Evliyâullah'ın Dereceleri

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com
Yani bu ayete hangi açıdan uymuyor bu fiil Peki?
1. Kimse şeyhine, mürşidine dua etmiyor oysa ayette geçenler dua ediyorlar

2. Ayette belirtildiği gibi kimse HAŞA Allah CC a rağmen şeyhten birşey istemiyor oysa ayette geçenler HAŞA Allah CC a rağmen o dua ettiklerinin kurtaracağını sanıyorlar

3. Herkes asıl failin Allah CC, mürşidin ise sadece vesile olduğunu biliyor ve ona göre istiyor oysa ayette geçenler asıl failin dua ettikleri kimseler olduklarına inanıyorlar

4. Kafir için inen ayetten ders alınır ama müslümana uyarlanmaz
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
10917415_1012181435475989_8294536330959451713_n.jpg
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com
Yani bu ayete hangi açıdan uymuyor bu fiil Peki?
Ve şimdi dikkatimi çekti. Ayette dua edilenin edilen duadan gafil olduğu bildiriliyor

Oysa bir mürid mürşidinden birşey istediğinde mürşid istenenden gafil değildir.

Demek ki ayette dua edilenin bir canlı değil de cansız bir varlık olduğu anlaşılıyor
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
1. Kimse şeyhine, mürşidine dua etmiyor oysa ayette geçenler dua ediyorlar

C : Gıyabında İmdat, Medet Ya Gavs, Ya Şeyh diye münacaat etmek, istimdat etmek Dûa değildir de nedir?
Allah'a başka türlü mü dûa ediliyor, Ya Allah, Ya Tevvab, Ya Gafur vs diye Allah'a seslenmiyor muyuz.
Bu buz gibi bir dua seslenişidir, neresi farklı imiş bunun dûa'dan.


2. Ayette belirtildiği gibi kimse HAŞA Allah CC a rağmen şeyhten birşey istemiyor oysa ayette geçenler HAŞA Allah CC a rağmen o dua ettiklerinin kurtaracağını sanıyorlar

C: Bu da yanlış müşrikler taptıklarını-Dûa ettiklerini yaratan bildikleri için değil Allah ile aralarına aracı trafolar olarak koydukları için müşriklik ile suçlanıyorlar.
Allah sadece kendisine has kıldığı istimdat etme, kulunun seslenişine yönelme, dûa makamında olma sahipliğinin yarattığı varlıklara devredilmesine temlik edilmesine şirk diyor. Dûa'da seslenme sadece Allah'a yapılabilir, zanni bile olsa Allah'tan başka bir aracıya Dûa şeklinde seslenilemez, bu buz gibi şirktir.

Bak bakalım Allah aracılığı nasıl tanımlıyor:

Zümer 3:
Dikkat et, hâlis din yalnız Allah'ındır. O'nu bırakıp kendilerine bir takım dostlar edinenler: Onlara, bizi sadece Allah'a yaklaştırsınlar diye kulluk ediyoruz, derler. Doğrusu Allah, ayrılığa düştükleri şeylerde aralarında hüküm verecektir. Şüphesiz Allah, yalancı ve inkârcı kimseyi doğru yola iletmez.

Yani yaratma değil müşriklerin aracılık kavramını kullanmalarını elelştiriyor.

Peki dûayı nasıl öğretiyor

Cinn 20:

De ki: «Ben sırf Rabbime yalvarırım, O'na hiç kimseyi ortak koşmam.»

Gördüğün gibi müşriklerin dûalarına karıştırdıkları isimleri reddediyor Allah-ü Teâlâ.


3. Herkes asıl failin Allah CC, mürşidin ise sadece vesile olduğunu biliyor ve ona göre istiyor oysa ayette geçenler asıl failin dua ettikleri kimseler olduklarına inanıyorlar

C:Yukarıdaki Zümer 3 ayetinde görüyorsun ki Müşrikler asıl yaratıcı olarak Allah'ı biliyor ama ona ulaşmak, yakınlaşmak için aracı ruhlar icad ediyorlardı.
Hatta bunu destekleyen başka bir örnek vereyim sana, müşrikler Hz İbrahim'in dini üzere olduklarını iddia ediyorlar, kâbeyi'de tavaf ediyorlardı.
Şuan Hacc'da yapılan telbilye müşriklerin yaptığı telbiyenin tevhid ile doğrultulmuş şeklidir, şirkten ayrılmış halidir.
İslam gelmeden önce müşrikler nasıl telbiye yapıyorlardı.

Buyur Allah"ım buyur!

