Ehli kitapla ittifak ettiğimiz temel doğrular

agbi

Yasaklı
Katılım
2 Kas 2006
Mesajlar
25
Tepkime puanı
382
Puanları
0
Konum
İzmir
SİZLER AHİRETİNİZİ HİÇ DÜŞÜNMEZMİSİNİZ.

Şimdi okuyunda aşağıdaki açıklamayı TÖVBE EDİN


Ehli kitapla ittifak ettiğimiz temel doğrular

AHMED ŞAHİN
15.03.2005 SALI



Bakara Suresi ayet 4?te, müminler tarif edilirken, ?Hem Kur?an?a, hem de Kur?an?dan önceki İlahi kitaplara iman ederler.? diye tarif ediliyor.


Bu sebeple biz müminler de hem Kur?an?a, hem de Kur?an?dan önceki İlahi kitaplara iman ediyor, onları tebliğ eden tüm peygamberleri de tasdik ediyoruz. Çünkü o peygamberlerin tebliğ ettikleri kitaplarda tüm insanlığın değişmeyen doğruları vardır. Bu değişmeyen doğrular: ?Allah?a iman, peygamberlere iman, meleklere iman, öldükten sonra tekrar dirilerek ahirette hesap vermeye iman.? Bunlar semavi kitapların ittifak ettikleri bir bakıma amentüleridir. Zaten peygamberler (teferruatta ayrılsa da) temel doğrularda ittifak ederler. Bir peygamberin söylediğini diğeri tekzip değil teyit eder.



EEEE eee şimdi ne yapacaksınız bakın Cuma Akşamı Tövbe zamanı
 

agbi

Yasaklı
Katılım
2 Kas 2006
Mesajlar
25
Tepkime puanı
382
Puanları
0
Konum
İzmir
SİZLER AHİRETİNİZİ HİÇ DÜŞÜNMEZMİSİNİZ.

Şimdi okuyunda aşağıdaki açıklamayı TÖVBE EDİN


Ehli kitapla ittifak ettiğimiz temel doğrular

AHMED ŞAHİN
15.03.2005 SALI



Bakara Suresi ayet 4?te, müminler tarif edilirken, ?Hem Kur?an?a, hem de Kur?an?dan önceki İlahi kitaplara iman ederler.? diye tarif ediliyor.


Bu sebeple biz müminler de hem Kur?an?a, hem de Kur?an?dan önceki İlahi kitaplara iman ediyor, onları tebliğ eden tüm peygamberleri de tasdik ediyoruz. Çünkü o peygamberlerin tebliğ ettikleri kitaplarda tüm insanlığın değişmeyen doğruları vardır. Bu değişmeyen doğrular: ?Allah?a iman, peygamberlere iman, meleklere iman, öldükten sonra tekrar dirilerek ahirette hesap vermeye iman.? Bunlar semavi kitapların ittifak ettikleri bir bakıma amentüleridir. Zaten peygamberler (teferruatta ayrılsa da) temel doğrularda ittifak ederler. Bir peygamberin söylediğini diğeri tekzip değil teyit eder.



EEEE eee şimdi ne yapacaksınız bakın Cuma Akşamı Tövbe zamanı


DEVAMI

- ?İslam?a göre ilk peygamberin tebliğ ettiği din ile daha sonra gelen peygamberlerin ve son Peygamber Hz. Muhammed?in tebliğ ettiği din, temel nitelikleriyle aynıdır! Allah?a iman, peygamberlik müessesesi ve ahiret inancı hepsinde vardır!..? s. 10. Evet, bunlar semavi dinlerin hepsinde de değişmez doğrulardır. Bir bakıma ehli kitabın değişmeyen amentüleridir. Bizler de bu amentüde müttefikiz. ?Ehli kitapla Amentüde ittifakımız var.? derken de bu değişmeyen doğruları saymıştım geçmişteki bir yazımda.

