Ehli kitap ile hakiki diyalog bu olsa gerek

KARAMURAT-3

Kıdemli Üye
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
4,706
Tepkime puanı
54
Puanları
0
Konum
Ankara
Web sitesi
mazlumlarvezalimler.blogcu.com
EHLİ KİTAP İLE HAKİKİ DİYALOG BU OLSA GEREK



İMAM efendi ehli kitap ile münazara için patrik ve papazların olduğu tartışma ortamında ilk cümlesi şöyle olmuş:


“–Papa efendi, çoluk-çocuk nasıl?” demiş.


Papa , kibirle yüzünü ekşitmiş:


“–Hıristiyan din adamlarıyla münâzaraya geliyorsun da, daha papazların, papanın çoluk-çocuk edinmek gibi süflî (aşağılık) işlerle meşgul olmadığını bilmiyorsun öyle mi! Bu ne cehâlet!” ...
İmam gülmüş;


“–Bilmediğimden değil... Fakat;


Kendinize bile yakıştıramadığınız, süflî iğrenç bulduğunuz, eş ve evlât edinme vasfını Allâh’a isnad edişinizdeki tutarsızlığı size söyleteyim dedim



 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
Hristiyan din adamlarının evlenmemesini veya çoluk çocuk edinmemesini gerektiren bir ayet yoktur. Aksine din adamlarının tek eşli ve çoluk çocuğunu layıkıyla yöneten insanlar olması gerektiği şeklinde ayetler vardır. Bu Katoliklerin kendi geleneğidir.
"
[SUP]2[/SUP]Ancak gözetmen ayıplanacak bir yanı olmayan, tek karılı, ölçülü, sağduyulu, saygın, konuksever, öğretmeye yetenekli biri olmalı.
[SUP]3[/SUP]Şarap düşkünü, zorba olmamalı; uysal, kavgadan ve para sevgisinden uzak olmalı.
[SUP]4[/SUP]Evini iyi yönetmeli, çocuklarına söz dinletmeli, her yönden saygılı olmalarını sağlamalı.
[SUP]5[/SUP]Kendi evini yönetmesini bilmeyen, Tanrı’nın topluluğunu nasıl kayırabilir?" 1. Timoteos 3

Pavlus'un kendisi nefsini aşmış biri olduğu için "benim gibi dayanabiliyorsanız evlenmeyin ama aksi takdirde mutlaka evlenin" şeklindeki sözünü kullanırlar. Oysa her din adamının bu iradeye sahip olması mümkün değildir. Bence Katoliklerinki yanlış bir uygulamadır.
"[SUP]7[/SUP]Herkesin benim gibi olmasını dilerdim. Ama herkesin Tanrı’dan aldığı ruhsal bir armağanı vardır; kiminin şöyle, kiminin böyle.
[SUP]8[/SUP]Yine de evli olmayanlarla dul kadınlara şunu söyleyeyim: Benim gibi kalsalar kendileri için iyi olur.
[SUP]9[/SUP]Ama kendilerini denetleyemiyorlarsa, evlensinler. Çünkü için için yanmaktansa evlenmek daha iyidir." 1. Korintliler 7

Diğer yandan ve çok daha önemlisi ise Allah'a eş ve çocuk edinmeyi yakıştıran bir tek Hristiyan dahi yeryüzünde yoktur. Allah birdir. İsa Mesih'e oğul denmesi benzetmedir. Eş konusunun ise hiç bir dayanağı yoktur. Tek bir Hristiyan bile bulamazsınız tarihin hiçbir döneminde "Allah eş,karı,koca edindi" diyecek.

"[SUP]8[/SUP]Yılmayın, korkmayın!
Size çok önceden beri söyleyip açıklamadım mı?
Tanıklarım sizsiniz.
Benden başka Tanrı var mı?
Hayır, başka Kaya yok;
Ben bir başkasını bilmiyorum.”


[SUP]9[/SUP]Putlara biçim verenlerin hepsi boş insanlardır.
Değer verdikleri nesneler hiçbir işe yaramaz.
Putların tanıkları onlardır;
Ne bir şey görür ne de bir şey bilirler.
Bunun sonucunda utanç içinde kalacaklar.

[SUP]10[/SUP]Kim yararsız ilaha biçim vermek,
Dökme put yapmak ister?

