Faizin helal olan çeşidi var mıdır?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

B.ü.S.r.A

Doçent
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
551
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
********​

**
*
Evet işitti Allah, kocası hakkında seninle tartışan ve Allah'a şikayet eden o kadının dediğini; Allah da konuşmanızı dinliyordu, çünkü Allah işitir, görür. (mucadele-1)
*
**
********

şimdi bir dakika...
avrupada yaşayan vatandaşlarımız darul harpta oldukları için kredi kullanıyorlar.
bunun açıklaması? fetvası?

Umutlu_vakaya katiliyorum birisi aciklamasini yapabilirse sevinirim arkadaslar.
 

hasandemir

Asistan
Katılım
7 Eki 2006
Mesajlar
624
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Umutlu_vakaya katiliyorum birisi aciklamasini yapabilirse sevinirim arkadaslar.

Gayrimüslim bir ülkede Müslüman faiz alıp verebilir mi?

Almanya’dan gelen telefon sorusu: –Almanya, Hollanda, Belçika, Fransa.. gibi gayrimüslimlerin yaşadığı ülkelerde bulunan Müslümanlar faiz alıp verebilirler mi?

Bu konuda kimi, faiz alamaz da, veremez de, derken kimileri de faiz alabilirler ama veremezler, demekteler. Hıristiyanların ülkelerinde Müslümanların faiz alıp vermelerine nasıl bakıyorsunuz?

–Bu konuda iki görüşün olduğunu biliyorum. Avrupa’daki Müslümanlar bulundukları ülkenin gayrimüslim vatandaşından faiz alabilir de verebilir de, diyen müctehitlerimiz olduğu gibi, alamaz da veremez de, diyen müctehitlerimiz de vardır.

Her iki görüşün özetini arz edecek olursak şöyle diyebiliriz:

–İmam–ı Azam ve İmam–ı Muhammed’e göre, darulharp’de Müslüman’la o ülkenin gayrimüslim vatandaşı arasında faizli alışveriş caizdir. Yani Müslüman, Hıristiyanlardan düşük faizli kredi alabileceği gibi, bankalarına bıraktığı dövizinin faizini de alabilir. Ancak bu faizli para almanın tek şartı, bunun Müslüman’ın lehine olmasıdır. Müslüman’ın bundan menfaati olmuyorsa faiz alması da vermesi de caiz değildir.

Hanefi alimlerinden meşhur Serahsi (49O) el–Mebsut’unda bu konuda bilgi verirken diyor ki:

–Müslüman darulharp’e pasaportla girdiğinde onlarla yaptığı anlaşmalara sadık kalacağına söz vermiş demektir. Verdiği söze uymalı, anlaşmalarına sadık kalmalıdır. İtimat edilmeyen insan durumuna düşmemelidir. Onlara göre caiz ve meşru olan faizli alışverişle mallarını alması da caiz ve meşrudur. Anlaşmalarına aykırı değildir. Ancak bu faiz alışverişi gayrimüslimlerle olur. Orada bulunan Müslümanların kendi aralarında birbirinin mallarını faizle almaları caiz değildir.

Bu konuda Caferi mezhebinin görüşü de Hanefilerle birliktedir.

İmam–ı Şafi, İmam–ı Malik ve Hanbeli mezhebiyle Hanefilerden Ebu Yusuf’a göre ise:

–Müslümanların darulharpte gayrimüslimlerden faiz alıp vermeleri caiz değildir. İslam’ın kendi ülkesinde yasakladığı şey yabancı ülkelerde de yasaktır. Faiz yasağında ülke ayrımı yoktur.!

Her iki görüşü de delilleriyle geniş bir şekilde inceleyen ilahiyatçı Prof. Dr. Hamdi Döndüren Hocaefendi “İslami Ölçülerle Ticaret Rehberi” kitabında vardığı sonucu şöyle özetliyor:

–Sonuç olarak: Hanefilerde ağırlıklı görüş, darulharp sayılan yerde, bir Müslüman’ın faizli alışveriş yapmasının caiz olduğu yönündedir. Ancak ilk temel kaynaklarda faiz alma veya verme ayırımının yapılmadığı dikkate alınarak, yapılacak faiz işleminin veya fasit bir ticaretin, dış görünüş ve tecrübelere göre “Müslüman’ın lehine olması” gerekir. Buna (lehine olma kaidesine) göre Avrupa ülkelerinde gayrimüslim bankalara yatırılan dövizin faizi alınabileceği gibi, dış görünüş ve tecrübelere göre yıllık yüzde üç, beş gibi çok düşük bir faizle verilen mesken, iş kurma, işi büyütme, ya da kendi ülkesine transfer edebilme gibi nitelikleri bulunan kredilerin Müslüman’ın lehine olduğunda şüphe yoktur. (Bunlar da bu düşük faizle alınıp istifade edilebilir.)

