Evrensel Kültür Dergisi (Perdesiz İnternet)

ismail

Yeni
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Tepkime puanı
2,063
Puanları
0
Yaş
45
evrensel-kultur-mayis.jpg
Oltanın ucundaki seçmen


Birçok siyasi partinin katıldığı seçimlerde propaganda reklam şirketlerine emanet. Partilerin ürün, vaatlerin spot haline geldiği bu yarışta seçmen de bir tüketici. Ne kimliği ne de sınıfı belli. Seçmenin siyasetsiz bir tüketici olarak görüldüğü ya da öyle olmaya yönlendirildiği bir ortamda oy kullananları ayrışmamış bir kitle olarak kurgulayan partilerin de “yok aslında birbirinden farkı…”
Kansu Yıldırım, Mustafa Kemal Coşkun, Nilgün Tutal, İlyas Başsoy
Evrensel Kültür’ün Mayıs sayısı Sennur Sezer’in İnci Aral’ın son romanı Şarkını Söylediğin Zaman hakkında yazdığı bir makaleyle başlıyor. Onu izleyen yazı da yine edebiyatla ilgili. Laurent Mignon Gürcü Dili ve Edebiyatı üzerine bilinmeyenlere ve yayınlarda değinilmeyenlere odaklandı. Hüseyin Duygu Danimarkalı bir şairi Peter Poulsen’in şiirleriyle tanıştırıyor okuru.
Sinemanın efsane kadınları Annie Girardot, Maria Schneider, Elizabeth Taylor ve Susannah York’u anlatan Girardot’nun Gözleri başlıklı yazı ise Sancar Seçkiner’e ait. Taner Timur geçen ay başladığı Osmanlı toplum yazısı başlıklı yazısına devam ediyor ve Kırım Savaşı sonrası Osmanlı dönemine başta Marx ve Engels olmak üzere dönemin düşünürlerinin bakışını irdeliyor.
Aydın Çubukçu 19. yüzyıldan bu yana 1 Mayıs afişlerinin değişen mesajlarını ve afişlerden yansıyan toplumsal ruhu deşifre ediyor.
Miro’nun yaptığı Harlequin’in Karnavalı adlı tablo Cebrail Ötgün’ün yazısına konu oldu. Bu yazıda Ötgün eski bir temayı ünlü ressamın nasıl ele aldığını ve resimdeki her bir öğenin neyi temsil ettiğini irdeliyor.
Mutlu Dursun ise Bir Egemenlik Sorunu Olarak Kür Sorunu başlıklı yazısında Cumhuriyet dönemi boyunca Kürtlere yönelik politikayı Carl Schmitt’in tezleriyle karşılaştırarak tartışıyor.
Din Kapitalizm ve Gülen Cemaati başlıklı, Evrensel Basım Yayın’dan çıkan ve Yusuf Akdağ imzalı kitap hakkındaki yazı ise Fatih Polat imzası taşıyor.
Gülcan Kılıç bir tabuya değiniyor yazısında. Anneliğin tarihsel bir durum olduğunu öne sürerek toplumsal değişikliklere bağlı olarak kazandığı içeriği ortaya seriyor.
Sema Göktaş Cenk Gündoğdu’nun Radyonun İçindekiler, Hasan Kıyafet Şehmus Ay’ın Yaşama Cezası, Halit Payza Selim Esen’in Açık Çekmece adlı kitaplarını tanıtırken Ali Yıldız da Ahmet Say kitaplarını inceliyor. Aydın Afacan ise Mitler Ne işe Yarar adlı yazısında Phoenix yayınlarından çıkan mitoloji kitaplarını tanıtıyor okura.
Bu sayının Sınıf Çalışmaları köşesinde ise Denizcan Kutlu’nun kaleme aldığı, Onur Kovan’ın imzasını taşıyan Yoksullukla Mücadelede Tarihsel Bir Deneyim: İngiliz Yoksul Yasaları adlı kitap tartışılıyor.
Dergide ayrıca Koray Karaermiş, Didem Yurtmen ve Fatma Genç’in de yazıları okunabilir…
Mayıs sayısının şairleri: Peter Poulsen, Asım Gönen, Dilay Özge, Asım Gönen, Ahmet Ada, Murat Aslan, Mustafa Demircioğlu.
Mayıs sayısının öykücüleri: Neşe Yıldırım Yılmaz, Sadık Aytekin, Hatice Saniye Kısakürek, Murat Bayramoğlu.


