Furkan vakfı öğrencileri neden kapı dışarı edildi

Darul_Beka

Profesör
Katılım
17 Kas 2013
Mesajlar
2,218
Tepkime puanı
175
Puanları
63
başlık tahrik edici ve provakasyon maksatlı
sanki gerçekten vakıf var ve öğrencileri kapı dışı edilmiş
adamlar bildiğin pkk yardakçısı terörist
 

cahid

Kıdemli Üye
Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
6,069
Tepkime puanı
1,417
Puanları
113
Konum
Muamma...!
Kim siyonist kafir chpliler mi? iyi partililer mi? Saadet partililer mi? Yazıklar olsun. Erdoğan bu tayfaya göz açtırmasın. Âmin.

Hepsinden ekonomiden dolardan dış işleri politikasından hepsinden önemlisi bu tayfanın kökünün kazınması gerek. Milli birlik ve beraberliğimize zarar veriyor. Yarın allah korusun bir savaş çıksa bunlara göre kafir olan muhalefet partililer gelmesin derler. Bölücü bir zihniyet bu yazıklar olsun. Oysa menzil bildiğimiz kadarıyla vatanperver birleştirici hoşgörü iklimi olan bir yerdi. Demekki ya onlar değişti, yada önüne geleni dergaha alıyorlar.

Anlattığını bir de anlayabilsem söylediklerimle muhalefet partileri arasında nasıl bir bağ kurdun? Menzilden kastın tarikat ise onunla kimin ne tür bir bağı var?
 

cahid

Kıdemli Üye
Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
6,069
Tepkime puanı
1,417
Puanları
113
Konum
Muamma...!
Bu videoyu ilmine güvendiğin bir alime dinlet ve onun söylediklerini kabul et.

Gerek dinlediğim gerek de okuduklarımdan edindiğim bilgiye göre Esad gibi adamlara başkaldırmak her hâlukârda câizdir. Said b. Cübeyr (r.h.) Haccac'a itaat mi etmeliydi sence? Tağut kavramını derinlemesine araştırmanı tavsiye ederim.
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,147
Tepkime puanı
3,186
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Hz musa kıptiyi öldürünce bu şeytanın amelindendir dedi.
Terörizm ve fesad haramdır. Fakat sonuç getirici bazı eylemler bunun dışında tutulabilir, ebu basir örneği.
Suriyedeki tutuma en baştan karşı çıktım, forumdaki mesajlarım duruyorsa orda görülebilir. Kıyam, isyan, darbe, inklab vs eylemlerin terör ile zülme, küfre başkaldırı arasındaki temel çizgi sonucun ne olduğudur. Sırf duygusal tatminle hareket edip fesada yol açmak şeytan işidir. Tabi bu fesada götürmeyen sonuç illa zafer olmasını gerektirmez, hz Hüseyin örneği.

Konu başka mecraya geldi dediklerim kuytul ile alakası yoktur. Kaldıki kuytulun sözlerinden anladığım iran uydusudur. Yani islam ülkesinin diğerini zayıf düşürme hareketidir. Bu durumda devletin gard almaması düşünülemez.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Gerek dinlediğim gerek de okuduklarımdan edindiğim bilgiye göre Esad gibi adamlara başkaldırmak her hâlukârda câizdir. Said b. Cübeyr (r.h.) Haccac'a itaat mi etmeliydi sence? Tağut kavramını derinlemesine araştırmanı tavsiye ederim.