Buyur, Senin ortağın yoktur!

Olan da senin hükmündedir.

Sen, ona ve onun sahib olduklarına hükmedersin!”

Diye telbiye ederek Hac'da telbiye ediyor ama araya aracılarılarını da sıkıştırıyorlardı.
Gördüğün gibi müşrik, Allah'ın yanında yaratıcı ilahlara filan inanan değil, bizzat Allah'a ulaşmak/yaklaşmak için aracılar icad edenlere
Allah tarafından yapıştırılan bir etiket.


4. Kafir için inen ayetten ders alınır ama müslümana uyarlanmaz

C:Bu çok geçersiz bir iddia, şirk her zaman diridir, en kendinden emin kula bile tehdit olarak öne sürülür,
müslüman için şirkten söz edilemez gibi saçma bir çıkarım doğru olsa idi Mekke'li müşrikler de kendilerini pekâla aklarlardı,
zaten öyle yapmaya çalışmışlar, itirazları sürekli bunu gösteriyor, ama Allah tarafından iddiaları geçersiz kılınmış.

Zümer 65:
Fizilal-il Kuran:Ey Muhammed! Andolsun ki, sana ve senden önceki peygamberlere şöyle vahy edildi: «Andolsun, eğer Allah'a ortak koşarsan işlerin boşa gider ve hüsranda kalanlardan olursun.»

Peygamberine bu şekilde seslenirken Allah siz nasıl da hemen kendinizi şirkten münezzeh görebiliyorsunuz?
Müslümanlara uygulanmazmış, kim demiş ben müslümanım iddiasında biri şirk'ten münezzeh diye pekâlâ şirk fiili işleyebilir,
şirke düşebilir. Hemen tevhid olgusuna kendini çekmeli ve yaptığı fiilin şirk olması gibi azıcık bir ihtimal dahi olsa hemen öz eleştirisini yapmalı, tevbe etmeli
tevhid çizgisine gelmeli. Kur'anda uzak kalmamak bu açıdan çok önemli işte, başka kaynaklardan değil, Kur'anı Kur'an ışığında anlayarak okumaya çalışmak
insanın dinini kurtarması ve ayakta tutmasının olmazsa olmazı. Bu yüzden Kur'an manası okumayın diyen, Kur'ana ağalama metni, düğünlerde fon müziği,
cenaze merasimlerinin açılış kapanış tınısı muamelesi yapılmasına razı olanlardan asla Kur'an razı olmaz, büyük bir saygısızlık içindeyiz toplum olarak Kur'ana.



Peki bu kadar açık ayetlerin ardından, bu durumdaki bir insan için aklına şu soru geliyor;
peki zorunda mısın da bu kadar aleni bir şekilde Allah'ın tehdit ettiği fiilleri savunmak ve işlemek için kendini ateşe atıyorsun,
halbuki Allah'a otoritesini teslim edip, şirk faaliyetlerinden ateşten kaçar gibi kaçmak seni Allah'ın yanında daha değerli,
daha has bir kul yapmaz mı, başkalarının hürmetlerini Allah'ın hürmetine tercih ediyorsun.
Böyle bir fiilin ne gerekçesi olabilir, Allah'a yaklaşmak istiyorsan, işte salih ameller, işte infak, işte takva, işte Allah'ın kitabı....
Aracılarlar Allah'a yaklaşmak ne kadar sağlıklı bir yöntem, sağlıklıyı geçtim Allah'ın kabul ettiği bir yöntem midir?

Allah asla bu tür bir yakınlaşmaya cevaz vermediğini ve büyük bir Zulûm diye tanımladığı şirki faaliyetini Allah'a reva görüyoruz.

Allah hepimizi istemediği, kerih gördüğü amellerden uzaklaştırsın, kendine yaklaştıracak salih amel, ihlas ve kuvvetli iman nasib etsin,
her anı zikir, her anı Kur'anın ışında bir ömür nasib etsin. Amin.
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Ve şimdi dikkatimi çekti. Ayette dua edilenin edilen duadan gafil olduğu bildiriliyor

Oysa bir mürid mürşidinden birşey istediğinde mürşid istenenden gafil değildir.

Demek ki ayette dua edilenin bir canlı değil de cansız bir varlık olduğu anlaşılıyor

Yüzyıllar önce ölmüş bir zatın Ruhunun seni duyduğuna ve imadına koşacağına Allah'tan bir delilin mi var, kardeşim?
Olsa idi inan ben de seninle birlikte dûa ederdim, ama malesef bizzat Allah kıyamete kadar cevap veremeyecek,
yani dirilişe kadar cevap veremeyecekler diyor.
Yeniden dirilme olduğunda ise dûa eden ile Dûa edileni yüzleştireceğini söylüyor.