 

ismail

Yeni
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Tepkime puanı
2,063
Puanları
0
Yaş
45
evrensel-kultur-haziran.jpg


Demokrasinin Bitmeyen Resmi



DOSYA: Demokrasinin bitmeyen resmi
Demokrasi, çok kullanıldığı halde üzerinde ortaklaşılmış tanımı olmayan bir kavram. Modern literatüre Fransız Devrimi ile girdi, 1871 Komün’ü ise herkesin demokrasisinin farklı olduğunu tescilledi. Diğer yandan kimse için demokrasinin bitmiş bir resmi yok. O daha çok, yürürken yapılan bir tablo. Her adımda o son resim biraz daha değişiyor.
Fatih Polat, Nuray Sancar, Kansu Yıldırım,
Nihal Kemaloğlu, Mithat Fabian Sözmen.
Bu ay vizyona giren bir film çok tartışıldı. Evrensel Kültür de bu filmi ele alan bir yazıyla başlıyor. Devrimden Sonra adını taşıyan film hakkında yazılan yazıyı Aydın Çubukçu kaleme aldı. Geçtiğimiz ay yitirdiğimiz Halit Çelenk’i yakın arkadaşı Ahmet Say, Halit Çelenk’in Ölmezliği başlığını taşıyan bir yazıyla anıyor. Kardeş Türküler ile, son albümleri Çocuk (H)aklı üzerine Ayşen Güven konuştu. Arto Tunç Boyacıyan, Feryal Öney ve Fehmiye Çelik’le yapılan söyleşinin başlığı “Dünyalar yıkar dünyalar kurar onların neşesi”… Ali Galip Yener E. Auerbach’tan yola çıkarak edebiyat, hümanizm, filoloji üzerine tartışıyor. Benzer bir yazı da Yaşar Güneş’ten. Güneş Yücel Kayıran’ın eleştirel metinlerinden yola çıkarak ütopya mitosunun bitişi ve ideolojik şiirin ahvalini ele aldı. Sennur Sezer’in yazısı ise Kemal Ateş’in son romanı Veresiye Defteri hakkında. Turan Alptekin bu kez hocası Ahmet Hamdi Tanpınar’ın Huzur’una dönüyor yeniden ve Bir İç Dinginliği başlığını taşıyan yazısında Tanpınar’ın Günlükleri ile Huzur arasındaki ilişkiyi irdeliyor.
Evrensel Kültür’deki edebiyat çalışmalarından biri de Fethi Demir’in. Demir Orhan Pamuk’un yapıtlarının medyadaki görünürlüğü ve reklamlar yoluyla tanıtımını tartışıyor.
Kanalİstanbul projesi seçim döneminin üzerinde en çok durulan “promosyon”larından. Ebru Moçoş projenin sakıncalı yanlarını işlediği yazısında projenin sunumu ve hazırlanışı ile ilgili kaygılara da not düşüyor.
Paris Komünü’nün 140. yılının yaşandığı bu sıralarda Komün ile birlikte siyasal yaşama giren imgeleri kullanarak resimlerini yapan Olgu Ülkenciler’in yakında açılacak sergisiyle ilgili bir yazı da yer alıyor dergide. Das Fenomen adlı sergi Özcan Yaman’ın kaleminden. Yonca Saka da Fransız Devrimi’nin ünlü ressamlarından, kendisi aristokrat yapıtı devrimci Delacroix’nın peşine düştü. Cezmi Koca ise Cebrail Ötgün’ün bir resminden yola çıkarak akademik bir resim okuma çalışması yapıyor bu sayıda.
Kaybedenler Kulübü filmini 90’lı yılların gençliğinin ruh halinin bir temsili olarak yorumlayan Gülcan Kılıç bu filmde şiddetin erotikleştirilmesi üzerine odaklanıyor. Mutlu Dursun Dersim Kıyımını anlatan Kara Vagon belgeselinin yönetmeni Özgür Fındık ile söyleşi yaparak belgeselin hazırlık sürecini tartışıyor. Duygu Çelik’in bu ayki konusu Troyalı Kadınlar. Çelik Tiyatro Araştırmaları Laboratuarının bu oyununu Tiyatro 0.2’den Sami Berat Marçalı ve Heves Duygu Tüzün ile izledi ve oyunu onlarla konuştu.
Dergide ilgi çekici bir başka yazı da Ahmet Uhri imzalı. Uhri bu yazısında Anadolu’daki konutun tarihine eğiliyor ve “ev”in tarih içindeki serüvenini anlatıyor.
Güncel bir başka konu hakkında bir röportaj daha var dergide. Erkan Aydoğanoğlu’nun Kocaeli’nde alan çalışması yaparak yazdığı Fabrikada Emek Denetimi adlı kitabıyla söyleşiyi Kansu Yıldırım yaptı.
Onur Bakır Sınıf Çalışmaları Üzerine Notlar köşesinde bu ay Korkut Boratav’ın İstanbul ve Anadolu’dan Sınıf Profilleri adlı kitabını ele aldı. Bir diğer köşede ise Tanju Akleman var. Akleman’ın fotoğraf ile edebiyatı buluşturduğu yazısının başlığı Ama Doğuyor, Doğuruyorlar…
Bu sayıda yer alan diğer yazarlar şöyle: Remzi İnanç (Berlin’de Aziz Nesin İlkokulu) , Koray Karaermiş, (National Geographic’in Yayınlanmamış Fotoğraflar sergisi.)
Bu sayının şairleri: Ahmet Nail Deniz, Müslim Çelik, Gülsüm Cengiz ve Sait Almış.
Öykücüler ise: Sadık Aytekin, Hatice Saniye Kısakürek


