Ebu Hanife hakkında bilinmeyenler..

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83

Biz Ebu Hanife Hz.lerinin rey ehli olduğunu ileri sürüp de bu konuyu gündeme getirenlerin hangi amaça bunu yaptıklarını çok iyi bilenlerdeniz ...Tabir-i caizse biz bunarın ruh röntgenlerini bile billriz !
Amaç, bir şey öğrenmek veya tesbit etmek değil, Mezheb İmamllarını gözden düşürmeye çalışarak, Mezhebsizliği yaymaktan ibarettir ! Gerçi, bu ameliye Mezheb diye bir şey tanımadığını söyleyen size göre bunun bir mahzuru olmasa da bize göre çok büyük bir hata ve seyyiedir !..

Doğru ben mezhepçi değilim...

Lakin bendeniz, İmam Azam Ebu Hanife'nin içtihadını takip eden o içtihatları amelimde ve ibadetlerimde kuşanan birisiyim...

Lakin, diğerlerini de yeri ve zamanında önemsiyorum...

Hatta çok da yararlı ve faydalı buluyor gerektiğinde onların kapılarını da çalıyorum...

Mesela,

İmam Azam Ebu Hanife, hac ibadeti için Mekke'de bulunan hacıların Kur'an kesme günlerini,

Bayramın I. günü fecr-i sadık'tan bayramın III. günü güneş batıncaya kadar ki zaman aralığını ifade eder vacip olarak... Yani İmam Azam'a göre "hedy kesimi" bayramın III. günü bitmiş olacak...

Hanbeli ve Maliki'ler de, bayramın IV. günü güneş batıncaya kadar ki zaman aralığı içerisinde hedy kesimi yapılır ceza da ödenmez derler...

Şafi de der ki:

Hedy Kesimi umre'den çıktıktan sonra başlar kurban bayramının IV. günü güneş batımına kadar devam eder... Tabi, Şafi de sünnet olan kesimin bayram günleri olduğunu ifade eder lakin, hemen umrenin akabinde hedy kesimini yapanın hedyi de makbuldür der...

Bugün kura sistemi olmasına rağmen, hac için Mekke'ye gelenlerin sayısı 4.000.000'nun üzerinde, tamamen serbest olduğunu düşünün herhalde bir 10.000.000'nu bulur...

5, 6 milyon kurbanı 3 gün içerisinde nasıl keseceksiniz..? Mümkün müdür..?

İmam Şafi'nin fetvasını işletirsen kurbanı bitirmen mümkün olabilir...

Ben yeri geldiğinde işletiyorum...

Ama ben de Hanefi'yim...

Mezhepsiz değilim... --)))
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0

Merak ettim dogru su nedir acaba ? Ebu Hanife Rey ehli degilse nedir?

Yaziyi bir dos dogru okusaniz. Hala böyle garip bir soru sorarmisiniz merak ederim.
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Dönemin ekolünün ve sonraki zorbacıların, Ebu Hanifeyi doğru tanıyacak bir platform bırakmadıklarını düşünüyorum. Ebu Hanife diye okuduğumuz kaynaklar öğrencilerinin ona atfettikleri içtihatlara dayanıyor.
Halbuki Ebu Hanifenin yaşadığı ızdıraplar ve ölümü ile sonradan fıkhı ona nispet eden öğrencilerinin tutumu arasında taban tabana zıtlıklar var.
Emirül Mü'minin / Devlet erki-Sultanlık arasında yüzyıllardır süregelen bir keşmekeşlik ve bocalama yaşanmış. İslâmla pek ilgisi alakası olmayan siyasi erkin/kabileci ırkçı bir yönetim anlayışı güttüğü ve elinin altında olan Emirül mü'minlik müessesesini de yine bu çıkarlar doğrultusunda yontmaya çalıştığı tarihten onlarca yüzlerce örnekle delillendirilebilir.

Yezid givi, Merwan gibi, Haccac gibi adamlar emir olmuşlar bu külliyatların oluştuğu devletlerde ötesi var mı?

Fıkıh, nakil, rivayet kültürü akıl almaz manüpülasyonlarla dolu.