Bu ayetin tefsirine bir bak sonra tekrar konuşalım:

Şimdi ise, Allah yükünüzü hafifletti ve sizde muhakkak bir zaaf olduğunu bildi. Eğer içinizde sabırlı yüz kişi olursa iki yüz kişiye galip gelirler. Eğer içinizde (sabırlı) bin kişi olursa, Allah’ın izniyle iki bin kişiye galip gelirler. Allah, sabredenlerle beraberdir.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
ulu'l emr, İslam’dan çıkarak küfre düşerse, kendiliğinden azledilmiş olur. Müslümanlara yöneticilik hakkını kaybeder. Çünkü bir kafirin Müslümanları yönetme hakkı ve yetkisi yoktur. Burada üç şeye dikkat çekmeliyiz: Birincisi, itaat etmenin vacip olmamasından mutlaka isyan etmenin gerekli olduğunu anlamaya kalkışmamalıdır. İtaatın vacip olmaması, isyan etmenin vacip olmasını gerektirmeyeceğinden, itaat mecburiyetinde bulunmamakla, isyan mecburiyetinde bulunmak arasında fark vardır. İsyan hakkı başka, isyan etme vazifesi yine başkadır. İkincisi, çağımızda kendilerine itaat etmenin vacip olmasını hak etmeyen hukuk tanımaz zalim ve zorba idarecilere karşı "sivil itaatsızlık", "pasif direniş" ve “demokratik muhalefet” gibi kavramlar geliştirilmiştir. Bunun İslamî temelleri vardır. Özellikle hukukun üstünlüğü, insan hakları, özgürlükler, halkın iradesi, milletin egemenliği, yerel ve yerinden yönetimler, demokrasi… gibi kavramların bayraklarının yükseldiği çağımızda. Üçüncüsü, halife azil karşısında direnirse ne yapılacağıdır. Böyle zalim halifeye karşı ayaklanmak ve silah çekmek caiz midir? Bu soruya üç ayrı ictihadla cevap verilmiştir: 1-Devrimci Görüş: Kapsamlı ve köklü bir değişim için netice neye mal olursa olsun, fasık halifeye karşı ayaklanılır ve azledilir. 2-Sabırcı Görüş: Zalim imamın durumu bilinmekle beraber düzeltmek için her hangi bir iradi müdahelede bulunulmayacak, kalben sevilmese ve buğzedilse bile isyan edilmeyerek günah olmayan yerlerde itaata devam edilecek, şahsa yapılan zulümlere sabredilecektir. 3-Temkinci Görüş: Tercih edilen görüştür bu aynı zamanda. Buna göre eğer ellerinde yeterli güç, kuvvet ve imkan varsa ve isyan daha büyük bir zararlara sebep olmayacaksa yapılmalı, zalim, fasık bir halifeye itaat edilmemelidir. Bunlara göre, ayaklanmanın ve silah çekmenin doğuracağı zararla, günahkar ve zalim devlet başkanının göreve devam etmesindeki zarar karşılaştırılıp, bu iki zarardan hangisi daha az ve hafif ise onu tercih etmek gerekir.(M. .Ziyauddin Rayyis ,. s. 450-457; Nevin Abdulhalik Mustafa, İslam Siyasi Düşüncesinde Muhalefet, s. 183 vd.; H. Karaman, Anahatlaryla İslam Hukuku, 1/201; Ahmet Akgündüz, a.e.g. 2 /216-217; Nebhani, a.e.g. s. 475 vd; Abdulkadir Udeh, a.e.g. 4/196 vd; Mevdudi, Hilafet ve Saltanat, s. 387-390; İbn Abidin, 4/263-264)
 

