Edip Yüksel putperestlik,hadis ve nurettin yıldız

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
[video]www.youtube.com/watch?v=0GllXbyftnI[/video]
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,874
Tepkime puanı
2,059
Puanları
113
Konum
Mars
Ama sakilerin hali pişkin , çok yemiş göbekleri şişkin
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Nurettin Yildiz Hocaya da mi taktilar artik. ISID´e kiziyorlar ama farklari yok, kendi görüsüne uymaani hemen disla, belki ayni güc onlarda olsa ISID gibi ölüm fetvasi verecekler.
 

salimabi

Kısıtlı Erişim
Katılım
1 Kas 2011
Mesajlar
0
Tepkime puanı
1,396
Puanları
0
10665269_453124944826555_5381075938484507569_n.jpg
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,874
Tepkime puanı
2,059
Puanları
113
Konum
Mars

İnnâ nahnu nezzelnâ-żżikra ve-innâ lehu lehâfizûn(e)


Hiç şüphesiz, zikri biz indirdik biz; onun koruyucuları da gerçekten biziz.

Önce ayete doğru mana verelim ki yolumuz aydınlansın. Sonra eleştirelim irdeleyelim değil mi?
 

salimabi

Kısıtlı Erişim
Katılım
1 Kas 2011
Mesajlar
0
Tepkime puanı
1,396
Puanları
0
tartışmam bile, Edip Yüksel in kefereliğini. O KADAR
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,874
Tepkime puanı
2,059
Puanları
113
Konum
Mars
tartışmam bile, Edip Yüksel in kefereliğini. O KADAR

Ayete farklı mana vermek yada farklı bir anlam katmak bizi nereye götürür? Dikkat orjinal arapçası zikr diyor bunu Kuran diye çevirenler neye dikkat ediyorlar neyi esas alıyorlar? yaptıkları nedir? Asıl bunu tartışmalısınız.
 

MÜTEŞEKKÜR

Kıdemli Üye
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
6,938
Tepkime puanı
198
Puanları
0
edip%20y%C3%BCksel.jpg


çelebiler!. Buraya bizzat sen tıkla!...

çelebiler'e Not:Senin işin gücün kafaları karıştırıp fitne çıkarmaksa biz de senin kimin yolunda olduğunu deşifre etmeye çalışıyoruz.Açtığın her konular hiçbir şeye yaramıyor.Maksadınızı iyice aştınız.
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
edip%20y%C3%BCksel.jpg


çelebiler!. Buraya bizzat sen tıkla!...

çelebiler'e Not:Senin işin gücün kafaları karıştırıp fitne çıkarmaksa biz de senin kimin yolunda olduğunu deşifre etmeye çalışıyoruz.Açtığın her konular hiçbir şeye yaramıyor.Maksadınızı iyice aştınız.

Bu mesajını görmemişim kusura bakma.

Edip can'dır ya hu eyidir eyi az dinle de en azından değişiklik olsun.Belki biraz olsun tarikat tortularından kurtulursun.

İyi ki de hatırlattın Edip hazretleri (k.s) yeni bir video yapmış.İbretli bir video yayınlıyım da hep beraber izleyelim ne dersin?
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Bu mesajını görmemişim kusura bakma.

Edip can'dır ya hu eyidir eyi az dinle de en azından değişiklik olsun.Belki biraz olsun tarikat tortularından kurtulursun.

İyi ki de hatırlattın Edip hazretleri (k.s) yeni bir video yapmış.İbretli bir video yayınlıyım da hep beraber izleyelim ne dersin?

Hazreti Edip Kaddesallahu Sırrahu.
Bir insan neden bu adamı mürted diye öldürme meraklısı olur ya hu, bırakın adam konuşsun ya , ne oldu zorunuza mı gidiyor.
Ben peygambere ashaba hakaret ettiğini filan görmedim, bilakis hakaret edenlere bol bol hakaret ediyor.
Mürted'miş, mürted bizzat sizin kafanızdaki gerçek islamdan irtidat edene denir, laf anlamaz bağnaz, cahil örümcek yuvaları.
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
Edip Yuksel'in 19 sayi takintisi vardir ve bu rakama uymuyor diye tevbe suresinin son iki ayetini yok sayar bu fikrinden döndü mü bilmiyorum..
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Edip Yuksel'in 19 sayi takintisi vardir ve bu rakama uymuyor diye tevbe suresinin son iki ayetini yok sayar bu fikrinden döndü mü bilmiyorum..

yok aynen devam ediyor.

