Ehl-i kitapla dostluk

ORHANCAN

Ordinaryus
Katılım
15 Ara 2006
Mesajlar
2,536
Tepkime puanı
80
Puanları
0
Konum
-İSPARİT-
Ehl-i kitapla dostluk


Sual: Yahudi ve Nasara ile muhabbetten Kur’ân’da nehiy vardır. “Yahudileri ve Hıristiyanları dost edinmeyin.” (Mâide Sûresi, 5:51.) Bununla beraber nasıl dost olunuz dersiniz?

Cevap: Evvelâ: Delil kat’iyyü’l-metîn olduğu gibi, kat’iyyü’d-delâlet olmak gerektir. Halbuki tevil ve ihtimalin mecâli vardır. Zira, nehy-i Kur’ânî âmm değildir, mutlaktır. Mutlak ise, takyid olunabilir. Zaman bir büyük müfessirdir; kaydını izhar etse, itiraz olunmaz. Hem de hüküm müştakk üzerine olsa, me’haz-ı iştikakı, illet-i hüküm gösterir. Demek bu nehiy, Yahudi ve Nasara ile Yahudiyet ve Nasraniyet olan âyinleri hasebiyledir.

Hem de bir adam zâtı için sevilmez. Belki muhabbet, sıfat veya san’atı içindir. Öyleyse herbir Müslümanın herbir sıfatı Müslüman olması lâzım olmadığı gibi, herbir kâfirin dahi bütün sıfat ve san’atları kâfir olmak lâzım gelmez. Binaenaleyh, Müslüman olan bir sıfatı veya bir san’atı, istihsan etmekle iktibas etmek neden câiz olmasın? Ehl-i kitaptan bir haremin olsa elbette seveceksin!

Sâniyen: Zaman-ı Saadette bir inkılâb-ı azîm-i dinî vücuda geldi. Bütün ezhânı nokta-i dine çevirdiğinden, bütün muhabbet ve adaveti o noktada toplayıp muhabbet ve adavet ederlerdi. o­nun için, gayr-ı müslimlere olan muhabbetten nifak kokusu geliyordu. Lâkin, şimdi âlemdeki bir inkılâb-ı acîb-i medenî ve dünyevîdir. Bütün ezhânı zapt ve bütün ukulü meşgul eden nokta-i medeniyet, terakkî ve dünyadır. Zaten o­nların ekserisi, dinlerine o kadar mukayyed değildirler. Binaenaleyh, o­nlarla dost olmamız, medeniyet ve terakkilerini istihsan ile iktibas etmektir. Ve her saadet-i dünyeviyenin esası olan âsâyişi muhafazadır. İşte bu dostluk, kat’iyen nehy-i Kur’ânîde dahil değildir.

Münazarat, s. 70-71, Y.A.N.

Lûgatçe:
kat’iyyü’l-metîn: Metnin, ibarenin kesin oluşu.
kat’iyyü’d-delâlet: Bir metnin işaret ettiği mânânın kesin olması.
müştakk: 1- İştiyak etmiş, başka bir kelimeden meydana gelmiş, türemiş, türeme. 2- mat. Türev.
me’haz-ı iştikak: Türeme yeri, kaynağı.
illet-i hüküm: Hüküm sebebi.
istihsan: Güzel görme, beğenme.
ezhân: Zihinler.
ukul: Akıllar.
nehy-i Kur’ânî: Kur’ân’ın yasaklaması


http://www.sorularlasaidnursi.com/diyalog/dinlerarasi-diyalog/120-ehli-kitapla-dostluk.html
 

Sofuoglu

Ordinaryus
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
254
Puanları
83
Allah-u Teâlâ ehl-i kitabın tümüne İslâm dinine girmelerini tavsiye edip, bu davete uyanlara vaadini açıkladıktan sonra, hıristiyanların bâtıl inanışlarını beyan etmek üzere şöyle buyurmaktadır:

“Allah Meryem oğlu Mesih’tir diyenler, andolsun ki kâfir olmuşlardır.” (Mâide: 17)

Halbuki Hakk Celle ve Alâ Hazretleri Kelâm-ı kadim’inde müminlerle kâfirleri ayırmıştır:

“Birbirine hasım iki zümre.” (Hacc: 19)
Nitekim diğer bir Âyet-i kerime’de:

“Müminler kardeştirler.” (Hucurat: 10) buyuruyor.