–Bununla birlikte İslam’ın üzerinde çok durduğu ve ağır yaptırımlar koyduğu faiz meselesini sürekli bir gelir kaynağı gibi düşünmemelidir. Özellikle hangi ülke olursa olsun, bir mü’minin faizli bankacılık, kumarhane, içki üretimi ve dağıtımı, içkili yerlerin işletilmesi veya domuz üretme çiftliği kurma gibi ticari faaliyetlerden uzak durması gerekir. Bunların gayrimüslimlerle ortak olarak işletilmesi de sonucu değiştirmez.

Belirttiğimiz gayrimüslim ülkede faizi meşru sayan ilk görüşün, mü’min için yalnız zaruret veya ihtiyaç durumunda yararlanabilecek bir ruhsattan ibaret olduğu düşünülmelidir.

Bu konuda çoğunluğun görüşünü esas almak ihtiyata ve takvaya daha yakındır!.”

Adı geçen eserden naklettiğimiz bu açıklamalardan anlaşılan odur ki, Müslüman buralarda menfaatine olan faizli işlerde ruhsattan istifade edebilir. Başka türlü elde edemeyeceği ucuz maliyetli mesken kredisi gibi faizli kredileri alabilir. Elbette bu da ihtiyaç kadar olacaktır. Zaten ruhsattan ihtiyaç kadar istifade edilmektedir. Faizli işi meslek edinmek huzur vermeyen bir kazanç yoludur.

Daha geniş bilgi için adı geçen kitaba bakılabilir. Erkam Yayınları: (0212) 513 35 80

Ahmet ŞAHİN
 

Sofuoglu

Ordinaryus
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
254
Puanları
83
hasan demir hocam,

zaten faize helaldir diyenlerde bu yukarda bahsi gecen gerekceleri one suruyorlar,

hadi avrupayi biraktikda,turkiyeninde darul harp oldugunu soyluyorlar,

o vakit biz niye herdaim faizin herturlusu haramdir diyoruz,

burdaki kaznac kimin icin?diyelimki kredi ile ev aldik kime?

mezhep alimlerimizin ictihadlarini iyi etut etmek gerkiyor diye dusunuyorum acizane(bu ictihadi,cikarimiz ,nefs ve dunya icin kullanmamak gerekir vesselam)

selametle
 

EGELI EFE

Doçent
Katılım
12 Haz 2006
Mesajlar
1,390
Tepkime puanı
122
Puanları
0
Konum
İzMiR
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Haydi ayetlerimizi yalan diyen o kavme gidin!" dedik; sonunda o kavmi yerle bir ederek helak ettik.
Furkan (36)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Konu 3 sayfayı bulmuş, konuşulan ve herkesin aynı görüşte birleştiği tek şey Faizin haram olduğu..Bunda hemfikiriz ve zaten bütün ilahi dinlerde faiz haram kılınmıştır..

Fakat atladığımız bir konu var..Biz kapitalist bir sistemde yaşıyoruz..Dünya böyle..Sermaye sahibinin güçlü olduğu egemen olduğu bir sistemde yaşıyoruz..Hiç kardeşimde bu konudan bahsetmiş fakat kimse gerekli cevabı vermemiş ve asıl tartışılması gereken nokta burası..Ne yapmak gerekiyor, böyle bir ekonomik sistemde?

Paramızı yastık altında tutsak değeri kayboluyor ve insanlar zarar ediyor..Peki bu insan ne yapmalı, değer kaybını önlemek için ne gerekli? Paranın değer kaybını önlemek gerekmiyormu?

Sömürülen alt tabakaya haksızlık değilmidir bu?..
 