Elmalılı Hamdi Yazır5-Allah'ı bırakıp da kendisine kıyamete kadar cevap vermeyecek kimselere dua edenden daha şaşkın kim olabilir? Oysa onlar, onların dualarından habersizdirler.

Elmalılı Hamdi Yazır6-İnsanlar mahşerde bir araya toplandığında da onlara düşman olurlar ve ibadetlerini inkar ederler.

Nasıl cansız varlık olurlar, "Men" Arapça akıllı varlıklar için kullanılan bir ifade iken, 6. Ayette anlıyorsun ki akıllı bir varlık kendinin ortak koşulmasını da inkar edeceğini söylüyor. Nasıl tahtadan bir put inkar edecekmiş, tapılan ve dûa edilen ruhların sahipleri olan kişiler inkar edecek tabiki.

Araf suresi 194.ayet
Muhakkak ki; Allah'tan başka dua ettikleriniz sizler gibi kullardır. Öyleyse onları çağırın. Eğer doğru sözlü iseniz böylece size (sizin duanıza) icabet etsinler (duanızı yerine getirsinler).

İcad edilen İlah'ların yüce insanların ruhları olduğu konusunda en ufak bir tereddüt dahi yoktur, ölmüş yücelik atfedilen, kutsanan insanların ruhaniyetleridir şirke konu olarak icad edilen rabler, daha onlarca ayet bulabilirsin. Hatta put isimleri diye söylenen isimlerin bile kabeye hizmet etmiş veli, Allah dostu kimseler olduklarını kaynaklardan okuyabilirsin. Bunlar için icad edilmiş anma makamklarını, yerleri yıktırmış Resulullah ve özel olarak buraların ziyaret edilerek özel anma ritüelleri uygulanmasın kesinlikle şirk faliyeti olarak yasaklamıştır.

Bu kadar açık kaynağa rağmen Allah'a hâlâ delil getirmek, ya da zanna tabi olarak bence vs gibi geçiştirmek gerçekten büyük bir cesaret istiyor.
 

Kurtuluş26

Profesör
Katılım
6 Ocak 2014
Mesajlar
860
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Web sitesi
islamikonular.weebly.com
Bak güzel kardeşim, sana hayatında kimsenin yapmayacağı, hele hele ağa babalarının hiç yapmayacağı bir iyilik yapıyorum.
Sana kimse Kur'anın hemen hemen tamamında mücadele ettiği Şirk kavramını anlatmamış.
Ben sana bu Gavs-Kutbul Aktap- Ebdal-Evtad vs isimle istimdat-yardım isteme-istikamet olarak duaya katılma makamına koyduğunuz varlıkları
Allah'ın nasıl tanımladığını direk hiç katmadan, yorum yapmadan yazıyorum.

Eğer sen Kur'ana iman etmiş biri isen burada dinlemen gerek tek mercii Allah'ın bizzat kendisi, yani kendi Kelamıdır.


AHKÂF - 5



Ve men edallu mimmen yed’û min dûnillâhi men lâ yestecîbu lehu ilâ yevmil kıyâmeti ve hum an duâihim gâfilûn(gâfilûne).

1.ve men: ve kim
2.edallu: dalâlette olan
3.mimmen (min men): kimseden
4.yed'û: dua eder
5.min dûni allâhi: Allah'tan başka
6.men: kim, kimse, kişi
7.lâ yestecîbu: icabet etmez
8.lehû: ona
9.ilâ yevmi el kıyâmeti: kıyâmet gününe kadar
10.ve hum: ve onlar
11.an duâi-him: onların dualarından, tapmalarından
12.gâfilûne: gâfildirler


Elmalılı Hamdi Yazır:Hem o kimseden daha şaşkın (Edallû- dalalette) kim olabilir ki Allahı bırakır da kendisine Kıyamete kadar cevab veremiyecek kimselere (men - Kimse kişi/akıllı varlık) duâ eder (istimdat-imdat eder) onlar ise onların duâlarından gafildirler
Bu ayette dua edilen kimse çevirisini bir çok meâl, tefsir put diye çeviriyor ama bak Allah nasıl bir puttan bahsediyor, men zamiri akıllı varlıklar için kullanılan bir zamir, yani o kimselere dua eden diyor Allah. Ki Mekkeli müşriklerin yaptığıda Kabeye hizmeti geçmiş,
Allah'a yakın oldukları zannı ile o kimseler için anma makamları inşa etmek, dualarına katmak, aracı kılmaktı.