Allah-u Teâlâ Âyet-i kerime’sinde:

“Ey inananlar! Müminleri bırakıp da kâfirleri dost edinmeyin! Allah’ın aleyhinize apaçık bir ferman vermesini mi istersiniz?” (Nisâ: 144)
Allah-u Teâlâ müminlere kâfirleri dost edinmemelerini muhakkak emrettikten sonra, bu emr-i şerife uymayanların ise Allah’ın dostluğunu kaybetmekle cezalandırılacağını bildirmektedir:

“Müminler, müminleri bırakıp kâfirleri dost edinmesinler. Kim bunu yaparsa, Allah ile bir dostluğu kalmaz.” (Âl-i imran: 28)

İlâhi hüküm bu. Hal böyle olunca bir müminin kâfirleri ve münafıkları dost edinmesi yasaklanmıştır.!!

lutfen kimse salyangoz!! satmaya kalkişmasin........!!!!!!
 

ORHANCAN

Ordinaryus
Katılım
15 Ara 2006
Mesajlar
2,536
Tepkime puanı
80
Puanları
0
Konum
-İSPARİT-
Onlarla dost olup sarmaş dolaş gezen yoktur kardeş..

sadece tebliğ ve dinimizin güzelliklerini anlatmak amacıyla konferans ve sempozyumlar düzenleniyor ve anlatılıyor..

yoksa yaka - paça dolaşıp aynı onlar gibi yaşanılmıyor..
 

ummuhan

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eyl 2007
Mesajlar
12,943
Tepkime puanı
1,042
Puanları
0
Konum
Arz
“Müminler, müminleri bırakıp kâfirleri dost edinmesinler. Kim bunu yaparsa, Allah ile bir dostluğu kalmaz.” (Âl-i imran: 28)

 

ORHANCAN

Ordinaryus
Katılım
15 Ara 2006
Mesajlar
2,536
Tepkime puanı
80
Puanları
0
Konum
-İSPARİT-
“Müminler, müminleri bırakıp kâfirleri dost edinmesinler. Kim bunu yaparsa, Allah ile bir dostluğu kalmaz.” (Âl-i imran: 28)


mü'minlere bırakmadık.. sıkıca tutup onlarla istişare ve şura da yapıyoruz...

bakın Muhterem ve mübarek bir büyüğümüz ne demiştir..

Mehmet Talu Hocaefendi ile Diyalog üzerine Röportaj(2)

"Mahmut Efendi'nin Diyalog konusunda Fethullah Gülen Hocaefendi hakkında olumsuz birbeyanı yok!"

Genc::Adam :

Mahmut Efendi Hazretleri’nin, Diyalog Hizmetleri öncesinde veya sonrasında , Fethullah Gülen Hocaefendi aleyhinde has dairede bir beyanına şahit oldunuz mu ? Bu konuda birtakım spekülatif yaklaşımlar var !

Mehmet Talu Hoca :

Efendim , Mahmut Efendi Hazretlerinin (K.S.) , Fethullah Gülen Hocaefendi aleyhinde en ufak bir beyanına şahit olmadım !

Bu hem Diyalog öncesi için geçerlidir, hemde Diyalog sonrası. Hatta , şöyle bir hatıramı hatırlatmamda fayda görüyorum :

Ben İlahiyat Fakültesinden (Samsun) öğretim görevlisiydim , aradan ayrıldıktan sonra , istanbula geldim. O zamanki şartlar imkanınca ,Fetih İlim Araştırma Vakfında Eğitim müdürü olarak vazifeye başladım. Diyanet İşleri Başkanlığını nezaretinde Kuranı Kerim kurslarında Eğitimci-İdareci olarak görev yaparken ,zannedersem 1989-90 ‘lı yıllardı , birgün Mahmut Efendi Hazretlerine (K.S.) şöyle bir teklifte bulunmuştum :

