Farklılaşan ifadeler

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,879
Tepkime puanı
2,059
Puanları
113
Konum
Mars
hayır adams, sen bunu başka bir konuda açmalısın. yeri burası değil. :)

sen cünub kelimesinin simgesel, sembolik kullanıldığını söylüyorsun ki buna katılırım. ama "kutsal kitaplarda ve efsanelerdeki sembolizm" diye bir konu aç da bunları orada yazışıp tartışalım. (bak, sen açmazsan sonra ben açacağım, ona göre. :))

yoksa cünup kelimesi senin dediğin gibi farklılaşmış değil. ben sözlükten etimolojik açıklamasını biraz verdim. aramicede "hırsızlık yapmak" anlamında kullanılırken, arapçada "kirlilik" olarak farklılaşmış.

Farklılaş mı? farklılaşmamış mı?

Sembol yok abi ben öyle bir şey demiyorum. Kelimenin kullanıldığı alana göre bakılmıyor benim anlatmak istediğim bu aslında kelime tek bir alana çekiliyor ve bütün alanlarda temizlenmek için su aranıyor!! sorun bu.

Aslında kelimenin ne anlattığına bakma gerekiyor bu kelimeyi oluşturan parçaları incelemek gerek sen bunları farklılaşmış olarak bakabilirsin ama aramicede ve arapçada aynı mana benim için :)

bak şöyle bir şey paylaşmışsın!!

İdrar: Arapçası bol süt vermek, Türkçesi başka.

Hadisin anlamını ne kadar değiştiriyor aslında tabi orjinale bakmakta fayda var.
 

Mugalata

Kıdemli Üye
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Tepkime puanı
146
Puanları
0
Konum
izmir
Farklılaş mı? farklılaşmamış mı?

Sembol yok abi ben öyle bir şey demiyorum. Kelimenin kullanıldığı alana göre bakılmıyor benim anlatmak istediğim bu aslında kelime tek bir alana çekiliyor ve bütün alanlarda temizlenmek için su aranıyor!! sorun bu.

Aslında kelimenin ne anlattığına bakma gerekiyor bu kelimeyi oluşturan parçaları incelemek gerek sen bunları farklılaşmış olarak bakabilirsin ama aramicede ve arapçada aynı mana benim için :)

bak şöyle bir şey paylaşmışsın!!

İdrar: Arapçası bol süt vermek, Türkçesi başka.

Hadisin anlamını ne kadar değiştiriyor aslında tabi orjinale bakmakta fayda var.

evet ama hep "bakmak gerekir" diyorsun ve sorular soruyorsun ama sen bu konuda bir iddia ileri sürmüyorsun. mesela şunu söylemiyorsun: cenabet sözüyle kastedilen her türlü kirlenmişlik ise, buna zihin kirliliği de dahilse, bu durumda zihni temizlemek, vücudu suyla temizlemekten daha uzun zaman alan, daha fazla uğraş gerektiren bir iştir. zihni herkes kendi başına temizleyemez de. yardımcılara ihtiyaç vardır. bunlara da değinmek gerekir.

bir de mesela "namaza cünupken yaklaşmayın" ifadesinde kastedilen aynı zamanda zihin kirliliği de ise, bu durumda pek çok insanın uzun süre namaz kılmaması gerekir ki bu aslında mantıklı. namaz kılarken yaptığı işin özüne odaklanamayan, yoğunlaşamayan kirlenmiş veya gereksiz şeylerle dolmuş bir zihin, boşuna namaz kılıyordur denebilir.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,879
Tepkime puanı
2,059
Puanları
113
Konum
Mars
evet ama hep "bakmak gerekir" diyorsun ve sorular soruyorsun ama sen bu konuda bir iddia ileri sürmüyorsun. mesela şunu söylemiyorsun: cenabet sözüyle kastedilen her türlü kirlenmişlik ise, buna zihin kirliliği de dahilse, bu durumda zihni temizlemek, vücudu suyla temizlemekten daha uzun zaman alan, daha fazla uğraş gerektiren bir iştir. zihni herkes kendi başına temizleyemez de. yardımcılara ihtiyaç vardır. bunlara da değinmek gerekir.

bir de mesela "namaza cünupken yaklaşmayın" ifadesinde kastedilen aynı zamanda zihin kirliliği de ise, bu durumda pek çok insanın uzun süre namaz kılmaması gerekir ki bu aslında mantıklı. namaz kılarken yaptığı işin özüne odaklanamayan, yoğunlaşamayan kirlenmiş veya gereksiz şeylerle dolmuş bir zihin, boşuna namaz kılıyordur denebilir.

Bu dediklerini anlamak için Salat 'ı kavramak gerekiyor.