Çünkü biz de Allah?a, peygamberlere, meleklere, ahirete iman ediyoruz. Yani ehli kitapla bu değişmez doğrularda ittifak ediyoruz. Ancak ehli kitabın bazılarının bu doğruları tarif ve tavsif ederken yanlışa düştüklerini de görüyor, Allah?a babalık, peygambere de oğulluk ve krallık sıfatını isnat etmeleri gibi yanılgılarına da şahit oluyoruz. Onlardan bazılarının bu gibi yanlış tarif ve tavsiflerinin doğrusunu anlatma görevi de yine bize düşüyor.

Uzaktan seyirci kalma yerine yaklaşıp kendi doğrularımızı anlatma imkanı aramamız icap ediyor. Bunun için de diyaloğa, konuşmaya ihtiyaç oluyor. Zaten atasözünde, ?İnsanlar konuşa konuşa anlaşırlar, hayvanlar da vuruşa vuruşa uzaklaşırlar.? deniyor. Bizler konuşa konuşa anlatmayı tercih ediyoruz, vuruşa vuruşa uzaklaşmayı hizmet telakki etmiyoruz. ?Siz konuşa konuşa bir şey anlatamazsınız!? diyenlere de ?Siz de konuşmaya konuşmaya bir şey anlatın öyle ise...? diyerek kendi mantıklarıyla baş başa bırakıyor, bir konuşma örneği arz ediyoruz burada sizlere:

Hoca Efendi konuşuyor: - Amerika?da İslam?a çok saygılı bir Hıristiyan din adamı ile konuşuyorduk. ?Bizim gençler kiliseden kaçıyorlar.? dedi. Ben de, bizde camiye giden ve oruç tutan gençlerin sayısında artış olduğunu söyledim. O devam etti. ?Bizim gençler arasında çok bunalım var. Doğrusu, böyle bir neslin karşısında Tanrı?nın yerinde (!) olmak istemezdim!..? dedi. Ben de, ?Allah ile kul arasındaki münasebet açısından sizin konumunuzda olan bir insana, böyle bir cümleyi yakıştıramadım!..? dedim. Bu konuşmamız üzerine o zat alicenap davrandı: ?Allah?tan çok af dilerim, sürç-ü lisan oldu!..? dedi. Hoca Efendi konuyu şöyle bağlıyor: ?Bu insanlar kendi nesillerinden endişe ediyorlar. Bizim misyonerlik yapmamıza gerek yoktur. Kendimizi doğru ifade etme fırsatı bulalım o bize yeter!..? Evet, bütün mesele burada, kendi doğrularımızı ifade etme fırsatı bulabilmektedir. Diyalog bize bu fırsatı veriyorsa bunu değerlendirmek aklın, mantığın icabı olsa gerektir.
 

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
Öncelikle Ahmet Şahinin müslüman kamuoyuna bir özür borcu var...17 Nisan 2000 de ehl, kitabla amentüde ittifakımız var diyen kendisi değilmi? Ne demişti kısaca o yazsında hatırlayalım: ''



Zaten dikkatlice bakıldığında görülecektir ki ehl-i kitapla temel noktalarda birlikteyiz. Daha meşhur ifadesiyle amentüde ittifakımız vardır.

'''

Ahmed şahin İslami kamuoyunda bu yazısı büyük tepki çekince ,özür dileyeceğine , aradan 5 sene geçince çark etme ihtiyacı duymuş....Neden 5 sene bekledin ey Ahmed Şahin...Bu kadar tenkid yazısını görmedinmi...Bilimez bir yerdemiydin? Hiç haberin olmadı mı?