Onu da şöyle savunuyor.

"Kuran katiplerinin başı zeyd bin sabit de felak ve nas sureleri için duadır dedi.Öyleyse zeyd bin sabiti de kafir zındık ilan ediyor musunuz" gibi bir savunması var.
 

Kurtuluş26

Profesör
Katılım
6 Ocak 2014
Mesajlar
860
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Web sitesi
islamikonular.weebly.com
Bu mesajını görmemişim kusura bakma.

Edip can'dır ya hu eyidir eyi az dinle de en azından değişiklik olsun.Belki biraz olsun tarikat tortularından kurtulursun.

İyi ki de hatırlattın Edip hazretleri (k.s) yeni bir video yapmış.İbretli bir video yayınlıyım da hep beraber izleyelim ne dersin?

Hazreti Edip Kaddesallahu Sırrahu.
Bir insan neden bu adamı mürted diye öldürme meraklısı olur ya hu, bırakın adam konuşsun ya , ne oldu zorunuza mı gidiyor.
Ben peygambere ashaba hakaret ettiğini filan görmedim, bilakis hakaret edenlere bol bol hakaret ediyor.
Mürted'miş, mürted bizzat sizin kafanızdaki gerçek islamdan irtidat edene denir, laf anlamaz bağnaz, cahil örümcek yuvaları.


Küfür Ve Nifak Hastalığına Tutulan Edip Yüksel Hastalığını Bulaştırmaya Çalışıyor

http://www.ihvanforum.org/showthrea...Hastalığını-Bulaştırmaya-Çalışıyor&highlight=

Prof. Yaşar Nuri Öztürk İslâm’ın emir ve hükümlerine aykırı sözleri

http://www.ihvanforum.org/showthrea...emir-ve-hükümlerine-aykırı-sözleri&highlight=
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Edip Yuksel'in 19 sayi takintisi vardir ve bu rakama uymuyor diye tevbe suresinin son iki ayetini yok sayar bu fikrinden döndü mü bilmiyorum..

Yok dönmedi henüz,
19 takıntısını cidden kendisine saklaması lazım, ki çoğu zaman öyle yapıyor zaten,
nice harika tespitleri heder olup gidiyor.
19'la ilgilenmek isteyen, O'nun deyimiyle tanık olmak isteyen olursa şahsına ait olmak üzere ilgilensin, araştırsın,
ama 19'a tanıklık etmeyenleri aptallıkla filan etmesi bazen şirazeyi kaydırıyor, Hakeza Tevbe suresi 2 ayeti hakkındaki tutumu da aynı.

Syn Verda yalnız bir örnekleme yaparsak, yine tüm kayıtsız şartsız ehli sünnetim ve sahih nitelikli kaynaklar Allah'ın yazılı olmayan vahyidir diyen arkadaşları da aynı örneklem ile kendi kendilerini mürted ilan etme olasılıklarını görmemezlikten gelemeyiz.

Bu arkadaşlara göre aşağıdaki ayet

"Eş-şeyhu veş-şeyhatu iza zeneya fer'cümûhüme'l-beyyete nekalen minallahi vallahü azizün-hakîm"

"Evli erkek ve kadın zina yaptıkları zaman Allah'tan bir ceza olarak muhakkak onları recmedin.Allah mutlak galip ve hikmet sahibidir"

Yukarıdaki ayet bu arkadaşlara göre Kur'an ayetidir ama kutsal keçi ayeti yiyerek neshettiği için ayet yazılı olarak ortada yok,
ama hüküm olarak sonsuza kadar bakidir.