[SUP]11[/SUP]Bakın, bu putlarla uğraşanların hepsi utanacak.
Onları yapanlar salt insan.
Hepsi toplanıp yargılanmaya gelsin.
Dehşete düşecek, utanacaklar birlikte. " Yeşaya 44
 

KARAMURAT-3

Kıdemli Üye
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
4,706
Tepkime puanı
54
Puanları
0
Konum
Ankara
Web sitesi
mazlumlarvezalimler.blogcu.com
Hristiyan din adamlarının evlenmemesini veya çoluk çocuk edinmemesini gerektiren bir ayet yoktur. Aksine din adamlarının tek eşli ve çoluk çocuğunu layıkıyla yöneten insanlar olması gerektiği şeklinde ayetler vardır. Bu Katoliklerin kendi geleneğidir.
"

Yalnız katoliklerde değil,ortodoks papazlarda evlenmiyorlar.Rahibelerde evlenmiyor.

Hristiyanların büyük çoğunluğu Katolik ve Ortodoks. Protestanlarda evlilik var. Onlarda din adamlarına pastör diyorlar.

Yukardaki diyalog hoca ile patrik arasında geçiyor.Patriklerde Ortodoks olduğuna göre.Hocanın cevabı yerinde olmuş.

 

KARAMURAT-3

Kıdemli Üye
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
4,706
Tepkime puanı
54
Puanları
0
Konum
Ankara
Web sitesi
mazlumlarvezalimler.blogcu.com
Diğer yandan ve çok daha önemlisi ise Allah'a eş ve çocuk edinmeyi yakıştıran bir tek Hristiyan dahi yeryüzünde yoktur. Allah birdir. İsa Mesih'e oğul denmesi benzetmedir. Eş konusunun ise hiç bir dayanağı yoktur. Tek bir Hristiyan bile bulamazsınız tarihin hiçbir döneminde "Allah eş,karı,koca edindi" diyecek.


Sen açıkça ben Katolik ve Ortodoks değilim demiştin.

Mezhebi Gregoryan olan bir Ermeni arkadaşla konuşmuştum. O demişti Allah Baba, oğlu İsa'dır diye.

Sen ve arkadaşların bizdeki Kuran Mealcileri gibisiniz.Diğer Mezhebleri kabul etmiyorsunuz.Onların yanlış olduğunu söylüyorsunuz. Kafanıza göre mantık yürüterek İncili yorumluyorsunuz.

 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
Sen açıkça ben Katolik ve Ortodoks değilim demiştin.

Mezhebi Gregoryan olan bir Ermeni arkadaşla konuşmuştum. O demişti Allah Baba, oğlu İsa'dır diye.

Sen ve arkadaşların bizdeki Kuran Mealcileri gibisiniz.Diğer Mezhebleri kabul etmiyorsunuz.Onların yanlış olduğunu söylüyorsunuz. Kafanıza göre mantık yürüterek İncili yorumluyorsunuz.


İsa Mesih Tanrı'nın oğludur. Bu söylem bir benzetmedir. Tekrar anlatmayacağım aynı şeyleri ama şu kadarını söyleyeyim. "Allah kendisine kadın edindi" veya "Allah bir değil üçtür" diyen kişi Hristiyan değildir. Ya cahil ya da artniyetlidir. Hangi mezhepten olursa olsun Allah'ın birliğini kabul etmeyen birisi imanlı değildir. İster Papa'ya sorun ister patriğe. Allah birdir. Evlilik meselesine gelince açıkça ayetleri koydum ortaya. Yorum yapmadım ki kendime göre yorumluyor olayım. Ayetlerde evlenmelerinde sakınca olmadığı yazıyor. Zaten evliliği papazlara yasaklayan mezhepler de bunun Allah'ın emri olmadığını kabul ederler.
 

KARAMURAT-3

Kıdemli Üye
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
4,706
Tepkime puanı
54
Puanları
0
Konum
Ankara
Web sitesi
mazlumlarvezalimler.blogcu.com
İsa Mesih Tanrı'nın oğludur. Bu söylem bir benzetmedir. Tekrar anlatmayacağım aynı şeyleri ama şu kadarını söyleyeyim. "Allah kendisine kadın edindi" veya "Allah bir değil üçtür" diyen kişi Hristiyan değildir. Ya cahil ya da artniyetlidir. Hangi mezhepten olursa olsun Allah'ın birliğini kabul etmeyen birisi imanlı değildir. İster Papa'ya sorun ister patriğe. Allah birdir. Evlilik meselesine gelince açıkça ayetleri koydum ortaya. Yorum yapmadım ki kendime göre yorumluyor olayım. Ayetlerde evlenmelerinde sakınca olmadığı yazıyor. Zaten evliliği papazlara yasaklayan mezhepler de bunun Allah'ın emri olmadığını kabul ederler.