Hocam , imkanımız var , bu Kur'anı Kerim faaliyetleri yanında , yurtlarda açalım , üniversiteye giden öğrencilere maddi-manevi katkılarımız olsun, onları da yetiştirelim dedim . Efendi Hazretleri (KS) bana şöyle dedi : “Bak Talu , o okulları , yurt işlerini Fethullah Gülen Hoca ve onun cemaati , çok güzel bir şekilde yapıyor ! Onlar o boşluğu gayet güzel bir şekilde dolduruyor ! Ama , Kur'anı Kerim , Hafızlık ve diğer Dini İlimler günümüzde gereği gibi yapılmıyor ! Bırak onu en güzel bir şekilde o kardeşlerimiz yapsınlar. Bizde bu işi ; yani Kur'anı Kerim , Hafızlık , Arabçayı ve Dini Eğitimleri en iyi şekilde yapalım !”

Ben Efendi Hazretlerini Bursa İmam Hatib Okulunda okurken ,1969 yılında tanıdım !

O zamandan beri Efendi Hazretlerinin , genel anlamda , hiçbir Cemaat veya Hocası aleyhinde olarak en ufak bir beyanını duymadım.

Varsa tasvib etmedikleri bizzat kendilerine ulaşabilirse söylemişlerdir. Yalnız , Fethullah Gülen Hocamız hakkında böyle bir husus yoktur !



http://www.milligenclik-forum.com/wbb2/thread.php?threadid=158&threadview=1&hilight=&hilightuser=0&sid=d2df4a1924fe495eb3341f7f2bba0a50

forum kapalı galiba link şimdilik çalışmıyor
 

Sofuoglu

Ordinaryus
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
254
Puanları
83
"Mahmut Efendi'nin Diyalog konusunda Fethullah Gülen Hocaefendi hakkında olumsuz birbeyanı yok!"

16157163618407435156598.jpg


kimi kastediyor bilmiyorum! ama mahmut efendinin bazi diyalogcular hakkinda boyle bir beyanda bulundugunu kendi sitelerinde gormusdum!!!

sadece tebliğ ve dinimizin güzelliklerini anlatmak amacıyla konferans ve sempozyumlar düzenleniyor ve anlatılıyor..

bugune kadar duzenlenen dinlerarasi diyalog adi altindaki konferans ve sempozyumlarin hicbirinde teblig edildigine ve dinimizin guzelliklerinin anlatildigina sahit olmadik!
aksine sadece onlarin misyonlarina alet olduk!
ibrahimi dinlerde bulusalim safsatasi ile hristiyan ve yahudi küfrüne bilerek veya bilmeyerek ortak olduk!!

Allah-u Teâlâ küfrün vasıflarını da Âyet-i kerime’lerinde beyan buyuruyor:

“Ey iman edenler! Müşrikler ancak bir necis (pislik)tir.” (Tevbe: 28)
Onlardan kaçınmak, uzak durmak ve onlarla olan dostluğu kaldırmak gerekir.

“Artık onlardan yüz çevirin. Çünkü onlar murdardır.” (Tevbe: 95)

Tıpkı kendisinden kaçılması gereken pis koku gibidirler.

Allah-u Teâlâ küfrün birbirleriyle dost olduğunu, inananların onlarla dostluk kuramayacağını beyan buyuruyor:

“Kâfir olanlar birbirlerinin dostlarıdırlar. Eğer siz bunu yapmazsanız yeryüzünde fitne ve büyük bir fesad (kargaşalık) olur.” (Enfâl: 73)

Kâfirlerin arasındaki dostluk, kâfirlik bağından ileri gelmektedir. Müminlerin arasındaki dostluk da iman bağından kaynaklanmaktadır.
Bunların birisi ışıktır, diğeri ise karanlıktır.
Kâfir Allah’ın düşmanıdır, mümin ise dostudur.
Öyleyse arayı iyice ayırmak gerekir.
Eğer kâfirlerle bağlar koparılmazsa, yeryüzünde çok büyük bir fitne meydana gelir, o da imanın elden gitmesi ve küfrün açığa vurmasıdır.
 