Şimdi sen ben dûa mı ediyorum diyeceksin, 1000 Yıl önce ölmüş birine Eyyy Gavs-ül Azam, İmdat Ya Gavsül Azam diye çağırıp, imdat ederken
o şahsın yaşadığına, seni duyduğuna inandığın ruhuna istimdat etmiyor musun, ruhuna yalvar mıyor musun?
Vallahi bir milyon kez hayır desen de, eğer bu ölmüş ruhları başın sıkıştığında yardıma çağırıyor ve yardıma hazır olduğuna inanıyorsan
tam olarak yukarıdaki ayette Allah'ın tanımladığı dalalete diz boyu batmış oluyorsun.
Peki sen bu Allah gibi yardıma koyup aracı yaptığın bu şahısların imanla öldüğüne delilin mi var ki, en büyük veli, Allah dostu ilan ediyorsun.
Hani itibar son nefese idi, Allah'ın ismi Azam verdiğini beyan ettiği Bel'am denen alim kişi bile sonradan imansız öldü ise,
sen nereden biliyorsun bu zatların Allah'ın yanındaki değerinden, buna delilin mi var.
Var, önündeki sadece sana bizim tezgaha gel işte tezgahının kitapları diye okuduğun kitaplar, hâlbuki Kur'an tam tersini söylerken...
Bak güzel kardeşim şirk küfürden daha tehlikelidir, küfreden adam küfrünü kabul eder, ama müşrik şirkini asla kabul etmez ve sürekli kılıflar bulmaya çalışır. Ben ona dua etmiyorum, ben ona tapmıyorum, ben onu rab mı biliyorum bir de üstüne estağfirullar çeker.
Halbuki tam olarak müşriklik tanımının içini dolduruyordur, ama bu hali ile kendini Allah'a daha yakın hissettiği aldatmacası ile ruhunu
şirk ile besler haz alır.

İşte Allah'ın sözleri, işte senin önüne koyulan sözler sen hangisine iman ediyorsan o yola git artık, Allah'ın azabı ile uyarıldın.
MEALİ NEREDEN ALDINIZ?
O Siteyi ekleyin.
ELMALILI HAMDİ MUHAMMED YAZIRIN ORJİNAL MEALİ VE SADELEŞTİRİLMİŞ HALİ.Parantez içindekileri siz mi eklediniz?

Elmalılı Hamdi Yazır
:Hem o kimseden daha şaşkın kim olabilir ki Allahı bırakır da kendisine Kıyamete kadar cevab veremiyecek kimselere duâ eder onlar ise onların duâlarından gafildirler
Elmalılı (sadeleştirilmiş)
:Allah'ı bırakıp da kendisine kıyamete kadar cevap vermeyecek kimselere dua edenden daha şaşkın kim olabilir? Oysa onlar, onların dualarından habersizdirler.
Elmalılı (sadeleştirilmiş - 2)
:Allah'ı bırakıp da kıyamet gününe kadar kendisine hiç bir cevap veremeyecek olan putlara dua eden kimseden daha sapık kim olabilir? Oysa taptıkları şeylerin, onların yalvarışlarından haberleri bile yoktur.

Sizlerin yaptığı şeyler ayetleri çarpıtarak Allahın veli kullarına düşmanlık etmek,müşrik göstermektir.Bunları hep vehhabiler yapar.Hadisleri inkar etmediğinize göre demekki sizde vehhabisiniz ben sizi kuraniyyuncu(yanlız kuran)diyenlerden sanmıştım.

Her neyse ayetlerin bir öncekini ve bir sonrakini bilerek eklenmiyor.
Ahkaf Süresi
4. De ki: "Allah'tan başka taptığınız şeyleri gördünüz mü? Yeryüzünde ne yaratmışlar göstersenize! Yoksa onların göklerde bir ortaklığı mı var? Eğer doğru sözlü iseniz, bundan önce indirilmiş bir kitap veya bir ilim kalıntısı varsa onu bana getirin."



5. Allah'ı bırakıp da kıyamet gününe kadar kendisine cevap veremeyecek şeylere tapınandan daha sapık kim olabilir? Oysa onlar, bunların tapmalarından habersizdirler.



6. İnsanlar Allah'ın huzurunda bir araya toplandıkları zaman, taptıkları şeyler onlara düşman kesilirler ve onların kendilerine tapınmalarını inkâr ederler

"Vehhabi selefiler de putlar hakkında inen, Müşrikleri hedef alan ayetleri Müslümanlara ve özellikle tasavvuf ehli için yorumlamaktadır."