Sen açıkça mezhebsiz olduğunu söylüyorsun.Ama seninde gittiğin bir yol=mezheb var.Bu yorumlar senin kişisel yorumların. Diğer mezheblerde teslis inancı var. Allah üçtür diyorlar.



Teslis, Arapça kökenli bu sözcük (Ar. تَثْلِيثٌ; fakat dînî kavram olarak ثالُوثٌ kelimesi kullanılmaktadır.) Hristiyan inancındaki üçleme. Türkçede Teslis adının yanı sıra Üçleme veya Kutsal Üçlük olarak da çevirilir, üç ilahî varlığı içeren akideleri tanımlayan bir ifadedir. Farklı din ve mitolojilerde farklı kökenlere, özelliklere ve anlayışlara sâhip farklı teslisler bulunmakta ve bunların çoğunun kendi bütünlüklerinde özel isimleri vardır. Hint din ve mitolojisindeki 'Trimurti' gibi. Bugün Türkçede 'teslis' dendiğinde sıklıkla Hıristiyanlıktaki 'Teslis' akla gelse de, daha genel bir anlama sahiptir. Hıristiyanlık inancında Baba, Oğul (İsa) ve Kutsal Ruh (Ruh-ul Kuds)'dan meydana gelen Tanrı kavramıdır.



Teslislere şu an varlığını sürdüren inanç sistemlerinde rastlandığı gibi (örneğin Hinduizm ve Hıristiyanlık), bugün var olmayan antik dinî inanç ve mitolojilerde de rastlandığı olur. Teslislerin ortak bir geçmiş kültürü işaret ettiğine dair çeşitli hipotezler olsa da, bunların hiçbirisi kabul edilen bilimsel kuramlar değildir. Bununla birlikte arkeolojik ve tarihî bulgular komşu kültürlerde bulunan veya aynı topraklarda ardışık dönemlerde ikamet etmiş topluluklardaki teslislerin arasında bir benzerlik, etkileşim ve belki nedensel bağlantı olabileceğini düşündürmüştür.

Hristiyan teolojisine göre bu üçlü birlik birbirinden ayrılmaz ve tek bir Tanrı'nın birbirini tamamlayan farklı yansımaları olarak görülür. Bu açıdan monoteist teoloji çizgisindedir. Diğer İbrahim çıkışlı tektanrılı dinler (İbrahimî dinler) Yahudilik ve İslâm ise teslis inancını reddeder.


TARİHÇESİ-HIRİSTİYANLIK



Teslisteki teslis, kişiler (hypostasa) ve cevher gibi kavramlar İncil'de yoktur. Bu doktrine temel olarak gösterilen bazı İncil âyetleri vardır. Mesela İsa'nın İncil'de havarilerine dini yayma emrini içeren

“ Bu nedenle gidin, bütün ulusları öğrencilerim olarak yetiştirin; onları Baba, Oğul ve Kutsal Ruhun adıyla vaftiz edin. (Mt 26, 19) „




İncil sözüne dayanmaktadır. Ama "İsa şöyle karşılık verdi: «En önemlisi şudur: `Dinle, ey İsrail! Tanrımız olan Rab tek Rab'dir."(Mar12:29) İncil sözüne hristiyan alimleri net bir açıklama getiremez.

Yunancadan gelen trias kelimesini Baba, Oğul ve Kutsal Ruh için ilk kez kullanıldığını M.S. 2. yüzyılın ikinci yarısında Hristiyanlığın savunucusu Atina'lı Atenagoras'da görüyoruz.


“ Onlar [Hristiyanlar] Tanrı'yı ve Kelimetullâh'ı, Oğul'un Baba'yla birliğini, ortaklığını, Rûh'un ne olduğunu, bu teslisin, yâni Rûh'un, Oğul'un ve Baba'nın birliğini ve bunların üçünü birbirinden neyin ayırdığını bilirler.



