Ferit Edgü Kitapları

^diyar^

susss gönlüm!!!
Katılım
2 Kas 2006
Mesajlar
1,742
Tepkime puanı
11
Puanları
0
Yaş
40
Konum
istanbul
2826322bo8.jpg



Yaralı Zaman

Ferit Edgü



Burda bizi yargılarlar mı, diyor aralarından biri.
Burda sizi neden yargılasınlar, diyorum.
Sınırı geçtik, diye.
Sınırı daha önce de geçmiyor muydunuz, diyorum.
O zamanlar bambaşkaydı, diyor öbürü.
Kimse yargılamaz sizi. Burda kendi yurdunuzdasınız,
diyorum.

Ne dedin, diyor Vahap.
Korkmamaları gerektiğini söyle onlara, diyorum.
Bu dağlarda korkmadan yaşanır mı Beyim, diyor Vahap.

Doğrusun, Vahap, diyorum. Ama korkarak da yaşanmaz.
Karşımdaki iki dağlı, konuşmamızı anlarmış gibi gülüyorlar birlikte...

Ferit Edgü, ilk kez 1977’de yayınlanan

O [Hakkâri’de Bir Mevsim] adlı romanında,
Türkiye’nin Doğu’suna, sarp dağlarına,
umarsız insanlarına bir ağıt yakmıştı.
Melih Cevdet Anday’ın
“gerçeğin inanılmaz bir düşe dönüştüğü, şaşırtıcı bir öykü”
diye nitelediği O’dan tam otuz yıl sonra,
Edgü Yaralı Zaman’la yeniden Doğu’ya dönüyor.
Bu kez,
hiç de düşsel olmayan Hakkâri’de bir yolculuğa çıkıyor.






715832pv8.jpg



Hakkaride Bir Mevsim

Ferit Edgü



1976'da yayımlanan ilk romanı Kimse,
bir yalnızlık destanıdır.
Bir dağ köyünde,
uçsuz bucaksız görünen karla kaplı ortamda roman kişisinin
kendisiyle konuşmasından oluşur.
Bir yıl sonra O yayımlanır.

Daha sonra senaryosunu Onat Kutlar yazacak
ve Hakkari'de Bir Mevsim adıyla filmi çekilecektir O'nun.
Okuyucunun da edebiyat çevrelerinin de büyük ilgisini toplar
Kimse ve O. Füsun Akatlı, "Her iki romanın da yazınımız için
gerçek birer kazanç olduğunu söylemekten öte sözü uzatmayacağım" d
iye yazar örneğin; Fethi Naci,

"Ferit Edgü'nün iki romanı da aydın-köylü ilişkisine
yeni bir yaklaşım getiriyor,
aşılmaz sanılan bir iletişimsizliğin aşılabileceğini gösteriyor
" yorumunu yapar; Melih Cevdet Anday,
"O'yu sadece gerçekçi bir roman saymak yetmez,
gerçeğin inanılmaz bir düşe dönüştüğü, şaşırtıcı bir öyküdür...

Ferit Edgü'nün gerçek bir yaşamı, roman yaşamına
çevirmesindeki beceriye hayran oldum.
Çünkü 'O' gözlem gücünü, anlatı ustalığından alıyor" der;
Gürsel Aytaç, "O çağdaş Türk romanında anlatım tekniği
ve roman kurgusu bakımından yeni ve özgün bir eser.

Ferit Edgü, yazarlarımız arasında romanın sanat boyutunun
en bilinçli savunucusu"diye tanımlar romanı ve yazarını.
 

^diyar^

susss gönlüm!!!
Katılım
2 Kas 2006
Mesajlar
1,742
Tepkime puanı
11
Puanları
0
Yaş
40
Konum
istanbul
ferit edgü - Do sesi


2831572kc2.jpg


DO SESİ

FERİT EDGÜ




Klor kokulu hastane odası.
Beyaz çarşaflar içinde yaşlı adam.
Bembeyaz saçlar.
Işığını yitirmemiş mavi gözler.
Soluk bir yüz.
Yaşlı kadın ayaklarının ucuna basarak yaklaşıyor karyolaya.
Hastanın tam alnının ortasına bir öpücük konduruyor.
Demek geldin, diyor yaşlı adam.
Nasıl gelmezdim, diyor yaşlı kadın.
Beyaz çarşafın dışına, ince kemikli,
uzun parmaklı ellerini çıkarıyor yaşlı adam.
Kadının sağ elini, iki eli arasına alıyor.

Göz gözeler.
Hadi, bana bir Do sesi ver, diyor yaşlı adam...

Ferit Edgü, İşte Deniz, Maria’daki minimalist anlayışını,
Do Sesi’nde, “yaşanılıp geçerken yazılmış”
diye tanımladığı kısacık, yalın,
fazlalıklardan arındırılmış öyküleriyle sürdürüyor.
“Ölüm Öyküleri”, “Yaşam Öyküleri”,
Saçma Öyküler” ve bir tek uzun öykü: “Geçişler”...
 
Üst