Sofuoglu

Ordinaryus
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
254
Puanları
83
onu bunu bilmem paran varmi derdin var arkadas,

ne zor yermis su yastik alti yahu,

isittik itaat ettik.....

gerisi,fasa fiso.....

parasi olan dusunsun............
 
H

hiç

Guest
Allah iyiligini vere Egeli Efe kardeşim :))
ben bunları düşünenlerin varlıgını bildigimden söyledim yoksa sahiden islamsayfası abimin dedigi banane parası olan düşünsün..

Allah'ın koydugu sınır belli,uymak zorundasın..bitti..
"Ama" ile başlayan her sözün ve arkasındaki eylemin seni bu emirden uzaklaştıcaktır..yastık altındaki paraların deger kaybının önlenmesi ile mi sömürülen tabakanın hakkı korunmuş olacak..?
yaw sen desene ne olacak bizim şu ytl'nin hali..? diye..eriyip gidecek gücün kazandık zaten :)) karpayı(!) vaad eden İslami kuruluşların kapılarını aşındırmak gerek o zaman en azından islami oldugunu bilerekten insanın içi de rahat olabiliyor(işimize geldiginden herhal) :))
 

hasandemir

Asistan
Katılım
7 Eki 2006
Mesajlar
624
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Biz Finans kurumuna para verdiğimiz zaman borç mu vermiş oluyoruz,yoksa ortak mı oluyoruz?Borç veriyorsak kar payı ne oluyor?Borçtan kar alınır mı?
Ortak oluyorsak,ihlas finans iflas ettiği zaman neden parayı geri alma kuyruğuna girdiler?Kar zarar ortağı değiler miydi?
lütfen faize yeni isimler uydurmayalım.Ahirette o isimlerin hiç biri geçerli olmayacak.Ahirette hile-i şer'iye yok.Her kuruşun hesabı var...
 

EGELI EFE

Doçent
Katılım
12 Haz 2006
Mesajlar
1,390
Tepkime puanı
122
Puanları
0
Konum
İzMiR
onu bunu bilmem paran varmi derdin var arkadas,

ne zor yermis su yastik alti yahu,

isittik itaat ettik.....

gerisi,fasa fiso.....

parasi olan dusunsun............

Allah iyiligini vere Egeli Efe kardeşim :))
ben bunları düşünenlerin varlıgını bildigimden söyledim yoksa sahiden islamsayfası abimin dedigi banane parası olan düşünsün..

Allah'ın koydugu sınır belli,uymak zorundasın..bitti..
"Ama" ile başlayan her sözün ve arkasındaki eylemin seni bu emirden uzaklaştıcaktır..yastık altındaki paraların deger kaybının önlenmesi ile mi sömürülen tabakanın hakkı korunmuş olacak..?
yaw sen desene ne olacak bizim şu ytl'nin hali..? diye..eriyip gidecek gücün kazandık zaten :)) karpayı(!) vaad eden İslami kuruluşların kapılarını aşındırmak gerek o zaman en azından islami oldugunu bilerekten insanın içi de rahat olabiliyor(işimize geldiginden herhal) :))

Hiç yakıştıramadım size :) ..Belki parası olan bir kardeşimiz var forumda (Ben değilim bende yok :) ) ve bu konu hakkında bilgi almak istiyo olabilir.. ;) Onu yanlış yerlere sürüklememek için neler yapmak gerekir..
 

nesil

Kedicik - Ummul Hureyre
Katılım
6 Haz 2006
Mesajlar
530
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
43
"O sırada münafıklar ve kalplerinde bir hastalık bulunanlar: "Şunları dinleri aldattı." diyorlardı. Oysa, her kim Allah'a dayanırsa, bilsin ki, Allah, üstündür, hikmet sahibidir. " - Enfal 49


Biz Finans kurumuna para verdiğimiz zaman borç mu vermiş oluyoruz,yoksa ortak mı oluyoruz?Borç veriyorsak kar payı ne oluyor?Borçtan kar alınır mı?
Ortak oluyorsak,ihlas finans iflas ettiği zaman neden parayı geri alma kuyruğuna girdiler?Kar zarar ortağı değiler miydi?
lütfen faize yeni isimler uydurmayalım.Ahirette o isimlerin hiç biri geçerli olmayacak.Ahirette hile-i şer'iye yok.Her kuruşun hesabı var...

