhterem kardeşim sağolasınız
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com
Bu sözün manası Hz. Ali K.V. Efendimizin Kalb Gözü ile (Ki kalb gözü açıktır) Allah C.C. yı görmesidir. Yani Arkadaşın dediği gibi her gördüğünde Allah C.C. yı bulması. Onun sonsuz kudretini hissetmesi... Onun C.C. yaradışındaki kusursuzluğuı görmesi vs

(Bu olay Tasavvuftaki FENAFİLLAH haline benziyor Ama En doğrusunu Allah C.C. bilir)
 

susran

Üye
Katılım
8 Mar 2007
Mesajlar
91
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Hz. Ali ‘Görmediğim Allah’a tapmam’ diyor

İSRA 17
Her kim bu dünyada kör ise ahirette de kördür. Ve gidişçe daha şaşkındır.

Acaba ne anlatılmak İstenmiş. Haydi buyrun sohbete...

HAKLA KALIN HAKİKATLE KALIN....
İnsan neye inanır? Tam kavradığı şeylere.İnsana bilgi yedi kaynaktan gelir: Beş tanesi havas-i hamse dediğimiz beş duyu organiyle. Altıncısı da akıldır. Akıl arapçada bağlamak demektir. Dolayısıyla beş duyu ile algıladığımız bilgiler arasında bir bağ kurarak netice çıkarmasından dolayı beynin bu faaliyetine de aklı kullanma denmiştir. 7. cisi de haber-i sadıktır yani vahıy. İnsan bu beş algı vasıtalarından en çok gözünün gördüğüne inanır. Bunun için bir çok kimse ben ancak gördüğüme inanırım der. Halbuki akıllı insanlar gözünden de daha çok aklına inanır yani akıl gözüyle gördüğüne. Çünkü göz de kulak da insanı yanıltabilir, tereddüt edebilir fakat aklın kabul edişleri hakkında insanın hiç bir tereddüdü olmaz. Bunun için Hz. Ali diyor ki; ben en güvenilir bir organımın verdiği bilgiden daha zayıf bir bilgi kaynağıyla Allah'a inanmam, bütün zerrelerimi kuşatan bir bilgi ile inanırım." demek istiyor.
 

A.R

Profesör
Katılım
10 Mar 2007
Mesajlar
795
Tepkime puanı
10
Puanları
0
"Gerçek şu ki: Gözler kör olmaz ancak sinelerdeki kalpler kör olur"

Hacc 46

;)
 

selam

Profesör
Katılım
26 Şub 2007
Mesajlar
1,270
Tepkime puanı
94
Puanları
0

Her şey Hak Ile Kaim


Allah Mirati Muhammet'ten Görünür Daim



Saygılarımla
 

gezgin

Üye
Katılım
13 Şub 2007
Mesajlar
54
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
medeniyet şehri
Web sitesi
www.gezginamca.blogcu.com
Her şey Hak Ile Kaim

Allah Mirati Muhammet'ten Görünür Daim


Saygılarımla

Selam Abi
Bu fakir gezgin in kafası zor alır.
Allahı görmek için Hz Muhammed i bulmamız lazımsa , Hz Muhammed de bana Ali kapısından gelin diyor. Demek oluyor ki Muhammedin Ali si Alacak götürecek bizi Ali yi bulmadan Muhammed yanına kabul etmiyor anladığımız. O zaman ilk önce Ali sini bulmamız lazım değilmi . Yoksa O mu bizi bulacak.
 

erdemceerdem

Profesör
Katılım
29 Eyl 2006
Mesajlar
2,700
Tepkime puanı
394
Puanları
83
Yaş
41
Konum
Garb'ın Âfâk
Türkçe dersinizde de mi görmediniz.... MECAZ-i anlam kullanmak deyimini...

Görmek = Hissetmek...

Saygılar...
 