Hep yaptıkları şeylerdir kaç tanesine cevap yazıldı zaten.
Ahkaf suresi 5. ayette kast edilenler, putlar mı yoksa puta tapan müşrikler mi?
http://www.sorularlaislamiyet.com/s...-putlar-mi-yoksa-puta-tapan-musrikler-mi.html
 

Kurtuluş26

Profesör
Katılım
6 Ocak 2014
Mesajlar
860
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Web sitesi
islamikonular.weebly.com
Neden öyle cümleler kurulmaz onu anlamadım. Onları ben bir misal veriyorum.
Yani ben bir şeyhe bağlandığım da o aynı zamanda benim kurtarıcımdır. O beni her daim yanına alacaktır yanına isteyecektir yani ona bağlananları. Burada kucak derken yanına alacağı ve isteyeceği anlamında. Onun istemesi şefaattir, o evliyaullahtır, o insan-ı kamildir onun şefaati haktır, Allah'tan o izni almıştır. vs...
Tasavvufun ilkeleri ve disiplini buna müsaade ediyor zaten. Şeyh bu hususlarda bağlılarına yardımcı olacaktır.
Mesela şeyhimizin Allah katında derecesi ne ise, şeyhimiz ister ki, biz ondan el alanlar olarak,
Benim müritlerim, benim bağlılarım ve benden el alanlar benim yanımda olsunlar, o bizim durumumuzu Allah'a ulaştıracak çünkü o bizim ile Allah arasında manevi aracıdır, Allah da kabul edecek ve şeyhimiz bizleri kendi makamına alacaktır...
Bu dediklerimde "tarikat değerleri" ekseninde neden sapıklık olsun ki...
Tarikat budur zaten...
Sen KURT26 olarak bu dediklerime "İslam Şeriati" ekseninde bakarsan bir "sapıklık" gözüküyor onda haklısın ama o taşı bana ne atıyorsun, onu ben anlamadım,
Bendeniz tarikat içersinde bulundum, el alanlarla uzun dönem beraber oldum lakin Şeyhlerin sohbetleriyle kifayet ettim ve bazı incelikleri de biliyorum hepsi budur ama,
Usul ve füru cihetiyle kardeş olduğumuz, kan bağı ile birbirimize yakın olduklarımızdan rabıtalı olanlar da vardı...
Hadise budur...
Bu dediklerimi tarikat de doğrular tasavvufta...
Sana ölüm anında yardım edemeyen şeyhi,
Sana kabirde yardım edemeyen şeyhi,
Seni şefaatle yanına alamayan şeyhi,
Duasının kabulünde zerre kadarcık şüphe olan şeyhi,
Aynı anda birçok yerde olamayan ve bulunamayan şeyhi,
Bağlılar ne yapsın, tasavvuf ne yapsın tarikat ne yapsın...
Öyle değil mi..???
Şeyh Allah'tan sonra 2. adamsa... Ne kadar güzel... KURT26'da onun kucağındadır... Şeyhine el verdi ya, şeyh onu sarıp sarmaladı yanına aldı...
Bu kadarda ne dediğini bilmeyecek hale gelmişsin işte.
SübhanAllah tevbe estağfirullAllah.
Allahtan sonra 2. adamda nedir bu ne cahillik.
Allahın eşi,benzeri,ortağı yoktur.Sapmak sanırım böyle birşey.
 

Kurtuluş26

Profesör
Katılım
6 Ocak 2014
Mesajlar
860
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Web sitesi
islamikonular.weebly.com
Yaşın başın kaç bilmiyorum ama belki de yaşın kadar Tasavvufun içinde bulunmuşumdur.
Bu cümleyi siz kurmadınız mı?Peki tasavvufun içinde bulundum demekle neyi kasteddiniz?

Ama ben hadis inkarcısı değilim, Kur'ana uygunluk kriterim var

Peki bu güne kadar hangi hadisi kabul ettiniz?

İçinde bulundum demekle o ortamlarda bulundum, sağım solumda hala dolu demek istedim.
Sen bana kabul etmediğim hadis getir nedeni ile konuşuruz, ben hadis inkar etmem, ama sen çok rahat edersin.
Yani tasavufu yaşamadınız.Bir gerçek şeyh,bir gerçek mürşidiniz olmadı.Uzaktan sadece baktınız ve anladınız öylemi?

Sahih Buhari,Sahih Müslim içinde uydurma hadis var diyor musunuz?Diyorsanız iftiracısınız.Hadis ilminizde yoktur.