Şimdi sorarım size böyle bir şeye inanan kişinin Edip'e bu konuda bir şey söylemeye hakkı var mıdır?
İki ayet fazla demekle, bir ayet eksik demek arasında nasıl bir fark var, hüküm olarak aynı şeyi gerektirmez mi.

Ayrıca daha çarpıcı bir örnek Abdullah İbn-i Mes'ud gibi şöhretli bir sahabe Felak ve Nas surelerinin Kur'andan olmadığını ısrarla iddia etmiş,
hatta bu konuda sahabelerle ihtilafa düşerek mushafın derlenmesi hususunda anlaşmazlığa düşmüştür.
Edip'e bu konuda rahatça mürted diyenlerin hiç bir zaman Abdullah İbn-i Mes'ud Felak ve Nas Kur'andan değil diye video yapıp
mürted ilan ettiklerini görmedim ben, gören varsa paylaşsın insanların ne kadar dürüst olduklarını görelim.


Ayrıca 1 ayetle kalsa iyi, aşağıdaki hadisleri okuyanın kafası dümdüz olma olasığı vardır.

Başlıyorum Bismillah...

Mu'cem-i Tabaranî'de sahih senetle yer alan bir hadise göre Ömer(r) şöyle demiştir: "Kur'an bir milyon yirmi altı bin harftir." Oysa bu gün elimizde bulunan Kur'an'ın harfleri bu rakamın üçte birini bile bulmuyor! Çünkü meşhur Kur'an'ın üçyüz bin küsür harf olduğudur.
Ed-Dürr-ül Mensûr (Suyutî), C.6, s.422, Mecme-üz Zevâid (Heytemî), C.7, s.163, Kenz-ül Ummâl (MuttakîHindî), c.1, s.517, c.1, s.541. Aynı rivayeti Zehebî de Mizan-ül İ'tidal kitabında nakletmiştir


Aişe(r) nakleder: "Recm ve büyüklerin on defa süt emzirmesi (nin süt kardeşliği oluşturacağı) hususundaki ayetler benim yatağımın altında bulunan bir sayfa üzerinde yazılı idi. Peygamber vefat edince Peygamber'in vefatıyla meşgul olduk da keçi gelip onları yedi."
Dar-e Kutni, c.4, s.105, İbn-i Mâce, c.1, s.625)




Aişe(r) derki Peygamber(s) vefat edinceye kadar Recm ayeti okunurdu.
Muslim c. 4. s. 167, Tirmizî, c.2, s.309

Nafî İbn-i Ömer'den nakleder ki: "Hiçbiriniz ben "Kur'an'ın tümünü öğrendim" demesin. Çünkü, ne biliyor Kur'an'ın bir çoğu kaybolup gitmiştir. Sadece desin ki ben Kur'an'dan ortada olan kısmını öğrendim El-İtkan (Suyûtî), c.2, s.25




Kenz-ül Ummal'da Ömer b. Hattab'ın Müsned'inden naklen, Ömer'in Hüzeyfe'ye şöyle dediği nakledilmiştir: Ömer b. Hattab bana dedi ki: "Ahzap suresinin (ayetlerini) kaç olarak sayıyorsunuz?" Ben de "72 veya 73 olarak" dedim. O da şöyle dedi: "Oysa (büyüklükte) Bakara suresine yakındı! Recm ayeti de onun içindeydi
Kenz-ül Ummâl, c.2, s.480. Aynı rivayet şu Müsned-i Ahmed'de Ubeyy b. Ka'b'dan nakledilmiştir.; c. 5, s.132. Yine Beyhaki de nakletmiştir Sünen'inde: c. 8, s.211. Müstedrek-üs Sahihayn, c.2, s.415, c.4, s.359.