O günkü yazsında Ehli kitabla amentüde ittifakımız var diyen , şahin , şimdi çark edip, yazısını , vatikandan Kabeye çevirmiş...Şimdi ne demiş: ''


- ?İslam?a göre ilk peygamberin tebliğ ettiği din ile daha sonra gelen peygamberlerin ve son Peygamber Hz. Muhammed?in tebliğ ettiği din, temel nitelikleriyle aynıdır! Allah?a iman, peygamberlik müessesesi ve ahiret inancı hepsinde vardır

Yahu bu düşünceni niçin o zaman söylemedinde, tepkileri görünce , üstelik 5 sene bekleyince, çark ettin...Peygamberlerin tebliğ etttiği iman esaslarıyşla ehli kitab dediğimiz yahudi ve nasara nın itikadi esasları bir mi? Bir olmadı için Allah Teala onlara ''kafir'' ve ''ehli nar'' olarak tesmiye etmiyormu...Tepkiyi görünce Ehli kitabın amentüsü = peygamberlerin amentüsü oluverdi...Günaydın hoca?
 

Ercan Tekin

Kıdemli Üye
Katılım
25 Eyl 2010
Mesajlar
5,631
Tepkime puanı
266
Puanları
0
AHMET ŞAHİNE REDDİYE."YAHUDİ VE HRİSTİYANLAR CENNETE GİRECEK."DİYENLER CENNETE GİREMEZ.AHMED ŞAHİN'E CEVAP
Soruya konu “Ehl-i kitapla amentüde ittifakımız var!” ifadesini, Ahmet Şahin hoca, Zaman Gazetesi 17.04.2000 tarihli Köşe yazısına başlık yapmıştı. Ahmet Şahin hocanın ilgili yazıdaki ifadelerini1: Büyük bir hüsn ü zanla, Hz.Adem (A.S.)dan günümüze gelen tüm peygamber ve kitablara iman noktasında ehl-i kitab ile amentüde bir birlikteliğe vurgu yapıldığı, bu ittifakın, günümüz tahrif olmuş Hz.İsa (A.S.)ı ALLAH’ın oğlu kabul eden Hıristiyanlık veya yine tahrif olmuş yahudilik ile değil, asılları ile olduğunu şeklinde anlamaya; “Amentüde ittifakımız var” maksadı aşabilen ifadesinden günümüz tahrife uğramış ehl-i kitab ile bir ittifak şeklinde anlamamaya çalışıyorum, fakat Zaman Gazetesi, 15.03.2005 tarihli köşe yazısını ve Samanyolu TV’ deki bir konuşmasının yazısını okumadan zorlanıyorum. Bu cümle, maksadı çokça aşan bir ifade olup yanlıştır, büyük bir hatadır.
Çünkıü: “Peki bu ittifak nasıl oluyor? Diye sorarlar. Adamlar ALLAH üçtür, Hz.İsa ALLAH’ın oğludur; sizin Peygamberiniz hak peygamber değildir diyor, sözde karikatürleri yayınlayarak hakaret ediyor, sizin kitabınız Kur’ân-ı Kerim hak kitap değildir, sizin dininiz hak değildir... diyor ve sonra onlarla aramızda amentüde ittifak oluyor... Eyvah eyvah!.. Ya Rabbi! Ne günlere kaldık!

Bu iddia ve beyan son derece yanlıştır. Bilhassa Hıristiyanlık ile İslâm arasında çok büyük farklılıklar bulunmaktadır. Bunları kısaca sıralayalım:

1- ALLAH’a iman ve Tevhid konusundadır. İslâm Tevhid dinidir, Hıristiyanlık Teslis dinidir. Hıristiyanlar Hz.İsa (A.s.)ı Tanrı, ALLAH’ın oğlu olarak kabul ediyor. Yahudiler de Hz. Üzeyr (A.S.)a ALLAH’ın oğludur diyor. Tevhid ve Teslis kesinlikle birbiriyle bağdaşmayan ve uyuşmayan iki zıt inançtır. Tevhid ile Teslis’i bir görmek büyük sapıklıktır. Ayrıca onlar tanrı gökte derler, biz Müslümanlar ise ALLAH’ın mekandan münezzeh olduğuna inanırız.

2- Meleklere iman konusundadır. Onlar melekleri kız gibi görüyorlar, biz Müslümanlar ise, meleklerde erkeklik dişilik olmadığına inanıyoruz.