ORHANCAN

Ordinaryus
Katılım
15 Ara 2006
Mesajlar
2,536
Tepkime puanı
80
Puanları
0
Konum
-İSPARİT-
16157163618407435156598.jpg


kimi kastediyor bilmiyorum! ama mahmut efendinin bazi diyalogcular hakkinda boyle bir beyanda bulundugunu kendi sitelerinde gormusdum!!!



bugune kadar duzenlenen dinlerarasi diyalog adi altindaki konferans ve sempozyumlarin hicbirinde teblig edildigine ve dinimizin guzelliklerinin anlatildigina sahit olmadik!
aksine sadece onlarin misyonlarina alet olduk!
ibrahimi dinlerde bulusalim safsatasi ile hristiyan ve yahudi küfrüne bilerek veya bilmeyerek ortak olduk!!

Allah-u Teâlâ küfrün vasıflarını da Âyet-i kerime’lerinde beyan buyuruyor:

“Ey iman edenler! Müşrikler ancak bir necis (pislik)tir.” (Tevbe: 28)
Onlardan kaçınmak, uzak durmak ve onlarla olan dostluğu kaldırmak gerekir.

“Artık onlardan yüz çevirin. Çünkü onlar murdardır.” (Tevbe: 95)

Tıpkı kendisinden kaçılması gereken pis koku gibidirler.

Allah-u Teâlâ küfrün birbirleriyle dost olduğunu, inananların onlarla dostluk kuramayacağını beyan buyuruyor:

“Kâfir olanlar birbirlerinin dostlarıdırlar. Eğer siz bunu yapmazsanız yeryüzünde fitne ve büyük bir fesad (kargaşalık) olur.” (Enfâl: 73)

Kâfirlerin arasındaki dostluk, kâfirlik bağından ileri gelmektedir. Müminlerin arasındaki dostluk da iman bağından kaynaklanmaktadır.
Bunların birisi ışıktır, diğeri ise karanlıktır.
Kâfir Allah’ın düşmanıdır, mümin ise dostudur.
Öyleyse arayı iyice ayırmak gerekir.
Eğer kâfirlerle bağlar koparılmazsa, yeryüzünde çok büyük bir fitne meydana gelir, o da imanın elden gitmesi ve küfrün açığa vurmasıdır.

onlar kimse gidip onları bu sayfaları yamayın muhterem..

O görüşmede bizden el öpen olmamıştır ve bizzatihi el öpen İstanbul patriğidir..

ama fotoshop ile el öptürme olayını ergenekonun haydariye tarikatı tarafından dağıtılan cd lerde görüp inanan saf kalpli kardeşlerimiz var..

artık kilise yapılmıyor.. zaten gelen yok.. papazlar partiler düzenleyip halkı çekmeye başladı. o da olmadı..

şimdilerde kiliseleri satın alıp cami veya kültür merkezi yapıyorlar..
 

ORHANCAN

Ordinaryus
Katılım
15 Ara 2006
Mesajlar
2,536
Tepkime puanı
80
Puanları
0
Konum
-İSPARİT-
bu arada söylediklerinizi Avrupada yaşayan çoğu sofi meşreb kardeşlerimiz duymasınlar...

gevuristanda yaşayan müslüman kardeşlerimiz hatır koyarlar...

DİNLERARASI DİYALOG VE DİĞER DİNLERLE İLİŞKİLERİMİZ


IGMG irşad Başkanı Mustafa Mullaoğlunun takdim ettiği oturumda

Zeki Başaran, Ramazan Uçar ve Fatih Aksay, konuyla ilgili tebliğlerini sundu, tebliğlerden sonra da müzakereciler görüşlerini belirttiler.

İstişare Meclisinde konuyla ilgili ortak görüşler olarak şunlar tesbit
Edildi:

1-
Bizler herşeyden önce diyalog taraftarı olmalıyız. Diyalogda her iki tarafın da ölçülü hareket etmesi diyaloğun devamı için zaruridir. Diyalogda uzlaşılması ve tartışılması gereken ortak konular şu başlıklar etrafında olmalıdırİ şnsan, bilgi, eşitlik, sosyal adalet, hak, barış, özgürlük, kardeşlik..... Zira, bunlar insanlığın üzerinde ittifak ettişi ortak değerlerdir.