cahid

Kıdemli Üye
Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
6,069
Tepkime puanı
1,417
Puanları
113
Konum
Muamma...!
ulu'l emr, İslam’dan çıkarak küfre düşerse, kendiliğinden azledilmiş olur. Müslümanlara yöneticilik hakkını kaybeder. Çünkü bir kafirin Müslümanları yönetme hakkı ve yetkisi yoktur. Burada üç şeye dikkat çekmeliyiz: Birincisi, itaat etmenin vacip olmamasından mutlaka isyan etmenin gerekli olduğunu anlamaya kalkışmamalıdır. İtaatın vacip olmaması, isyan etmenin vacip olmasını gerektirmeyeceğinden, itaat mecburiyetinde bulunmamakla, isyan mecburiyetinde bulunmak arasında fark vardır. İsyan hakkı başka, isyan etme vazifesi yine başkadır. İkincisi, çağımızda kendilerine itaat etmenin vacip olmasını hak etmeyen hukuk tanımaz zalim ve zorba idarecilere karşı "sivil itaatsızlık", "pasif direniş" ve “demokratik muhalefet” gibi kavramlar geliştirilmiştir. Bunun İslamî temelleri vardır. Özellikle hukukun üstünlüğü, insan hakları, özgürlükler, halkın iradesi, milletin egemenliği, yerel ve yerinden yönetimler, demokrasi… gibi kavramların bayraklarının yükseldiği çağımızda. Üçüncüsü, halife azil karşısında direnirse ne yapılacağıdır. Böyle zalim halifeye karşı ayaklanmak ve silah çekmek caiz midir? Bu soruya üç ayrı ictihadla cevap verilmiştir: 1-Devrimci Görüş: Kapsamlı ve köklü bir değişim için netice neye mal olursa olsun, fasık halifeye karşı ayaklanılır ve azledilir. 2-Sabırcı Görüş: Zalim imamın durumu bilinmekle beraber düzeltmek için her hangi bir iradi müdahelede bulunulmayacak, kalben sevilmese ve buğzedilse bile isyan edilmeyerek günah olmayan yerlerde itaata devam edilecek, şahsa yapılan zulümlere sabredilecektir. 3-Temkinci Görüş: Tercih edilen görüştür bu aynı zamanda. Buna göre eğer ellerinde yeterli güç, kuvvet ve imkan varsa ve isyan daha büyük bir zararlara sebep olmayacaksa yapılmalı, zalim, fasık bir halifeye itaat edilmemelidir. Bunlara göre, ayaklanmanın ve silah çekmenin doğuracağı zararla, günahkar ve zalim devlet başkanının göreve devam etmesindeki zarar karşılaştırılıp, bu iki zarardan hangisi daha az ve hafif ise onu tercih etmek gerekir.(M. .Ziyauddin Rayyis ,. s. 450-457; Nevin Abdulhalik Mustafa, İslam Siyasi Düşüncesinde Muhalefet, s. 183 vd.; H. Karaman, Anahatlaryla İslam Hukuku, 1/201; Ahmet Akgündüz, a.e.g. 2 /216-217; Nebhani, a.e.g. s. 475 vd; Abdulkadir Udeh, a.e.g. 4/196 vd; Mevdudi, Hilafet ve Saltanat, s. 387-390; İbn Abidin, 4/263-264)

Getirdiğin âyet de bu metin de tam olarak benim söylediğimi destekleyen şeyler aslında. Az kişi ile çok kişiye galip gelebilirsiniz diyor âyette özet olarak. Bu metinde de dikkat edilirse günahkâr , fâsık devlet adamından bahsediliyor kâfir devlet adamından değil. Ehl-i sünnete göre Dürzîlerin İslam'dan çıktıkları birçok nokta var.. Bu mantık ile hareket edecek olursak Filistinliler de İsrail'e itaat etmesi gerekir ama bunun böyle olmadığını hepimiz biliyoruz.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Bu metinde de dikkat edilirse günahkâr , fâsık devlet adamından bahsediliyor kâfir devlet adamından değil. .

nasıl bu karara vardın?
ulu'l emr, İslam’dan çıkarak küfre düşerse, kendiliğinden azledilmiş olur. Müslümanlara yöneticilik hakkını kaybeder. Çünkü bir kafirin Müslümanları yönetme hakkı ve yetkisi yoktur.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Kimse meselesini Allaha ve resulüne götürmüyor, herkes alim allame...
 

cahid

Kıdemli Üye
Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
6,069
Tepkime puanı
1,417
Puanları
113
Konum
Muamma...!
Kimse meselesini Allaha ve resulüne götürmüyor, herkes alim allame...

Buyur götürelim

Ey iman edenler! Allah’a itaat edin. Peygamber’e itaat edin ve sizden olan ulu’l-emre (idarecilere) de. Herhangi bir hususta anlaşmazlığa düştüğünüz takdirde, Allah’a ve ahiret gününe gerçekten inanıyorsanız, onu Allah ve Resûlüne arz edin. Bu, daha iyidir, sonuç bakımından da daha güzeldir.