3- Kitaplara iman konusundadır. Biz Müslümanlar, bütün kitablara; ALLAH’ın Tevrat ve İncil adıyla iki kutsal kitap gönderdiğine iman ederiz. Lakin bu kitapların orijinal ilahî metinleri ve nüshaları kaybolmuş, sonradan insanlar tarafından tahrif edilmiştir. Musevîler ve Hıristiyanlar ise ALLAH’ın insanlığa Kur’ân-ı Kerim adıyla kutsal bir kitap göndermiş olduğuna iman etmezler, Kur’ân-ı Kerim’in hak kitap olduğunu kabul etmezler, Kur’ân-ı Kerim’in düzmece olduğunu iddia ederler.

4- Peygamberlere iman konusundadır. Biz Müslümanlar bütün Peygamberlere, Hz.Musa (A.S.)a, Hz.İsa (A.S.)a iman ediyor, her ikisinin de ALLAH’ın büyük Peygamberlerinden olduğuna inanırız.

Musevîler ve Hıristiyanlar ise Hz.Muhammed (S.A.V.) Efendimize iman etmezler, Hz. Peygamber (S.A.V.) Efendimizin peygamberliğini kabul etmezler; O’nun -hâşâ- yalancı ve düzmece peygamber olduğunu söylerler ve kendisini inkâr ederler ve yalanlarlar.

5- Din konusundadır. Biz Müslümanlar iman ederiz ki, Hak din, Hz.Adem’(A.S.)dan beri İslâm’dır. Resûlullah (S.A.V) Efendimiz geldikten, Kur’ân-ı Kerim indikten sonra diğer dinlerin ve kitapların hükmü kalmamıştır.
Kur’ân-ı Azimüşşanda: “ALLAH katında din İslâm’dır” buyurulmaktadır. Yahudîler ve Hıristiyanlar ise, İslâm’ın hak din olduğunu kabul etmezler, hak din İslâm’ı inkar ederler, O’na hâşâ uydurma din derler.

İşte bütün bunlar büyük, derin ayrılıklar ve anlaşmazlıklardır. Binaenaleyh, Ehl-i Kitabla, Amentü konusunda aramızda ittifak değil, büyük ve derin ittifaksızlık, ihtilaflar bulunmaktadır. Müslümanlar, Ehl-i Kitab ile Amentü konusunda ittifak içinde değildir. Müslümanların Ehl-i Kitab ile Amentü konusunda ittifak halinde olduklarını söyleyebilmek için insanın aklını, sağduyusunu yitirmiş olması gerekir.

Maalesef DİYALOGCULAR, “İslâm ile Hıristiyanlık arasında esasta fark yoktur... Biz de ALLAH’a iman ediyoruz... Yahudiler de Hıristiyanlar da ALLAH’a iman ediyorlar. O halde onlarla Amentü’de ittifakımız vardır” diyorlar..

Böyle bir düşünce tamamıyla yanlıştır. Çünkü:
- Cahiliye devrinde Arabistan müşrikleri, eski Mekke müşrikleri, putperestleri, ALLAH’a ortak koşanlar da ALLAH’a inanıyordu! Yetmiş iki millet ALLAH’a inanmaz değil. İnanıyorlar ama nasıl? İslâm, hiçbir şekilde ALLAH’a eş, ortak, oğul koşulmasını kabul etmez. Yukarıda sıraladığımız beş büyük ve temel ihtilâf, anlaşmazlık yüzünden:
Yahudiler ve Hıristiyanlar Müslümanları kâfir, inançsız kabul ederler.
Daha dün, 23-24 Eylül 2005 tarihinde, İstanbul, Yeşilköy’deki Latin Katolik Kilisesi’nde, Gregoriana Üniversitesi ve Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi profesörleri ve kapüsyen rahiplerinin katılımı ile düzenlenen “Uluslararası Müslüman-Hıristiyan Diyalog Sempozyumu”nda Roma’dan gelip konuşan Prof. İlaria Morali, bizim ilahiyatçıların huzurunda Müslümanları “sapıklar” olarak gördüklerini söyledi...
Yine aynı sebepler dolayısıyla Müslümanlar da onları kâfir kabul eder. Rahmetullah Efendi’nin “İzhâru’l-Hak” isimli meşhur kıymetli eserinde bu hususta geniş bilgi vardır.