İhlas finans örneği vermişsiniz. Aklıma bu konuda bir şey takıldı. Hem zarara hem kara ortak oluyoruz, doğrudur.
İlk mesajınızda belirttiğiniz, veda hutbesinde yer alan "lakin, anaparanız size aittir " bölümünü açıklayabilir misiniz? Zarar edilse de herhangi bir para geri alınabilinir mi?
 
H

hiç

Guest
€G€Lİ €F€;160868' Alıntı:
Hiç yakıştıramadım size :) ..Belki parası olan bir kardeşimiz var forumda (Ben değilim bende yok :) ) ve bu konu hakkında bilgi almak istiyo olabilir.. ;) Onu yanlış yerlere sürüklememek için neler yapmak gerekir..

vadır vadır olamaz mı..?:D
Ayetlerden bi'haber mi bu vatandaş :wave[1]:eger nefsine uyduracak sözler bekliyorlarsa hocaların eteginden tutsunlar belki global dünya düzeni deyi fetva verenler olur..

"İtaaat et" diyecen kardeşlik :shake2[1]:
kullugunun geregi itaat et,"Rabbinin senden razı olacagı yol üzere git" diyecen..
 

agbi

Yasaklı
Katılım
2 Kas 2006
Mesajlar
25
Tepkime puanı
382
Puanları
0
Konum
İzmir
böyle Mantiksiz Başlik Mi Olur

Siyah Rengin Beyaz Rengi Varmidir Gibi Bir şey

Zaten Allah Cc Siyah Rengi Yaratmamiştir.

Güneşin Yedi Rengi Asal Yani Temel Renklerdir.

Faiz Allah Cc Kullarina Zarar Verecek şeyleri Yaratirmi ?

Kisacasi Siyah Renkte Beyaz Rengi Aramak Gibi Bir şey.bu Konunun Başlik Yazisi
 

EGELI EFE

Doçent
Katılım
12 Haz 2006
Mesajlar
1,390
Tepkime puanı
122
Puanları
0
Konum
İzMiR
O zaman yapabileceğimiz en hayırlı iş sadaka vermektir..Tabi karşılığı Allaha kalmış..Bakın aşşağıdaki ayete..

“Şüphesiz ki sadaka veren erkeklerle ve sadaka veren kadınlar ve Allah’a güzel bir borç verenler var ya, (verdikleri) onlara kat kat ödenir. Ayrıca onlara çok değerli bir mükafat vardır”

Hadid (18)
 

ibrahimi

Has Uşak
Katılım
19 Haz 2006
Mesajlar
23,463
Tepkime puanı
1,831
Puanları
0
Yaş
37
Konum
forvet arkası
:)))
Bazılarımızın da söyledikleri birbirleriyle çelişiyor...
faizin her türlüsü haram evet ama kar payı? ya güldürmeyin beni Allah aşkına...
 

amca

Profesör
Katılım
13 Ara 2006
Mesajlar
751
Tepkime puanı
33
Puanları
0
Konum
İstanbul
İhlas finans örneği vermişsiniz. Aklıma bu konuda bir şey takıldı. Hem zarara hem kara ortak oluyoruz, doğrudur.İlk mesajınızda belirttiğiniz, veda hutbesinde yer alan "lakin, anaparanız size aittir " bölümünü açıklayabilir misiniz? Zarar edilse de herhangi bir para geri alınabilinir mi?

-----> NİSA 162 : Bir de kendilerine yasaklanmış olduğu halde faiz almaları ve halkın mallarını halsızlıkla yemeleri sebebiyle. Onların kafir olarak kalanlarına acı bir azap hazırladık. <-----

Tesadüf Ayettede sıra yahudiler ve Faiz e gelmiş :)
Allah razı olsun Güldürdün beni NESİL kardeş....Kardan zarar olmaz elbette...Veya Faizden zarar... Oradaki ( VEDA HUTBESİNDEKİ ) kasıt şu o an için birine faizle para vermişsiniz geri alma tarihi geldiğinde ana paranızı alın bu helaldir size diyor...Ama Faizi haramdır diyor...

Mesela bunun en iyi örneklerinden biri ülkemizdede yaşanmıştır..Devlet Tasarruf Diye çalışanlardan zorla para kesmiş daha sonra bu paraları ana para ve NEMA ile iade etmiştir...Buradaki ana para sizin paranızdır helaldir...Ama NEMA HELAL DEĞİLDİR... Oradaki Helallik mevzuu budur...

