Ezanı şayet surette,de Efendimiz okumuş olsaydı,vakit geldiğinde herkes başlayacaktı ezan okumaya,sünnet olacaktı..her yerden her kesten ezan..ne buyurdu..sesi kıraati güzel olan okusun ezanı..ve karışıklığa mahal vermedi..biliyordu ümmeti sünnetine çok sıkı bağlanacaktı..
Bir diğer yönü ise..şayet Ezanı Efendimiz bizzat okumuş olsaydı,ezanın nereden okunduğunu duyduysa insanlar oraya gitmek zorunda kalacaklardı..yani ezan okunan camiye yada mescide..oysaki davette mecburiyet olmamalıydı..o yüzden Efendimiz bizzat EZAN okumadı..
İZANI MUHAMMEDİ vardır birde..İZAN..düzen..yaşam şekli..
Ezan okunduğunda iki ayrı anlayış var derler..birileri derki müezzin efendi camiye çağırıyor,namaz vaktidir..birileride derki..NAMAZDA olduğunu unutma..NAMAZINI bozacak işler yapma..namazda ki düşüncenden sapma...yani birilerine namaz vaktini hatırlatır..birilerinede namazda olduğunu..bu birileri yine birlikte kılarlar vakit namazlarını ve hayat Namazlarını..:shake2[1]:
Yorumları için bütün kardeşlerede teşekkür ederiz..
HU..