Buhari, Müslim gibi sahih kabul edilen hadis kitaplarının, hiç değiştirilmeden bugüne kadar geldiğine nasıl kanaat getirebiliriz?
Tıkla Oku Öğren.
 

Kurtuluş26

Profesör
Katılım
6 Ocak 2014
Mesajlar
860
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Web sitesi
islamikonular.weebly.com
Ne sahabe üstünülüğü kabul edilir .nede tabiin ,tebe-i tabiin üstünlüğü .Sahabe içindede çok samimi inanan olduğu gibi günahkarda vardı.böyle hadisler tamamen muhemmedist din faşistlerinin uydurmalarıdır. siz bu zamanda amelinizi yapın mücadelenizi yapın sahabeyi bile aşarsınız. dağlar kadar altını sadaka vereceğimde sahabenin bir avuç buğday sadakası ecrine erişemeyeceğim!!! hiç olacak işmi bu?Allah azimmuşşan'ın adaletine sığarmı bu ?Bu ne saçmalık terbiyesizlik!.. Evliya belirlemek,evliyaya mertebe belirlemek şirkdir.her mümin allah dostudur.Beşeri belirlenmiş velilere inanamak kabul etmek şirkdir Allaha ifitiradır. Burada suçlu olan veli olarak belirlenenler değil.onları veli olarak özerk bir konum verenler ve buna inananlardır.

Evliya belirlemek,evliyaya mertebe belirlemek şirkdir.

Sende mi vehhabisin yoksa kuraniyyuncumusun?
Fakat bir terbiyesiz varsa oda sendin.
Yukarıdaki yazdıklarından ne acınası bir hale geldiğin görülmektedir.
Zannınıza uyuyorsunuz ilminiz yok.
 

Kurtuluş26

Profesör
Katılım
6 Ocak 2014
Mesajlar
860
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Web sitesi
islamikonular.weebly.com


Peki bu kadar açık ayetlerin ardından, bu durumdaki bir insan için aklına şu soru geliyor;
peki zorunda mısın da bu kadar aleni bir şekilde Allah'ın tehdit ettiği fiilleri savunmak ve işlemek için kendini ateşe atıyorsun,
halbuki Allah'a otoritesini teslim edip, şirk faaliyetlerinden ateşten kaçar gibi kaçmak seni Allah'ın yanında daha değerli,
daha has bir kul yapmaz mı, başkalarının hürmetlerini Allah'ın hürmetine tercih ediyorsun.
Böyle bir fiilin ne gerekçesi olabilir, Allah'a yaklaşmak istiyorsan, işte salih ameller, işte infak, işte takva, işte Allah'ın kitabı....
Aracılarlar Allah'a yaklaşmak ne kadar sağlıklı bir yöntem, sağlıklıyı geçtim Allah'ın kabul ettiği bir yöntem midir?

Allah asla bu tür bir yakınlaşmaya cevaz vermediğini ve büyük bir Zulûm diye tanımladığı şirki faaliyetini Allah'a reva görüyoruz.

Allah hepimizi istemediği, kerih gördüğü amellerden uzaklaştırsın, kendine yaklaştıracak salih amel, ihlas ve kuvvetli iman nasib etsin,
her anı zikir, her anı Kur'anın ışında bir ömür nasib etsin. Amin.

Aracılarlar Allah'a yaklaşmak ne kadar sağlıklı bir yöntem, sağlıklıyı geçtim Allah'ın kabul ettiği bir yöntem midir?
Hiç Bir Şey Aracısız Olamaz
http://www.ihvanforum.org/showthread.php?151769-Hiç-Bir-Şey-Aracısız-Olamaz&highlight=

Tevessül
Hazret-i Allah’a ulaştıran bütün yol ve vasıtaların tümü vesiledir. Hazret-i Allah’a yaklaşmak için vesilelere sarılmaya da tevessül denir. Öz mânâsı ise Hazret-i Allah’tan isterken; Resulullah Efendimiz’i, Evliyâullah’ı, sâlih zâtları, güzel amelleri vesile kılarak duâ ve niyazda bulunmaktır...
http://www.hakikat.com/dergi/119/dhazar119.html
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
MEALİ NEREDEN ALDINIZ?
O Siteyi ekleyin.
ELMALILI HAMDİ MUHAMMED YAZIRIN ORJİNAL MEALİ VE SADELEŞTİRİLMİŞ HALİ.Parantez içindekileri siz mi eklediniz?

