Farkettim de...

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Eğer peygamberse ona indirilene de iman ederim. Kuranda suhufi ibrahim ve musa ya gönderme vardır. Ondan geldik dönüş ona ayeti lao tse ye indiyse ona da iman ederim. Niye geriliyon husben ağa

ben gerilmiyorum bir müslümanın ağzından çıkanlara hayret ediyorum o kadar
kuranda zandan kaçın diyor mübarek senin ağzından neler çıkıyor böyle
sen yakında zerdüştede iman ediyorum desen şaşırmayacam
suhufi ibrahim ve suhufi musaya gönderilenler nesh olmuştur
şu an elinde olsa bile hükümleri kalmamıştır.
peygamberlerin bütün şeriatleri şu an nesh olmuş durumdadır
senin uyman gerekeni sende biliyorsun ama çamura saplanmaktanda geri kalmıyorsun
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Yeri gelmişken «göre», «karşı» ve «rağmen» tavrından bahsetmek istiyorum.

Prof. Dr. Yusuf Kaplan hocanın güzel bir tespiti var. Der ki, son 200 yıldır müslümanları mahveden şey «göre» ve «karşı» tavrı. Oysa islâmın düsturu «rağmen» tavrıdır, müslümanların unuttuğu tavır budur. Bu tavrı Müslümanların zihin kodlarında tekrar canlandırmak lazım. Örneklendirelim: Avrupa'ya «göre»! Avrupa hayranı olan kesim cümle kurarken dikkat edin genellikle «göre» tavrına bürünür. ciddi bir kesim ise tersinden «karşı» tavrına bürünür... @bi husben sen bile İslâm tasavvufunu «karşı» tavrına bürünerek Taoizme benzettin. Kimi Budizme, kimi antik Yunan felsefesine benzetiyor. Bu benzetmelerin hepisi «karşı» tavrının neticeleridir.

İslam dini, eğer ortaya bir medeniyet koymuşsa ki koymuştur, bunu «rağmen» tavrıyla yapmıştır. İslâm dini reaksiyon değildir, aksiyondur. Merkezde durur. Eğer başka dinlerle ortak özelliklerimiz varsa bunun sebebi merkezde duran aynı hakikatten süt emmemizdir... Tevhid hakikatinin nabzı İslâm dininde atıyor, zira bu yüzden hak dindir. Benim bildiğim Taoizm'de bu nabız atmıyor, hakikat buharlaşmış ama usûl kalmış. Taoizmin bu usûlü vusûl olarak tevhide götüremeyeceği için hak din olmaktan çıkmıştır. Başka bir deyişle hak din olmaktan çıkmasının sebebi usûlü değil vusûlüdür. Buna karşın İslâm tasavvufunun ciğeri tevhidtir. Dolayısıyla usûl benzerliklerinden yola çıkarak vuslat benzerliği kuramazsın. Bazı gafiller “mesele tevhidse Yahudilikte de tevhid var” diyor. Hayır yok! Üzeyir aleyhisselam'a haşa “Allah'ın oğlu” diyorsan tevhidin kanına girdin demektir. Hristiyanlıktan bahsetmeme gerek yok, her şey ortada.

Şunu iyi bilin arkadaşlar, bizi biz yapan nitelik, tevhid hakikatidir. Diğer dinlerin dalâlette olmalarının tek sebebi tevhid hakikatini yitirmiş olmalarıdır. Mesele Allah. Mesele ta baştan beri Allah'tı zaten. Bunun böyle olduğunu anlamak için Allah'ın diğer din mensuplarına hitaben gönderdiği ayetlere bakmanız yeterlidir. Alayı tevhid akidesi etrafında döner. Ve dikkat edin, Allah'tan bahseden ayet ve surelerin yeri ayrı bir önem arzeder, İhlas Suresi, Ayetel Kürsi, Haşr Suresi, bunlar hep tevhid merkezli surelerdir. Sahabe bunu böyle anlamış, ona göre de yaşamış.