Öncelikle yukarıdaki metinde kâfir olan idareci azledilir demiş -yani onunla ilgili hükmü anlatmaya gerek bile duymamış - ve zalim, fasık halifeye karşı isyâna değinmiş -kâfir idareciye değil-

İkinci olarak âyete gelirsek sizden olan idarecilere itaat edin diyor olmayanlara değil. Bugün adamın biri çıksa öleceğini bile bile Trump'a saldırsa adamın yaptığı nasıl câiz ve en büyük cihâd ise Esad'a karşı yapılan da aynı hükme girer.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Buyur götürelim



Öncelikle yukarıdaki metinde kâfir olan idareci azledilir demiş -yani onunla ilgili hükmü anlatmaya gerek bile duymamış - ve zalim, fasık halifeye karşı isyâna değinmiş -kâfir idareciye değil-

İkinci olarak âyete gelirsek sizden olan idarecilere itaat edin diyor olmayanlara değil. Bugün adamın biri çıksa öleceğini bile bile Trump'a saldırsa adamın yaptığı nasıl câiz ve en büyük cihâd ise Esad'a karşı yapılan da aynı hükme girer.

Atatürk hilafeti kaldırdığında o dönemin ehli sünnet alimleri: "Ey ahali elimize silah, taş, sopa ne bulursak alalım ve bu kafiri öldürelim" demiş midir?
 

cahid

Kıdemli Üye
Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
6,069
Tepkime puanı
1,417
Puanları
113
Konum
Muamma...!
Atatürk hilafeti kaldırdığında o dönemin ehli sünnet alimleri: "Ey ahali elimize silah, taş, sopa ne bulursak alalım ve bu kafiri öldürelim" demiş midir?

Niyetini başından açık edip, yukarıda paylaştığım sözleri söylemiş olsaydı derlerdi -velev ki yukarıdaki sözü söyledikten sonra bu fiili işlemiş olduğunu bilip tepki göstermeselerdi doğru oldukları anlamına gelmezdi - Kim olursa olsun söyleyegeldikleri şeyi nasslara havâle edip doğruluğu teyit edilmedikçe kabul etmememiz gerekir. Tarihte birçok yöneticisi yalakası ilim adamı -âlim diyemiyorum- gelmiş geçmiştir. Âlim diyebileceğimiz kimselerin en ağır tenkidlerine mâruz kalmışlardır.

Sizden biriniz bir yanlış gördüğünde, onu eliyle düzeltsin. Eliyle düzeltemezse diliyle (düzeltmeye çalışsın). Buna da gücü yetmezse, kalbiyle (buğz etsin). Ki bu da imanın en zayıf derecesidir.”

Elle düzeltmeye dair en küçük bir ümit var ise önce o denenmeli , olmazsa dille o da olmazsa kalben buğzetmeli mâlum. Başka konudaki "dinde zorlama yoktur" meselesiyle ilgili karşı tarafın yaptığı hataya bu konuda sen düşme bence.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Elle düzeltmeye dair en küçük bir ümit var ise önce o denenmeli , olmazsa dille o da olmazsa kalben buğzetmeli mâlum. Başka konudaki "dinde zorlama yoktur" meselesiyle ilgili karşı tarafın yaptığı hataya bu konuda sen düşme bence.

yaw işte sabahtan beri ben de bunu diyorum. Ümit varsa, başarılı olacağına kafir idareciyi devirebileceğine dair güçlü bir zan varsa isyan edilir. Yani esad zulüm ediyor ama kafirin askerleri var, tankları var, uçakları var, gaz bombası var, sen dönüp halkına bakıyorsun, savunmasız, silahı yok, tankı yok, uçağı yokken hurra hadiiin aslanlarım Allah bizimledir, isyan ediyoruz denilir mi? bu caiz mi?
 