Elmalılı Hamdi Yazır:Hem o kimseden daha şaşkın kim olabilir ki Allahı bırakır da kendisine Kıyamete kadar cevab veremiyecek kimselere duâ eder onlar ise onların duâlarından gafildirler
Elmalılı (sadeleştirilmiş):Allah'ı bırakıp da kendisine kıyamete kadar cevap vermeyecek kimselere dua edenden daha şaşkın kim olabilir? Oysa onlar, onların dualarından habersizdirler.
Elmalılı (sadeleştirilmiş - 2):Allah'ı bırakıp da kıyamet gününe kadar kendisine hiç bir cevap veremeyecek olan putlara dua eden kimseden daha sapık kim olabilir? Oysa taptıkları şeylerin, onların yalvarışlarından haberleri bile yoktur.

Sizlerin yaptığı şeyler ayetleri çarpıtarak Allahın veli kullarına düşmanlık etmek,müşrik göstermektir.Bunları hep vehhabiler yapar.Hadisleri inkar etmediğinize göre demekki sizde vehhabisiniz ben sizi kuraniyyuncu(yanlız kuran)diyenlerden sanmıştım.

Her neyse ayetlerin bir öncekini ve bir sonrakini bilerek eklenmiyor.
Ahkaf Süresi
4. De ki: "Allah'tan başka taptığınız şeyleri gördünüz mü? Yeryüzünde ne yaratmışlar göstersenize! Yoksa onların göklerde bir ortaklığı mı var? Eğer doğru sözlü iseniz, bundan önce indirilmiş bir kitap veya bir ilim kalıntısı varsa onu bana getirin."



5. Allah'ı bırakıp da kıyamet gününe kadar kendisine cevap veremeyecek şeylere tapınandan daha sapık kim olabilir? Oysa onlar, bunların tapmalarından habersizdirler.



6. İnsanlar Allah'ın huzurunda bir araya toplandıkları zaman, taptıkları şeyler onlara düşman kesilirler ve onların kendilerine tapınmalarını inkâr ederler

"Vehhabi selefiler de putlar hakkında inen, Müşrikleri hedef alan ayetleri Müslümanlara ve özellikle tasavvuf ehli için yorumlamaktadır."

Hep yaptıkları şeylerdir kaç tanesine cevap yazıldı zaten.
Ahkaf suresi 5. ayette kast edilenler, putlar mı yoksa puta tapan müşrikler mi?
http://www.sorularlaislamiyet.com/s...-putlar-mi-yoksa-puta-tapan-musrikler-mi.html


Dur şimdi anlarız kimin saptırdığını kimin ne anladığını.

Ahkâf 5'i Elmalılı Dûa ettikleri kimselere diye çevirmemiş mi diyorsun sen?

 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Bu cümleyi siz kurmadınız mı?Peki tasavvufun içinde bulundum demekle neyi kasteddiniz?



Peki bu güne kadar hangi hadisi kabul ettiniz?


Yani tasavufu yaşamadınız.Bir gerçek şeyh,bir gerçek mürşidiniz olmadı.Uzaktan sadece baktınız ve anladınız öylemi?

Sahih Buhari,Sahih Müslim içinde uydurma hadis var diyor musunuz?Diyorsanız iftiracısınız.Hadis ilminizde yoktur.

Buhari, Müslim gibi sahih kabul edilen hadis kitaplarının, hiç değiştirilmeden bugüne kadar geldiğine nasıl kanaat getirebiliriz?
Tıkla Oku Öğren.

Yazarın burada anlama zorluğu çektiğini açıkca görüyoruz, anlamadan nasıl cevap vereceksin henüz anlama kısmını bile geçememişsin ya hu.
 

Kurtuluş26

Profesör
Katılım
6 Ocak 2014
Mesajlar
860
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Web sitesi
islamikonular.weebly.com
Dur şimdi anlarız kimin saptırdığını kimin ne anladığını.

Ahkâf 5'i Elmalılı Dûa ettikleri kimselere diye çevirmemiş mi diyorsun sen?