Übeyy b. Kab bana şöyle dedi: "Ey Zerr, Ahzap suresini kaç (ayet) olarak okuyorsun?" Ben de "Yetmiş üç" dedim. O zaman şöyle dedi: "Oysa Bakara suresine benziyordu; yada ondan da uzundu!! Biz onda recm ayetini de okuyorduk." Bir nakilde ise şöyle geçer: "O (Ahzap suresinin) sonunda şöyle diyordu: "Evli erkek ve evli kadın zina ettiklerinde, onları elbette recm edin!! ALLAH'tan bir ceza olarak; ve ALLAH Aziz ve Hekim'dir!! Bu hesaba göre Ahzap suresinden 200'ü aşkın ayet eksilmiştir!!
Kenz-ül Ummâl, c.2, s.567, Ed-Dürr-ül Mensûr (Suyûtî), c. 5, s180.





Heytemî Mecme-üz Zevâid, kitabında Ebu Musa Eş'arî'den şöyle nakletmektedir: "Berâet (Tevbe) suresine benzer bir sure inmişti ki sonradan kaldırıldı ve ben ondan sadece şu cümleyi ezberledim: "Hiç şüphesiz ALLAH, bu dini öyle kavimlerle teyid eder ki (bu dinde hiçbir) payları yoktur
Mecme-üz Zevâid (Heytemî), c.5, s.302.





Hüzeyfe dedi ki: "Sizin Tevbe suresi diye adlandırdığız, azap suresidir. Oysa siz şimdi bu surede bizim okuduğumuzun ancak dörtte birini okuyorsunuz!! (Yani önceden surede olup da Ashap tarafından okunan ve Tevbe suresinin dörtte üçüne tekabül eden kısım şu anda Kur'an'da mevcut değildir!!)"
Mecme-üz Zevâid (Heytemî), 7, s.28. Aynı rivayet cüzî bir tabir farkıyla Müstedrek-i Hakim'de de nakledilmiş




Suyûtî Ed-Dürr-ül Mensûr kitabında Ebu Musa Eş'ari'den şöyle nakletmektedir: "(Tabirlerinin) şiddeti açısından Berâet (Tevbe) suresinden daha şiddetli olan bir sure inmişti ki sonra ortadan kaldırıldı ve ben ondan ancak şunu ezberleyebildim: "Şüphesiz ALLAH yakında bu dini öyle kavimlerle destekleyecek ki onlarından (o dinden) her hangi bir nasipleri yoktur
Ed-Dürr-ül Mensûr,SUYUTİ c.1, s.105.




Müslim Ebu Esved kanlıyla babasından şöyle nakletmektedir: "Ebu Musa Eş'arî Basaralı Kur'an kârîlerine adam göndererek onları yanına çağırttı; bunun üzerine yanına üç yüzden fazla Kur'an kârîsi geldi. Onlara hitaben şöyle dedi: "Sizler Basara ehlinin seçkinlerinden ve karîlerindensiniz. O halde onu okuyun ve üzerinizden uzunca bir zaman geçmesin ki kalpleriniz katılaşsın. Nasıl ki sizden öncekilerin kalpleri katılaştı. Ve biz uzunluk ve şiddet açısından Berâet (Tevbe) suresine benzettiğimiz bir sureyi okuyorduk ki ben onu unuttum; sadece şu cümleyi ondan ezberledim: "Eğer Ademoğlunun iki vadi malı olsa, yine de üçüncü birisinin olmasını da arzular. Ademoğlunun karnını ancak toprak doyurur!!" Yine Müsebbihat surelerine (Sebbehe kelimesiyle başlayan surelere) benzeyen bir sure okuyorduk ki ben ondan sadece şu cümleyi ezberledim: "Ey iman edenler, yapmadığınız şeyleri niye söylüyorsunuz ki boynunuzda (aleyhinize) bir şehadet olarak yazılsın ve ondan sorguya çekilesiniz
Sahih-i Müslim , c. 3, s.100, Müsned-i Ahmed b. Hanbel'de cüzî bir farkla Zeyd b. Erkam'dan nakledilmiştir: c.4, s.368.
 