 

ismail

Yeni
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Tepkime puanı
2,063
Puanları
0
Yaş
45
Bırakın Kâr Değil Bilim Yaşasın



Kocaeli Dilovası’nda yaptığı araştırmanın sonucunu halka açıkladığı için Prof. Dr. Onur Hamzaoğlu hakkında soruşturma açıldı.
Bu dava akademide bilim ve bilim insanının özgürlüğü bahsini yeniden gündeme almak için bir vesile… Hoca’nın hakkında açılan soruşturma, üniversitelerin sermayenin yeniden üretiminin etkin bir parçası haline gelmesi için neler yapıldığının, akademideki dizaynın ne anlama geldiğinin tipik bir örneği.
Arif Koşar, Banu Kavaklı Birdal, Berna Güler Müftüoğlu, Besime Şen, Cem Terzi, Fuat Ercan, Koray Yılmaz, Mehmet Türkay, Metin Özuğurlu, Murat Birdal, Oya Köymen, Sinan Alçın, Taner Timur, Yasemin Özgün.
Evrensel Kültür dergisinin temmuz sayısı Masumlar adlı ikinci kitabı oldukça ilgi gören ve Kuzey romanı ikinci baskısını yapan Burhan Sönmez ile Sevda Aydın’ın yaptığı röportajla başlıyor. Sönmez felsefe ile masal söylemini sentezlediği romanlarını anlatıyor. Nâzım Hikmet’in ilk kez Türkçe’de yayınlanan Fatma Ali ve Diğerleri adlı yapıtı hakkındaki yazı ise Mithat Fabian Sözmen’in kaleminden. Bir başka edebiyat yazısı ise Fethi Demir’den. Demir Orhan Pamuk’un İstanbul imgesini ele alıyor. Sennur Sezer de eski zamanlara uzanarak, tezkireler ve tezkireciler üzerine eğlenceli bir deneme kaleme aldı.
Duygu Çelik her ay yaptığı gibi bu ay da bir tiyatro oyununu oyuncularla izledi; sonra da oyunu birlikte değerlendirdiler. Oyunbaz’ın Ekmek Parası adlı oyununun izleyicileri Tiyatrotem’den Ayşe Selen, Şehsuvar Aktaş ve Ayşe Bayramoğlu.
Temmuz sayısında Arap Baharı ile ilgili bir yazı da var. Yusuf Karataş’ın kaleme aldığı yazıda Türkiye’nin Arap halkları ile ilişkilerinin tarihi ve bugünü ele alınıyor.
Mahur Özmen hukukun işleyişine ilişkin bir film yaptı. Adalet Oyunu adını taşıyan bu filmi yönetmeniyle Onur Bakır konuşuyor. Muhsine Helimoğlu Yavuz da Ahmet Say’ın Ağaçlar Çiçekteydi adlı anı kitabının 12 Mart’taki Mamak Cezaevi bölümüne bir mercek tutuyor ve kitapta Deniz Gezmişlerin idamından kısa süre önceki günleri yorumluyor.
Her ay resim sanatının başyapıtlarından birini ele alan Yonca Saka’nın bu ayki konusu ise Gustav Klimt ve onun Öpücük adlı tablosu. Tanju Akleman ise bu kez fotoğrafik süreçler üzerine yoğunlaşıyor..