2- İnsanların, istediği dini seçme özgürlüğünden hareketle dinler arası diyalogda
kimse sanık sandalyesine oturtulmamalıdır.

3- Diyalogta ölçü, tarafların birbirlerine kendi doğrularını dayatma yerine, karşılıklı tanışma ve anlaşma zeminine oturtulmalıdır. Diyalogda, ortak yönlerin tesbiti ile birlikte farklılıklara da müsamaha ile yaklaşılması gerekmektedir.

4- Şüphesiz, dinlerarası diyalog, kültürlerin asimilasyonu, kimliklerin inkarı, çeşitliliklerinin ve farklılıklarının ortadan kaldırılması anlamını içermemelidir.

5- Diyalog herşeyden önce eşit şartlarda yapılmalıdır.

6- Batı Avrupada yaşayan Müslümanlar olarak, diyalog için ortak bir manzaramız,
ortak bir yerimiz ve ortak bir dilimizin olduğunun bilinciyle hareket etmeliyiz.
Düşler ülkesi ve vizesiz bir memleket olmasını istediğimiz dünyamızda farklılıklarımızla birlikte niçin, barışı ve hukukun üstünlüğünü, adaleti ve özgürlüğü herkes için talep etmeyelim ki! işte diyaloglarımız bu amaç ve insanlığın selameti için olmalıdır. Diyaloglarımızı dar çerçeveli lisanlarla, çifte standartlarla, tek merkezli ve diğerine kural vazedici bir uslupla gerçekleştiremeyiz.

7-
Dinlerarası, Kültürlerarası ve Medeniyetlerarası diyalog için, ilim adamları,
sanatçılar, politikacılar, düşünür ve yöneticilerin etkin bir gayrette bulunmaları
gerekmektedir.
Zira bunlar halkın duyan kulakları, gören gözleri ve toplumun
düşünsel hayatlarının temsilcileridir.

8 –
Bu diyologların neticesinde, diğer dinlerin mensublarıyla kurulacak ilişkiler
kuvvetlenecektir. Kültürlerarası barışın tesis ve devamı için, farklı inançlara
karşılıklı olarak ifade, izah ve anlatma imkanı tanınmalıdır.


9-Evrensel adalet ve insanlığın esenlik iklimi arayışına hep beraber eşlik ederek,
katkı sağlamak istiyorsak, dinlerarası diyalogdan ve diğer dinlerle ilişkilerden
yana tavır almalıyız ve taraf olmalıyız.

Bizlere deneyimleriyle yol gösterecek,
diyalog ve anlaşma arayan, uluslararası
diyalog ve ilişkileri önemseyen ve şiddetten arınmış, ayrımcılıktan, tahakkümden
uzak bir dünyanın oluşturulmasına katkıda bulunacak örgütlere, aktivistlere, ilahiyatçılara, düşünür ve politikacılara bu vesileyle çağrımızı yineliyoruz


İstişare Meclisi Toplantısı yapıldı. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .sayfa: 6-8

http://www.igmg.de/uploads/media/perspektif_2002-04_01.pdf

MİLLÎ GÖRÜŞ • Nisan / April 2002 sayfa 7
 

manifesto

Yasaklı
Katılım
23 Ara 2006
Mesajlar
0
Tepkime puanı
334
Puanları
0
Konum
Kocaeli
El öpme polemiği de varmış..meğer onlar müslüman da değilmiş..bak sen eleman hükmü vermiş..cennetin tapusu kendinde ya bekçisi de kendisi..
 

ORHANCAN

Ordinaryus
Katılım
15 Ara 2006
Mesajlar
2,536
Tepkime puanı
80
Puanları
0
Konum
-İSPARİT-
demek ki neymiş efendim.. gevuristandan gelen davulun sesi daha farklıymış..

Kendi memleketimizde hava hoş.. atar savurursunuz.. ama onların yanına yani deplesmana giderseniz iş değişiyor..

veya buradaki kardeşlerimiz anlamıyor veya anlamak istemiyorlar.. nerde kaldı zekilik..??

