Dokundurmalar

zebih

Kıdemli Üye
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
4,033
Tepkime puanı
100
Puanları
63
Konum
kayseri
Sayın Meslektaşım Şahin Küçüksüslü'nün paylaşımından esinlenerek" O der ki:
"Haftanın yorumunu Erman Toroğlu yaptı. Bu çocuk futbolun f’sinden habersiz. Koşturmamış terlememiş. Dizini kanatmamış. Hiç futbol oynamamış. Adrenalinden beyni dönmemiş. Sonra çekmiş sırtına bir hakem elbisesi. Abileri var ya abileri. Göğsüne de bir fifa kokartı. Oh. Yok öyle yağma. Futboldan anlamayan adam hakemlik yapamaz kardeşim. Öyle kartla formayla olmaz o işler. İşte böyle rezil olursun..." Bendeniz de derim ki:

Hukukta da böyle. Ticaret yapmamıştan Ticaret Mahkemesi Hakimi, bekardan aile mahkemesi hakimi olmaz. Suç ve suçluya dair sokak mahalle görgüsü, entelektüel birikimi olmayandan da ceza mahkemesi hakimi olarak doğru yargı beklemek kuruntudur.

Beyaz Saray demiş ki: "Türkiye ile her türlü terörizme karşı ortak mücadele yollarını genişletmeyi görüşüyoruz." Bu açıklamaya Türkiye'nin tepkisi İncirlik'teki tüm askeri teçhizata (atom bombaları dahil) el koyma şeklinde olmalı kanımca ve dünyaya da: Biz de Beyaz Saray'a katılıyor ve gereğini yapıyoruz açıklaması yapılmalı.
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
Katılıyorum bir örnek de ben verirsem, MEB'e şu güne kadar bakan olan kişilerin parmakla sayılacak kadar azı birer eğitimcidir. Sürekli değişen ve bir türlü oturmayan eğitim sistemi yanı sıra PISA sonuçlarında da eğitimde nerelerde olduğumuzu gayet iyi görebiliyoruz maalesef...
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,114
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
Şu önlisans fakültelerine ne demeli
Yahu lise gibi üniversite mi olur
Birinci dönem matematik dersine giren öğretim elemanı
Bahar dönemi bilgisayar dersi veriyor
Ve ilk derste anlattığı şey
Demokrasi and laiklik
Kesin bırakacak beni..
Bencağız o kadar sabırlı değilim -)
Artı zorbalık olara tanımladığını kendisi yapıyor
Eğitim sistemi berbat
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,114
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
Matematiksel hesaplarla bilgisayar programları oluşturuluyor. Bilgisayar ve Matematik dersleri arasında ilişki sosyal bilimlerde herhangi iki ders arasındaki ilişkiden çok daha fazla birbirleriyle bağlantılıdır.
Potansiyel savunma seziyorum sencağız da abi -)
 

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0
yok büşra kardeşim mehmet kardeşim de gelişmeler oluyor bu günlerde çok isabetli vede konuya hakim yazılarını okuyoruz kendisini takdir ediyoruz banada yağ yakıyorsun deme haa 100 kğ geçtim yağ bağlıyorum yakmıyorum
 

kebîkec

İhvan Forum Üye
Katılım
21 Eyl 2007
Mesajlar
8,080
Tepkime puanı
1,922
Puanları
113
Potansiyel savunma ne demek, öğrenemeyecek miyim?

Bence kendi çabalarınla öğren . Ne büşraya sor ne de verdaya... onlar başka dünyada yaşıyorlar. Anlama teğet anlayışları var. Cevapta ona göre olur. :)

Dokundurmuş oldum... :)
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,114
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
Yahu @Mehmet abi çok uzun yorum
Bazen insan yanlış şeyleri de savunabiliyor
Devletin önlisans programlarına uyguladığı yanlış bir sistem
var bunu savunmanın bir anlamı yok. ..
Şeker Fabrikası kaldırılıyormuş
Hatta Yahudi firması şeker üretecekmiş
Buna ne gibi bir açıklama yapacaksın -)
Buyur bakalım
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,114
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
Uzun yorumun tersi "kısa yorum" oluyor değil mi?
Hangi konu kısa bir anlatımla muhatabına cevap olur?
Hukuk ile ilgili bir mesele hakkında düşüncenizi paylaşıyorsanız meselenin önce bir çerçevesini çizmelisiniz, sonra da iddia edilenler ile asıl gerçek arasında çelişkileri ortaya koyacaksınız. Ben de bunu yaptım, bunu yapmak zorundayız. Muhatabına ve/veya meselenin önemine saygıdan da olsa böyle yapmak zorundayız.
Meseleleri kısa ve oldukça dar bir çerçeveden yorumlamak bir tercih meselesi olmamalı.