İhlas finanstaki olay ise baya bir farklıdır...Siz oraya paranızı yatırırken herhangi bir işe yada işletmeye ortak olmadınız...Sadece size Kar Payı vereceğiz dediler...Ve oranını söylediler veya o günkü orana göre dediler... Zaten ortada batan bir kurum var ama yapılan iş hangisi bilinmiyor...Paranızın % kaçı battığıda bilinmiyor...Yani kısacası baştan hatalı bir iş yapılmış...
 

agbi

Yasaklı
Katılım
2 Kas 2006
Mesajlar
25
Tepkime puanı
382
Puanları
0
Konum
İzmir
€G€Lİ €F€;160868' Alıntı:
Hiç yakıştıramadım size :) ..Belki parası olan bir kardeşimiz var forumda (Ben değilim bende yok :) ) ve bu konu hakkında bilgi almak istiyo olabilir.. ;) Onu yanlış yerlere sürüklememek için neler yapmak gerekir..

Allah cc bizlere Onlarca ayetinde kollettif olmamızı söyler.

Sizi örnek alalım Ticaret yapıyorsunuz ve EHİL EMİN VASIFLARINIZI TAŞIYORSUNUZ ama yatırım yapmanız gerek.İŞTE İSLAMİYETTE ÖNEMLİ OLAN ÇEVRENİZDEKİ KİŞİLERİN ATIL OLAN PARALARI SİZE GETİRİRLER VE SİZDE GEREKLİ YATIRIMI YAPAR ELDE EDİLEN KAÂR INIDA HAK ORANTISINDA DAĞITIRSINIZ.

O ZAMAN NE FİNANS KURUMUNA NEDE BANKAYA İHTİYAÇ VARDIR.

Şimdi bazı arkadaşların aklına gelir hemen hemen tüm İslami şirketler neden battı ?

Benimde hatırlatmam şu olur Peygamberimiz sav neden hicretinde rehberini Kafir ama EHİL VE EMİN İNSANDAN SEÇTİ.??

İsmi mevzu değil Büyük Bir İslami Şirket diyelim Piyasada tutulan ve talebin bol olduğu bir emtenın Bölge müdürünü gerçekten yaşantısı ile İslamiyeti uygulayan birini getirdi ama EMİN Dİ FAKAT EHİL DEĞİLDİ.
 

nesil

Kedicik - Ummul Hureyre
Katılım
6 Haz 2006
Mesajlar
530
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
43
"Bir de meleklerin, kafirlerin canlarını alırken yüzlerine ve arkalarına vura vura: "Tadın bakalım yangın azabını!" dediklerini görmeliydin!" Enfal - 50

amca, sistem yamuk olunca kafam karıştı benim de kusura bakma.

amca' Alıntı:
Mesela bunun en iyi örneklerinden biri ülkemizdede yaşanmıştır..Devlet Tasarruf Diye çalışanlardan zorla para kesmiş daha sonra bu paraları ana para ve NEMA ile iade etmiştir...Buradaki ana para sizin paranızdır helaldir...Ama NEMA HELAL DEĞİLDİR... Oradaki Helallik mevzuu budur...

Bu kısım, sorduğum soruya cevap olmuş.
 

arşivist

Profesör
Katılım
17 Ocak 2007
Mesajlar
1,361
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Web sitesi
www.smf123.net
Memurlardan zorunlu olarak kesilen tasarrufu teşvik paralarının nemalarını bazı arkadaşlarımız her türlü ihtiyacında kullanıyor. Bu konuda ölçümüz ne olmalıdır? Helal mıdır?

Cevabımız

Değerli Kardeşimiz;

Konu üzerinde şöyle ya da böyle yorumlar yapılabilir. Çünkü yoruma müsait yanları vardır.

Biz zihinleri karıştırmadan şu temel ölçüyü nazara alarak yorum yapmayı tercih ediyoruz.

Bir gelirin faiz olması için baştan bir akit, bir anlaşma olması şarttır. Anlaşma ve akit olmadan faiz tahakkuk etmez. Bu açıdan bakınca görüyoruz ki, maaşlardan yapılan kesintiler, sahibine sorulmadan yapılmıştır.