Elmalılı Hamdi Yazır:Hem o kimseden daha şaşkın (Edallû- dalalette) kim olabilir ki Allahı bırakır da kendisine Kıyamete kadar cevab veremiyecek kimselere (men - Kimse kişi/akıllı varlık) duâ eder (istimdat-imdat eder) onlar ise onların duâlarından gafildirler

Bu meali sen ekledin.
Bizde orjinal ve sadeleştirilmiş hallerini ekledik.Parantes içindekileri sen mi ekledin?Hangi siteden aldın o meali ?
 

talib

Kıdemli Üye
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Tepkime puanı
1,076
Puanları
0
Konum
İstanbul
Hemen Yazayım derecelerini

Mehdi - Saidi Nursi Efendi

Mesihi Nefes - Fethullah Gülen Hocaefendi

Altın Nesil - Şakirtler

:)
 

çağatay

Kısıtlı Erişim
Katılım
11 Ocak 2015
Mesajlar
95
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Sende mi vehhabisin yoksa kuraniyyuncumusun? Fakat bir terbiyesiz varsa oda sendin. Yukarıdaki yazdıklarından ne acınası bir hale geldiğin görülmektedir. Zannınıza uyuyorsunuz ilminiz yok.
Sizemi kaldı mertebe belirlemek? sen dinini yaşasana be kardeşim. "kim zerre kadar iyilik yaparsa karşılığını görecek..kötülük yaparsada karşılığını görecek" ilke bu!!! neden sahabenin özerk bir üstünlüğü olsun? Hem velilerini allah bilir sana ne oluyor.. Benim şimdi buradan senin dostlarını belirlemem ne kadar doğru?hiç düşündünmü? desemki, @talip @kurt26 nın velisidir.iyimi?
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Elmalılı Hamdi Yazır:Hem o kimseden daha şaşkın (Edallû- dalalette) kim olabilir ki Allahı bırakır da kendisine Kıyamete kadar cevab veremiyecek kimselere (men - Kimse kişi/akıllı varlık) duâ eder (istimdat-imdat eder) onlar ise onların duâlarından gafildirler

Bu meali sen ekledin.
Bizde orjinal ve sadeleştirilmiş hallerini ekledik.Parantes içindekileri sen mi ekledin?Hangi siteden aldın o meali ?
Söylemek istediğime vurgu yapmak için ben ekledim. farkındaysan da parantez içinde, ne demek parantez içi, ek açıklama ya da vurgu. neresinde saptırma olduğunu da söyle, hangi yazdığım kelime aslına uygun değil miş.
Men Kimse manasında kullanıkıyor
 

Kurtuluş26

Profesör
Katılım
6 Ocak 2014
Mesajlar
860
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Web sitesi
islamikonular.weebly.com
Söylemek istediğime vurgu yapmak için ben ekledim. farkındaysan da parantez içinde, ne demek parantez içi, ek açıklama ya da vurgu. neresinde saptırma olduğunu da söyle, hangi yazdığım kelime aslına uygun değil miş.
Men Kimse manasında kullanıkıyor

Elmalılı Muhammed Hamdi Yazırın meali gibi gösteriyorsunuz böyle yapmakla.
Madem benim düşüncem deyip belirtmeniz gerekirdi.


Elmalılı Muhammed Hamdi Yazırın Meali(Parantes içinde birşey yazılmamıştır)
Elmalılı Hamdi Yazır : Hem o kimseden daha şaşkın kim olabilir ki Allahı bırakır da kendisine Kıyamete kadar cevab veremiyecek kimselere duâ eder onlar ise onların duâlarından gafildirler

Cevap eklemiştik.
Ahkaf suresi 5. ayette kast edilenler, putlar mı yoksa puta tapan müşrikler mi?
http://www.sorularlaislamiyet.com/s...-putlar-mi-yoksa-puta-tapan-musrikler-mi.html

Önceki ve sonraki ayetleride incelerseniz daha iyi anlarsınız.
4. De ki: "Allah'tan başka taptığınız şeyleri gördünüz mü? Yeryüzünde ne yaratmışlar göstersenize! Yoksa onların göklerde bir ortaklığı mı var? Eğer doğru sözlü iseniz, bundan önce indirilmiş bir kitap veya bir ilim kalıntısı varsa onu bana getirin."



5. Allah'ı bırakıp da kıyamet gününe kadar kendisine cevap veremeyecek şeylere tapınandan daha sapık kim olabilir? Oysa onlar, bunların tapmalarından habersizdirler.


6. İnsanlar Allah'ın huzurunda bir araya toplandıkları zaman, taptıkları şeyler onlara düşman kesilirler ve onların kendilerine tapınmalarını inkâr ederler.
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Güzel kardeşim sen daha put ne onu bile öğrenememişsin, tahtadan taştan heykey sanıyosan henüz anasınıfı seviyesinde konuşuyoruz demektir. Bir arapça bilene birine sor, meallere bak put mu yazıyor Ahkaf 5 'de onunda geçtim, Kuranın bütününden siz Allahtan gayri rab edinmeyi taştan tahtadan heykellere secde etmek mi anlıyorsunuz?
Ciddi soruyorum
 
Üst