Kuzey-Hollanda Milli Gorus Federasyonu, M.G.T.-1 Amsterdam subesi

Milli Görüş ne anlama geliyor?
İslam öğretisine göre, bütün insanlık ilk peygamber Hz. Adem (a.s) ve hanımı Hz. Havva’dan doğup çoğalmışlardır. Allah, insanlara doğru yolu göstermek için zaman zaman peygamberler göndermiştir. (Kur’an 43:7; 3:163-165)...İbrahim peygamber de bunlardan birisidir ve aynı zamanda İbrahim peygamber “İbrahimî dinlerin (Hristiyan, Müslüman ve Musevîlerin) babasıdır.“

Hz. Musa, Hz. İsa ve Hz. Muhammed (selam onlara olsun) Hz İbrahim peygamberin soyundan gelmişlerdir ve adı geçen peygamberler yalnız bir yaratıcının varlığına inanmışlar ve insanlığı bu öğretiye çağırmışlardır. (Kur’an 3:84)

Bu üç dini birbirlerine bağlayan unsur; her şeyi yaratan, her şeye güç yetiren ve bir olan Allah inancıdır. (Kur’an 2:136).

IGMG, Kur’an’ı Kerim’deki “Gelin, müşterek bir söz etrafında birleşelim!“ (Kur’an 3:64) çağrısını esas almaktadır. IGMG inanmaktadir ki, barış içerisinde bir yaşam ancak dinlerin barışıyla sağlanabilir. Bu anlamda, “Millî Görüş“ün ismindeki “Millî“ sözcüğü, Kuran’i anlamda Millet-i İbrahim’e (Kur’an 16:123), yani tevhid akidesine inananlara işaret eder. Kesinlikle, kavmiyetçilik, ulusculuk manasındaki bir anlayışı içermez. Dolayısıyla Millî Görüş, İslâmî anlamda tevhid akidesine inanan cemaati tarif etmektedir.

Dinlerarası diyalog
Dinlerin diyaloğu önemle üzerinde durduğumuz bir çalışmadır: “İçlerinden zulmedenleri bir yana, ehl-i kitapla ancak en güzel yoldan mücadele edin ve deyin ki: Bize indirilene de, size indirilene de iman ettik. Bizim Tanrımız da sizin Tanrınız da birdir ve biz ona teslim olmuşuzdur“ (Kur’an 29:46).

Rabbimiz “Kitap indirilmişlerle ihtilafa düşmememizi“ buyurmaktadır ve “tartışmamız halinde bile, iyi bir şekilde tartışın fakat ölçüyü kaçırmayın, sizleri ve onları yaratan bir Allah’a iman edin“ şeklinde bir ölçü koymaktadır. Bu anlamda bizler bu ölçünün şahitliğini yapmak zorundayız.

Bizler Müslümanlar olarak hakikatin ve ölçünün şahitleriyiz; görevimiz, misyonerlik veya insanları dinimize zorla dahil etmek değildir. Rabbimizin “dinde zorlama yoktur“ ilkesi ölçümüzdür (Kur’an 10:99).

http://www.mgt1.nl/index_bestanden/MilliGorusBilgi.htm

...sayfa yapım aşamasındaymış...
 

Yeni-OSMANLI

Yasaklı
Katılım
19 Eki 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
195
Puanları
0
Dost olmamak düsman olmak anlaminami geliyor?
Dost olmamayi gayri müslimlere karsi sert ve kötü davranma anlaminda anlayanlar bu metodla bunlara islam dininin güzelliklerini nasil teblig edecekler?
 

Sofuoglu

Ordinaryus
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
254
Puanları
83
biriniz bizden degil diyorsunuz,
digeriniz ise hukmu verene eleman diyerek artislik yapiyorsunuz,

siz once bi kendi aranizda ortak bi mukabat saglasiniz.....

ayrica bizi gavuristanda yasayan sizin tabirinizle sofu kardesleriniz zerre kadar ilgilendirmiyor!!!

eklenen ruhul furkan tefsirindeki resminide bi ara acik olup simdi kapali olan kendi sitelerinden almisdim,
yukardada kimden bahsettigini ve dogrulugunu bilmedigimi soyledim......
 