MÜTEŞEKKÜR

Kıdemli Üye
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
6,938
Tepkime puanı
198
Puanları
0
İlahiyatçılarla İslam alimlerini birbirine karıştırmamak lazımdır..İlahiyatçıların hangi birisi cihaddan,tâğuttan bahsetmiştir bugüne kadar?.İlahiyatçılar ücretli görev yapıyorlar.Birçok İslam alimleri ise geçim sıkıntısı çekmektedir.Söyler misiniz Allah aşkına!..İlahiyatçılardan kaç tanesi geçim sıkıntısı çekiyor?.

Kusuruma bakmasınlar.Bu din parayla anlatılmaz.O, sadece Allah rızası için anlatılır ve yaşatılır.

Geçmişte ki İslam alimleri ya asılmış, ya ömürboyu hapislerde çürütülmüş, ya da sürgün edilmişlerdir.İşte onlar İslam'ı gerçek anlamda yaşayıp anlatıyorlardı.Bu yüzden münafıklar ve İslam düşmanları onlara karşı cephe almışlardı.O alimler ki, çok fedakar olup canlarını Allah'a adamışlardır.Peşinden milyonları sürükleyecek alim var mıdır?Günümüzde canını Allah'a adayan kaç ilahiyatçı veya alim var şimdi?..Bana bunları gösterebilir misiniz?
 

MÜTEŞEKKÜR

Kıdemli Üye
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
6,938
Tepkime puanı
198
Puanları
0
Yok dönmedi henüz,
19 takıntısını cidden kendisine saklaması lazım, ki çoğu zaman öyle yapıyor zaten,
nice harika tespitleri heder olup gidiyor.
19'la ilgilenmek isteyen, O'nun deyimiyle tanık olmak isteyen olursa şahsına ait olmak üzere ilgilensin, araştırsın,
ama 19'a tanıklık etmeyenleri aptallıkla filan etmesi bazen şirazeyi kaydırıyor, Hakeza Tevbe suresi 2 ayeti hakkındaki tutumu da aynı.

Syn Verda yalnız bir örnekleme yaparsak, yine tüm kayıtsız şartsız ehli sünnetim ve sahih nitelikli kaynaklar Allah'ın yazılı olmayan vahyidir diyen arkadaşları da aynı örneklem ile kendi kendilerini mürted ilan etme olasılıklarını görmemezlikten gelemeyiz.

Bu arkadaşlara göre aşağıdaki ayet

"Eş-şeyhu veş-şeyhatu iza zeneya fer'cümûhüme'l-beyyete nekalen minallahi vallahü azizün-hakîm"

"Evli erkek ve kadın zina yaptıkları zaman Allah'tan bir ceza olarak muhakkak onları recmedin.Allah mutlak galip ve hikmet sahibidir"

Yukarıdaki ayet bu arkadaşlara göre Kur'an ayetidir ama kutsal keçi ayeti yiyerek neshettiği için ayet yazılı olarak ortada yok,
ama hüküm olarak sonsuza kadar bakidir.

Şimdi sorarım size böyle bir şeye inanan kişinin Edip'e bu konuda bir şey söylemeye hakkı var mıdır?
İki ayet fazla demekle, bir ayet eksik demek arasında nasıl bir fark var, hüküm olarak aynı şeyi gerektirmez mi.

Ayrıca daha çarpıcı bir örnek Abdullah İbn-i Mes'ud gibi şöhretli bir sahabe Felak ve Nas surelerinin Kur'andan olmadığını ısrarla iddia etmiş,
hatta bu konuda sahabelerle ihtilafa düşerek mushafın derlenmesi hususunda anlaşmazlığa düşmüştür.
Edip'e bu konuda rahatça mürted diyenlerin hiç bir zaman Abdullah İbn-i Mes'ud Felak ve Nas Kur'andan değil diye video yapıp
mürted ilan ettiklerini görmedim ben, gören varsa paylaşsın insanların ne kadar dürüst olduklarını görelim.


Ayrıca 1 ayetle kalsa iyi, aşağıdaki hadisleri okuyanın kafası dümdüz olma olasığı vardır.

Başlıyorum Bismillah...

