Fussilet/53

incimercan

İhvan Forum Üye
Katılım
16 Ara 2018
Mesajlar
93
Tepkime puanı
16
Puanları
0
se nurîhim âyâtinâ fîl âfâkı ve fî enfusihim hattâ yetebeyyene lehum ennehul hakku, e ve lem yekfi bi rabbike ennehu alâ kulli şey’in şehîd(şehîdun).

İnsanlara ufuklarda ve kendi nefislerinde âyetlerimizi göstereceğiz ki onun (Kuran'ın) gerçek olduğu, onlara iyice belli olsun. Rabbinin her şeye şahit olması, yetmez mi?


İlmi ile tefekkür edeniniz olursa ve paylaşırsa memnun olurum.
 

cemaliii

Kıdemli Üye
Katılım
24 Ağu 2009
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
982
Puanları
113
se nurîhim âyâtinâ fîl âfâkı ve fî enfusihim hattâ yetebeyyene lehum ennehul hakku, e ve lem yekfi bi rabbike ennehu alâ kulli şey’in şehîd(şehîdun).

İnsanlara ufuklarda ve kendi nefislerinde âyetlerimizi göstereceğiz ki onun (Kuran'ın) gerçek olduğu, onlara iyice belli olsun. Rabbinin her şeye şahit olması, yetmez mi?


İlmi ile tefekkür edeniniz olursa ve paylaşırsa memnun olurum.

Ufuklarda diye bahsedilen afaktadır. Yani insanın kendisi dışında dış alemde afaki seyrini yapmasıdır. Kendi nefislerinizdeden kasıtta enfüsi seyrdir.
 

incimercan

İhvan Forum Üye
Katılım
16 Ara 2018
Mesajlar
93
Tepkime puanı
16
Puanları
0
evet bu ayet kişinin geldiği bir mertebeyi anlatmakta. Afakta ve Enfüste ayetlerinizi göstereceğiz deniyor.

Kişinin afakı bedeninin bir milim dışında olan her şey;
Enfüsi de tüm iç alemi..

diye anlayabilir miyiz?
 

incimercan

İhvan Forum Üye
Katılım
16 Ara 2018
Mesajlar
93
Tepkime puanı
16
Puanları
0
Afakta olanlar depremler, rüzgar, sel, fırtına,şimşek doğa olayları yanında insanların yaşattığı olayları da katabilir miyiz?
 

incimercan

İhvan Forum Üye
Katılım
16 Ara 2018
Mesajlar
93
Tepkime puanı
16
Puanları
0
Dış alemimiz ve iç alemimizde bize gösterileceğinin sözü veriliyor, Kur'an'ın gerçek olduğu bize iyice belli olsun.

Bu ayette duyuracağız denmiyor göstereceğiz deniyor. Demek ki hitap ayrı ayrı idraklara geliyor...
 

cemaliii

Kıdemli Üye
Katılım
24 Ağu 2009
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
982
Puanları
113
Dış alemimiz ve iç alemimizde bize gösterileceğinin sözü veriliyor, Kur'an'ın gerçek olduğu bize iyice belli olsun.

Bu ayette duyuracağız denmiyor göstereceğiz deniyor. Demek ki hitap ayrı ayrı idraklara geliyor...

Dış alemde görürsün o kolayda. İç aleminde nasıl göreceksin?
 

incimercan

İhvan Forum Üye
Katılım
16 Ara 2018
Mesajlar
93
Tepkime puanı
16
Puanları
0
yani dediğiniz gibi dış alem de görmek o kadar kolay olmasa gerek .
 

incimercan

İhvan Forum Üye
Katılım
16 Ara 2018
Mesajlar
93
Tepkime puanı
16
Puanları
0
Failin şahidi olabilmemiz için yeterince safiyet kazanmamız ve yer çekiminden kurtulmamız lazım...

bu ayetten tefekkürler...
 

cemaliii

Kıdemli Üye
Katılım
24 Ağu 2009
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
982
Puanları
113
iç aleminde gördükten sonra dış alemde göreceksin denilmekte.
iç alem nefsimiz ,.

Ne var alem de o var adem de denilen sanki bu ayet ile kavuşuyor.

Kuranda ayetlerin sıralaması önemlidir. Önce afakta dış alemi zikretmiş. Dolayısıyla önce afakta görülecek.

Misal başka bir ayette o erkeklere söyle gözlerini haramdan sakınsınlar diyor. Sonra kadınları zikrediyor. Önce erkeklerin sakınması gerek harama bakmaktan. Zaten erkekler kadınlara nazaran bakışlarıyla daha fazla şehvet duyup haram işlerler. Ayetlerde öncelik önemli.