Aklı kirleten kötü düşünce ve fikirlerden yine Allah 'ın senin için indirdiği temizlenmen ve arınman için elçisi ile tebliğ ettiği ayetleri anlamak ve uygulamak ile olabilir.

Zihni herkes kendi başına temizler çünkü emaneti bize kimse yüklemedi biz kendimiz yüklendik bu yüzden ip elimizde kararlarımızı kendimiz alıyoruz. Kimsenin elinde sihirli değnek yoktur ve gelip senin zihnini temizlemez senin ayetlere bakış açın, onları anlaman ve kabul etmen ile doğru orantıda zihninin temizlendiğini görebilirsin.

kitabın ana kavramları anlaşılmadığı sürece onlara bağlı kavramların anlaşılması çok zordur. Maide suresi 6.ayete bak ve bizi yöneten yöneticilere bak!!
 

Mugalata

Kıdemli Üye
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Tepkime puanı
146
Puanları
0
Konum
izmir
kitabın ana kavramları anlaşılmadığı sürece onlara bağlı kavramların anlaşılması çok zordur. Maide suresi 6.ayete bak ve bizi yöneten yöneticilere bak!!

iyi ama 6. ayette vücudun çeşitli kısımlarının temizlenmesinden söz ediyor ve zihin temizlenmesinden söz etmiyor.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,879
Tepkime puanı
2,059
Puanları
113
Konum
Mars
iyi ama 6. ayette vücudun çeşitli kısımlarının temizlenmesinden söz ediyor ve zihin temizlenmesinden söz etmiyor.

İnsan 'ın uzuvları bedenin değil!! Açık olmayanı açık olan üzerinden anlatım olarak da düşünebilirsin.

Bedenin temiz insan 'ı doğru düşüncelere yada fikirlere götürmüyor!! Ellerin temiz olması kişiyi dürüst insan yapmıyor yada yalan söylemekten alı koymuyor!!
 

Mugalata

Kıdemli Üye
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Tepkime puanı
146
Puanları
0
Konum
izmir
İnsan 'ın uzuvları bedenin değil!! Açık olmayanı açık olan üzerinden anlatım olarak da düşünebilirsin.

Bedenin temiz insan 'ı doğru düşüncelere yada fikirlere götürmüyor!! Ellerin temiz olması kişiyi dürüst insan yapmıyor yada yalan söylemekten alı koymuyor!!

o zaman işte sembolik anlatım çıkıyor ortaya. ama sen "sembolik değil" diyorsun.

ama bence bu ayette sembolik de değil, somut ve asıl anlamıyla bir anlatım var. mesela su yoksa toprakla temizlik yapılmasından söz ediliyor. çok somut ve asıl anlamı var burada.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,879
Tepkime puanı
2,059
Puanları
113
Konum
Mars
iyi ama 6. ayette vücudun çeşitli kısımlarının temizlenmesinden söz ediyor ve zihin temizlenmesinden söz etmiyor.

kimse ayetin içindeki olaylara bakmıyor.
mesela

Ey iman edenler, namaza kalktığınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın, başlarınızı meshedin ve her iki topuğa kadar ayaklarınızı da (yıkayın.) Eğer cünüpseniz temizlenin (gusül edin); eğer hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmişse yahut kadınlara dokunmuşsanız da su bulamamışsanız, bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize ondan sürün. Allah size güçlük çıkarmak istemez, ama sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak ister. Umulur ki şükredersiniz.

Ey iman edenler kimleri kapsıyor!! Kadın erkek tüm müslümanları mı? yoksa farklı bir şey mi anlatıyor!!

Yahut kadınlara dokunmuşsanız ne demek!! Bir kadın namaza kalkmış ise ne yapacak?
 

Mugalata

Kıdemli Üye
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Tepkime puanı
146
Puanları
0
Konum
izmir
kimse ayetin içindeki olaylara bakmıyor.
mesela

Ey iman edenler, namaza kalktığınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın, başlarınızı meshedin ve her iki topuğa kadar ayaklarınızı da (yıkayın.) Eğer cünüpseniz temizlenin (gusül edin); eğer hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmişse yahut kadınlara dokunmuşsanız da su bulamamışsanız, bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize ondan sürün. Allah size güçlük çıkarmak istemez, ama sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak ister. Umulur ki şükredersiniz.

Ey iman edenler kimleri kapsıyor!! Kadın erkek tüm müslümanları mı? yoksa farklı bir şey mi anlatıyor!!