#17ÖZNUR

Asistan
Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
478
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Konum
ßilinmes
Web sitesi
lonelyprincess0.spaces.live.com
[sıze="2"]allah c.c sırf görünce tapıyorsan hiç tapma birazcık içinde allah c.c sewgisi varsa bunu yüreğinlede hissedebilirsin illa görmek lazım değil.hem allahın güzelliğini her şekilde hissedebilirsin aynaya bak cama çık gökyüzüne bi bak işte o zaman anlarsın.... [/sıze]
 

meliha

Paylaşımcı
Katılım
24 Ara 2006
Mesajlar
133
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Muhammed masum kardeşime katılıyorum
bencede bu manada söylemiştir
ALLAH razıolsun kardeşim çok güzel açıklamışsın
 

ankakusu

Asistan
Katılım
28 Kas 2006
Mesajlar
254
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Konum
İSTANBUL KÖYÜ
Ya Rabbi beni ağyare saldırma
Bu'd fırkatın narına yandırma
Mu'tad et kalbimi zikrinle daim
Uyandır nevm-i gaflete daldırma

Bad-ı seher-i aşkını kalbimde
Estir erisin ol şirk-i hafiye
Şems-i hakikatın tığını saldır
Açılsın marifet gülün soldurma

Özümü özünden olduğun bildir
Sözümü sözünden olduğun bildir
Emraz-ı a'veri gözümden kaldır
Biri bir göreyim iki sandırma

Hadis-i kudsinde kim buyurdun Sen
Sevdiğin kuluna hep verirsin Sen
Gözünden görmeye göz olursun Sen
Bu zümre kullardan beni ayırma

Sehab-ı cehlimi kaldır aradan
Nur-i irfan ziya salsın her yandan
Göreyim cemalin ben ben olmadan
Gözümü serab-ı zille kaydırma

Vaslına muhabbet nimettir bana
Birliğe ulaşmak izzettir bana
Hicab-ı cenneti sed çekme bana
Huri gılman ile beni kandırma

Mahvedip FEHMİ'yi mahz-ı zat eyle
Bekada baki kıl izzü cah eyle
Cemalin keşfedip dilküşad eyle
Hicrile Berzah'ta beni durdur.

HU
 

grozny

Doçent
Katılım
27 Eyl 2007
Mesajlar
516
Tepkime puanı
2
Puanları
0
İnsan neye inanır? Tam kavradığı şeylere.İnsana bilgi yedi kaynaktan gelir: Beş tanesi havas-i hamse dediğimiz beş duyu organiyle. Altıncısı da akıldır. Akıl arapçada bağlamak demektir. Dolayısıyla beş duyu ile algıladığımız bilgiler arasında bir bağ kurarak netice çıkarmasından dolayı beynin bu faaliyetine de aklı kullanma denmiştir. 7. cisi de haber-i sadıktır yani vahıy. İnsan bu beş algı vasıtalarından en çok gözünün gördüğüne inanır. Bunun için bir çok kimse ben ancak gördüğüme inanırım der. Halbuki akıllı insanlar gözünden de daha çok aklına inanır yani akıl gözüyle gördüğüne. Çünkü göz de kulak da insanı yanıltabilir, tereddüt edebilir fakat aklın kabul edişleri hakkında insanın hiç bir tereddüdü olmaz. Bunun için Hz. Ali diyor ki; ben en güvenilir bir organımın verdiği bilgiden daha zayıf bir bilgi kaynağıyla Allah'a inanmam, bütün zerrelerimi kuşatan bir bilgi ile inanırım." demek istiyor.
.
Ekleyecek bir şey yok.
 

Decante

Paylaşımcı
Katılım
24 Eyl 2007
Mesajlar
169
Tepkime puanı
1
Puanları
0
.
Ekleyecek bir şey yok.
var..insanın tam kavradıgı seylere inanacagınıda nereden çıkarmış..mesela ben Allah ı kavrayamam ama inanırım.hissederim çünkü hiçbirşey sebepsiz olmaz ve Allah herşeyin başlatıcısıdır.doğal olarak hükümde O na aittir..bize ilimden çok az şey verilmişken,varmı ben Allah ı tam kavradım diyecek delikanlı?hz. Ali yle kendimizi bir tutmadan ama?
 
Üst