Mu'cem-i Tabaranî'de sahih senetle yer alan bir hadise göre Ömer(r) şöyle demiştir: "Kur'an bir milyon yirmi altı bin harftir." Oysa bu gün elimizde bulunan Kur'an'ın harfleri bu rakamın üçte birini bile bulmuyor! Çünkü meşhur Kur'an'ın üçyüz bin küsür harf olduğudur.
Ed-Dürr-ül Mensûr (Suyutî), C.6, s.422, Mecme-üz Zevâid (Heytemî), C.7, s.163, Kenz-ül Ummâl (MuttakîHindî), c.1, s.517, c.1, s.541. Aynı rivayeti Zehebî de Mizan-ül İ'tidal kitabında nakletmiştir


Aişe(r) nakleder: "Recm ve büyüklerin on defa süt emzirmesi (nin süt kardeşliği oluşturacağı) hususundaki ayetler benim yatağımın altında bulunan bir sayfa üzerinde yazılı idi. Peygamber vefat edince Peygamber'in vefatıyla meşgul olduk da keçi gelip onları yedi."
Dar-e Kutni, c.4, s.105, İbn-i Mâce, c.1, s.625)




Aişe(r) derki Peygamber(s) vefat edinceye kadar Recm ayeti okunurdu.
Muslim c. 4. s. 167, Tirmizî, c.2, s.309

Nafî İbn-i Ömer'den nakleder ki: "Hiçbiriniz ben "Kur'an'ın tümünü öğrendim" demesin. Çünkü, ne biliyor Kur'an'ın bir çoğu kaybolup gitmiştir. Sadece desin ki ben Kur'an'dan ortada olan kısmını öğrendim El-İtkan (Suyûtî), c.2, s.25




Kenz-ül Ummal'da Ömer b. Hattab'ın Müsned'inden naklen, Ömer'in Hüzeyfe'ye şöyle dediği nakledilmiştir: Ömer b. Hattab bana dedi ki: "Ahzap suresinin (ayetlerini) kaç olarak sayıyorsunuz?" Ben de "72 veya 73 olarak" dedim. O da şöyle dedi: "Oysa (büyüklükte) Bakara suresine yakındı! Recm ayeti de onun içindeydi
Kenz-ül Ummâl, c.2, s.480. Aynı rivayet şu Müsned-i Ahmed'de Ubeyy b. Ka'b'dan nakledilmiştir.; c. 5, s.132. Yine Beyhaki de nakletmiştir Sünen'inde: c. 8, s.211. Müstedrek-üs Sahihayn, c.2, s.415, c.4, s.359.


Übeyy b. Kab bana şöyle dedi: "Ey Zerr, Ahzap suresini kaç (ayet) olarak okuyorsun?" Ben de "Yetmiş üç" dedim. O zaman şöyle dedi: "Oysa Bakara suresine benziyordu; yada ondan da uzundu!! Biz onda recm ayetini de okuyorduk." Bir nakilde ise şöyle geçer: "O (Ahzap suresinin) sonunda şöyle diyordu: "Evli erkek ve evli kadın zina ettiklerinde, onları elbette recm edin!! ALLAH'tan bir ceza olarak; ve ALLAH Aziz ve Hekim'dir!! Bu hesaba göre Ahzap suresinden 200'ü aşkın ayet eksilmiştir!!
Kenz-ül Ummâl, c.2, s.567, Ed-Dürr-ül Mensûr (Suyûtî), c. 5, s180.





Heytemî Mecme-üz Zevâid, kitabında Ebu Musa Eş'arî'den şöyle nakletmektedir: "Berâet (Tevbe) suresine benzer bir sure inmişti ki sonradan kaldırıldı ve ben ondan sadece şu cümleyi ezberledim: "Hiç şüphesiz ALLAH, bu dini öyle kavimlerle teyid eder ki (bu dinde hiçbir) payları yoktur
Mecme-üz Zevâid (Heytemî), c.5, s.302.