Yahut kadınlara dokunmuşsanız ne demek!! Bir kadın namaza kalkmış ise ne yapacak?

ilginç bir yere dikkat çekiyorsun. bu durumda ayet sadece erkek müminlere inmiş gibi görünüyor. çünki "kadınlara dokunmak", onlarla cinsel temasda bulunmak anlamında.

kuran'da bir çok ayet, o sırada olan somut bir olay üzerine gelmiş. bu da öyle bir ayet olabilir. namaza cinsel temasdan sonra abdest alamadan gelen biri olmuş ve bu ayet o nedenle gelmiş olabilir.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,879
Tepkime puanı
2,059
Puanları
113
Konum
Mars
o zaman işte sembolik anlatım çıkıyor ortaya. ama sen "sembolik değil" diyorsun.

ama bence bu ayette sembolik de değil, somut ve asıl anlamıyla bir anlatım var. mesela su yoksa toprakla temizlik yapılmasından söz ediliyor. çok somut ve asıl anlamı var burada.

kelimeleri aslın alanlarından çekip başka alana sürersen işte böyle sembol olarak görürsün!! Su ve toprağa madde olarak bakmayacaksın ki!!

İnsan bedeni kullanıyor!! Ben sana bir şey anlatıyorum ama sen anlamıyorsun bunu bir örnek ile sana görsel olarak sunuyorum!! Taş derken bile taşı görmesen zihninde bir şey oluşabilir mi!! Taş yürekli dediğimiz yada yufka yürekli dediğimiz de sembol anlatım mı oluyor?

Bir kasap ile kuyumcu gerdan kelimesini kullanır ama aynı şey değillerdir. İnsan için el ile beden için el aynı şeyde değildir. Ayetler bedene değil insan 'a hitap ediyorsa bedenen anlamak mı gerekiyor!!
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,879
Tepkime puanı
2,059
Puanları
113
Konum
Mars
ilginç bir yere dikkat çekiyorsun. bu durumda ayet sadece erkek müminlere inmiş gibi görünüyor. çünki "kadınlara dokunmak", onlarla cinsel temasda bulunmak anlamında.

kuran'da bir çok ayet, o sırada olan somut bir olay üzerine gelmiş. bu da öyle bir ayet olabilir. namaza cinsel temasdan sonra abdest alamadan gelen biri olmuş ve bu ayet o nedenle gelmiş olabilir.

İşte senin zihnini düşüncelerini etkileyen durumlar var!! Birilerinin sana anlattığı bilgiler üzerinden gidiyorsun.

Ya ey iman edenler?
 

Mugalata

Kıdemli Üye
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Tepkime puanı
146
Puanları
0
Konum
izmir
Taş derken bile taşı görmesen zihninde bir şey oluşabilir mi!! Taş yürekli dediğimiz yada yufka yürekli dediğimiz de sembol anlatım mı oluyor?

Bir kasap ile kuyumcu gerdan kelimesini kullanır ama aynı şey değillerdir. İnsan için el ile beden için el aynı şeyde değildir. Ayetler bedene değil insan 'a hitap ediyorsa bedenen anlamak mı gerekiyor!!

"taş yürekli" ve "yufka yürekli" birer deyimdir, sembolik ifade değildir.

sembolik ifade şudur: "türkleri (veya romalıları) bir kurt yetiştirdi ve soylarının devamını sağlayıp onları kurtardı." bu sembolik bir anlatımdır. burada aslında bir kurttan söz edilimiyor ve başka bir şey anlatılmak isteniyor. ama bunu ancak o dili bilenler anlıyor.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,879
Tepkime puanı
2,059
Puanları
113
Konum
Mars
İnsan tek parça bir varlık değildir. İnsan 'ı oluşturan parçalar(organlar,uzuvlar) var. Allah bizi böyle yaratabildiği için değil bu beden üzerinden mesaj vermek için böyle yaratmıştır eğer bedeni okuyabilir isek İnsan 'ı anlamamız ve kavramamız çok kolaylaşır.

Sanki aynaya bakıyoruz ve suretimizi görüyoruz.
 

Mugalata

Kıdemli Üye
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Tepkime puanı
146
Puanları
0
Konum
izmir
İşte senin zihnini düşüncelerini etkileyen durumlar var!! Birilerinin sana anlattığı bilgiler üzerinden gidiyorsun.

Ya ey iman edenler?

işte o "ey iman edenler" sözüyle erkek iman edenler kastediliyor bu durumda. çünki biraz sonra "kadınlara dokunmuşsanız" diyor.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,879
Tepkime puanı
2,059
Puanları
113
Konum
Mars
"taş yürekli" ve "yufka yürekli" birer deyimdir, sembolik ifade değildir.

sembolik ifade şudur: "türkleri (veya romalıları) bir kurt yetiştirdi ve soylarının devamını sağlayıp onları kurtardı." bu sembolik bir anlatımdır. burada aslında bir kurttan söz edilimiyor ve başka bir şey anlatılmak isteniyor. ama bunu ancak o dili bilenler anlıyor.

