evlat edinmek

RaBiA

Asistan
Katılım
8 Haz 2006
Mesajlar
448
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
36
Konum
şehr-i yar
evlat edinmenin dinimizdeki yeri nedir arkadaşlar?bilen biri varsa yardımcı olursa memnun olurum..
 

RaBiA

Asistan
Katılım
8 Haz 2006
Mesajlar
448
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
36
Konum
şehr-i yar
SaLtan' Alıntı:
zenginsen beni evlat al:)

yok yahuu ondan sormadım aklıma takıldı ilerde böyle birşey yapmayı düşünüyordum islamdaki yerini bilmek istedim..seni napiim ben onca yetim varkennn :D ama arada sanada bakarım ben merak etme:friends:
 
S

SaLtan

Guest
güzel bir düşünce.bu düşüncenizi gercekleştirirseniz inanıyorumki sizin için bir gurur kaynağı olacaktır.neden islamda yeri olmasın.siz islami niyetle alıyorsunuz yalnız annesiz,babasız bir çocuğu alıp islam terbiyesi üzerine yetiştireceksiniz.bunun manevi hazzı bile tahayyülü zor.bu benim düşüncem
birde işin dinsel boyutuna bakalım
(bu tarafı benide şaşırttı)
EVLAT EDİNMEK CAİZ MİDİR?
İslamiyet gelmeden önce evlat edinmek yaygın bir adetti. Hatta Peygamber (sav) nübüvvetinden evvel cari olan adet üzere Zeyd b. harise'yi evlat edinmişti. Ama İslamiyet geldikten sonra onu yasakladı.

Kur'an-ı Kerim şöyle buyuruyor: "Muhammed sizin erkeklerinizden kimsenin babası değildir" (Ahzab suresi).

Peygamber (sav) şöyle buyurur: "Babasından başka bir kimseye mensup olduğunu söyleyen kimseye babası olmadığını bildiği halde cennet haramdır (Buhari-Müslim). Ve böylece İslamiyet evlat edinmeyi yasaklamış oldu. Evlat edinmek çok çirkin bir iştir. Varis olmayan varis olduğu gibi, varis olan da mahrum bırakılır.


http://www.menzil.net/fikih/evlat_edinmek_caiz_midir.htm
 

RaBiA

Asistan
Katılım
8 Haz 2006
Mesajlar
448
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
36
Konum
şehr-i yar
demekki uzaktan yardım etmek zorundayız.herşeyde bi hayır vardır..bunda da vardır muhakkak
 

İmandanihsana

Doçent
Katılım
9 Haz 2006
Mesajlar
1,048
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
36
Konum
istanbul/kadıkö
kesınlıkle caız deıldır bızzat benım basımdan gectı ama fıkhın yonlerı var arastırmak lazım
 
S

SaLtan

Guest
peki neden caiz değil.bunuda açıkalayabilirmisiniz.halbuki mantığa ve duygulara uyan iyi bi şey
 

med-cezir

Profesör
Katılım
13 Haz 2006
Mesajlar
1,692
Tepkime puanı
33
Puanları
0
Yaş
116
Konum
Hiçbir Yerde...
bayansan eğer, evlatlık olarak erkek çocuk alırsan büyüyünce kendine

mahrem,

kız çocuk alınca da eşine mahrem bu yüzden caiz olmuyor diyorlar...

benim bildiğim bu
 
S

SaLtan

Guest
hmm Buda DoĞru Olabİlİr Aff.ama Bİrde İŞİn Şu Boyutu Var Dİrek Kaderİnİ Etkİlİyosun.
 

meftun

Paylaşımcı
Katılım
7 Haz 2006
Mesajlar
246
Tepkime puanı
4
Puanları
0
aff'ın da bahsettiği gibi ileride mahremlik sözkonusu olduğu için dinimizce evlatlık almanın caiz olmadığını biliyorum. Evlatlık almak isteyenler küçük bi çocuk alır da, emzirdiği takdirde mahremliğin ortadan kalkacağı birine bu çocuğu emzirtirlerse, aradaki sütten dolayı mahremlik kalkar. (tabii bununda bazı şartları var.) Böyle yapabilirler.
 

İmandanihsana

Doçent
Katılım
9 Haz 2006
Mesajlar
1,048
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
36
Konum
istanbul/kadıkö
RaBiA' Alıntı:
evlat edinmenin dinimizdeki yeri nedir arkadaşlar?bilen biri varsa yardımcı olursa memnun olurum..