Diğer türlüsü olamaz mi? Yani önce enfüste sonra afakta. Olur elbet.
 

seringel

İhvan Forum Üye
Katılım
12 Ara 2018
Mesajlar
127
Tepkime puanı
5
Puanları
0
rüya mı gerçek yoksa uyanıklık mı gerçek diye girdiniz. Şu an milleti uyutma peşindesiniz.
E sen de haklısın işini yapacaksın. Dünya yanıp kavrulurken, bir ekmek mücadelesi verirken birileri çıkıp. Dinle, milliyetçilikle, olmadı oculukla buculukla insanları bölecek ki. Bu ülküde Bir araya gelemeyip soludukları hava haricinde bir yaşamak için 2200 TL civarı gibi bir temel gıda maddesi ihtiyaçları olduğunu anlayamasın. İnsan şeref-onuruna yakışıcak şekilde min. bir sosyal yaşam hakkı olduğundan yola çıkabilsin v protesto hakkını kullanabilsin.

Haklsınız. Türkiye Avrupa gibi sarıyelek giyemez. En azından gıdası için birleşip hakkını arayamaz. Zam istiyoruz- geçinemiyoruz diye sokağa çıkınca, Terörsit olamaz, siyasilerce terörsit ilan edilemez.
Ama dikkat edin bu halka karşı kullandığınız tehlikeli argümanlar aleyhinize keser sap döner misali dönmesin.

Aynı şeyleri ataizm dini mensupları içinde öngörüyorum.

En güzeli gelin bu halkın hakkını siz kimse istemeden teslim edin. Kimsenin kimseyi çeyrek simit, çay verdiği halde.. Sanki havyar veriyoruz'' nankörler eline yüzne gözünüze dursun ''diyerek aklıyla alay ederek, aşağılayarak, haşktan aldığı reyle kimseye eziyet etmeye hakkı yoktur.
Bu halka dinle-ataizm-milliyetçilik v.b. argümanlarla kandırıp(uyutup)..Sefalet çektirmeye hakkınız yoktur. Merkel ziyaretlerini sıradan halkın bindiği uçağa atlayıp öyle yapıyor mesela..
Siz 500 milyar avro cari fazla veren bir ülkenin başkanını görmez misiniz, akletmezmisiniz? Şaka mısınız.


***********************************

Diyip son olarak; Yediğinden yetirmiyor, içtiğinden içirmiyorsan sen ne biçim Müslümansın be adam? Efendiler islam dininde bu düsturda hareket etmek zorundadır. Gerisi zul dür. İnsanlık dışı muameledir. Kaldı ki insanlar köle değil, ama gizli modern köle olunduğunu varsayalım bir nevi. Ki gerçekte bu yöndedir zaten modern dünyada özgürmüş gibi görünen bir köle vatandaşlar oluşmuştur. Başkan veya diğer siyasi veya işadamı aktörler(efendiler) olarak. Paylaşmıyorsanız gelirinizi ya bu islam da problem, yada siz Müslümanlık postuna bürünmüş ……………..sınız? Hangisi izahını yapın. Sonra istediğiniz kadar dincilik oynayın.
 
Son düzenleme:

incimercan

İhvan Forum Üye
Katılım
16 Ara 2018
Mesajlar
93
Tepkime puanı
16
Puanları
0
Elçileri bir birinden ayırma onlar bir bütündür. İnsan 'ı işiten ve gören kıldık denir neden ?

Peygamberlerin bütünlüğünü ancak onların tek tek mertebelerini anladığımızda yaşayabiliriz.
Siz şu yaşınıza kadar ki sürecinizde önce dinlediniz sonra gördünüz ve konuştunuz.. Yeni doğan bir bebek gibi düşünürsek ve bebeğin adam olma sürecine kadar ki ayırma ayırma değildir.
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Peygamberlerin bütünlüğünü ancak onların tek tek mertebelerini anladığımızda yaşayabiliriz.
Siz şu yaşınıza kadar ki sürecinizde önce dinlediniz sonra gördünüz ve konuştunuz.. Yeni doğan bir bebek gibi düşünürsek ve bebeğin adam olma sürecine kadar ki ayırma ayırma değildir.

junior arabiliğe soyunmuşsunuz anlaşılan zaten ziyadesiyle kafa ütülüyorlardı bide siz eklendiniz maşallah
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,879
Tepkime puanı
2,059
Puanları
113
Konum
Mars
Peygamberlerin bütünlüğünü ancak onların tek tek mertebelerini anladığımızda yaşayabiliriz.
Siz şu yaşınıza kadar ki sürecinizde önce dinlediniz sonra gördünüz ve konuştunuz.. Yeni doğan bir bebek gibi düşünürsek ve bebeğin adam olma sürecine kadar ki ayırma ayırma değildir.

bedenine bak bir birinden bağımsız hücreler bir birinden farklı dilleri konuşan organlar vs vs nasıl bir araya gelmişler tek bir söz için dimi hepsi görevini yerine getiriyor. Hepsi bir ayrı değil bir bütün sen onları yaptığı görevlerden dolayı ayrı görüyorsun galiba birle sadece birle
 
Üst