Batı kilisesinde teslis kelimesi, bu yazıdan birkaç onyıl sonra Tertullianus tarafından kullanılmaya başlanmıştır. Bunun için Latincedeki tres (üç) ve unitas (birlik) kelimelerinden yeni bir kelime olan trinitası üretmiştir. Hukukçu olan Tertulianus, iş hayâtındaki kavramları dîne aktararak Roma Hukûku'ndan alınmış ifâdeleri dîne almıştır. Baba, Oğul ve Kutsal Ruh için personae (şahıslar - hukuktaki taraf için kullanılmaktadır), üçünün birliği için substantia (cevher) kelimeleri gibi. O zaman dînî kavramlara eklenen bu kelimelerle Hristiyan teslîsi ifâde edilecek olursa Tanrı cevherde birdir, fakat monarchia, yâni hükmetmede üç şahıs vardır. Bugünkü Avrupâi dillerde persona ile karıştırılmaması için personae yerine Yunancadan alınan hypostasa (gerçek, huy, varlık, kişisel tabiat) kelimesi tercih edilmektedir.




Târihte Hrisityan İncili'ni kabul eden cemaatlerin çoğu, teslis doktrinine uymuşlardır. Hem batılı (katolik ve protestanlar), hem de doğulu (ortodoks, monofizit ve nestoriyen) kiliselerin hepsi, M.S. 4. yüzyılın sonundan îtibâren teslisi savunmuşlardır.



Hıristiyanlık içinde de teslis inancını reddeden mezhebler


Hıristiyanlık içinde de teslis inancını reddeden ve Îsâ'nın hem tanrısal, hem de insânî doğasına karşı çıkan akımlar, târih boyunca ortaya çıkmıştır. Bu akımları ortaya çıkaran önemli felsefî akım Kuzey İtalya'dan gelen aydın dönem Hümanizm'dir. Bu yeni düşünce akımıyla Bunlardan bazı mezhepler şunlardır:



• Hür İncil Cemaati
• Hristiyan Bilimi
• Mormonlar
• Sosinianizm
• Sosinianizm
• Tanrı'nın yedinci gününün cemaati,
• Üniteryanizm
• Yehova Şâhitleri




Ayrıca teslisi kabul eden dînî cemaatlerde bu doktrine karşı tek tük de olsa bu cemaatlerin din adamlarınca incille bağdaşmadığı görüşleri ileri sürülmüş ve sürülmektedir. Meselâ Alexander Hislop, Adolph Ernst Knoch veya Karl-Heinz Ohlig gibi.


 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
Yanlış anladınız. Üçlü birliği reddetmiyorum. Baba, Oğul ve Kutsal Ruh'un tek Tanrım olduğuna iman ediyorum. Allah birdir diyorum ve ekliyorum Baba, Oğul ve Kutsal Ruh her biri Tanrı'dır. Tanrı'nın 3 hali gibi düşünebilirsiniz kısaca.

Ben o en son saydığınız mezheplere "sapık tarikatlar" diyorum. Genel akımdan bir Hristiyan'ım ve Üçlü birlik demek Üç Tanrı'ya inanmak demek değildir. Siz de belirtmişsiniz İncil'de Allah birdir yazan ayetler var diye. İncil ve Tevrat ve Kutsal Kitap'ın her yerinde vardır. Çünkü Allah birdir. Bunda açıklanamayan bir şey yok. Hristiyanlar Allah'ın birliğini inkar etmez. Allah'ın kimliğini farklı tanımlarlar. Tekrar ediyorum. Allah birdir demeyen kilise sapıktır. Azınlıktaki bir kaç sapık tarikat bunu söyler. İsa Mesih Allah'tan ayrı bir Tanrı değildir. Üçlü birliğin her üyesi tek olan Allah'ın kimlikleridir. Size ana akım kiliselerden birine mensup olup da (O gregoryen arkadaşınız gibi) "Bize göre Allah bir değildir." diyen birileri varsa bu cehaletinden veya Türkçe'sinin eksikliğindendir. Benle 2 dakika konuştursanız onun da Allah'ın birliğine inandığını görürsünüz. Bakın Hristiyanlık monoteist dinler arasında sayılır. Yahudilik, İslam, Bahailik gibi monoteist inançlar arasındadır. Monoteizm demek "Tek Tanrıcılık" demektir. Kimse Hristiyanlığı çok Tanrıcılık yani Politeizm grubunda zikretmez.
 