Ortada böyle bir realite varken, bazı şahıslar nasıl olur da, “Her üç dinin amentüsü esasta birdir” diyebiliyorlar? Aslında “ALLAH” inancında bile birlik yoktur. Değil Amentüde.

Binaenaleyh “Üç din Amentüde birdir” sözü bâtıldır. Hak ile bâtıl, Tevhid ile küfür ve şirk, hidayet ile dalâlet bir arada olmaz, bağdaşmaz. “Diğer dinler de haktır” demek; kişiyi dinden, imandan çıkartır. Din işlerinin şakası yoktur. Dinî meseleler hafife alınamaz.
"YAHUDİ VE HRİSTİYANLAR CENNETE GİRECEK."DİYENLER CENNETE GİREMEZ
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Yaw, ahmed şahin kimdir ki sözleri dinde senet olsun ? Ahmed şahin Zaman gazetesinde bir yazardır. Onun dini bilgisine bugünkü çocuklar bile sahiptir. Kalkılmış böyle eski bir forumda kimlerden "hoca" diye bahsediliyor!
fesubhanallah !
 

agbi

Yasaklı
Katılım
2 Kas 2006
Mesajlar
25
Tepkime puanı
382
Puanları
0
Konum
İzmir
Sizlere artık hiçbirşey demiyeceğim.

Mübarek Cuma Akşamı sizleri ALLAH a havale ediyorum.

Forumdan da çıkıyorum çünkü HADLER AŞILMIŞ VAZİYETTE baksanıza Ahmet ŞAHİN Hocanın ilmini çocuk ilmi ile eş değer tutan var.
 
Katılım
15 Kas 2006
Mesajlar
6,088
Tepkime puanı
637
Puanları
0
SİZLER AHİRETİNİZİ HİÇ DÜŞÜNMEZMİSİNİZ.

Şimdi okuyunda aşağıdaki açıklamayı TÖVBE EDİN


Ehli kitapla ittifak ettiğimiz temel doğrular

AHMED ŞAHİN
15.03.2005 SALI
Bakara Suresi ayet 4?te, müminler tarif edilirken, ?Hem Kur?an?a, hem de Kur?an?dan önceki İlahi kitaplara iman ederler.? diye tarif ediliyor.

Bu sebeple biz müminler de hem Kur?an?a, hem de Kur?an?dan önceki İlahi kitaplara iman ediyor, onları tebliğ eden tüm peygamberleri de tasdik ediyoruz. Çünkü o peygamberlerin tebliğ ettikleri kitaplarda tüm insanlığın değişmeyen doğruları vardır. Bu değişmeyen doğrular: ?Allah?a iman, peygamberlere iman, meleklere iman, öldükten sonra tekrar dirilerek ahirette hesap vermeye iman.? Bunlar semavi kitapların ittifak ettikleri bir bakıma amentüleridir. Zaten peygamberler (teferruatta ayrılsa da) temel doğrularda ittifak ederler. Bir peygamberin söylediğini diğeri tekzip değil teyit eder.