Hz. Mevlana'ya sormuşlar, bu Mesnevi nedir? Demiş, tevhid dükkanı!
 
Son düzenleme:

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,152
Tepkime puanı
3,186
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
ben gerilmiyorum bir müslümanın ağzından çıkanlara hayret ediyorum o kadar
kuranda zandan kaçın diyor mübarek senin ağzından neler çıkıyor böyle
sen yakında zerdüştede iman ediyorum desen şaşırmayacam
suhufi ibrahim ve suhufi musaya gönderilenler nesh olmuştur
şu an elinde olsa bile hükümleri kalmamıştır.
peygamberlerin bütün şeriatleri şu an nesh olmuş durumdadır
senin uyman gerekeni sende biliyorsun ama çamura saplanmaktanda geri kalmıyorsun
Zandan kaçın diyorsun sen sui zan yapıyorsun

Zerdüşt de peygamber olma ihtimali var
Tarihte yaşamış bu şahsiyetler için kesin konuşmamak lazım
Peygamber olmayana peygamber demek kadar
Olana da peygamber değil demek de problemlidir

İmani mevzular nesh olmaz husben ağa
Birbirini teyyid eder
Öğren de gel
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Zandan kaçın diyorsun sen sui zan yapıyorsun

Zerdüşt de peygamber olma ihtimali var
Tarihte yaşamış bu şahsiyetler için kesin konuşmamak lazım
Peygamber olmayana peygamber demek kadar
Olana da peygamber değil demek de problemlidir

İmani mevzular nesh olmaz husben ağa
Birbirini teyyid eder
Öğren de gel

Öncelikle şunu belirteyin husben ağa demekle alaycı tavrını görmüyorum zannetme
bende sana hakperest yerine putperest desem hoşuna gidermi?

peygamberimizde önceki tüm peygamberlerin şeriatı nesh olmuştur.hükmü kalmamıştır
senin uymakla mükellef olduğun şerihat hz muhammedin şeriatidir.
ve keza kitaplarının hükmüde sona ermiştir.ne musanın suhufu ne ıbrahımın suhufu şu an için geçerlidir.
Kuranın teyit noktası kendisindne önceki kitaplarının aslını teyit eder.İlk indiği şekli itibarıyle müslümanlarda buna iman eder.
Senin idaa etmiş olduğun şekliyle asla ne teyit eder nede iman eder.Zan üzere belirtmiş olduğun hadiseleride red eder.

ihtimal diyorsun bu din ihtimal ller üzerine değil gerçekler üzerine kurulu.
Zerdüştte peygambermiş olabilirmiş öylemi.Sen bu söyleminle @ihvanistanbul u haklı çıkarıyorsun
anlayana
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,152
Tepkime puanı
3,186
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Öncelikle şunu belirteyin husben ağa demekle alaycı tavrını görmüyorum zannetme
bende sana hakperest yerine putperest desem hoşuna gidermi?

peygamberimizde önceki tüm peygamberlerin şeriatı nesh olmuştur.hükmü kalmamıştır
senin uymakla mükellef olduğun şerihat hz muhammedin şeriatidir.
ve keza kitaplarının hükmüde sona ermiştir.ne musanın suhufu ne ıbrahımın suhufu şu an için geçerlidir.
Kuranın teyit noktası kendisindne önceki kitaplarının aslını teyit eder.İlk indiği şekli itibarıyle müslümanlarda buna iman eder.
Senin idaa etmiş olduğun şekliyle asla ne teyit eder nede iman eder.Zan üzere belirtmiş olduğun hadiseleride red eder.

ihtimal diyorsun bu din ihtimal ller üzerine değil gerçekler üzerine kurulu.
Zerdüştte peygambermiş olabilirmiş öylemi.Sen bu söyleminle @ihvanistanbul u haklı çıkarıyorsun
anlayana
Yahu geriliyorsun diyorum, yok diyorsun
Ağa farsçada sayın türkçede bey, abi kürtçede ağa anlamında
Putperest ise direk tekfir etmektir husben kardeş