Mesela; doğumdan-ölüme çok güçlü bir şekilde ilişkili olduğumuz hukuk konuları birileri tarafından iğdiş edilmesine rıza göstermemiz lazım. Hukuku kendi kısır ve dar görüşlülüğü çerçevesinde yorumlaması esasen bizim hukuki haklarımızın gaspı anlamına gelir.

Meseleleri izah bakımından kısa anlatım yoluna doğru bir şartlanmışlık var. Bunun sebepleri vardır. Türkiye'de eğitim sistemi ezberciliğe dayanıyor. Ezbercilik eğitim sisteminin her alanında kendini gösteriyor. Örnek : Ortaokul, liselerde -hatta ilköğretimde bile- sınavlar test yoluyla gerçekleştiriliyor. Test kolaycılığa yönlendiriyor. Dar görüşlülüğe yönlendiriyor. Olay ve nesneler arasında kuvvetli bağların var olduğu gerçeğini genç beyinlere öğretemiyor. Her olayın bağımsız ve diğer olaylarla, diğer konularla, her bilimin diğer bilim konularıyla ilişkili olduğu idrakinden uzak tutuyor.
İsveç'te ilkokul düzeyinde öğrenim gören çocuklara olabildiğince geniş çerçeveden anlatım yoluna gitmesi teşvik ediliyor. Türkiye -İsveç karşılaştırmalı eğitim konulu bir yazı okudum. Ortaya çıkan sonuç korkunç dehşet boyutta.

Ben ele alınan konuların hakkını vermek açısından gerekli ölçüde, bilgim ölçüsünde kapsamlı anlatmaya çalışacağım. Bu muhatabıma gösterdiğim saygı bakımından da önemlidir..
Çok uzun anlatım yanlış bilgileri savunma anlamına yorumlan(a)maz. Ama yanlış bildiğin herhangi bir şeyi ister kısa isterse uzun anlatılsın, esasen bilgi yanlış olduğu için yanlış şeyleri savunmuş olunur.



Eğer 'ön lisans programı' yanlış bir sisteme dayanıyorsa 'lisans programları' da yanlış sistem üzerine kuruludur demektir.
Ve dolayısıyla ilköğretim, orta, lise müfredat programı da yanlış sisteme dayanıyor sonucuna çıkar. Her bir aşama, takip eden diğer aşamaların birer parçasıdır.
Yukarıda değinmiştik; öğrenci, öğrenimi boyunca öğrendiklerini testli sınavlarda ortaya koyunca sadece cevap verdiği kısmı hafızasında tutup, sınavda çıkmayan soruları hafızasından, bilgi-birikim hazinesinden söküp atar. Ve ortaya birer satırlık bilgi hazinesi ile bir sonraki bilgilenme sürecine yönlendirilir.
Ama sanırım asıl sorun bu değil. Bilgisayar öğretmeni iken nasıl olur da matematik dersi veriliyor. Ya da Matematik dersi esnasında demokrasi ne alaka diyorsundur.
Belki kabullenemeyeceksin ama hepsi birbirinin tamamlayıcısı.
Demokrasi konusunda görüşlerinizi biliyorum/uz. Seçme ve seçilmeye de karşısınız. Seçimlerde oy kullanmayı ret ediyorsun/uz.
Yani bilinçaltında demokrasiye karşı var olan antipati, matematik dersinde demokrasi ne alaka sorusuna dönüşüyor ve bu noktadan hareketle önlisans programları yanlıştır sonucuna götürüyor sizi.
Bazı üniversitelerde çift anadal programları okutulmaktadır. Mesela sosyoloji bölümü okuyan bir öğrenci psikoloji bölümü müfredatında (tıp psikolojisi programı değil) verilen dersleri de alarak iki diploma alıyor. Bildiğim kadarıyla matematik ve bilgisayar alanlarında da çift anadal programı bulunmaktadır. Bilgisayar bölümünden mezun olan lisans öğrencisi yükseklisans tezini -veya doktorasını- demokrasi konulu bir tezle alabilir.




