Ezan'ın Sesi Gerdi

Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
E ozaman hadi bakalım bir soru size;

Kalabalık bir cemaattesiniz taa avludasınız,imam da sizin gibi çok TAKVAA!! çıktı mikrofonsuz kıldırıyor mübelliğler ile tekbirler naklediliyor ama siz işitme özürlüsünüz ve kulağa takılan işitme cihazlarından kullanıyorsunuz imama ALLAH U EKBER dedi ve mübelliğ de iletti sende duydun cemaatle beraber secde yada rükuya gittin ee ama sen esasında digital bir ses duydun iamam uymadın sizin mantığa göre,bunun mutezile ile ne alakası var zaruret ve ruhsat ile alakası var,aklın yolu ile yol bulmak illa mutezile tekniği değildir,kuranda defaten akletmezmisiniz diyor nolacak şimdi,mutezile yi reddetmek isterken aklı ifsad mı edicez,

İslam teslimiyet ister aklı değil vahiy i öne koyar ama bunu yapabilmek için akıl lazım akılsızlar teslim olamaz .SELAMETLE.
Sağırların taktığı kulaklık
Sual: Hoparlöre uyarak namaz kılmak caiz olmadığına göre, sağırların, imamın sesini kulaklıkla işitmesi caiz olur mu?
CEVAP
Sağırların kulaklık takarak işitmesi, hoparlörden işitmesi gibidir; fakat sağır olanın, zaruret olduğu için, imamın sesini kulaklıkla işiterek kıldığı namaz sahih olur. İmamın veya cemaatin hareketlerini görerek kıldığı için de, namazı sahih olmaktadır. Namazı hoparlörle kıldırmaksa, hiçbir zaman zaruret değildir. (İ. Ahlakı)


 

Hasan

Kardeşiniz
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
6,112
Tepkime puanı
279
Puanları
0
Yaş
53
Konum
KALU BELA
Sağırların taktığı kulaklık
Sual: Hoparlöre uyarak namaz kılmak caiz olmadığına göre, sağırların, imamın sesini kulaklıkla işitmesi caiz olur mu?
CEVAP
Sağırların kulaklık takarak işitmesi, hoparlörden işitmesi gibidir; fakat sağır olanın, zaruret olduğu için, imamın sesini kulaklıkla işiterek kıldığı namaz sahih olur. İmamın veya cemaatin hareketlerini görerek kıldığı için de, namazı sahih olmaktadır. Namazı hoparlörle kıldırmaksa, hiçbir zaman zaruret değildir. (İ. Ahlakı)



Şimdi burda otomatikman aklımıza 2 soru geliyor alıntı yaparak naklettiğiniz yer nekadar ölçü sayılabilir ve zaruret nedir.Aynı teknikle çalışan 2 cihaz biri kişisel zaruret öteki kitlesel,bin veya 2 bin kişinin namaz kıldığı bir ortamda ibadetin kolaylaştırılması açısından kullanılan alet neden ve hangi ölçüye binaen zaruret dışı bırakılabilir,diyelim ki zaruri değil bu yinede kullanımını bidat kılarmı,neticede yenilikler ve teknolojik gelişmeler zarurete göre değil faydalarına binaen tercih edilir,binlerce örneği var hacca gidince arafat a yay gitmek yerine araçla intikal gibi yada cenaze yıkamada ateş yerine suyun güneş nrejisi ile ısıtılması gibi ,daha binlercesi acaba bir teknolojinin kullanılması için illaki zaruret mi gerekli.Bir arkadaşınla telefon ile konuşurken konuşmanın başında sana ESSELAMUALEYKUM dese napıcan telefonla selamlaşma olmaz mı dicen neticede selamı veren kişi arkadaşın telefon değil dimi.SELAMETLE.
 

hasret

Asistan
Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
748
Tepkime puanı
29
Puanları
0
Konum
Y@R ŞEHİR......
kahharın laneti onların üzerine olsun.....önce ses kısarlar sonra tamamen kesmeye çalışırlar................. onlara yardakçılık yapan yeniköy müftülüğünü kınıyorum...........!ve KINIYORUZ...
 
Üst