veri

Yasaklı
Katılım
8 Kas 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
661
Puanları
0
biriniz bizden degil diyorsunuz,
digeriniz ise hukmu verene eleman diyerek artislik yapiyorsunuz,

siz once bi kendi aranizda ortak bi mukabat saglasiniz.....

ayrica bizi gavuristanda yasayan sizin tabirinizle sofu kardesleriniz zerre kadar ilgilendirmiyor!!!

eklenen ruhul furkan tefsirindeki resminide bi ara acik olup simdi kapali olan kendi sitelerinden almisdim,
yukardada kimden bahsettigini ve dogrulugunu bilmedigimi soyledim......

sen hangi taraftasın
skor tabelasından sorumlu arkadaşım
 

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
Yeniosmanlının, Usamenin iktibas ettiği yazının neresine itiraz ettiğini bilmek isterim.Sırf itiraz etmek için itiraz edilebilir mi?
 

Yeni-OSMANLI

Yasaklı
Katılım
19 Eki 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
195
Puanları
0
yaziyi okumadim,ben bu usameyi delikanforumdan taniyorum,eger oysa yazilari ciddiye alinamaz,ne oldugu kimci oldugu belli degil,tuhaf görüsleri var,asiriya kacan cinslerden,birkac defa ehli-sünnete aykiri görüslerine sahid oldum,sorulunca ehli-sünnet olduklarini söylüyorlar fakat kendi kafasina göre islami yorumluyorlar,bunlar tehlikeli ve süpheli kafa karistiran insanlar,kendisiyle tartismaya girecek vaktimde yok,sadece sizleri uyarmak istedim vesselam!
 

Sofuoglu

Ordinaryus
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
254
Puanları
83


sen hangi taraftasın
skor tabelasından sorumlu arkadaşım

1. si ,seninle arkadas vs. degiliz!
2. si, oyle "skor tabelasindan sorumlu" vs. tarzinda lakayitlik ve malayanilik yapacaksan baska kapiya........!
3. side bos yere buralari malayanilik ile mesgul etme, forumda cocuklarla ilgili birsuru kategori var, git oralarda ey(ğ)len....!!!!!!!!
 

ummuhan

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eyl 2007
Mesajlar
12,943
Tepkime puanı
1,042
Puanları
0
Konum
Arz
1. si ,seninle arkadas vs. degiliz!
2. si, oyle "skor tabelasindan sorumlu" vs. tarzinda lakayitlik ve malayanilik yapacaksan baska kapiya........!
3. side bos yere buralari malayanilik ile mesgul etme, forumda cocuklarla ilgili birsuru kategori var, git oralarda ey(ğ)len....!!!!!!!!

Hah şöyle sofu tavırları özledik forumda ya HU! ara sıra gel kardeş :)



yaziyi okumadim,ben bu usameyi delikanforumdan taniyorum,eger oysa yazilari ciddiye alinamaz,ne oldugu kimci oldugu belli degil,tuhaf görüsleri var,asiriya kacan cinslerden,birkac defa ehli-sünnete aykiri görüslerine sahid oldum,sorulunca ehli-sünnet olduklarini söylüyorlar fakat kendi kafasina göre islami yorumluyorlar,bunlar tehlikeli ve süpheli kafa karistiran insanlar,kendisiyle tartismaya girecek vaktimde yok,sadece sizleri uyarmak istedim vesselam!


Biz başka forumlara bakmadan teşhis etmiştik teyid mesajınıza teşekkürler :)
 

ORHANCAN

Ordinaryus
Katılım
15 Ara 2006
Mesajlar
2,536
Tepkime puanı
80
Puanları
0
Konum
-İSPARİT-
“Müminler, müminleri bırakıp kâfirleri dost edinmesinler. Kim bunu yaparsa, Allah ile bir dostluğu kalmaz.” (Âl-i imran: 28)

el bir cevap daha:



EVET, ŞİMDİ KARŞI ÇIKANLAR İSE TEK BOYUTLU OLARAK MESELEYE BAKIYORLAR.

Dost edinmeyin denilmiş o kadar diyorlar. Acep diğer ayetleri görmüyorlar mı? zaten.