kardeşim evlatlık konusunu bırazcık bılırım neden cunki bende evlatlıgım maalesef . bunu zamanında bılemedım sonradan hıdayet allahtan gelınce ogrendım arastırdım ve gereklı kısılerle konustum fetva aldım.şimdi kardesım evlatlık dinimizce haramdır ahzab suresi 4 ayette rabbimiz mealen şöle buyuruyor 'ALLAH BİR ADAMIN İÇİNDE İKİ KALP YARATMADIGI GİBİ ZIHAR YAPTIGINIZ EŞLERİNİZİDE ANALARINIZ YERİNDE TUTMADI VE EVLATLIKLARINIZIDA ÖZ OGULLARINIZ OLARAK TANIMADI.BUNLAR SİZİN AGIZLARINIZDA GELİVEREN SÖZLERDEN İBARETTİR.ALLAH İSE GERCEGİ SOYLER VE DOGRU YOLA O ERİŞTİRİR ' ewt kardesım bır de acıklamasını yapalım ınsaallah ayetın 'araplar arasındakı bır gelenege gore bır adam karısına sen bana anamın sırtı gıbısın dedımı o kadın kendı anası gıbı sayılır ve artık o adam ona yanasamazdı işte buna ZIHAR denirdi aytte bir ınsanın 2 kalbı bı arada bulunmadıgı gıbı hem annelık hemde zevcelıgın hem baska soydan evlatlık hemde gercek ogul olma vasfının bırlesemeyecegı anlatılmaktadır kuran araplardakı bu 2 gelenegı yanı zıhar ve evlatlık edınmeyı tanımamıstır.zıhar yapılması halınde ceza olmak uzere keffaret hukmu getırılmıstır( mucadele 58/1-4)ayette araplar arasındakı akıllıkısılerın 2 kalp tasıdıgı yolunda kı ınanca ısaret old dair bazı tefsırlerde mevcuttur. ayrıca ahzab 5 ayette cenabı hakk 'onları(evlat edındıklerınızı ) bablarına nısbet ederek cagırın.allah yanında en dogru budur eger babalarının kım oldugunu bılmıyorsanız onları dın kardeslerınız ve gozup gozetttıgınız kımseler olarak kabul edın ' der.sımdı kardesım bu evlatlık mevzuu benım basıma geldı bende su an evlatlıgım ve cıkmam lazımmıs ole dedıler.babanın soyadını almalısın dedıler su an ben babamın soyadını tasımıyorum ayette dıyor ya babalarına nısbet ederek cagırın dıye bu nedenle bırde hadıs var babasından baskasına ıntısab edene allah lanet etsın dıye yanı bana dedıklerı bı sekılde babanın soyadını alcaksın dedıler amma sole bı olayda var ben evlatlık oldugum kısıyı annem olrak kabul etmıyorum oda benı oglu olrak etmıyo tamamıyle baska nedenle evlat edındı benı sonucta dedıler sızınkı esasa dayalı bı ılıskı deıl fln dedıler yanı o benı oglu bende onu annem olarak kabul etmıyorum ya ole yanı bırde evlatlık gırınce ısın ıcıne mıras dada sorunlar cıkıyor bılıyorsunuz feraiz hukuku cok onemlı bır konu ne hadısler var hakkında kısacası evlatlık kesınlıkle haramdır kardesım elımden geldınce bısıler yazmay calıstım HAKKINIZI HELAL EDIN ALLAH A EMANET OLUN
 

HASIL

Üye
Katılım
23 Haz 2006
Mesajlar
20
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Allah razı olsun bilgi verdiğiniz için fırat_antigs
 

bangir

Üye
Katılım
13 Tem 2006
Mesajlar
92
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul/kadıkö
Web sitesi
www.altinoluk.com
Ayrıca evlatlık alınca miras hukuku alt üst oluyor,mirascı olmayan yabancıya Allah ın hudutlarının dışına çıkararak birinci dereceden mirascı yapıyorsun,nisa 14 tamamem miras hukuku için inmiş,tevsirler ve diyanet meali böyle yazıyor,ve bu ayet çok deşşet verici NİSA 14 Kim Allah'a ve elçisine isyan eder ve onun sınırlarını aşarsa, onu da içinde ebedi kalacağı ateşe sokar. Onun için alçaltıcı bir azab vardır.
bu ayette ebedi yani sonsuz azabla ALLAH hudutları koruma altına alıyor,islamda kafana göre miras veremezsin,ölünce bile üçte birine sözün geçer,yaşarken,malını istedigin gibi kullanırsın fakat mirascına veremezsin,vasiyetle dersinki benim mirasımı islam şeriyatına göre paylaşın vebalden kurtulursun.ALLAH rasülü evlatlıgı zeydin hanımı zeyneble ayet nazil oldu ALLAH katında nikahlandı,
 

şahmaran

Üye
Katılım
19 Mar 2007
Mesajlar
22
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
dinen evlat edinme konusu şu şekildedir
kişi bir kişiyi himayesine alabilir ama veraset yoluy evlat edinemez. yani miras bırakamaz. çünki resulalh efendimiz zeyd bin harise için benim evladımdır demiştir. fakat ine ayet üzerine kan bağı olması gerektiği belirtilmiştir.

evet himayesine almakta güzel sevaplar vardır. ama veraset yoluyla evlat edinmesi dinen caiz değildir
 
Üst