EEEE eee şimdi ne yapacaksınız bakın Cuma Akşamı Tövbe zamanı
Efendi hepimiz geçmiş kitaplara iman ediyoruz elhamdülillah ama kalkıp hiçbirimiz yahudi hristiyanda 2şartla amel ederse cennete girer demiyoruz cehennemin dibine girerler..Semavi dinleri bir açıklar mısınız???kaç tane din varmış geçmişte, niye semavi dinler varsa Kur'anı kerim'de "Allah (c.c) katında tek din islamdır" buyuruyor? Peygamberlerin teferruatta ayrılmaları da şeriat olarak adlandırılır bilginize arz olunur..
 

veri

Yasaklı
Katılım
8 Kas 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
661
Puanları
0

Efendi hepimiz geçmiş kitaplara iman ediyoruz elhamdülillah ama kalkıp hiçbirimiz yahudi hristiyanda 2şartla amel ederse cennete girer demiyoruz cehennemin dibine girerler..Semavi dinleri bir açıklar mısınız???kaç tane din varmış geçmişte, niye semavi dinler varsa Kur'anı kerim'de "Allah (c.c) katında tek din islamdır" buyuruyor? Peygamberlerin teferruatta ayrılmaları da şeriat olarak adlandırılır bilginize arz olunur..

Hz. İsa hangi din ile giricek cennete
ya Hz. Adem
Hz. Musa
Ya Diğerleri
her peygamber kendi ümmeti ile girmeyecek mi?
 

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
Bütün peygamberlerin Dini İslamdır, şeriatlar biraz farklı Ş.u an için yani Resulü Ekremden itibaren İslam bayrağını bu ümmet temsil ediyor...ONun için İslamdan başka yani Resulü Ekremin tabi olduğu dinden başka bir Necat /kurtuluş kapısı yoktur..A.Şahin ilk yazısından 5 sene sonraki yazısı doğru..ama ilk yazısında ''ehli kitab''ile ortak amentüden bahsettiği için yazısı fahiş bir hata olmuştu...Kur'anın ifadesiyle ehli kitabın kafir olanları olduğu için(Şu anda islama girmemiş ehli kitabın tamamı kafirdir) A.Şahinin genel olarak ''ehli kitab'' tabirini kullanması bu kadar tepkinin haklı olrak gösterilmesine sebeb olmuştu...Yazıkki kamuoyundan özür bile dilemedi..Özür dilemekte bir erdemdir..Üstelik 5 sene beklemek de neyin nesi..
 

veri

Yasaklı
Katılım
8 Kas 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
661
Puanları
0
bütün peygamberlerin dini aynı ise
ümmetleri niye bir değil
peygamberler niye bizim peygamberimize bağlı değiller.
niye cennete ayrı ümmetler olarak girecekler.
 

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
bütün peygamberlerin dini aynı ise
ümmetleri niye bir değil
peygamberler niye bizim peygamberimize bağlı değiller.
niye cennete ayrı ümmetler olarak girecekler.

...Allah hayrını versin..Yahu ümmetler nasıl bir olsun....aynı tarih diliminde değillerki, nasıl bir olsun...Senin akılını karıştırN şimdiki yahudi ve nasaranIN İsa ve musa peygamberin ümmeti olduğu aldatmacası mı? Onlar Musa ve isa peygamberlerin ümmeti değiller...Zira onlar şirk içinde olduklarından o peygamberlere iman etmemiş durumdalar.yani Musa peygambere gelen, isa peygambere gelen vahiyede da rsulü ekreme iman etmek vardı...Sonradan vahiy dini tahrif ettiler şirk dinini ihya ettiler...Nasıl onların ümmeti olsunki...Saniyen o peygamberler kendilerine gönderilen vahye, şeriata göre amel etmek mecburiyetindeler...O peygamberlerde peygamberimize iman ediyorlardı ama İslam şeriatı onların zamanında yoktuki peygamber aleyhisselama nasıl ittiba edecekler...sahih bir hadiste peygamberimiz diyorki,,''Şimdi Musa yaşasaydı bana ittiba etmekten başkasını yapmazdı...'' Bütün paygamberlerin dinin İslam olması demek, aynı kaynaktan beslendiklerini belirmek içindir...İnanç esasları aynıdır demektir...Din bir şeriatlar zamanın farklı olmasından mütevellit farklı...yani amel cihetleri farklı..Her peygamberin cennete tabileriyle ayrı ayrı
girmesi niye mesele olsunki..Sonuçta cennete girmiyorlarmı...?
 