Ondan önce şu ayeti okusalar fena olmaz! ‘’

Ey imân edenler, kâfirleri ve sizden önce kitap verilmiş olanlardan, dininizi eğlence ve alaya alanları dost edinmeyin. Eğer gerçek mü’minlerseniz, Allah’tan korkun.”Evet dan dan den eki var hangi kısmı dost edinmeyin? Dininizle dalga geçenleri.

Evet, şimdi dost edinelim mi yani diyeceksiniz. Orda da durun her konuda değil onların Hıristiyanlığıyla ayiniyle kültürüyle dostta olmayız.

Evet, bu ayeti nasıl anlamalıyız o zaman o -den -dan dan ekinden neyi anlamalıyız. Ne kaldı bediüzzamanın bu ayeti muhteşem tefsiri kaldı…

Evet, yazının devamında okuyacaksınız…

ŞİMDİ KARŞI ÇIKANLAR İSE AYNI SÜRENİN 51 AYETİ İLE KARŞI ÇIKIYORLAR!

‘’EY İMAN EDENLER! YAHUDİ VE HIRİSTİYANLARI DOST EDİNMEYİN.
ONLAR BİR BİRİNİN DOSTTUDURLAR. SİZDEN KİM ONLARI DOST EDİNİRSE, O ONLARDANDIR.

ŞÜPHESİZ Kİ ALLAH ZALİMLER GÜRÜHUNU HİDAYETE ERDİRMEZ.(MAİDE:51)’’

Bu ayetin tefsiri soruluyor üstad mükemmel bir şekilde cevaplandırıyor olayın bamtelini yakalamış resmen!’’ Bu nehiy Yahudi ve Nasara ile Yahudiyet ve Nasraniyet olan ayineleri hasebiyledir.

Hem de bir adam, zatı için sevilmez. Belki muhabbet sıfat ve sanatı içindir."VE tam bir cevap şurda ‘’Ehl-i kitaptan bir haremin olsa elbette seveceksin. Ve bu tefsirin tefsirini de Allattin başar ağabeyimiz yapıyor

‘’ Demek ki Ayet-i Kerime yahudiliği ve Hıristiyanlığa muhabbet etmeyi yasaklıyor. Meselâ, Hıristiyan bir devleti Hıristiyanlığı sebebiyle sevmek, bu ayetin yasağına girer. O devletin sanatını, teknolojisini beğenmek, takdir etmek ise bu yasağın dışında.

Yukarıda naklettiğimiz ifadeler şöyle son buluyor:

"Ehl-i kitaptan bir haremin olsa elbette seveceksin." Yani, bir Müslümanın ehl-i kitaptan, meselâ hristiyan bir hanımı olsa, onu hanımı olduğu için sevebilecek, ama Hıristiyanlığına muhabbet etmeyecektir.

İşte bu ince ölçüden mahrumiyet bize çok pahalıya mal oluyor.’’

Ben karar verdim bu konuyu tahkik edeceğim. Nur talebesi olduğum için hemen savunmayacağım. Araştıracağım. Üstadım derki’her kulağa gelen şeyin kalpten geçmesine izin vermeyin’.Evet araştırma devam ediyor…

Sanırım iki taraf ta Tamam dedi iki taraf sanatlarını beğeneceğiz de alacağızda iyi sıfatlarını da beğeneceğiz. Dedi Ve zaten demek zorunda çünkü onların sanatı teknolojisini beğeniyle kullanıyoruz. Ve adamaların iyi sıfatlarını ağzımızın suyunu akıtarak anlatıyoruz. Bu ayette denmek istenen anlaşıldı sanırım.

Şimdi başka bir sual nasıl olacak bu diyalog? Dinler arası diyalogta ne? Üstadın bu gelecek sözünü nasıl anlamalıyız?

’’ Hadis-i sahihle, ahir zamanda İsevîlerin hakiki dindarları ehl-i Kur’an ile ittifak edip müşterek düşmanları olan zındıkaya karşı dayanacakları gibi…” (Lem’alar, 151)’’
 

Yeni-OSMANLI

Yasaklı
Katılım
19 Eki 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
195
Puanları
0
usame, ...sen simdilik devam et bakalim,vakti zamani gelince renkleriniz belli edilecektir Allahin izniyle!
 
Üst