Foruma bakın, kandil geceleri ve özel ibadetlerinin 400 yıl sonra üretildiğini alimlerin çoğunluğunun görüşünün bu olduğunu bizzat geleneksel İslâm eğitimi alan bir arkadaş burada ispatlamaya çalışıyor, gelin görün ki, o kadar büyük bir manüpülasyon var ki ortada Türkiye'de kandilleri kaldırın ana halkın büyük çoğunluğunun neredeyse dinini elinden almış olursunuz, cami gezmeleri, 100 okumalarla kılınan özel gecelere ait namazlar vs insanların dini tanımladıkları efsunlu alanlar bizde.

Fıkıhta tıpkı böyle, bu kadar büyük saptırmalar mevcut, mesela mürtedi öldürün güya bir peygamberin sözü, ama ne Kuranın tanımladığı peygambere uygun, ne de genel geçer kuran ilkelerine, ama siyasi erk elini sağlamlaştırmak için kendi fıkhını, fıkhın da delillerini üretmiş.

Ebu Hanife de, bu manüpülasyonlardan nasibi almış tarihsel bir kişilik. Doğrusu yanlışı muhakkak vardır, ama şuanki gelenekselci arkadaşların zındık diyebileceği görüşleri ve içtihatları olduğuna ilişkin rivayetler çok fazla.


C6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Bazı hadisçiler Ebu Hanife'yi tekfir ederken Ehl-i Re'y ifadesini kullanıyorlar.
Böyle bir seyi bilmiyorum ve kabul da etmedigim gibi sunuda arz edeyim bu yazmis oldugu ayni zamanda insanlar tarafindan da bilenen sey cinsindende degildir. Bu demis oldugu sözü iddia etmis oldugu icin isbat etmesi lazim gelir yoksa yanlis oldugu gibi ayni zamanda iftirada oldugu gibide yalan da olur. Bu sahsiyet ister istemez kur´anniyyun cu gibi bir tavir sergilemis ve de yazisinda onu cekemezlik de olsun var buda bizede olsun yansidi biiznillah.

Bazi hadisciler onlarda kimler ve isimleri de yok mu suanda bu vakia sari cizmeli Mehmet aga misali de olmustur.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Bizim bildigimiz ve o meshur olanda ehli sünnet den olsun eski vakia icin diyorum selef de böyle bir sey okumadik ve bunun icinde kabul edilmez olur ve bu ashabi kiram(r.a.) zamanda olmadigi gibi tabiin döneminde de böyle denilmiyor ve tek sunu okumus ögrenmistim onlarda birbirine birsey der ve söylerdiler bu tenkid küfür kadar ileride gitmedigidir.

Birbirleri hakkinda o yanlis o hata li veya buna benzer sözler ile tenkid etmek icin bir sey olsun demiyorum ve tekfir konusunda bildigimiz ve okuyup ögrendigimiz seylere bakar ve kabul edip suanda bir misal olarak verirsek böyle seyin vakia olarak denilmemis oldugunu bilmekteyim.
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Böyle bir seyi bilmiyorum ve kabul da etmedigim gibi sunuda arz edeyim bu yazmis oldugu ayni zamanda insanlar tarafindan da bilenen sey cinsindende degildir. Bu demis oldugu sözü iddia etmis oldugu icin isbat etmesi lazim gelir yoksa yanlis oldugu gibi ayni zamanda iftirada oldugu gibide yalan da olur. Bu sahsiyet ister istemez kur´anniyyun cu gibi bir tavir sergilemis ve de yazisinda onu cekemezlik de olsun var buda bizede olsun yansidi biiznillah.

Bazi hadisciler onlarda kimler ve isimleri de yok mu suanda bu vakia sari cizmeli Mehmet aga misali de olmustur.


eğer gerçekten meraklısıysan şu yazının tamamını oku. Her nekadar yumuşatarak yazılmışsada yukardaki yazıyı destekler niteliktedir.

http://www.reddulmuhtar.com/index.php/iktibaslar/168-imam-ebu-hanifeyi-tadil-edenler.html
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Sen beni anliyormusun ve yukarida bir kac satir gibi de olsa son olarak da yazdim.

Bu sahsiyet in yazisi tenkid edilmeyi hak etmistir.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Kimileri tarafindan dedigi o kimseler de ulema kendiside ulema sinifin dan mi oda bu prof da zamanin alimi oldugu demek istemisler ne var bunda bir kimse imamdiye ve dinilecek ve cok kere bu söz ile de ister istemez kendisi de anilacak o zaten bizzat bir imam idi.

Eskiden bu zaman kadar yani günümüze kadar kadar imam-i azam denile gelmemis mi kendisi bu vakia mi yoksa degil mi bunun hakkinda suanda birarastirma yapsam cok degil birkac kisin ulema sinifindan onun nasilanip övdügünü versem ve böyle yapmak ile ortaya koysam o kisi de kabul eder mi söz de bir prof da olmus.

Bir insan düsünün ki o kadar cok seyleri var iken bu tek vasif bilene onu nasil büyük sahsiyet oldugunu da ortaya koymaz mi kimse 2500 den asagi bir rakam verdigini bilmiyorum ve 4000 bin kadar seyhinden bahis ediliyor bu kisiye imam-i azam denilmesin de kime denilsin bu zamanin en büyük alimi olmasin da kim olsun her asirda zamanin alimi var mi idi yoksa yok mu idi hatta derler bu gibi söz ile zamanin biricigi idi veya zamaninin alimi yada zamanin en iyi alimi veya en önde gelen alimi idi ve artik buna benzer diger sözler ile ve gecmis bu sözede takilmis sen daha imam-i azam ebu hanife´ nin gercek mana da taniman vede anlayip bilmem gerektigi sekilde bilmemissin ve senin yazidigin da bu cikar.

Onu o büyük imamlar ve mezheb imamlari övmüsler ve onun o üstülügünü kabul edip büyük bir imam oldugu ortaya koyarcasina tasdik etmisler ve misal olarak imam malik,safii,ahmed b. hanbel.

Bu sahsiyet yoksa hakki kemt mi ediyor böyle birisi birde genclere ders verecek ilim ögretecek bu mevzuda meseleyi de saptirmis oysa ki ilim okumus ve ögrenmis o makama gelmis yazik derim.

Rivayetin sağlamlığınıortaya çıkarmanın da yolları var.
Ebu Hanife"enbaşta Kur'an-ı Kerim'deki esaslara uygun olacak, ümmetin daha öncebelirlemiş olduğu sahih sünnete,hadislere ve akla uygun olacakgibi o hadise bir değer atfetmek suretiyle peygambere ulaştırmaklazım"der.Bunun dışındaki yolları kabul etmiyor. Diğermezhepler ise sadece senedin metnin doğruluğunu garanti ettiğinidüşünüyorlar ki bu son derece hatalıdır. Bu, işin sadece birayağını ortaya koyabilir.Asıl olan ise metnin kendisiolmalıdır.Sahih olduğunu iddia edeceksek Kur'an'da peygamber içinbelirtilen usve-i hasenesine(güzel örneklik)uygun bir metinolmalıdır.

Sahabe den gelen sözü almamis mi veya onlardan diledigini secmemis mi ve onlardan gelen fetvalari da almis mi vede onlarda amel etmemis mi bunlar oysa ki birer vakia dirlar.

Bazıhadisçiler Ebu Hanife'yi tekfir ederken Ehl-i Re'y ifadesinikullanıyorlar. Bu söylediklerinizi bu kavramla mı açıklıyoruz?


Bu dedigi gibi olsaydi onlar nasil ki imam-i azam ebu hanife yi tekfir etmisler ise yada o hakli oldugu hande onu tenkid de etmis olsaydilar sonraki gelen ulema tarafindan da onlar imam ebu hanife yi tekfir ettikleri ve tenkid ettikleri icin de ayni sekilde onlari da tekfir ve tenkid edenler gibi ederdiler.


Oysa ki tekfir diye bir vakia yok olsa denilir ve hangi sekilde neden ve zamanda nerde denilmis diye bize kadar da gelir idi ve Imam malik,ahmed b.hanbel bunlari onun büyüklügü kabul edip övmüsler nasil olurda onu tekfir ederler burda ise celis ki var bizim okudugumuz ve ögrendigimiz seylerin birer yalan olmasi gerekir sayet bu ise oysa ki bunda denilen seyde delil ister imam malik bizzat onun zamanda yasadi ve ondan sonra da öldü.

Nerde diyor hangi kaynak da ve kimden gelen haber ile ve bununda senedi kim tarafindan ne sekilde bize kadar gelmis bilmek gerekir sayet tekfir denilen böyle bir sey de var ise hakikaten de.

Ebu Hanife'nin gerekkendi döneminde gerekse sonraki dönemlerde Ehli Rey olduğu içinhadisçiler tarafından (İmam Malik, Ahmed bin Hanbel, SüfyanSevri, Buhari v.d.)
bid'atçılıkile suçlanmasını nasıl değerlendiriyorsunuz?
Buithamlar, kendi tek yanlı görüşlerini dayatmaya yönelikanlayışlardır. Yani Ehli hadis sanki tek gerçekmiş gibi, onlarınyaklaşımı tek doğruymuş gibi düşüncelerdir. Bunlar günümüzdede var. Zaten bu düşüncede olanlar Ebu Hanife'nin ne demekistediğini bile tam anlamıyorlar. Yani hadis metinlerinin sübutuile ilgili Ebu Hanife'nin dediklerini onlar tam anlayamıyorlar vealgılayamıyorlar. O metot farklılığı bu tür suçlamalarıortaya çıkarıyor. Buda gayet doğal.


[Imam-i Azam Ebu Hanife Ve Sünnet ] diye konu var site bu bid´at meselesi orda isleniyor kim ve de kimlerde demis ise bizzat orda okunup ögrenilebilir bir misal olarak imam evzai nin onu daha tanimadan öncesi imam cafer sadik ve diger kisiler böyle sayilacak gibi onlarda ilkönce veya daha önce imam-i azam ebu hanife taniyip bilmediklari icin ilk tutamlari onu bir bid´atci olarak görüp kabul etmisler ve daha sonra onun görüs ve onunla konusup onun metodunu ögrendikten sonra hepsi birer pisman olmuslar ve o bid´atci olarak görüp degerlendime yaptiklari ve bu konuda fikirlerindeki o düsünce olsun ve o sözden dolayi da olsa tevbe etmislerdir.

[Not: Suanda Yesil olup yazilmis yazilarin hepsi bana aittir.]
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Ogün Imam-i azam ebu hanife ile ilgili tek meseleyi almak istedim hadis ilmindeki mevkii yi diye basindaki yazi olarak giris kismini alamadim utandim ve de SIKIldim acikcasi bunuda ifade edeyim.
____________________________
Son zaman da o kadar sahsiyetlere Allame yok Imam yok Muctehid yok daha bilmem ne deniliyor ve ele alip süzgecten gececek olsam bunlarin da gercekten böyle olmasi gerekir ve bunun icinde bende bilmem lazim gelir ve de o kisiler hakkinda okumus ve bilmis olup ögrenip ve tanimam ile biiznillah.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Düneyin bir konu hazirlamaya gectim insallah bugün bitirse paylasacagim hayirlisi ile ilk konunun altinda diger konuyuda bir ilave olarak düsündüm.

Suanda tek bir kaynaktan yararlanmaktayim 1 risale yazi hacminde olacak bu telif de.

1.BÜYÜK İMAMLARIN EBU HANIFE HAKKINDAKI SÖZLERİ
2.İMAM-I AZAM`I DIGER IMAMLARDAN AYIRAN ÖZELLIKLERI
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Düneyin yaziyi bitirdim ve baktim az geldi bana biraz daha ilave yapayim dedim ve bir eserden daha birsey ekleyecegim bugün ve sonra buna isim olarak sunu vermeyi düsünmekteyim biiznillah.

Dipnotlari cikirip altina ekleyim ve birde bir kac tane gibi sahsiyet de olsa onlara dair 1 satirlik gibi de olsa bir sey de vermek istemekteyim hayirlisi ile insallah.

>Risale olarak [Imam-i Azam Muctehidler Arasindaki Mevkii]<diye.
1.BÜYÜK İMAMLARIN EBU HANIFE HAKKINDAKI SÖZLERİ
2.İMAM-I AZAM`I DIGER IMAMLARDAN AYIRAN ÖZELLIKLERI
 
Üst