Zerdüşt peygamber ise peygamberdir husben kardeş
Ne kürtçülerin nede türkçülerin hatrına yok değil diyemem husben kardeş
Sırf şirin görünmek için takla atamam, anlayana

Allah cc mertebesinin altındaki ibrahimi as peygamberimize sav örnek yapmıştır ve onun dininden yüz çevirmememizi emretmiştir. Sen kalkmış tarihte yaşamış peygamberlerden bize ne diyorsun. Yahu Allah örnek al diye onlardan bazısının kıssasını anlatmış, haşa sümme haşa boş yere mi anlatılmış.
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Yahu geriliyorsun diyorum, yok diyorsun
Ağa farsçada sayın türkçede bey, abi kürtçede ağa anlamında
Putperest ise direk tekfir etmektir husben kardeş

Zerdüşt peygamber ise peygamberdir husben kardeş
Ne kürtçülerin nede türkçülerin hatrına yok değil diyemem husben kardeş
Sırf şirin görünmek için takla atamam, anlayana

Allah cc mertebesinin altındaki ibrahimi as peygamberimize sav örnek yapmıştır ve onun dininden yüz çevirmememizi emretmiştir. Sen kalkmış tarihte yaşamış peygamberlerden bize ne diyorsun. Yahu Allah örnek al diye onlardan bazısının kıssasını anlatmış, haşa sümme haşa boş yere mi anlatılmış.

Kıssasını nerde anlatmış kendi suhuflarında mı?
Pyegamberler arasında ayırım yapmamamızı hepsine iman etmemizi ibrahim ve beraberindekiler için güzel örnekler vardır ayeti nerde geçiyor
suhuflarındamı ? Ben nerde demişim peygamberlerden bana ne

dediğim şu şeriatlerinin hükmü kalmamıştır
her peygambere bir şeriat verilmiştir ve ona tabi olanları bu şeriatle yönetmiştir
Peygamberimizede verilen ayrı bir şeriat var.ve biz bu şeriate uymakla mükellefiz diyorum senin itirazın neye
Ne yapalım yani başka peygamberin şeriatinde haram olan sonra bize helal kılınanı haram mı sayalım
yada başka bir peygamberin helal olup bize haram kılınana helal mi diyelim

Allah indinde hak din yalnız İslam’dır.) [Al-i İmran 19]

(İslam’dan başka din arayan, bilsin ki, o din asla kabul edilmez.) [Al-i İmran 85]

Musa aleyhisselamın dininde yenilen hayvanların iç yağları haramdı. Hâlbuki İslamiyet’te haram değildir. Bir âyet-i kerime meali şöyledir:
(Yahudilere tırnaklı hayvanlarla, sığırı ve koyunun iç yağını haram kıldık.) [Enam 146]

ne yapalım şimdi yahudilere haram kılınanı harammı kılalım .Hz musanın şeriatınde haram olan bize helal kılındıysa nerde kaldı hz musanın şeriatine uymak?


Sana da kendinden önceki kitabları tasdik edici ve onlara şahit olan Hak Kur’an’ı indirdik. Allah’ın indirdiği ile aralarında hükmet; gerçek olan sana gelmiş bulunduğuna göre onların heveslerine uyma! Her biriniz için bir şeriat, bir yol tayin ettik; eğer Allah dileseydi sizi bir tek ümmet yapardı, fakat bu, verdikleriyle sizi denemesi içindir; o halde iyiliklere koşun, hepinizin dönüşü Allah’adır. O ayrılığa düştüğünüz şeyleri size bildirecektir.

kendinden önceki kitapları tasdik eden kuran o kitapların hak olduğunu aynı kaynaktan indiğini ve inen ilk şekliyle tasdik ettiğini bildiriyor
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,152
Tepkime puanı
3,186
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
"Tanrı öyle buyurduğu için devletliyi devletsiz bırakmış, hakanlıyı hakansız bırakmış.”, Orhun yazıtlarından