Bugünlerde İstanbul’da bir sergi var. Sibel Radiye Gül Buket Şahin’in dünyanın yedi farklı bölgesinden fotoğrafladığı kadınlardan ilham alarak yaptığı bez bebekleri Mezopotamya’dan Mezoamerika’ya Toprak Yüzlü Kadınlar adlı bir sergide izleyicinin ilgisine sundu. Bu sergiyi Koray Kararermiş kaleme aldı. Lütfiye Bozdağ da Odessa’dan yazıyor bu kez. Uluslararası Sanat Sempozyumu’na ev sahipliği yapan bu kentteki etkinlikleri anlatıyor.
Çetin Balanuye’nin yazısı Bir Avuç Deniz filmi hakkında. Balanuye soğukluğun politik bir sinema dili olarak kullanıldığı filmi yorumluyor.
Geçtiğimiz ay G8 zirvesinden önce toplanan eG8 toplantısında Sarkozy’nin konuşmasıyla gündeme gelen kontrollü internet konusunu ele alan bir yazı da var dergide. İletişim Örgütlenmektir başlıklı yazı Özgür Uçkan imzasını taşıyor.
Çevirmenler Birliği Alman İdeolojisi’nde bağlam ve çeviri ilişkisi üzerine bir atölye çalışması düzenledi. Kitabın eksiksiz metninin yeniden yayınlanmaya hazırlandığı bugünlerde çevirinin ustaları, farklı çevirileri karşılaştırarak kitabın Türkçeye kazandırılması sürecinde ortaya çıkan sorunları ve bunların nasıl çözülmesi gerektiğini tartıştılar. Tartışma metninin de Evrensel Kültür’de yayınlanmasını istediler. Atölyenin ilgi çekici notlarının ilk bölümü bu ay dergide yer alıyor. Benzer içerikli kısa bir yazı da Kaan Kangal’dan. Kangal Kapital çevirilerinde görünüm ve görünüş kavramının kullanımı üzerinde duruyor.
Özer Akdemir Bergama Altın Madeni Direnişi’nden bu yana, çevre hareketlerini bir gazeteci olarak yerinde izledi. Bu sürecin ürünü bir kitap oldu. Ayşen Güven’in Akdemir’in Anadolu’nun Altın’daki Tehlike adlı kitabıyla ilgili söyleşisi de bu sayıda.
Sınıf Çalışmaları Üzerine Notlar bölümünde ise bu ay Denizcan Kutlu Saniye Dedeoğlu ve Melda Yaman Öztürk’ün editörlüğünü yaptıkları Kapitalizm Ataerkillik ve Kadın Emeği kitabı üzerinde duruyor.
Şiar Can Şener ise yeni bir albümü çıkan halk müziği sanatçısı Zeynep Karababa’yı yazıyor…
Temmuz şairleri: Melek Özlem Sezer (Nefser Bugün Evde Yok), Harika Külçür (Ne Çok) Özgün E. Bulut (Şarkıdır Artık)
Öykücüleri: Sadık Aytekin (Yol Hikayeleri), Fatma Esin ( İki Kadın), Zeliha Gürel (Anımsayış).
 

ismail

Yeni
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Tepkime puanı
2,063
Puanları
0
Yaş
45
evrensel-kultur-agustos.jpg
Perdesiz İnternet, Özgür İletişim