to be continued :)
Neden eğitime derse ve tanımadığın öğretim elemanına bu denli hüsnü zan beslerken bana beslemiyorsun -)
Bu mudur yani ben demokrasiye karşı olduğum için ön yargı ile durum değerlendirmesi yapıyorum
Dolayısıyla tespitlerim yanlış öyle mi?
Şurada haklısın .Eğitim sistemi her alanı yanlış
Biz uygulama dersi görüyoruz
Konu tartışmaya açık değil
Adam Atatürkün kurduğu Cumhuriyeti kimse yıkamayacak tarzında konuşuyor. Bağırıyor bildiğin
Bu konuda şikayet edilmiş ihtar yemiş lakin yinede bildiğini okuyor ve AKP düşmanı bir adam .
Garabetten beni Akpli sanıyor -) çünkü başımdaki örtü ona böyle bir algı veriyor .Ve öğrenciler kendi gibi düşünmediklerini sürece dersinden kalıyor. Sekiz yıldır kalanlar var .Adam geçirmiyor ..Bildiğin haksızlık
Yani ben bunları dile getirmek istemiyorum
Kendince haklı sebepleri vardır adam statüsünü kullanıyor
Bu işler böyle ...
Güç sahibi her türlü hukuksuzluğu yapma hakkına sahip
Var mı itirazı olan ...
Olsa da işe yaramıyor...
Şimdi uzunca yazdığım için belki anlatabilmişimdir -)
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,139
Tepkime puanı
3,185
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Foruma ne oldu
Kayyum mu atandı
Son bir kaç üye de kaçsın operasyonu için anket mi hortlatiliyor
Öyle ise gidin deyin gidak abe, istenmeyen yerde durmazık :glgl
 

kebîkec

İhvan Forum Üye
Katılım
21 Eyl 2007
Mesajlar
8,080
Tepkime puanı
1,922
Puanları
113
Foruma ne oldu
Kayyum mu atandı
Son bir kaç üye de kaçsın operasyonu için anket mi hortlatiliyor
Öyle ise gidin deyin gidak abe, istenmeyen yerde durmazık :glgl

Bende yorum yazacam zaten anlamayanlar yanlışa yoracak :) En iyisi sana katıldığımı söyleyeyim kısaca :)
 

kebîkec

İhvan Forum Üye
Katılım
21 Eyl 2007
Mesajlar
8,080
Tepkime puanı
1,922
Puanları
113
Yanlışa yorulmayacak görüş belirt o zaman. :)
@Büşra kardeş tartışma niyetim hiç yok ama düşüncemi açıklamaktan kaçınmıyorum.

Daha garantilisi sizi olduğu gibi başbaşa bırakayım hiç bir görüş belirtmeyeyim. Yönetici panelindeymiş gibi körler sağırlar muhabbet edersiniz. :)
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,114
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
Kişiye odaklı yorum yapmadığım için size zanla yaklaştığım veya öğretim elemanına hüsnü zan beslediğim sonucu çıkmamalıydı kardeşim.
Branşı bilgisayar öğretmeni iken matematik ders yükümlülüğü alabilmesi için mevzuata uygun bir kılıf olması gerekir. Ya çift anadal programı öğrenimi görmüş olması gerekir ya da ayrı ayrı iki diploma almış olması gerektiği varsayımından hareket ettim. Yani olasılıkları ele aldım.
Diğer taraftan ders sırasında çifte standart davranışları, kişileri giyiminden dolayı yargılaması ve elindeki not silahını kullanmaya çalışması doğrudan yükseköğretim disiplin yönetmeliği ile devlet memurları kanununa aykırı olarak kişileri ırk, dil, din, siyasi görüş farklılığı nedeniyle ayrıma gitmesi o kişinin meslekten/memurluktan men edilmesine kadar gider. Böyle bir kişiye hüsnü zan beslemem mümkün değildir.
Ayrıca, söz konusu öğretim elemanının böyle bir kişi olduğunu #19 nolu mesajdan önce hiç değinmemiştin ki.

Demokrasiye veya demokratik düzenin olmazsa olmaz koşulu olan seçme ve seçilmeye ve seçim yapılmasına olan muhalefetin hakkında eleştiri hakkım var :)
Hah güzel abicim bana böyle gel -)
Meslekten men nasıl ediliyor yahu
O bana kafayı takmadan ben takayım en iisi -)
Şekerle ilgili yorumu okuyayım inş
No demokrasi the and -)
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,114
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
İş yok güç yok böyle körlerle sağırlar birbirini ağırlar moduna geçtik. :)

Adın mülayim, sert olsan ne olur :)
Kaldığımız yerden devam edebilsek
Hiç bir problem kalmayacak sanki -)
Yani diyorum bencağız
Apoletsel kaygıları bırakalım artık gerçekten hoş değil ...
 
Üst