Hüzeyfe dedi ki: "Sizin Tevbe suresi diye adlandırdığız, azap suresidir. Oysa siz şimdi bu surede bizim okuduğumuzun ancak dörtte birini okuyorsunuz!! (Yani önceden surede olup da Ashap tarafından okunan ve Tevbe suresinin dörtte üçüne tekabül eden kısım şu anda Kur'an'da mevcut değildir!!)"
Mecme-üz Zevâid (Heytemî), 7, s.28. Aynı rivayet cüzî bir tabir farkıyla Müstedrek-i Hakim'de de nakledilmiş




Suyûtî Ed-Dürr-ül Mensûr kitabında Ebu Musa Eş'ari'den şöyle nakletmektedir: "(Tabirlerinin) şiddeti açısından Berâet (Tevbe) suresinden daha şiddetli olan bir sure inmişti ki sonra ortadan kaldırıldı ve ben ondan ancak şunu ezberleyebildim: "Şüphesiz ALLAH yakında bu dini öyle kavimlerle destekleyecek ki onlarından (o dinden) her hangi bir nasipleri yoktur
Ed-Dürr-ül Mensûr,SUYUTİ c.1, s.105.




Müslim Ebu Esved kanlıyla babasından şöyle nakletmektedir: "Ebu Musa Eş'arî Basaralı Kur'an kârîlerine adam göndererek onları yanına çağırttı; bunun üzerine yanına üç yüzden fazla Kur'an kârîsi geldi. Onlara hitaben şöyle dedi: "Sizler Basara ehlinin seçkinlerinden ve karîlerindensiniz. O halde onu okuyun ve üzerinizden uzunca bir zaman geçmesin ki kalpleriniz katılaşsın. Nasıl ki sizden öncekilerin kalpleri katılaştı. Ve biz uzunluk ve şiddet açısından Berâet (Tevbe) suresine benzettiğimiz bir sureyi okuyorduk ki ben onu unuttum; sadece şu cümleyi ondan ezberledim: "Eğer Ademoğlunun iki vadi malı olsa, yine de üçüncü birisinin olmasını da arzular. Ademoğlunun karnını ancak toprak doyurur!!" Yine Müsebbihat surelerine (Sebbehe kelimesiyle başlayan surelere) benzeyen bir sure okuyorduk ki ben ondan sadece şu cümleyi ezberledim: "Ey iman edenler, yapmadığınız şeyleri niye söylüyorsunuz ki boynunuzda (aleyhinize) bir şehadet olarak yazılsın ve ondan sorguya çekilesiniz
Sahih-i Müslim , c. 3, s.100, Müsned-i Ahmed b. Hanbel'de cüzî bir farkla Zeyd b. Erkam'dan nakledilmiştir: c.4, s.368.

Suyûtî Ed-Dürr-ül Mensûr kitabında Ebu Musa Eş'ari'den şöyle nakletmektedir: "(Tabirlerinin) şiddeti açısından Berâet (Tevbe) suresinden daha şiddetli olan bir sure inmişti ki sonra ortadan kaldırıldı ve ben ondan ancak şunu ezberleyebildim: "Şüphesiz ALLAH yakında bu dini öyle kavimlerle destekleyecek ki onlarından (o dinden) her hangi bir nasipleri yoktur
Ed-Dürr-ül Mensûr,SUYUTİ c.1, s.105.

Anlaşıldı...

Siz Kur'an'dan da şüphe etmeye başlamışsınız.Bu ne demek oluyor şimdi?.Bu rivayetler sahih midir?İyice araştırıp sorguladınız mı?Siz kaş yapıyorum derken göz çıkarıyorsunuz.Bu yazdıklarınız İslam'a hizmet midir?

Bak arkadaş!.Sizlere devamlı yazmaktan bıktım usandım.Bu sitede yaşı küçük olanların var olduğunu, elifba'yı bile bilmeyenlerin varlığından defalarca bahsetmiştim fakat sizlerin o kıt aklınız bir türlü beni anlayamadı...Kendinizi aşan konuları buraya getirmek sizi yüceltmez.Farkında olmadan büyük vebal aldınız üzerinize...

Allah muhafaza buyursun,Kur'an'dan şüphe eden bir kimsenin imanı tehlikeye girip İslam dairesinden çıkar, vesselam...
 
Üst