Herkes aynı biçimde düşünsün, herkes aynı biçimde davransın isteyen iktidarın gündemlerinden biri de İnternet filtrelemesi… Ancak filtrelemenin gerekçesi de çocukların ve yetişkinlerin zararlı yayınlardan korunması. Böylece kendisinin ve çocuklarının güvenliğini sağlayamayacak kadar az yetişkin olduğu sanılan yurttaşın korunması işini üstleniyor devlet. Ve onun neyden, ne kadar korunacağına da kendisi karar veriyor.
Mutlu Binark, Ali Rıza Keleş, Doğan Akın, Işık Barış Fidaner, Özgür Uçkan
Evrensel Kültür’ün ağustos sayısı Aydın Çubukçu’nun Seçimden Önce Kıyametten Önce başlıklı yazısıyla başlıyor. AKP’nin seçim başarısında geleneksel çarşı ilişkilerinin rolünü irdeliyor bu yazısından Çubukçu. Ahmet Say, Yaşar Kemal’in yapıtlarındaki müziğe odaklandı bu sayımızda ve okuru yazarın romanlarındaki ezgiye kulak vermeye çağırıyor. Yılmaz Onay, Brecht’in Beş Paralık Roman adlı eserinin yeniden yayınlanması üzerine kaleme aldığı yazısında Alman yazarın Üç Kuruşluk Operası’nın yazılmasından sonra iktidara gelen Naziler döneminde değişen toplumsal yapıyı irdeliyor ve Brecht estetiğinin özelliklerine değiniyor.
Dergide yer alan söyleşiler ise şöyle: Sevda Aydın, ikinci öykü kitabında da kadınların mahrem dünyalarına mercek tutan Seray Şahiner ile konuştu. Sevda Karaca ise Biz Devlete Kafa tuttuk Arkadaş başlığıyla 12 Eylül’den sonraki Mamak Cezaevindeki anılarını kitaplaştıran kadınlarla ilgili olarak Meral Akbaş’la söyleşi yaptı.
Hasan Aksakal Şerif Mardin’in merkez-çevre kavram çiftini Türkiye’deki gerilim üzerinden okumaya çalışıyor bu sayıda. Nurhan Tekerek’in yazısı ise Seyla Benhabib’in Eleştiri Norm ve Ütopya kitabıyla ilgili.
Yonca Saka bu ay Hayalden Devrime Devrimden Gerçeğe başlıklı yazısında Rus avangard sanatçılar Rodchenko ve Popova’nın sanatını değerlendiriyor. Ekim Devrimi’nin ilk yıllarındaki sanatın özelliklerine eğiliyor.
Babası Nurettin Orhan’ın ucube muamelesi görerek yıkılan heykeli Çayda Çıra üzerine oğul Uygur Orhan, Babam ve Ustam başlıklı bir yazı kaleme aldı heykeli ve babasını anlattı. Çağdaş Günerbüyük Bir Ayrılık filminin satır aralarını okumaya çalışırken, Koray Karaermiş de Kolombiyalı sanatçıların sergisinden izlenimler sundu.
Tanju Akleman’ın bu ayki çalışması ise dünyaca bilinen fotoğraf sanatçılarıyla kısa röportajlardan oluşuyor. Hepsinin birer cümleyle özetlenmiş sanat ve dünya görüşleri yer alıyor bu röportajlarda. Onur Bakır da Zafer Aydın’ın, grev yasasını değiştiren ünlü Kavel grevinin tanıklıklarından yola çıkarak yazdığı Kanunsuz Bir Grev: Kavel kitabını tanıtıyor.
Dergide bir de geçen ay şike ile sarsılan futbol dünyasını ilgilendiren yazı var. Mithat Fabian Sözmen kaleme aldı. Yazısının başlığı İflasın Resmi: Şike
Geçen ay birinci bölümü yayınlanan Çevbir (Çevirmenler Birliği) grubunun Alman İdeolojisi çevirileriyle ilgili atelye çalışmasının ikinci bölümü de yer alıyor dergide. Çevirmenler kitabın çevirisinde karşılaşılan sorunları ve bu sorunların kitabın yazıldığı koşullar ele alınarak nasıl çözülebileceğini tartışıyorlar.
Ağustos ayı şairleri: Halide Yıldırım, Sennur Sezer, Ahmet Ada, Mustafa Köz, Fulya Emek Tanrıkulu, Zeynep Özçelik, Şenol Gürel, Maksut Koto, İ. Halil Kağa
Ağustos öykücüleri: Sadık Aytekin, Özlem Sezer (Masal)

 

ismail

Yeni
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Tepkime puanı
2,063
Puanları
0
Yaş
45
Şiddetle Terbiye Edilen Kadın