KARAMURAT-3

Kıdemli Üye
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
4,706
Tepkime puanı
54
Puanları
0
Konum
Ankara
Web sitesi
mazlumlarvezalimler.blogcu.com
Yanlış anladınız. Üçlü birliği reddetmiyorum. Baba, Oğul ve Kutsal Ruh'un tek Tanrım olduğuna iman ediyorum. Allah birdir diyorum ve ekliyorum Baba, Oğul ve Kutsal Ruh her biri Tanrı'dır. Tanrı'nın 3 hali gibi düşünebilirsiniz kısaca.

Ben o en son saydığınız mezheplere "sapık tarikatlar" diyorum. Genel akımdan bir Hristiyan'ım ve Üçlü birlik demek Üç Tanrı'ya inanmak demek değildir. Siz de belirtmişsiniz İncil'de Allah birdir yazan ayetler var diye. İncil ve Tevrat ve Kutsal Kitap'ın her yerinde vardır. Çünkü Allah birdir. Bunda açıklanamayan bir şey yok. Hristiyanlar Allah'ın birliğini inkar etmez. Allah'ın kimliğini farklı tanımlarlar. Tekrar ediyorum. Allah birdir demeyen kilise sapıktır. Azınlıktaki bir kaç sapık tarikat bunu söyler. İsa Mesih Allah'tan ayrı bir Tanrı değildir. Üçlü birliğin her üyesi tek olan Allah'ın kimlikleridir. Size ana akım kiliselerden birine mensup olup da (O gregoryen arkadaşınız gibi) "Bize göre Allah bir değildir." diyen birileri varsa bu cehaletinden veya Türkçe'sinin eksikliğindendir. Benle 2 dakika konuştursanız onun da Allah'ın birliğine inandığını görürsünüz. Bakın Hristiyanlık monoteist dinler arasında sayılır. Yahudilik, İslam, Bahailik gibi monoteist inançlar arasındadır. Monoteizm demek "Tek Tanrıcılık" demektir. Kimse Hristiyanlığı çok Tanrıcılık yani Politeizm grubunda zikretmez.

Çelişkili açıklamaların var. 1=3 olurmu? Böyle saçma bir mantık inanç olurmu? Bir üçe eşitmi?


"Baba, Oğul ve Kutsal Ruh'un tek Tanrım olduğuna iman ediyorum. Allah birdir diyorum ve ekliyorum Baba, Oğul ve Kutsal Ruh her biri Tanrı'dır. Tanrı'nın 3 hali gibi düşünebilirsiniz kısaca. " diyorsun.

"Allah bir" diyorsun,ardından "Baba, Oğul ve Kutsal Ruh her biri Tanrı'dır" diyorsun. Bu açıkça çelişkidir ve saçmalıktır.

Her biri tanrı ise 3 tanrı var demek. Hem Allah tek diyorsun,hemde 3 Allah var diyorsun. Sonrada Tanrı'nın 3 hali gibi düşünebilirsiniz diyorsun.

Bu saçmalıklara inanmayı bırakta gel İslam'a

İslam'a göre Hz.İsa peygamber,Kutsal ruh ise melek Cebrail'dir.

Siz peygamberide meleğide tanrı kabul ediyorsunuz. O zaman 3 tane tanrı olur. Ondan sonrada üçüde bir diyorsun. Böyle saçmalık olurmu?
 

KARAMURAT-3

Kıdemli Üye
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
4,706
Tepkime puanı
54
Puanları
0
Konum
Ankara
Web sitesi
mazlumlarvezalimler.blogcu.com
ballarbalinibuldum2_1360229718107+-+Kopya+-+Kopya.jpg
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
Cebrail Kutsal Ruh değildir. Cebrail de, Kutsal Ruh da ayrı ayrı geçerler Kutsal Kitapta. Farklı rollerde. Aynı kişi olmaları mümkün değil. Hem işinize gelince Yuhanna 14 ü alıp Hz. Muhammed'i Kutsal Ruh ilan edersiniz, işinize gelince Cebrail'i... Baba, Oğul ve Kutsal Ruh tan müteşekkil Tek Tanrı'ya inanıyorum. 1=3 müdür? Eğer Tanrı dilerse pek ala olur. Allah'a sınırlar çizmekten hiç vazgeçmeyecek insanoğlu...
 
Üst