Bence kelimelerin kullanılması belli bir kural ve sistem var.

"taş yürekli" derken bir taştan bahsedilmiyor!! yüreğinin taş olması da değil aslında bir taştan yada yürekten bahsedilmiyor eee seninle aynı kapıya çıkmadık mı? burada bir kurttan söz edilmiyor başka bir şey anlatılmak isteniyor.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,879
Tepkime puanı
2,059
Puanları
113
Konum
Mars
işte o "ey iman edenler" sözüyle erkek iman edenler kastediliyor bu durumda. çünki biraz sonra "kadınlara dokunmuşsanız" diyor.

Peki dokunmaktan kasıt nedir.

İşte bütün mesele salat 'ın bilinmiyor olmasından kaynaklanıyor çıkış noktası hatalı olunca peşinden gelen parçalar o parçaya uyacak şekilde oluşturuluyor sonuç birinci parça hatalı olunca eşleştirilen bütünü parçalar hatalı oluyor. Peki hayatımızdaki işleyişine baktığımızda sonucu fark etmek çok önemlidir.
 

Mugalata

Kıdemli Üye
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Tepkime puanı
146
Puanları
0
Konum
izmir
Bence kelimelerin kullanılması belli bir kural ve sistem var.

"taş yürekli" derken bir taştan bahsedilmiyor!! yüreğinin taş olması da değil aslında bir taştan yada yürekten bahsedilmiyor eee seninle aynı kapıya çıkmadık mı? burada bir kurttan söz edilmiyor başka bir şey anlatılmak isteniyor.

aynı kapıda mıyız, bilmiyorum. kafamı karıştırdın sen. :)

deyimler farklıdır, mecazî anlatım farklıdır ve sembolik anlatım farklıdır.

"taş yürekli" deyimdir.

"bir oturuşta bir fili bile yiyebilirdi." bu bir mecaz3i anlatımdır.

"türkleri (romalıları) bir kurt emzirdi, büyüttü ve kurtuluşa giden yolu gösterdi." bu ise sembolik anlatımdır.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,879
Tepkime puanı
2,059
Puanları
113
Konum
Mars
aynı kapıda mıyız, bilmiyorum. kafamı karıştırdın sen. :)

deyimler farklıdır, mecazî anlatım farklıdır ve sembolik anlatım farklıdır.

"taş yürekli" deyimdir.

"bir oturuşta bir fili bile yiyebilirdi." bu bir mecaz3i anlatımdır.

"türkleri (romalıları) bir kurt emzirdi, büyüttü ve kurtuluşa giden yolu gösterdi." bu ise sembolik anlatımdır.

mecaz, sembol, deyim kendini ifade etmenin bir yolu

taşta mecaz, kurtta mecaz
taşta deyim kurtta deyim
taşta sembol kurtta sembol

sonuca bakalım bütün hepsi aynı şeyi vermiyor mu?

kelimenin konuşurken ne için kullanıldığı önemli eğer benim nerede olduğumu yada ne durumda olduğumu bilirsen

"burayı kurtlar bastı" dediğimde neyden bahsettiğimi anlarsın.
 

Mugalata

Kıdemli Üye
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Tepkime puanı
146
Puanları
0
Konum
izmir
kelimenin konuşurken ne için kullanıldığı önemli eğer benim nerede olduğumu yada ne durumda olduğumu bilirsen

"burayı kurtlar bastı" dediğimde neyden bahsettiğimi anlarsın.

bu doğru. kuran'daki ayetler hangi olay üzerine geldi, bunu bilmeden anlaşılamaz. bunu ben de belirttim zaten.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,879
Tepkime puanı
2,059
Puanları
113
Konum
Mars
iyi de iddia sahibi olarak bunu senin açıklaman gerekmez mi? sense sadece soruyu sorup, cevapsız bırakıyorsun.

sahi, nedir kasıt? :)


Dokunmayı temas etmeyi bilmiyor isen onu sana direkt olarak söylersem zaten anlamazsın ki. Ben konuşmamız içinde zaten bu dokunmaya deyineceğim eğer sen bunu anlarsan zaten benim sana bir şey anlatmama gerek kalmaz.

Soruyu sorup cevapsız bırakmıyorum diyorum ki eğer sen bu dokunmayı anlamak istiyorsan eğer SALAT 'ı çözmelisin çünkü sana gelen ayette salat 'a kalktığın zaman diyor senin salattan anladığın namaz dimi?
 
Üst