cahid

Kıdemli Üye
Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
6,069
Tepkime puanı
1,417
Puanları
113
Konum
Muamma...!
yaw işte sabahtan beri ben de bunu diyorum. Ümit varsa, başarılı olacağına kafir idareciyi devirebileceğine dair güçlü bir zan varsa isyan edilir. Yani esad zulüm ediyor ama kafirin askerleri var, tankları var, uçakları var, gaz bombası var, sen dönüp halkına bakıyorsun, savunmasız, silahı yok, tankı yok, uçağı yokken hurra hadiiin aslanlarım Allah bizimledir, isyan ediyoruz denilir mi? bu caiz mi?

Savaşın başladığı dönemde durum öyle değildi ama hatırlarsanız. Ruslar ve İranlılar devreye girmese şuan bambaşka şeyler konuşuyor olurduk. Onların da olaya müdahil olacağını kimse bilemezdi.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Savaşın başladığı dönemde durum öyle değildi ama hatırlarsanız. Ruslar ve İranlılar devreye girmese şuan bambaşka şeyler konuşuyor olurduk. Onların da olaya müdahil olacağını kimse bilemezdi.

Devreye girmediklerini farzedelim, esad kafirinde ordu, tank, uçak, kimyasal bomba var mıydı?

Vardı.

İsyan edenlerin elinde tank, uçak, bomba var mıydı?

yoktu...

Bu durumda
Elle düzeltmeye dair en küçük bir ümit görülüyor mu?
 

cahid

Kıdemli Üye
Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
6,069
Tepkime puanı
1,417
Puanları
113
Konum
Muamma...!
Devreye girmediklerini farzedelim, esad kafirinde ordu, tank, uçak, kimyasal bomba var mıydı?

Vardı.

İsyan edenlerin elinde tank, uçak, bomba var mıydı?

yoktu...

Bu durumda
Elle düzeltmeye dair en küçük bir ümit görülüyor mu?

İran ve Rusya dahil olmasa durum bambaşka olurdu. Savaş uçakları düşürülmeye başlamış birçok yer ele geçirilmişti.. Suriye meselesini fazla basite indirgemeyin gelinen noktada 3.dünya savaşının merkezi olacağı apaçık görülüyor. Bu bugün olmasa yarın yine olacaktı. Esad'ın bu olaylar başlamasa kimyasal silah kullanmayacağının garantisi mi vardı? Rusya, ABD ve nükleer silah üreten diğer ülkeler yeşillik olsun diye mi üretiyorlar sizce?
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
İran ve Rusya dahil olmasa durum bambaşka olurdu. Savaş uçakları düşürülmeye başlamış birçok yer ele geçirilmişti.. Suriye meselesini fazla basite indirgemeyin gelinen noktada 3.dünya savaşının merkezi olacağı apaçık görülüyor. Bu bugün olmasa yarın yine olacaktı. Esad'ın bu olaylar başlamasa kimyasal silah kullanmayacağının garantisi mi vardı? Rusya, ABD ve nükleer silah üreten diğer ülkeler yeşillik olsun diye mi üretiyorlar sizce?

sende gezici ruhu görüyorum...
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Peygamberimiz sav. Medine hicret edince Mekke'de yaşayan bir müşriğin öldürülmesini istedi. Bir sahabe ben yaparım dedi ama bana izin ver yalan söyleyim ve onlardan gibi gözükeyim dedi.

Peygamberimiz sana izin verildi dedi.

O sahabe sanki murted olmuş gibi o müşriğin yanına gitti ve bir fırsatını bulup öldürüp geldi.

Al işte nebevi metot.
 

ihvanistanbul

AkhenAton
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
7,659
Tepkime puanı
2,338
Puanları
113
Konum
istanbul
Yaw esad zalim diye mi cikti isyan? Cidden bunu mu dusunuyorsunuz?
avrupaya gidecek petrol boru hattini veto ettigi icin cikmis olma ihtimali zalim oldugu icin cikma ihtimalinden bin kat fazla.
 
Son düzenleme:
Üst