Şiddetle terbiye edilen kadın

“Refah toplumu”nun çöküşü sürecinde kadınlar değişimden en çok payı alan kesim. Aileye sunulan iktisadi destekler geri çekildi. Tam da bu sırada muhafazakâr politikalar kadınları neoliberalizmin, temellerini çökerttiği eve geri gönderiyor. Erkek bu evin bütün yükünü üstlenmek zorunda ama artık hüküm sürecek bir krallığı da yok. Kadın cinayetlerine giden yol buradan mı başlıyor?
Banu Kavaklı Birdal, Yasemin Özgün, Handan Çağlayan, Demet Özmen, Sezen Çilengir
Evrensel Kültür’ün Eylül sayısı Sarphan Uzunoğlu’nun yazdığı, batıda Kürt sorununun çözümünün her kritik aşamasında kışkırtılan ve şiddete dönüşen linç eylemleriyle ilgili makaleyle başlıyor. Uzunoğlu Zeytinburnu olaylarından yola çıkarak ”Kurumlar tamam peki ya kamusal alan?” diye soruyor…
Fethi Demir bu sayıda mizah dergiciliğimizin öncüsü Teodor Kasap hakkında bir yazı kaleme aldı. Lütfiye Bozdağ da 12 Eylül’den önce DİSK direnişlerini karikatürleriyle destekleyen ve bugün hâlâ politik mizah yapan Canol Kocagöz ile muhalefet ve mizah ilişkisini tartışıyor enine boyuna.
Özlem Tezçek’in Düşünce Fabrikaları-Sermayenin Dışsal Harici Belleği adını taşıyan tezi SAV’dan yayınlandı. Bu kitap ve içerdiği tezler hakkında Mustafa Kahveci yazarla söyleşi yaptı.
12 Eylül’ün 31. yıldönümünde üst düzey komutanların bir kısmı tutuklu. Fatih Polat cunta dönemiyle başlatılan güvenlik politikalarının sonuna gelinip gelinmediğini tartışıyor yazısında.
Ahmet Say’ın yazısı ise Ruhi Su ile ilgili. Usta müzisyenin müzik tarihindeki yerini sorguluyor Say yazısında. Bir diğer müzik yazısı da Ermeni ozan Boyabatlı Aşık Armani hakkında. Bu yazı Kemal Yalçın imzasını taşıyor.
Geçtiğimiz ay yitirdiğimiz seramik sanatçısı Nasip İyem’in yapıtları derginin sayfalarında Sennur Sezer’in kaleminden anlatılıyor. Murat Şimşek de Vedat Türkali’nin Bir Gün Tek Başına’sının kahramanı Kenan’ın yalnızlığına odaklanıyor bu sayıda ve 60’lı yılların muhalefeti ve birey arasındaki ilişkiyi sorguluyor. Edebiyat sayfalarına Sevim korkmaz Dinç’in katkısı ise Adalet Ağaoğlu’nun 12 Eylül sonrasındaki romanlarında kadınların izini sürmek. Hayır’ın Kadınları başlığını taşıyan yazısı Bir Düğün Gecesi ve Ölmeye Yatmak’ın Aysel’inin iç dünyasına ışık tutmaya çalışıyor.
Bir de Verlaine ile ilgili makale var dergide; yazarı ise Bedriye Korkankorkmaz.
Steve MacCurry Kodak firmasının ürettiği son Kodachrome slayt filmini kullanarak kimyasal fotoğrafa güle güle dediği fotoğrafları çekti. Şimdi İstanbul’da sergilenen fotoğrafları Koray Karaermiş yazdı. Bir diğer fotoğraf yazısı da Tanju Akleman’dan. Akleman, Burak Şenbak’ın fotoğraflarının esinlendirdiklerini kaleme aldı.
Derginin Sınıf Çalışmaları Üzerine Notlar bölümünde bu ay Denizcan Kutlu Ayşe Buğra’nın İletişim yayınlarından çıkan Sınıftan Sınıfa Fabrika Dışında Çalışma Manzaraları adlı kitabına yoğunlaşıyor.
Ahmet Uhri’nin konusu ise domatesler. Yenilebilir Kurt Şeftalisi başlığını taşıyan yazısında Uhri, Fatih İstanbul’u aldığında henüz sofralarda olmayan domatesin bu topraklardaki tarihsel serüvenine odaklanıyor.
Eylül öykücüleri: Remziye Arslan, Özlen Yıldız, Melek Özlem Sezer (masal)
Şairleri: Aynur Uluç, Halfdan Rasmussen, Arif Berberoğlu, Neslihan Mengüç
 
Üst