Allah katında türkler üvey evlat mı ki peygamber gönderilmemiş olsun
İslamı kabullerinin ardında yatan en büyük sebeb tek tanrıya inanışları olsa gerek. Bu tek tanrılı dinin ardında kadim vahiy öğretisi olsa gerektir
 

cemaliii

Kıdemli Üye
Katılım
24 Ağu 2009
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
982
Puanları
113
Allahı bilmenin sonu, onu hiçbir zaman hakkıyla bilemeyeceğini bilmektir. Nasıl olsa onu bilemeyeceğiz madem, o vakit bilmeyelim demiyoruz. Bu ilmin sonunda onu bilemeyeceğini bilirsin diyoruz. Zira sen onu ihata edemezsin adams.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,920
Tepkime puanı
2,066
Puanları
113
Konum
Mars
Allahı bilmenin sonu, onu hiçbir zaman hakkıyla bilemeyeceğini bilmektir. Nasıl olsa onu bilemeyeceğiz madem, o vakit bilmeyelim demiyoruz. Bu ilmin sonunda onu bilemeyeceğini bilirsin diyoruz. Zira sen onu ihata edemezsin adams.

Cemaliii varolmak için ihtiyacın olan istifadene sunulmuş hakkı ile bilmen gereken şey olma aşamasında sana sunulmuş olan ayetlerdir. Sen bu ayetlerin O 'ndan olduğunu bilirsin O'nunla ilgilidir ve alakalıdır. O 'nu bilmek mümkün olmaz bu noktaya dikkat etmek gerek Panteizm panenteizm vahdeti vucut vs vs gidenler çok birşey derken dikkat etmeli HU diyeceksin sadece tanım yok sıfat yok isim yok vs vs bunların hepsi algı ile ortaya çıkar ve varlıklar içindir yaratılanlar içindir. Kendini oluşturmak için ayetleri oku ve ibadetlerin hepsi dikkat edersen senin oluşun ve faydan içindir çünkü O nun birşeye ihtiyacı yoktur istesende istemesende herşey O na teslim ve secde etmiştir ediyordur.
 

seringel

İhvan Forum Üye
Katılım
12 Ara 2018
Mesajlar
127
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Tarihte yaşamış bu şahsiyetler için kesin konuşmamak lazım
Peygamber olmayana peygamber demek kadar
Olana da peygamber değil demek de problemlidir

En son peygamber İsa messih geldi;

DFWyV-9WAAAbCnU.jpg:large


Yeni kitapda getirmiş.
 

incimercan

İhvan Forum Üye
Katılım
16 Ara 2018
Mesajlar
93
Tepkime puanı
16
Puanları
0
Allahı bilmenin sonu, onu hiçbir zaman hakkıyla bilemeyeceğini bilmektir. Nasıl olsa onu bilemeyeceğiz madem, o vakit bilmeyelim demiyoruz. Bu ilmin sonunda onu bilemeyeceğini bilirsin diyoruz. Zira sen onu ihata edemezsin adams.

İzniniz ile müdahil olacağım..

acaba bu ilmin sonunda onu bilmeyeceğini bilirsin diyenler edepden diyor olabilirler mi?
 

cemaliii

Kıdemli Üye
Katılım
24 Ağu 2009
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
982
Puanları
113
Farkettimde halktv ile ahaberin
Akit gazetesiyle sözcü gazetesi arasında milim fark yok. Aynı şeyler.
 

seringel

İhvan Forum Üye
Katılım
12 Ara 2018
Mesajlar
127
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Farkettimde halktv ile ahaberin
Akit gazetesiyle sözcü gazetesi arasında milim fark yok. Aynı şeyler.

Muhalefet tiyatrosu söz konusunu tespit ettin yani.. E bu durumda halkın birleşip. Kendi menfaatleri doğrultusunda şimdilik. Kutuplaşmaması beraber hakları için savaşması icap eder.
 
Üst