Şayet baştan maaş sahiplerine, şu kadar paranızı şu kadar faizle kesiyor, sonra ödeyeceğimizi bildiriyoruz, kabul ediyor musunuz? diye sorulsa da para sahipleri böyle faizli bir anlaşmayı kabul etmiş olsalardı şimdi düşünülebilirdi. Çünkü karşılıklı faiz anlaşması sonunda para kesilmiş, verilen fazlalık ta böyle bir faiz şartı sonunda verilmeye başlanmıştır.

Halbuki böyle bir faiz anlaşması yapılmamış, para sahiplerinden faizli kesinti izni alınmamıştır.

Bu itibarla verilen nema, ancak anlaşma ve akitle tahakkuk eden faiz niteliğine büründürülemez, faiz olduğuna kesin gözüyle bakılamaz.

Devletin, memurunun kestiği parasını çalıştırarak mağduriyetini giderme yardımı diye de düşünmek mümkündür. Alınmasında mahzur söz konusu olmaz.

Bununla beraber içinizdeki tereddüt sizi huzursuz ediyorsa, (yeme- giyme) dışındaki ihtiyaçlara kullanmak ta akla gelebilir. Yahut ta bir hizmet yerine hibede bulunmak ta söz konusu olabilir.

Bu konuda bilgi için Hamdi Döndüren Hoca efendinin (Ticaret ve İktisat İlmihali-6O4)e bakılabilir. Ayrıca Faruk Beşer Hoca efendinin (Fetvalar-I)inden de bilgi edinmek mümkündür.

Ahmed Şahin

Selam ve dua ile...

Editör
www.sorularlaislamiyet.com
 

agbi

Yasaklı
Katılım
2 Kas 2006
Mesajlar
25
Tepkime puanı
382
Puanları
0
Konum
İzmir
-----> NİSA 162 : Bir de kendilerine yasaklanmış olduğu halde faiz almaları ve halkın mallarını halsızlıkla yemeleri sebebiyle. Onların kafir olarak kalanlarına acı bir azap hazırladık. <-----

Tesadüf Ayettede sıra yahudiler ve Faiz e gelmiş :)
Allah razı olsun Güldürdün beni NESİL kardeş....Kardan zarar olmaz elbette...Veya Faizden zarar... Oradaki ( VEDA HUTBESİNDEKİ ) kasıt şu o an için birine faizle para vermişsiniz geri alma tarihi geldiğinde ana paranızı alın bu helaldir size diyor...Ama Faizi haramdır diyor...

Mesela bunun en iyi örneklerinden biri ülkemizdede yaşanmıştır..Devlet Tasarruf Diye çalışanlardan zorla para kesmiş daha sonra bu paraları ana para ve NEMA ile iade etmiştir...Buradaki ana para sizin paranızdır helaldir...Ama NEMA HELAL DEĞİLDİR... Oradaki Helallik mevzuu budur...

İhlas finanstaki olay ise baya bir farklıdır...Siz oraya paranızı yatırırken herhangi bir işe yada işletmeye ortak olmadınız...Sadece size Kar Payı vereceğiz dediler...Ve oranını söylediler veya o günkü orana göre dediler... Zaten ortada batan bir kurum var ama yapılan iş hangisi bilinmiyor...Paranızın % kaçı battığıda bilinmiyor...Yani kısacası baştan hatalı bir iş yapılmış...

Demişsiniz ki......Mesela bunun en iyi örneklerinden biri ülkemizdede yaşanmıştır..Devlet Tasarruf Diye çalışanlardan zorla para kesmiş daha sonra bu paraları ana para ve NEMA ile iade etmiştir...Buradaki ana para sizin paranızdır helaldir...Ama NEMA HELAL DEĞİLDİR... Oradaki Helallik mevzuu budur..

Bu mantıkla gidersek Emekli maaşıda aynı konuma giriyor Kesilen para ana para
miktarını almamız gerek fazlası bu mantıkla haram oluyor.Çoğu emeklide ana paranın kat kat fazlasını Emekli maaşı olarak alıyor.DEVLET BU EMEKLİ PARALARINI SÜSPANSE ETMEK İÇİN KİMİ ZAMAN İÇ BORÇLANMAYA GİDİYOR
.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst