Dünya Hayatı Sizi Aldatmasın..

umeyme

...'SessizLik'...
Katılım
31 Eki 2007
Mesajlar
1,833
Tepkime puanı
883
Puanları
0
osm_mezar_taslari4.jpg



DÜNYA HAYATI SİZİ ALDATMASIN

“Ey insanlar! Allah’ın verdiği söz (vaadi) gerçektir. O halde dünya hayatı, sizi aldatmasın (ibadet ve taatten alıkoymasın), çok aldatıcı (şeytan), sizi Allah’(ın affına güvendirmek)le aldatmasın.”

Fatır Suresi 5.Ayet

Bu ayeti kerimede üç hususa işaret buyrulmuştur.

1-Ahirete iman
2-Dünyanın aldatıcılığı
3-Şeytanın aldatıcılığı

Ahirete iman insanın hareketlerini kontrolde en etkili unsurdur. Zerre kadar iyilik yapan da zerre kadar kötülük yapan da yaptıklarının tesbit edildiğini ve bir gün karşısına çıkacağını bilirse hayatını ona göre düzenler; iyilikleri çoğaltmaya, kötülükleri en aza indirmeye hatta hiç yapmamaya çalışır.
Ahiretin varlığına dair bilgi ne kadar kesin olursa, yakîn ne kadar kuvvetli olursa, hatalar o nisbette azalır, hayırlara olan iştiyak o derece artar.

Dünya hayatını hiç bitmeyecek bir hayat gibi görmek çok büyük bir aldanıştır. Hergün bu hayatı terk edip göçenler dünyaya bel bağlamanın yanlışlığını gösterip dururken ne hikmetse insanların çoğu bundan gerekli dersi alamamakta ve dünya zevkleriyle vakit geçirerek büyük bir aldanışa düşmektedir.

Bu uyarıya kulak verip şairin dediği gibi hiç bitmeyecek bir zevk veren bestenin bir telin kopmasıyla aniden ahengini kaybedeceğini hiç hatırdan çıkartmamak gerekir.

Ahiret daha hayırlı ve devamlı iken birçok insan dünyayı ahirete tercih etmekte ahirete hazırlığı hep ertelemektedir.
İşte bu sebeple bu Ayet-i Kerime’de ve daha birçok Ayet-i Kerime’de Rabbimiz, dünya zevkleriyle oyalanırken esas hedefi kaçırmamak hususunda bizi uyarmaktadır.

Gurur aldanma demektir. Müfessirler Ayet-i Kerime’de geçen “gurur” sözcüğünün “şeytan” demek olduğunu, çok aldatıcı olduğu için şeytana bu adın verildiğini söylemişlerdir.
İnsan geleceği ile ilgili olarak bazen ümitli bazen de korku içinde bulunur. Aşırı korku da aşırı ümit de iyi sayılmamış, ümitle korku arasında bulunmak tavsiye edilmiştir.

Günahkârlara “Allah’ın rahmetinden ümit kesmeyin” fermanıyla bir çıkış yolu bulunabileceği müjdesi verilirken Allah’ın rahmetinin genişliğine aldanıp ahiret için hiçbir hazırlık yapmayanların bu aşırı ümitli hali yerilmiştir. Hiç bir gayret sarfetmeden ümitli olmaya Arapça’da “ümniye” denmektedir.

İbni Ataullah, Hikem-i Ataiyye adlı meşhur eserinde ümit kendisiyle birlikte çabanın bulunduğu şeydir; hiçbir çaba sarfetmeden ümitli olmaya ümniye denirderken bu noktaya işaret etmiştir.
Abdul-Mecid eş-Şurnûbî, İbni Ataullah’ın bu sözünü şöyle şerh etmiştir:
Makbul olan ümit -ki yakîn makamlarından makbul olan bir makamdır- amelle beraber olan ümittir. Çünkü gerçek ümit güzel ameller yapma cehdine yönelten ümittir.
Bir şeyi ümit eden kimse onu talep eder. Bir kimse hem ümit besliyor hem de ulaşmayı ümit ettiği şeyi elde etmek için bir çaba göstermiyorsa onun haline boş bir temenni anlamında “ümniye” denir.
Bir Hadis-i Şerifte Keyyis (akıllı kimse) nefsini hesaba çekip ölüm sonrası için amel işleyendir. Aciz ise nefsinin hevasına (arzularına) uyup Allah’ın isteklerini vermesini temenni eden kimsedir. buyrulmuştur.

Prof.Dr. M.Tahir Yaren
 

umeyme

...'SessizLik'...
Katılım
31 Eki 2007
Mesajlar
1,833
Tepkime puanı
883
Puanları
0
Hadis-i Şerifte “Keyyis (akıllı kimse) nefsini hesaba çekip ölüm sonrası için amel işleyendir. Aciz ise nefsinin hevasına (arzularına) uyup Allah’ın isteklerini vermesini temenni eden kimsedir.” buyrulmuştur.
 
Üst