veri

Yasaklı
Katılım
8 Kas 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
661
Puanları
0
bir ben mehmet e cevap yazmıştım
iki,
dinden bahsediyorum
sen ümmete çevirmişsin:)
 

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
Güzel de şu cümle senin değilmi<.''bütün peygamberlerin dini aynı ise
ümmetleri niye bir değil'' bende buna değindim..saniyen beni muhatab mı kabul etmiyorsun yoksa:)
 

veri

Yasaklı
Katılım
8 Kas 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
661
Puanları
0
Güzel de şu cümle senin değilmi<.''bütün peygamberlerin dini aynı ise
ümmetleri niye bir değil'' bende buna değindim..saniyen beni muhatab mı kabul etmiyorsun yoksa:)

SENİN neye değindini ayrı mevzu
bir önceki mesajında
din islamdır diyorsun
bende ümmetler niye ayrı diyorum

sen tabii ki ümmet ayrı diyorsun:)
din tek ise ümmet de tekdir
peygamberleri de tekdir.
 

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
Hayır dinin aslının tek olması ,Peygamberlere tabi olan ümmetlerin tekliğini gerektirmez..Biz İsa aleyhisselama iman ediyoruz, lakin onun ümmetinden değiliz..Lakin peygamberler içinde isa peygamber bir istisna olarak Peygamber aleyhisselamın ümmetinden olcağı da bir hakikattır..(Nuzülü isaya atıf)
 

veri

Yasaklı
Katılım
8 Kas 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
661
Puanları
0
Hz. İsa meselesi de karışık ya neyse orasını geçelim.

din tek ise ortak nas Allahın birliği sadece değil mi
biliyoruz ki önceki ümmetlere helal olan bize haram kılınmış
 

Yeni-OSMANLI

Yasaklı
Katılım
19 Eki 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
195
Puanları
0
Öncelikle Ahmet Şahinin müslüman kamuoyuna bir özür borcu var...17 Nisan 2000 de ehl, kitabla amentüde ittifakımız var diyen kendisi değilmi? Ne demişti kısaca o yazsında hatırlayalım: ''



Zaten dikkatlice bakıldığında görülecektir ki ehl-i kitapla temel noktalarda birlikteyiz. Daha meşhur ifadesiyle amentüde ittifakımız vardır. "[/COLOR]

biri birine özür borcluysa bu sizlersiniz.
sayin Ahmet Sahin hocaya özür borclusunuz cünkü saldirilariniz ikinci yazisindan sonra baslamisdir.
Türkiyen bas belasi olan derin devletin saltanatina son vermek icin en büyük mücadeleyi veren fethullah gülen cemaatini karalama niyetiyle ergenekoncularin dinci kanadinin hazirladigi carpitmali videolara alet oldunuz,demediginiz kalmadi...oysa ikinci yazisi cikali epey olmusdu.

kaldiki ilk yazisinda bile bir yanlislik yok,sadece yanlis anlasilan bir cümlenin carpitmasi var.
Evet,Ahmet sahin hoca ehli-kitab ile temel noktalardaki benzerliklere dikkat cekmisdir.Bu bir gercektir ve inkar edilemez.
 

veri

Yasaklı
Katılım
8 Kas 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
661
Puanları
0
ahmed hocamın yanlış anlaşılan bir cümlesi yok
çarpıtılan bir cümlesi mevcut
zaman gazetesinde yazmasaydı
gülenci sanılmasaydı kimse üstüne düşmezdi
soruyorum ahmed hocamı eleştirenler hangi yazılarından faydalanmışlar
koca bir sıfır:)
ismi bile bilinmiyordu eleştirenlerce
maksat ahmed hoca olsaydı bu iş farkedilmezdi.

ayrıca başkaları da benzer cümleleri kullanmışlardır.
defaatle foruma nakletmemize rağmen
hala niye konuşulur bilemiyorum
 
Üst